Ceestä oli näköjään palanut polttoaineen varoitusvalon polttimo, aloinkin jo hieman ihmetellä että kumma kun se ei pala, jossakin vaiheessa "hermot petti" ja ajoin huoltoasemalle, mittari näytti 61 litraa kun tankki oli täynnä, tuumasin että hyvin toimii auto litrallakin, ei yski eikä köhi, polttoaine tilavuus kun on ceessä 62 litraa mutta kait sen kuuluukin imeä se viimeistä pisaraa myöten, ennen kuin hökäsee, huvitti vain kun totesin että litra oli vielä jäljellä.
Kävi tuuri ettei hyytynyt tien varteen, taas olisi juttu Mersusta tien poskessa saanut alkunsa, aina ei näköjään kannata luottaa varoitusvaloihin
On siellä valitettavasti kyllä ollut enemmänkin kuin se yksi litra. Tankin vetoisuuteen ei nimittäin lasketa suodattimia ja putkistoja eikä muitakaan polttoainejärjestelmän osia joissa seisoo bensa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Itse käyn tankkaamassa aina täyden tankin, kun mittari näyttää 1/4 jäljellä. On tullut sellasia ärräpäitä edellisestä autosta tien poskessa, kun mittari näytti vähän yläkanttiin määrän suhteen.
lauri.pilsari kirjoitti:Itse käyn tankkaamassa aina täyden tankin, kun mittari näyttää 1/4 jäljellä. On tullut sellasia ärräpäitä edellisestä autosta tien poskessa, kun mittari näytti vähän yläkanttiin määrän suhteen.
Niin tankkaan itsekin, samoilla rajoilla, mutta tämä oli poikkeus tapaus. Ei mulla riitä hermo leikkiä että loppuuko ja minne
Niin,Mersun tankissa on hyvä puoli,että se imee pohjasta.
Olen joskus ajanut w201 huoltamolle,ja tankannut 56 litraa tankkiin,ohjekirja sanoo tilavuudeksi 55 litraa
Jossain japanian vehkeissä imu yläkautta:tankissa voi olla 10litraa,mutta jos olet pysäköinyt kaltevalle alustalle,niin ei lähde käyntiin
Benzo kirjoitti:
Niin tankkaan itsekin, samoilla rajoilla, mutta tämä oli poikkeus tapaus. Ei mulla riitä hermo leikkiä että loppuuko ja minne
Näinpä, samanverran se polttoaine maksaa ajo tankin täysin kuivaksi tai ei
Nyt kun polttoainetilavuuksista on puhe niin kuinka suuri tankki on w124 250D -86:ssa? Ei oo ohjekirjaa
Jos valo syttyy niin menee joku 55-57litraa yleensä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kilander kirjoitti:Eli käyttäytyykö valo eri malleissa eri tavalla:w201 valo syttyy kun on n.7litraa jäljellä.Ja omasta mielestä on aika tarkasti pitänyt paikkansa.?
Omassa w201 kösessä näytti kerran valo syttyvän silloin kun tankkiin meni 60 litraa bensaa, varatankki on ohjekirjan mukaan noin 10 litraa, ja tossa on 70 litran tankki, joten aika tarkasti se syttyy siinä kun "varatankki" on käytössä.
Empä kyllä tähän hätään muista milloin olisi valo ajossa syttynyt. Eikös ne "varatankit" ole mitoitettu siten että autolla pääsee vielä n. 100km valon syttymisen jälkeen?
Itselläni on tapana tankata auto kun tankissa on vielä reilu neljännes.
Toista se oli ennen kun oli oikein moottorilla toimiva moottoripyörä, siinä käännettiin oikein vivusta erikseen varatankille se viimeistään herätteli tankkaamaan.
Benzo kirjoitti:Ceestä oli näköjään palanut polttoaineen varoitusvalon polttimo
On taiettu joskus nuukailla enemmänki ton tankkauksen kanssa jos polttoainevalo pääsee kärähtämään .
Eikös noissa kaikissa Mersun ohjekirjoissa muuten lue teknisissätiedoissa tankin tilavuuden ohella se, paljonko ainetta on kokonaismäärästä "varalla", eli jäljellä kun mittari näyttää tyhjää.
Benzo kirjoitti:
Niin tankkaan itsekin, samoilla rajoilla, mutta tämä oli poikkeus tapaus. Ei mulla riitä hermo leikkiä että loppuuko ja minne
Näinpä, samanverran se polttoaine maksaa ajo tankin täysin kuivaksi tai ei
Nyt kun polttoainetilavuuksista on puhe niin kuinka suuri tankki on w124 250D -86:ssa? Ei oo ohjekirjaa
Jos valo syttyy niin menee joku 55-57litraa yleensä...
Tuli sitte kokeiltua mersun polttoaineen riittävyys. Emäntä oli käynyt asioilla n. 40 km ja merkkivalo oli palanut koko reissun ajan. Lähettiin eilen illalla käymään Haapaveellä tankilla, matka n. 30 km, puoliväliin päästiin sillon loppu menovesi. Soitto kaverille että tuoppa ainetta, kaveri meinas että tuo CDI ei lähe käyntiin jos ei laita tankkiin paineilmaa perään. Lähti kuitenkin kun laitettiin suodattimeenkin ainetta. Saihan tuota hiukan startata.
Ei tällä ainakaan 100 km pääse kun valo syttyy, 50 max!
7 litraa ohjekirjan mukaan on varalla kun valo syttyy.
OPPIA IKÄ KAIKKI!
Mulla loppu viime viikonloppuna mp:stä (Yamaha R6) polttoaine kesken matkan.
Kaverit sanoo, että kattelen liikaa noita motogp kisoja ja nyt tuli sitten tankattuakin ihan yhtä tarkasti.
Olin siis matkalla Kotkasta Orimattilaan ja ajattelin ihan alunpeinkin tankata siinä keskustan st1:sellä. Polttoainevalo alkoi palamaan puolessa välissä ja mielestäni sen jälkeen pitäisi vielä 100km päästä........ (nätisti ajaen pääseekin)
.......Mutta nyt ei sitten päässytkään. Valon syttymisen jälkeen ~56km ja siihen hyytyi. Onneksi sinne alkuperäisen tankkaussuunnitelman huoltoasemalle oli enää 200m matkaa
Aika tarkalle kuitenkin meni, kun ajattelee että tuollaiset 150 km tuli matkaa ja polttoaine loppui 200m ennen "maalia" .....Yhden täyskaasukiihdytyksen kun olisi jättänyt vähemmälle, niin olisin selvinnyt mainiosti ihan ajamallakin sinne asemalle
Viimeksi muokannut SLC-450, Su 12.06.2005 01:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Mitapa sita turhaan vajaita tankkeja tankkaamaan kun voi ajaa tankin tyhjaksi ennen tankkausta. Tuolla S124:lla syttyy valo palamaan kun ainetta on viela reilusti jaljella. 70 on ilmeisesti tankin tilavuus, pahimmillaan sinne on mennyt noin 65 litraa valon palettua (?) jo siina vaiheessa joku 70-80 km. Luulisin etta 220-bensalla paasee melkein 150 km "varatankilla".