Onko tämä edes ongelma vai ominaisuus?
Näillä aamulämpötiloilla tuo automaattivaihde ei voi oikein jouheesti vaihda 2:ta 3:lle tai 4.lle kumpi lienee. Vaatii korkeita kierroksia, n. 3500 vaikka kiihdytys rauhallinen, ennen kuin vaihtaa.
Tämän ensimmäisen vaihdon jälkeen toimii taas jouheammin ja alemmilla kierrokksilla, kun kiihdyttää uudestaan ja lämmettyään ei ongelmaa.
Mitä huolto laatikko vaatisi, Öljyn vaihto ja suodatinko? Vanheneeko laatikon öljyt ominaisuuksiltaan? Edellisestä huollosta ei tietoa. W201 vm-90
190E 2.0 Autom.laatikko
190E 2.0 Autom.laatikko
Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinenn...?
Re: 190E 2.0 Autom.laatikko
Ehdottomasti tuosta kannattaa aloittaa. Öljyt vanhenevat ominaisuuksiltaan, ja erittäin tärkeää on myös, että öljyä on oikea määrä. Uusi ölkki voi vaikuttaa lootan käytökseen ihan uskomattomasti, eli ne vaihtoon kaikkein ensimmäiseksi.jaakkohe kirjoitti: Mitä huolto laatikko vaatisi, Öljyn vaihto ja suodatinko? Vanheneeko laatikon öljyt ominaisuuksiltaan? Edellisestä huollosta ei tietoa. W201 vm-90
PS: muista hankkia myös öljypohjan tiiviste laatikkoon kun menet liemiä vaihdattamaan. Se on fiksua uusia samassa, ei maksa ihmeitä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kylmäkäynnistyksessä vaihdelaatikko panttaa ensimmäistä vaihtoa (2->3) noin muistaakseni 80sekuntia (voin tarkistaa ajat jahka pääsen kotiin opusten äärelle) ja lämpimän koneen käynnistyksen jälkeenkin vaihdetta pihdataan myöskin parisen kymmentä sekuntia. Tämä on normaalia ja kuuluu katalysaattorin lämmitys proseduuriin.jaakkohe kirjoitti:Onko tämä edes ongelma vai ominaisuus?
Näillä aamulämpötiloilla tuo automaattivaihde ei voi oikein jouheesti vaihda 2:ta 3:lle tai 4.lle kumpi lienee. Vaatii korkeita kierroksia, n. 3500 vaikka kiihdytys rauhallinen, ennen kuin vaihtaa.
Tämän ensimmäisen vaihdon jälkeen toimii taas jouheammin ja alemmilla kierrokksilla, kun kiihdyttää uudestaan ja lämmettyään ei ongelmaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm