Kellään kokemusta 190 2.6?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerop
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Su 20.02.2005 21:28
Paikkakunta: kuopiohan se

Kellään kokemusta 190 2.6?

Viesti Kirjoittaja eerop »

olisko kenelläkään kokemusta tämmösestä pirssistä kun olis tarkotus hommata ens viikolla tuommonen omaan pihaan. tietoo mitä vikoja ja muuta huomioitavaa autosta
Avatar
evo3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 07.12.2004 15:43

olisko kenelläkään kokemusta tämmösestä pirssistä

Viesti Kirjoittaja evo3 »

muuten ihan hyvä peli mut varaudu kansiremppaan!!! eli yläkertaan saa pistää lähes kaikki uudet hilut ja osien saanti on hiukan nihkeetä!!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: olisko kenelläkään kokemusta tämmösestä pirssistä

Viesti Kirjoittaja Aku P »

evo3 kirjoitti:muuten ihan hyvä peli mut varaudu kansiremppaan!!! eli yläkertaan saa pistää lähes kaikki uudet hilut ja osien saanti on hiukan nihkeetä!!
Hmm. Nyt on pakko vähän oikaista.
Ensinnäkin osien saanti ei ole nihkeää, ei tuo 2,6 litran kone sen kummempi ole kuin W124- ja W126-sarjoissa olevat kutoset. Sama mylly kun on. Ettet sotke siihen 2,5-ltitraiseen neloseen, jossa oli Cosworthilla näppinsä pelissä? Sen korjaaminen voikin olla hankalaa ja hintavaa. Ei se ilmaista ole kutosenkaan kansiremppa, mutta ei kalleimmastakaan päästä.
Tosiaan noissa ensimmäisissä M103:ssa oli nokka-akseli aika heikkoa materiaalia, eli saattoi kulua vaihtokuntoon jo 200 tkm matkalla. Useimpiin koneisiin tuo lienee vaihdettu, ja materiaalia parannettiin noin vuonna -89. Itsellä on kutosessa kilsoja taulussa 210 000 ja mitään oireita kansiviasta tai nokkien kulumisesta ei ole -- kuin ei myöskään tuttavani 300SE:ssa, jolla sentään on ajettu vajaa 450 000 km. (Se on sitten toinen juttu, että tuo mainittu ässä on muuten aika luovuttaneessa tilassa...)
Käytölle mersunkin kutonen on herkkä. Eli ei ajeta niitä öljynvaihtoja ylipitkiksi, ei revitellä kylmää konetta eikä myöskään sammuteta suoraan ajosta. Rauhallinen jäähdytyskäyttö on tärkeä homma siis sekin. Siististi ajettuna tuolla ajelee melkein dieselien lukemia, ja alakerta kestää kyllä. Jakoketju kannattaa oitis vaihdattaa, jos ei sen iästäö ole tietoa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
evo3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 07.12.2004 15:43

Ensinnäkin osien saanti ei ole nihkeää

Viesti Kirjoittaja evo3 »

nokka-akselin saanti on ainakin vaikeeta!!! 3kk meni ennen ku saivat sellasen suameen!! nokalle tuli hintaa 750€!!!
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Ensinnäkin osien saanti ei ole nihkeää

Viesti Kirjoittaja Aku P »

evo3 kirjoitti:nokka-akselin saanti on ainakin vaikeeta!!! 3kk meni ennen ku saivat sellasen suameen!! nokalle tuli hintaa 750€!!!
Mitähelevettiä?
Vilkaisin tuolta KL-varaosien sivulta hintaa ko. osalle, ja siellä sitä oli 255 euroa. Kokemus on osoittanut, että KL:sta tulee osat yleensä alta viikossa. Mistähän olet mahtanut nokkaa ostaa?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuohon vielä 12 keinua ja nostajaa, niin ollaan lähellä 750€.
Ainakin mulle laskivatten hinnaksi 759.60 :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jani kirjoitti:Tuohon vielä 12 keinua ja nostajaa, niin ollaan lähellä 750€.
Ainakin mulle laskivatten hinnaksi 759.60 :roll:
No se on toinen juttu. Helevatastako sitä ymmärtää tuommoisia laskea mukaan jos joku valittaa että nokka-akseli maksaa tuon verran. :roll:

Elämä on.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

KL kuorma tulee Saksasta 3 viikon välein, ellei Suomesta löydy osia niin luulisi Saksasta löytyvän...
wiimax.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dealer kirjoitti:KL kuorma tulee Saksasta 3 viikon välein, ellei Suomesta löydy osia niin luulisi Saksasta löytyvän...
Luulis. Toki onhan KL:lla varastoakin, ja ukot hei: tässä ei nyt puhuta minkään harvinaisen mallin harvinaisesta nippelistä vaan jokseenkin tuikitavallisen moottorityypin varsin kuluvasta osasta. Että varaosien saannin hankaluudella perustellen en itse jättäisi juuri ainoatakaan 124/201-sarjan autoa hankkimatta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllä Aku P on oikeassa, mersuun saa lähes minkä vaan osan KL:n kautta Saksasta tilaamalla, eikä varmasti mene kuukausia. Joihinkin japseihin saa odotella monta kuukautta joitain nippeleitä, erityisesti kolarikorjausten yhteydessä, jossa menee useasti ns. erikoisia osia rikki.

Luulisi nokka-akseleita ja keinuvipuja löytyvän lyhyellä varoitusajalla, ovat kuitenkin jonkin sortin kulutustavaraa.

Tilasin toissa viikon maanantaina turbodieselin kiertokankeen yläpäänhelat, lupasivat Jyväskylään keskiviikoksi. Saapi nähdä tulevatko ajallaan.
Vastaa Viestiin