W202 ohjaustunto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

W202 ohjaustunto

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Terseng,

Tuli tuossa koeajettua W202 Mersua, ja rupesin miettimään ohjauksen tuntoa. Tuntui palauttavan nurkkapyörityksessä varsin laiskasti, vika vai ominaisuus? Muihin autoihin tottuneena ihmettelin kun sai melkeinpä itse pyöritellä ratin takaisin.

Yllättävän hankalaa ollut löytää C-mese isolla koneella (=280), ilmastoinnilla ja sopivalla hintahaarukalla (kilsoilla nyt ei NIIN paljon ole väliä). Eikö niitä pitäisi olla Suomi täynnä uustuonnin rehottaessa? Jotkut sisustuksen/kojelaudan värit ovat hieman hätkäyttäneet kuten ruskea (näyttää mustalta kuvissa, ei sitten loppujen lopuksi ole niin paha kuitenkaan) tai "puolihaalistuneen" sininen kojelauta. Vihreitä sisustuksia tyyliin W124 ei ole vielä näkynyt , ehkä sellainenkin vielä tulee silmien eteen :shock: . Etsinnät jatkuvat, vaimokin on saanut mersukuumeen vaikkei autoa ajakaan, pojan kanssa kun on höystetty. ..
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ohjauksen palautustahan on moitittu mersussa maailman sivu, minunkin mielestäni C-sarjassa tämä oikein korostuu. Puhuisin ominaisuudesta.
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

HVM kirjoitti:Ohjauksen palautustahan on moitittu mersussa maailman sivu, minunkin mielestäni C-sarjassa tämä oikein korostuu. Puhuisin ominaisuudesta.
No, mitäs siinä sitten. Huoli poijes ja puheenaihe pakettiin ;)
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Ei palauta, täytyy itse kääntää ratista, mutta ei minulla ole palauttanut muissakaan mersuissa....Mutta, mulla onkin aina ollut painojakauma alhalla ja leveät kumit.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18027
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ominaisuus se huono palauttaminen on.
Mercedes-Benz voisi ottaa ohjausasiassa oppia Fordilta.
wiimax.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

dealer kirjoitti:Mercedes-Benz voisi ottaa ohjausasiassa oppia Fordilta.
Vaan onkohan legendaarinen "junamaisuus" maantiellä juuri tuon ohjausgeometrian sun muiden tsydeemeiden aikaansaannosta? Sanoisin että tottumiskysymys tuokin; eipä ole kovin häävi tunne ajaa MB:n jälkeen jollain terävästi palauttavalla ohjauksella varustetulla autolla, tuntuu vempuilevan sinne sun tänne rauhattomasti. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

PM kirjoitti:Vaan onkohan legendaarinen "junamaisuus" maantiellä juuri tuon ohjausgeometrian sun muiden tsydeemeiden aikaansaannosta? Sanoisin että tottumiskysymys tuokin; eipä ole kovin häävi tunne ajaa MB:n jälkeen jollain terävästi palauttavalla ohjauksella varustetulla autolla, tuntuu vempuilevan sinne sun tänne rauhattomasti. :roll:
Niinnojaa. 8) Itse olen opetellut ajamaan Foordilla ja sen ohjaukseen on vissiin tottunut. Kun Mersun rattiin hyppäsi, niin sen ohjaus tuntui Foordin jälkeen omituiselta. Ainakin oma vempele on huomattavasti herkempi tien kallisteluille kuin äitimuorin Escrotti. Eihän siinä kyllä ole läheskään yhtä monta kumipuslaa, kuin Mersussa, joten siinä mielessä sen alusta on idioottivarmempi. Toisaalta oman auton puslatkin pitäisi olla kunnossa ja kulmat säädöissään, joten... Setämiehen pari vuotta vanha väykky on taas erilainen auto ajaa – kulkee jotenkin suorempaan kuin oma kosla.

Hassuinta oman Mersun ohjauksessa ovat kuitenkin ratin ääriasennot – kun eteenpäin ajaessa kääntää rattia tarpeeksi, ohjaus suorastaan imaisee renkaat linkkuun. :shock: Puhu siinä sitten palautuksesta. :D

t.
Risto

PS. Parin auton perusteella ei tieten voi mitään yleismaailmallisia johtopäätöksiä vetää, ajattelinpa vaan kertoa omia kokemuksiani.
E500 – 211.070
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Puoli tuntia sitten ajoin -94 S124 280T:llä. Ajettu 150tkm, priima kunto. Ja häätyy sanoa ettei tarvi ottaa fordilta oppia :lol:

Ei vedelly mihinkään, ja ohjaustunto keskialueella kansallista kärkiluokkaa. Väyrynen on jossain määrin tuohon yksilöön verrattuna hölmömpi tuossa keskialueella. KUNNOSSA olevan 124:n ohjaus on mukavan jämäkkä ja tarkka, kuten autokin. Näitä on vaan liikkeellä tosiaan enemmän ja vähemmän ajettuja, saman verran on kilometreja myytävissä kakkosnelosissa, kuin 10 vuotta sitten :shock:

Ajamieni kakkosnelosten parhaimmistoon kuuluu ehdottomasti tuo äsken ajamani auto. On niissä eroja, voin myöntää, että olen ajanut myös huonolla w124:lla, vaikka mersua yleensä kehunkin :o
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18027
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

(OT: Esimerkiksi Mondeon ohjaus on kokonaisuutena selvästi parempi kuin 124-mersun, vaikka mersu olisi kuinka kunnossa.)

"Vaan onkohan legendaarinen "junamaisuus" maantiellä juuri tuon ohjausgeometrian sun muiden tsydeemeiden aikaansaannosta?"

Saattaa olla.
Harmi että mersulla ei osata tehdä alustaa niin että se kestäisi käyttöä; jo W124 alapallonivelet ja muutamat muutkin paikat olivat heikkoja ja W210-202 kanssa tehdas lyö päätään seinään vielä enemmän; alapalloniveliäkin vaihdetaan väljistymisen takia jo 30tkm ajon jälkeen.

Alustan rakenne on sitten sellainen että yksikin väljä nivel tai pusla tekee mersusta huonon ajettavan.

Voi voi.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

dealer kirjoitti:(Harmi että mersulla ei osata tehdä alustaa niin että se kestäisi käyttöä; jo W124 alapallonivelet ja muutamat muutkin paikat olivat heikkoja ja W210-202 kanssa tehdas lyö päätään seinään vielä enemmän; alapalloniveliäkin vaihdetaan väljistymisen takia jo 30tkm ajon jälkeen.

.
Nyt kyllä täytyy kysyä paljonko noilla alapalloilla keskimäärin ajellaan? Oma W124 kun on mennyt jo yli 500 tuhatta samoilla palloila.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18027
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

En osaa sanoa, Petri - kovin harvassahan ne vähän ajetut 124ät on nykyisellään.

Viiteensataantuhanteen alapallot on vaihdettu 1-2 kertaa.
Muutama 124 on sattunut omalle kohdalle niin että omistaja on kertonut alapallojen olevan alkuperäiset, ja väljät ne on sitten olleetkin...

Voi olla että alkuperäinen, siis se joka tehtaalla on autoon asennettu, on lujempi kuin vaihdettu alapallo - nimittäin sillointällöin kuulee myös kerrottavan että 124 alapallo kesti 60000 tai 100000 km tjsp.
Alkuperäisvaraosakaan ei ilmeisesti ole kovin kestävä.

Lujempi se vanhempi malli kuitenkin on kuin W202-210 alapallot.

Taka-alatukivarren ulompi hela kuluu nopeammin 124ssä.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Omaan vaihdatin alapallot 405 tuhannen kohdalla, kun toisessa oli pieni välys. Niillä vaihdetuilla on sitten ajettu lasiin tuo 934 eikä nuo väljiltä vieläkään tunnu. toinen raidetangonpää on kuitenkin mennyt kahteen kertaan tuolla matkalla. Ne sais kyllä olla vahän kestävämpiä :)

Paljon kyllä johtuu tuo kestävyys siitä kun ajan lähes pelkästään maantieajoa kestopäällysteellä. Ei silti kyllä tuo Porvoon moottoritiekin on nykykunnollaan aika kuluttavaa alustalle.
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Nyt häätyy sanoa että omassa 202:ssa on mielestäni vielä alkuperäiset alapallot ja mittari, huom! Mittarilukema huitelee 220tkm:ssä. Ainakin siellä on sellaiset "tussilla" vetästyt sinettiviivat vielä kohillaan.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tuolla meikäläisen rottelolla on ajettu nyt 155000 ja rapiat ja vielä alkuperäiset nivelet. Katsastusmies kanssa ihmetteli, mitenkä voi vielä olla alkuperäiset nivelet, eikä vielä yhtään väljyyttä. Entisessä -94 mallissa piti taas vaihtaa niveliä noin 40000 km välein. Onko sitten tullut muutoksia noissa nivelissä , kun tuo nykyinen vm. -00 vai onko T- mallissa erilaiset nivelet. :?:
Avatar
Arnoltti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 09.09.2004 19:35
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Arnoltti »

Joo kovaa tuntuu vaihtelevan nuo nivelten kestävyydet. Ajoin tolla mun koslalla ite jotain 120tkm, ennen ku oli alapallot väljinä, samalla tarkistin ohjausiskarin ja seki meni vaihtoon. Siinä vaiheessa auton mittarissa oli n. 221tkm.. Mutta siis ainaki sen 120tkm pallot tuosa kesti.. Vähä OT:eetä pukkaa, mut paljonko ootte pruukannu kelata iskareilla? Ku oon vähä melkeen ääneen ihmetelly, notta eikö ne lopu melkei koskaan? :D Vaikuttais että ovat orkkiskamaa viä mun omassa..? Ja hyvin pelaavat.. :shock:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Hemingway kirjoitti:Puoli tuntia sitten ajoin -94 S124 280T:llä. Ajettu 150tkm, priima kunto. Ja häätyy sanoa ettei tarvi ottaa fordilta oppia :lol:

Ei vedelly mihinkään, ja ohjaustunto keskialueella kansallista kärkiluokkaa. :o
Omat kakkosneloset on myös mielestäni ohjaukseltaan ja aluistoiltaan ihan ok. Toinen on parisataa ajettu farkku, jolla on oikein lysti ajaa. Menee kuin juna ja jos ohjauksesta hiukan kääntää ja päästää irti, niin välittömästi mutta rauhallisesti hakee suoran kulkusuunnan. neljäsataa ajettu sedanidiisselikin on ihan ok peli, mutta jotakin ilmeisesti pitäisi huoltaa, tuo kun yrittää pikkiriikkisen kammeta oikealle ratista irti päästäessä. Ilmiö onj kyllä lievä, mutta sen huomaa, kun toisessa autossa ei ko. piirrettä ole.
Ja mitä tulee foordiin, niin niitten ohjauksen tarkkuus esim. Focuksessa on kyllä ihan luokkansa huippua. Sillä on kiva räpistellä. Vähän sellainen mikroautomainen tarkkuus tulee jopa ohjaustunnosta mieleen. Mutta Mersun rauhallinen ajokäytös rauhalliselle kuskille on mannaa maantiellä.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

RH kirjoitti: esim. Focuksessa on kyllä ihan luokkansa huippua. Sillä on kiva räpistellä. Vähän sellainen mikroautomainen tarkkuus tulee jopa ohjaustunnosta mieleen. Mutta Mersun rauhallinen ajokäytös rauhalliselle kuskille on mannaa maantiellä.
Ohjaustunto on eri asia kuin mikroautomaisen tarkka ohjaus keskialueella=ei hyvä. Makuasioita ehkä, mutta kalliin arvoauton tyyliin ei kuulu mikroautomainen ohjaus. Vrt. uudet luxusautot/ylemmän keskiluokan autot..

Mikroautot erikseen, toki ohjaustuntoa saa olla.
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

dealer kirjoitti: Harmi että mersulla ei osata tehdä alustaa niin että se kestäisi käyttöä; jo W124 alapallonivelet ja muutamat muutkin paikat olivat heikkoja ja W210-202 kanssa tehdas lyö päätään seinään vielä enemmän; alapalloniveliäkin vaihdetaan väljistymisen takia jo 30tkm ajon jälkeen.

Alustan rakenne on sitten sellainen että yksikin väljä nivel tai pusla tekee mersusta huonon ajettavan.
Näitä juttuja kyllä itsekin ihmettelen, ja ihan sama suunnittelumoka tuntuu olevan esim. 90-luvun alun 3-sarjan BMW:ssä (E XX?). Otetaan iso, painava (2.5/2.8 l) kone, laitetaan se "pikkuautoon" ja ei mitoiteta etupään osia vastaaviksi. Sitten alapalloja rouskuu kuin näkkäriä kasarmilla.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti: tuo kun yrittää pikkiriikkisen kammeta oikealle ratista irti päästäessä.
Ei muuten ole ainoa MB mikä noin tekee, tuntuu että se on melkein sääntö.
RH kirjoitti:ohjauksen tarkkuus esim. Focuksessa on kyllä ihan luokkansa huippua. Sillä on kiva räpistellä. Vähän sellainen mikroautomainen tarkkuus tulee jopa ohjaustunnosta mieleen. .
No voi se tuommoisessa pikkuautossa mennä, ja sporttipeleissä. Mutta ukot hei: onko epäurheilullisempaa autoa kuin 80-90-luvun neliovinen sedan- tai farkkumersu? No ei ole. Paitsi samanikäiset Volvot. Että ei sen ohjauksenkaan tartte olla samanlainen kuin jossain GTI-Golfissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jatakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 20.07.2004 21:27
Paikkakunta: haukipudas

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Itellä -00 w202 farkku,mittarissa n165tkm.Keulaan on mun aikana (n.2v ja 55tkm)vaihdettu kaikki muut paitsi ylätukivarret ja keula kolisee...ei ainakaan mulla herätä luottamusta ko. autoa kohtaan.Katsastuksessa ei mitään ongelmia,katsastusmies oikeen kehu että kaikki nivelet ja puslat hyvässä iskussa.?.?Vissiin sitte kolisee kuskilla jossain...Omasta mielestä auto ei todellakaan ole mikään juna,ei siis kulje suoraan oikeen mitenkään.Ohjaus ei myöskään palauta juuri laisinkaan.(nelipyöräsuuntaus tehty noin kuukausi takaperin ja rengastus 225/45-17.)Elikkä vissiin tyyppivika tai ominaisuus huono ohjaustunto?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Hemingway kirjoitti:
RH kirjoitti: esim. Focuksessa on kyllä ihan luokkansa huippua. Sillä on kiva räpistellä. Vähän sellainen mikroautomainen tarkkuus tulee jopa ohjaustunnosta mieleen. Mutta Mersun rauhallinen ajokäytös rauhalliselle kuskille on mannaa maantiellä.
Ohjaustunto on eri asia kuin mikroautomaisen tarkka ohjaus keskialueella=ei hyvä. Makuasioita ehkä, mutta kalliin arvoauton tyyliin ei kuulu mikroautomainen ohjaus. Vrt. uudet luxusautot/ylemmän keskiluokan autot..

Mikroautot erikseen, toki ohjaustuntoa saa olla.
Jeps. Noinhan minä hiukan vihjailinkin... :wink:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti:
RH kirjoitti: tuo kun yrittää pikkiriikkisen kammeta oikealle ratista irti päästäessä.
Ei muuten ole ainoa MB mikä noin tekee, tuntuu että se on melkein sääntö.
RH kirjoitti:ohjauksen tarkkuus esim. Focuksessa on kyllä ihan luokkansa huippua. Sillä on kiva räpistellä. Vähän sellainen mikroautomainen tarkkuus tulee jopa ohjaustunnosta mieleen. .
No voi se tuommoisessa pikkuautossa mennä, ja sporttipeleissä. Mutta ukot hei: onko epäurheilullisempaa autoa kuin 80-90-luvun neliovinen sedan- tai farkkumersu? No ei ole. Paitsi samanikäiset Volvot. Että ei sen ohjauksenkaan tartte olla samanlainen kuin jossain GTI-Golfissa.
Äh!
Pitäis aina lukea kaikki kunnolla, jotta vois kerralla kommentoida halutessaan.
Jees jees, mutta kuten Akukin hyvin tietää ko. mutkaisen, aavistuksen kuoppaisen tien pätkän jota allekirjoittanut päivittäin suhailee, on tää keskustelu siinä mielessä hauska yhteensattuma niitten ajatusten kanssa, joiden vallassa juuri aamusella töihin ajelin. Päätin oikein tosissani yrittää ajella rauhassa tien profiili ja nopeusrajoitus huomioiden, ja täytyy todeta, että mittaria sai yli 1500kg:n lahnafarkussa taaskin oikein tosissaan tuijottaa, että se pysyi siinä 80 näyttämässä.
Samalla siinä sitten oikein päädyin myös miettimään, että mihin oikein matalaprofiilirenkaitakin todella tarvitaan. Ohjaustunto ja mukavuus loistavassa balansissa ja alla 205/65-15 munkkirinkilät. Hiljaista, pehmeää, ja riittävän suorituskykyistä eli mielettömän mukavaa lipumista. 8)
Joopa joo. Pitänee tästä taas kohta pian alkaa lipumaan kohti kotia... :lol:
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

217800 km

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Tänään katsastettu ja täysin kunnossa. Mittarissa 217800 km ja alkuperäiset
nivelet ja iskarit . Voi olla, että 180 on mitoitettu oikein noille osille. Tuntuu siltä
että ongelmia on painavammilla ja isommilla koneilla varustetuissa yksilöissä.
Eihän MB kestä mitään räppäämistä, se on tehty moottoriteitä ja hyviä asfaltteja varten.
Liian leveät renkaat vievät ajomukavuutta ja tuunaus on pikkuautojen
harrastelijoille. Pitäkäämme Mersut Mersuina ja nauttikkaamme hyvästä kyydistä.
18 vuoden kokemus Mersuista.
C 180 Kompressor Aut.
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Vielä tuosta ohjauksen palautumisesta... Olisko siinä mitään eroa, mistä päästä auto vetää? Pitäis varmaankin verrata 124:sta mersua ja saman ikäluokan esim. volvo 740 joka myöskin on takatuuppari... Vaan mistäpä löytyis toimiva kymmenen vuotta vanha volvo että sais verrattua :wink:
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18027
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä Petrin lauseessa:
"Paljon kyllä johtuu tuo kestävyys siitä kun ajan lähes pelkästään maantieajoa kestopäällysteellä."
lienee totuuden siemen.

Iskareita W202-210 myydään erittäin vähän, ne kestävät pitkään.

Toisaalta - väykky jossa on aktiivijousitus; etuiskari 870 € / kpl.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti:kuten Akukin hyvin tietää ko. mutkaisen, aavistuksen kuoppaisen tien pätkän jota allekirjoittanut päivittäin suhailee
Ja saat sitten näemmä suhailla ensi vuodenkin, päätellen siitä että olivat valinneet teikäläisen meitin kylille töihin jatkossakin.
RH kirjoitti:Samalla siinä sitten oikein päädyin myös miettimään, että mihin oikein matalaprofiilirenkaitakin todella tarvitaan. :
No, eihän ne matalaprofiiliset yksin tee autosta kuin uraherkän ja täristävän. Jos niistä haluaa iloa irti, pitää taas alustaakin modifioida sen mukaan. Toisaalta kun täällä näitä ajo-olojaan miettii niin tiet on sen verran möykkyisiä ja heittoisia ja uraisia, että sitä mukavuuttakin osaa vähän nostaa suosikkiominaisuuslistallaan ylöspäin. Ja kun vakkarivermeilläkin (ehjässä autossa) pystyy ajamaan kurveja rajoituksiin ja omiin ajotaitoihin (!) nähden riittävän lujaa, niin olkoot.

Ei silti, meillä oli duunissa aikanaan Mitsu Colt jollain Dunlopin 205 leveillä renkailla. Olihan sillä oma hauskuutensa, jos pääsi hyväpintaiselle mutkaiselle tielle (väli Kemiöstä Kokkilan lossin kautta Saloon, esimerkiksi tällä seudulla), mutta oli se muuten arkiajossa semmoinen paukkulauta että huhhei.

Ja tämä tästä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin