190E 2.0 Autom.laatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jaakkohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 25.04.2005 20:21
Paikkakunta: Järvenpää

190E 2.0 Autom.laatikko

Viesti Kirjoittaja jaakkohe »

Onko tämä edes ongelma vai ominaisuus?
Näillä aamulämpötiloilla tuo automaattivaihde ei voi oikein jouheesti vaihda 2:ta 3:lle tai 4.lle kumpi lienee. Vaatii korkeita kierroksia, n. 3500 vaikka kiihdytys rauhallinen, ennen kuin vaihtaa.
Tämän ensimmäisen vaihdon jälkeen toimii taas jouheammin ja alemmilla kierrokksilla, kun kiihdyttää uudestaan ja lämmettyään ei ongelmaa.
Mitä huolto laatikko vaatisi, Öljyn vaihto ja suodatinko? Vanheneeko laatikon öljyt ominaisuuksiltaan? Edellisestä huollosta ei tietoa. W201 vm-90
Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinenn...?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: 190E 2.0 Autom.laatikko

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jaakkohe kirjoitti: Mitä huolto laatikko vaatisi, Öljyn vaihto ja suodatinko? Vanheneeko laatikon öljyt ominaisuuksiltaan? Edellisestä huollosta ei tietoa. W201 vm-90
Ehdottomasti tuosta kannattaa aloittaa. Öljyt vanhenevat ominaisuuksiltaan, ja erittäin tärkeää on myös, että öljyä on oikea määrä. Uusi ölkki voi vaikuttaa lootan käytökseen ihan uskomattomasti, eli ne vaihtoon kaikkein ensimmäiseksi.

PS: muista hankkia myös öljypohjan tiiviste laatikkoon kun menet liemiä vaihdattamaan. Se on fiksua uusia samassa, ei maksa ihmeitä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jaakkohe kirjoitti:Onko tämä edes ongelma vai ominaisuus?
Näillä aamulämpötiloilla tuo automaattivaihde ei voi oikein jouheesti vaihda 2:ta 3:lle tai 4.lle kumpi lienee. Vaatii korkeita kierroksia, n. 3500 vaikka kiihdytys rauhallinen, ennen kuin vaihtaa.
Tämän ensimmäisen vaihdon jälkeen toimii taas jouheammin ja alemmilla kierrokksilla, kun kiihdyttää uudestaan ja lämmettyään ei ongelmaa.
Kylmäkäynnistyksessä vaihdelaatikko panttaa ensimmäistä vaihtoa (2->3) noin muistaakseni 80sekuntia (voin tarkistaa ajat jahka pääsen kotiin opusten äärelle) ja lämpimän koneen käynnistyksen jälkeenkin vaihdetta pihdataan myöskin parisen kymmentä sekuntia. Tämä on normaalia ja kuuluu katalysaattorin lämmitys proseduuriin.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin