Ensikokemukset coilovereista (nyt kuviakin madalluksesta)
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ensikokemukset coilovereista (nyt kuviakin madalluksesta)
Eilen viimeinkin tuli coiloverit ja hetihän ne piti asentaa paikoileen. Tietysti matalinta asentoa piti koittaa välittömästi.
Pakko sanoa että tuollainen -70/-60 madallus on aika hurja, varsinkin takana kun pyöränaukko on muutenkin pienempi kuin edessä. Takarenkaan kumi uppoaa melkein kokonaan kaaren sisään, edestäkin pari senttiä. Maavaraa en ole mitannut, mutta silmämääräiseti matalimmasta kohdasta sen verran ettei kyllä katsastusmies tykkää.
Uskomaton setti muuten, todella mukava ajaa vaikka on järjettömän matala. Noin niinkuin perstuntumalla mukavampi kuin aakkonen oli vakioalustalla, mutta siltikin ensin loppuu kuskilta kantti kuin autosta ajo-ominaisuudet. Kun kerta on noin mukava ajaa niin pitää vielä laittaa H&R:n aika rajunpaksuiset kallistuksen vakaajat ja mahdollisesti uretaanipuslat, jos sellaiset vaan sattuu löytämään.
Ainoa asia mikä harmittaa on se että jos takapäätä haluaa nostaa tai laskea, täytyy jousi irroittaa kokonaan, koska säätöpalikka korvaa jousikumin ja sehän uppoaa kokonaan sinne koloonsa.
Pitänee nostaa "muutama milli" ettei ole niin järjettömän matala.
Suosittelen lämpimästi coilovereita. On nimittäin ihan eri luokkaa ajaa kuin hyvätkin perussetit. Esim. Aakkosessa mulla oli Bilstein/Lorinser setti, eikä se ollut tähän verrattuna mitään, vaikka loistava sinänsä olikin.
Pakko sanoa että tuollainen -70/-60 madallus on aika hurja, varsinkin takana kun pyöränaukko on muutenkin pienempi kuin edessä. Takarenkaan kumi uppoaa melkein kokonaan kaaren sisään, edestäkin pari senttiä. Maavaraa en ole mitannut, mutta silmämääräiseti matalimmasta kohdasta sen verran ettei kyllä katsastusmies tykkää.
Uskomaton setti muuten, todella mukava ajaa vaikka on järjettömän matala. Noin niinkuin perstuntumalla mukavampi kuin aakkonen oli vakioalustalla, mutta siltikin ensin loppuu kuskilta kantti kuin autosta ajo-ominaisuudet. Kun kerta on noin mukava ajaa niin pitää vielä laittaa H&R:n aika rajunpaksuiset kallistuksen vakaajat ja mahdollisesti uretaanipuslat, jos sellaiset vaan sattuu löytämään.
Ainoa asia mikä harmittaa on se että jos takapäätä haluaa nostaa tai laskea, täytyy jousi irroittaa kokonaan, koska säätöpalikka korvaa jousikumin ja sehän uppoaa kokonaan sinne koloonsa.
Pitänee nostaa "muutama milli" ettei ole niin järjettömän matala.
Suosittelen lämpimästi coilovereita. On nimittäin ihan eri luokkaa ajaa kuin hyvätkin perussetit. Esim. Aakkosessa mulla oli Bilstein/Lorinser setti, eikä se ollut tähän verrattuna mitään, vaikka loistava sinänsä olikin.
Viimeksi muokannut Jani Anttila, Ma 23.05.2005 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Korkeussäädettävä kynätolppasarja. CLICK!Timo L. kirjoitti:Mikä on coilover?
Viimeksi muokannut Tomi S., Pe 20.05.2005 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jousi ja iskari ovat yhtä pakettia. Iskari on jousen sisällä.Timo L. kirjoitti:Mikä on coilover?
Näköjään tuli kuvien kanssa jo selitystä sillä aikaa kun kirjoitin.
Viimeksi muokannut Heavy, Pe 20.05.2005 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Täysin oikeaa termiä en tunne, mutta kynätolppana/-jousena oon itse oppinut tuntemaan...HVM kirjoitti:Mikä on kynätolppa?Tomi S. kirjoitti:Korkeussäädettävä kynätolppasarja.Timo L. kirjoitti:Mikä on coilover?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ei vaan takana on kuin ennenkin, eli erikseen. Jousen yläpäähän tulee sellainen kierteillä oleva säätöjutska.epk kirjoitti:vakiona tuossa 203:ssa on ainakin edessä mcphersonit ? ja takana vielä jousi ja iskari erikseen ?
asennettiinko nuo kynätolpat sitten taakse pelkän iskarin tilalle vai ?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Ehkä ensi viikolla saan kanssa asennettua kunhan pääsee kotiin, sitte tulee kokemuksia KW,n vastaavasta sarjasta.
Laittakaa jotain kuvaa autosta miten alas olette laittanut / saanut laitettua...
Minkä kokoisilla kumeilla kärsii laittaa ihan alas ettei ota pyörä kiinni lokasuojaan.
Laittakaa jotain kuvaa autosta miten alas olette laittanut / saanut laitettua...
Minkä kokoisilla kumeilla kärsii laittaa ihan alas ettei ota pyörä kiinni lokasuojaan.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Kenen valmistama setti? H&R ilmeisesti?
Onhan noissa coilover tolpissakin eroja, sama kun laadukkaissa kiinteissä alustasarjoissa eli halvalla harvoin saa hyvää. Tunnetusti Bilstein, Koni, H&R ja KW tekee keskihintaisessa luokassa laadukkaita paketteja. Itse suosisin KW:n tuotteita rosterisen tolpan takia, säädettävyys säilyy kun korroosio ei pääse ainakaan teoriassa iskemään niin voimakkaasti.
Kun teet säätöjä muista putsata kierre hyvin hiekasta ja kurasta. Väkivalloin vääntämällä kierteen saa pilalle joko tolpasta tai jousilautasesta. Monet käyttää esim. ilmastointiteippiä kierteiden suojana jolloin kura ei pääse kierteelle asti.
Monissa säädetävissä sarjoissa on etuna myös vaimennuksen säätö. esim. KW:n tolpissa var.2 pystyy vaikuttamaan ulosjouston jäykkyyteen ja var.3 paketissa myös sisäänjoustoon. Tällä säädöllä voidaan hakea kesäksi ja talveksi sopiva setuppi ja satunnaiseen rataajoon löytyy myös mieleinen säätö. Myös tolpan ikääntyessä vaimennusta voidaan korjata lähemmäksi sitä oikeaa jolloin tolpan elinikä pitenee.
FK:n, JOMin ja ExtremeMax:n coilover tolppiin kannattaa suhtautua varauksella, laatueroa tuntuu niissä olevan aika lailla.
Onhan noissa coilover tolpissakin eroja, sama kun laadukkaissa kiinteissä alustasarjoissa eli halvalla harvoin saa hyvää. Tunnetusti Bilstein, Koni, H&R ja KW tekee keskihintaisessa luokassa laadukkaita paketteja. Itse suosisin KW:n tuotteita rosterisen tolpan takia, säädettävyys säilyy kun korroosio ei pääse ainakaan teoriassa iskemään niin voimakkaasti.
Kun teet säätöjä muista putsata kierre hyvin hiekasta ja kurasta. Väkivalloin vääntämällä kierteen saa pilalle joko tolpasta tai jousilautasesta. Monet käyttää esim. ilmastointiteippiä kierteiden suojana jolloin kura ei pääse kierteelle asti.
Monissa säädetävissä sarjoissa on etuna myös vaimennuksen säätö. esim. KW:n tolpissa var.2 pystyy vaikuttamaan ulosjouston jäykkyyteen ja var.3 paketissa myös sisäänjoustoon. Tällä säädöllä voidaan hakea kesäksi ja talveksi sopiva setuppi ja satunnaiseen rataajoon löytyy myös mieleinen säätö. Myös tolpan ikääntyessä vaimennusta voidaan korjata lähemmäksi sitä oikeaa jolloin tolpan elinikä pitenee.
FK:n, JOMin ja ExtremeMax:n coilover tolppiin kannattaa suhtautua varauksella, laatueroa tuntuu niissä olevan aika lailla.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Juu H&R:n setti on.
Takaiskari on aika vakion oloinen ja vain maalattu, mutta edessä on sitten maalaamaton, mutta väri on ennemminkin kultaan päin. Mitä lienee materiaali?. Etutolpat on btw aika rajua tekoa, todella miehekkäät. Takana ei kierteille ole mitään suojaa, mutta edessä iskarin yläpäässä olevan muovisuojan voi venyttää myös kierteen päälle.
Tuo jäykkyyssäätö jäi vähän kaivelemaan kun sitä ei ole, mutta sillä voi varmaan saada ajettavuuden myös vituiksi. Ja tuntuu toimivan tuo setti niin hyvin että ei mielellään sitä pilaisi millään säädöillä, varsinkaan kun ei tuota todellista tietotaitoa alustan _oikeaoppisesta_ säätämisestä ole. Mutta oishan tuo kiva elvistellä kun ois enemmän väänneltäviä namiskoita...
btw tuohon KW:hen palatakseni...
Hinnat suomessa KW 1200€ ja H&R 1700€. Saksassa suhde toisinpäin, eli KW 1100€ ja H&R 900€
Siinä oikeastaan se perimmäinen syy miksi H&R ulkomailta tilattuna.
Takaiskari on aika vakion oloinen ja vain maalattu, mutta edessä on sitten maalaamaton, mutta väri on ennemminkin kultaan päin. Mitä lienee materiaali?. Etutolpat on btw aika rajua tekoa, todella miehekkäät. Takana ei kierteille ole mitään suojaa, mutta edessä iskarin yläpäässä olevan muovisuojan voi venyttää myös kierteen päälle.
Tuo jäykkyyssäätö jäi vähän kaivelemaan kun sitä ei ole, mutta sillä voi varmaan saada ajettavuuden myös vituiksi. Ja tuntuu toimivan tuo setti niin hyvin että ei mielellään sitä pilaisi millään säädöillä, varsinkaan kun ei tuota todellista tietotaitoa alustan _oikeaoppisesta_ säätämisestä ole. Mutta oishan tuo kiva elvistellä kun ois enemmän väänneltäviä namiskoita...
btw tuohon KW:hen palatakseni...
Hinnat suomessa KW 1200€ ja H&R 1700€. Saksassa suhde toisinpäin, eli KW 1100€ ja H&R 900€
Siinä oikeastaan se perimmäinen syy miksi H&R ulkomailta tilattuna.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Ymmärsit ihan oikein.PT kirjoitti:Siis tarkennuksena : Edessä on iskari ja jousi samaa pakettia, mutta jotenkin annoin itselleni ymmärtää, että takana olisi korkeus säädettävä jousi ja iskari erikseen?
Vai annoinko itseni taas ymmärtää väärin..
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Nyt niitä kuvia...
http://www.kolumbus.fi/minna.lehtimaki/w203/madallus/
Tiedetään... Näyttää jousivammaiselta, mutta muuttuu vielä aika paljon kun laitetaan isot kiekot ja nostetaan sentti pari.
Mutta matala on as you can see...
http://www.kolumbus.fi/minna.lehtimaki/w203/madallus/
Tiedetään... Näyttää jousivammaiselta, mutta muuttuu vielä aika paljon kun laitetaan isot kiekot ja nostetaan sentti pari.
Mutta matala on as you can see...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Perä itseasiassa tipahti sentin keulaa vähemmän. Pervo ulkomuoto ei siis ole asennosta kiinni vaan takana on pienempi pyöränaukko, tai ainakin kaari on alempana. Tuo korjaantuu kyllä kunhan jaksaa nostaa.
Vertailun vuoksi
Vertailun vuoksi
Viimeksi muokannut Jani Anttila, Ma 23.05.2005 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Juu ihan mukavan alas saa laskettua, sain paketin tänään mutta varmaan ensiviikonloppuna vasta kiinni ettei tartte kiirehtiä asennuksen kanssa.
Ei varmaan saa laskea aivan nuon alas 19" kanssa mutta ainakin etupäätä saa laskettua tämän hetkiseen nähden, nyt ei ole ottanut edes täydellä kuormalla mihinkään.
Ei varmaan saa laskea aivan nuon alas 19" kanssa mutta ainakin etupäätä saa laskettua tämän hetkiseen nähden, nyt ei ole ottanut edes täydellä kuormalla mihinkään.

Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Oikeankokoisella rengastuksella pitäisi kyllä aika tonttiin pystyä laittamaan. Jos sulla on kokona edessä jotain 225/35 ja takana 255/30 niin tosi alas menee, rippuuen tietysti miten ulos vanne tulee. Tuohan ei ulkohalkaisijaltaan paljo vakiosta poikkea, mutta leveys on se juttu...jjruutiainen kirjoitti:Juu ihan mukavan alas saa laskettua, sain paketin tänään mutta varmaan ensiviikonloppuna vasta kiinni ettei tartte kiirehtiä asennuksen kanssa.
Ei varmaan saa laskea aivan nuon alas 19" kanssa mutta ainakin etupäätä saa laskettua tämän hetkiseen nähden, nyt ei ole ottanut edes täydellä kuormalla mihinkään.
Tänään juuri tsekkailin noita koteloiden muotoja asiaa silmällä pitäen ja takana varsinkin on tilaa vaikka mihin. Tuossakin mielestäni on pelivaraa vielä jonkin verran tuoda vannetta ulospäin jos rengastus on tuota edellä mainitsemaani. Varsinkin jos rullaa kaaria.
Toki tuolla esimerkkikuvan setupilla voi raapia sisämuoveihin, mutta mitään ei vielä pitäsi rikki mennä jos alusta vain on jämäkkää sorttia. Tähän ei ole kuin yksi ratkaisu ottaa selville, minä ainakin olen nyt niin seonnut tähän madaltamiseen että koitan kyllä jos muut eivät sitä tee.
Kunhan on kooveet alla niin laitahan kokemuksia ja varsinkin kuvia, kun sulla kerta on isot kiekotkin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
.
Taitaa pohjata jouset, ennenkuin renkaat ottaa mihinkään.
Niin ainakin mulla.
Niinkuin Jani kirjoitit, niin se sisäpuoli on se, josta se sitten lopussa ensin näyttäisi ottavan kiinni.
Renkaat nimittäin sitten aivan jouston loppuvaiheessa kääntyvät voimakkaasti linkkuun.
Mulla jää sellainen lyijykynän vahvuus vielä väliä sinne sisäreunaan.
Ja kun vanne on mulla vähän leveämpi, niin luulempa, ettei sulla tule ongelmia.
.
Taitaa pohjata jouset, ennenkuin renkaat ottaa mihinkään.
Niin ainakin mulla.
Niinkuin Jani kirjoitit, niin se sisäpuoli on se, josta se sitten lopussa ensin näyttäisi ottavan kiinni.
Renkaat nimittäin sitten aivan jouston loppuvaiheessa kääntyvät voimakkaasti linkkuun.
Mulla jää sellainen lyijykynän vahvuus vielä väliä sinne sisäreunaan.
Ja kun vanne on mulla vähän leveämpi, niin luulempa, ettei sulla tule ongelmia.
.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Miten olet Tuikku todennut tuon linkkuun kääntymisen? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että onko tämä sellainen juttu että se on ihan normaalia vai vain mersun alustageometriasta johtuva juttu. Tokihan rengas tekee sitä omaa rataansa, mutta voimistuuko linkkuuntuminen lopussa?
Mitenköhän tuon etupään kanssa mahtaa isoilla vanteilla käydä jos lyö ihan linttaan? Tänään nimittäin kiinnitin huomiota siihen että vaikka mullakin on monta senttiä kaaren sisällä niin silti käännettäessä auto nousee siltä puolelta mihin käännetään sen verran ettei ole ääriasennossa ainakaan edes mahdollista ottaa kaariin kiinni.
Mitenköhän tuon etupään kanssa mahtaa isoilla vanteilla käydä jos lyö ihan linttaan? Tänään nimittäin kiinnitin huomiota siihen että vaikka mullakin on monta senttiä kaaren sisällä niin silti käännettäessä auto nousee siltä puolelta mihin käännetään sen verran ettei ole ääriasennossa ainakaan edes mahdollista ottaa kaariin kiinni.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
.
Auto täyteen tavaraa ja poksi päälle.
Heitoissa pohjailee, muttei ota äänestä päätellen mihinkään kiinni.
Sitä voi kyllä paikallaankin tarkastella, mutta se vaatii vähän järjestelyjä.
Ensiksikin peräkonttiin painavaa tavaraa, mahdollisimman paljon.
Takarattaan ja ristikkäisen etusen alle esim lankku, jonka toinen pää korotetaan esim. tiilillä. Sitten vaan peruutetaan ristiriipuntaan. Kun ryömii alle, niin taskulampulla kyllä näkee hyvin sen tilan lokarin sisältä.
Vaikkei ihan pohjaan takasta saisikkaan (vaatii paljon painoa), niin lähelle varmaan kuitenkin, jolloin se loppu on kyllä helppo arvioidakkin.
Takarengas näyttäisi menevän melkein joustovaran loppuun asti suhteellisen suorassa, vasta ihan lopussa alkaa kallistumaan. Sinullakin kuvien perusteella on takaset yllättävänkin suorassa.
Etupään kanssa ei ole mulla ollut mitään ongelmia. Ei ole tarvinnut muuttaa mitään. Kun renkaita tosiaan kääntelee, niin huomaa, että ulkokurvin puoli kaatuu yläreunasta lokarin sisälle reilusti ja sisäkurvin puoli taas kallistuu niin, ettei sekään näytöstäsi pystyvän ottamaan kiinni lokarin reunaan.
Vannekokohan (17) mulla on pienempi, mutta renkaan ulkohalkaisija sama.
Sulle tulee varmaan hyvän näköinen paketti. 255,set täyttää nimittäin takalokasuojat melkolailla täyteen. Takaapäin kun kattoo, niin auto kyllä näyttää olevan melko tolkusti rattaillaan. Renkaat on sulla sitten niin matalat, että ne kyllä vaatii reilun madalluksen, että koko paketti ei näytä ihan naurettavalta.
Näihin on saatavana pohjapanssarikin. Veholla 180 €. Se on paksua lootua.
Halvempi kuitenkin, kun öljypohja, tai etupalkki.
.
Auto täyteen tavaraa ja poksi päälle.
Heitoissa pohjailee, muttei ota äänestä päätellen mihinkään kiinni.
Sitä voi kyllä paikallaankin tarkastella, mutta se vaatii vähän järjestelyjä.
Ensiksikin peräkonttiin painavaa tavaraa, mahdollisimman paljon.
Takarattaan ja ristikkäisen etusen alle esim lankku, jonka toinen pää korotetaan esim. tiilillä. Sitten vaan peruutetaan ristiriipuntaan. Kun ryömii alle, niin taskulampulla kyllä näkee hyvin sen tilan lokarin sisältä.
Vaikkei ihan pohjaan takasta saisikkaan (vaatii paljon painoa), niin lähelle varmaan kuitenkin, jolloin se loppu on kyllä helppo arvioidakkin.
Takarengas näyttäisi menevän melkein joustovaran loppuun asti suhteellisen suorassa, vasta ihan lopussa alkaa kallistumaan. Sinullakin kuvien perusteella on takaset yllättävänkin suorassa.
Etupään kanssa ei ole mulla ollut mitään ongelmia. Ei ole tarvinnut muuttaa mitään. Kun renkaita tosiaan kääntelee, niin huomaa, että ulkokurvin puoli kaatuu yläreunasta lokarin sisälle reilusti ja sisäkurvin puoli taas kallistuu niin, ettei sekään näytöstäsi pystyvän ottamaan kiinni lokarin reunaan.
Vannekokohan (17) mulla on pienempi, mutta renkaan ulkohalkaisija sama.
Sulle tulee varmaan hyvän näköinen paketti. 255,set täyttää nimittäin takalokasuojat melkolailla täyteen. Takaapäin kun kattoo, niin auto kyllä näyttää olevan melko tolkusti rattaillaan. Renkaat on sulla sitten niin matalat, että ne kyllä vaatii reilun madalluksen, että koko paketti ei näytä ihan naurettavalta.
Näihin on saatavana pohjapanssarikin. Veholla 180 €. Se on paksua lootua.
Halvempi kuitenkin, kun öljypohja, tai etupalkki.
.
Sama vika se on sedanissakin,renkaat kaarien kanssa samaa tasoa=ok,mutta jos peräpää alempana,on tosi mannelavetti vaikutelma.Mauri H. kirjoitti:Näin se voi olla, mutta ihan nättejä on täällä parit matalat farkut joissa on raot identtiset. Mutta ei ne ihan noin tontissa olekaan.
Itellä piti kolmet madallusjouset alla pyöräyttää,että sai w201 sopivaan asentoon.

CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
W203 Alusta
Nyt sain omaani vihdoin hommattua matalan sport alustan.
Mulle tuli Carlssonin eibach/bilstein setti alustaksi.
Vanteet Carlssonin 1 / 16 Brilliant Edition http://www.carlsson.de/en/tuning/c-klas ... 16_be.html
Koko 8,5 x 18 ET 28 Renkaat Dunlop SP SPORT MAXX 225/40
Sitten samalla vaivalla tuli edellä mainitun firman rosteriputki tupla ulostulolla
Kyllä nyt kelpaa.
Noihin juttuihin että ottaa kiinni johonkin kaariin joustoissa ei vielä ole kunnon
kokemuksia kun sain auton vasta tänään ajoon.
Carlssonin edustaja kyllä sanoi että nää on just sopivan kokoiset eli ei pitäis olla ongelmia.
Nyt vielä aika nelipyöräsuuntaukseen , ovat kehuneet Ruskeasuon teboilia että homma hoituu ammattitaidolla?
Mulle tuli Carlssonin eibach/bilstein setti alustaksi.
Vanteet Carlssonin 1 / 16 Brilliant Edition http://www.carlsson.de/en/tuning/c-klas ... 16_be.html
Koko 8,5 x 18 ET 28 Renkaat Dunlop SP SPORT MAXX 225/40
Sitten samalla vaivalla tuli edellä mainitun firman rosteriputki tupla ulostulolla
Kyllä nyt kelpaa.
Noihin juttuihin että ottaa kiinni johonkin kaariin joustoissa ei vielä ole kunnon
kokemuksia kun sain auton vasta tänään ajoon.
Carlssonin edustaja kyllä sanoi että nää on just sopivan kokoiset eli ei pitäis olla ongelmia.
Nyt vielä aika nelipyöräsuuntaukseen , ovat kehuneet Ruskeasuon teboilia että homma hoituu ammattitaidolla?
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Pitää paikkaansa. Erityisesti W203:ssa. S203:ssa takalokasuojien sisäverhoilu on muotoiltu vähän eri tavalla ja ilman dremelöintiä ja sikaflexaamista siinä raapii siksi helpommin.Jani Anttila kirjoitti:...tsekkailin noita koteloiden muotoja asiaa silmällä pitäen ja takana varsinkin on tilaa vaikka mihin. Tuossakin mielestäni on pelivaraa vielä jonkin verran tuoda vannetta ulospäin jos rengastus on tuota edellä mainitsemaani. Varsinkin jos rullaa kaaria....
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]