Kytkin ei irrota W115 3.0D:ssä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Kytkin ei irrota W115 3.0D:ssä

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Mitäs nyt on käynyt kun yritin talven jälkeen ajaa tuon takapihalta etupihalle niin piti traktorilla vetää kun ei tapahdu mitään vaikka kuinka polkee kytkin poljinta?

Minkälainen kytkin tuossa on?

Missä voisi olla vika ja miten se korjataan?
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Voipi olla levy jumissa. Pitemmän seisotuksen jälkeen monesti on.

Pistä ykkönen silmään ja auto käyntiin. Ajele kytkin pohjassa ja pumppaa kaasua. Pitäisi kevyellä rytkytyksellä pamahtaa auki.


Kai sulla on kytkinnesteet tallella (on kai pystärissä nestekytkin?).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Minusta kyllä tuntui, että siinä olisi nestekytkin, mutta en ole varma. Jonkun nestesäiliön katsoin ja se oli täynnä, mutta se taisi olla kyllä jarrunestesäiliö.

Olen vasta omistanut auton 11 kk joten en ole konepeltiä joutunut pahemmin aukomaan... :oops: :oops: :oops: Auton pohjan, kyljen ja peräkontin kyllä tunnen hyvin kun olen niihin laittanut uutta peltiä neliökaupalla.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Jäipä sanomatta:

Tuntuuko kytkinpoljin normaalilta? Jos levy on jumissa ja muuta vikaa ei ole niin poljintuntuma on normaali. Jos taas nesteet on vähissä tai ilmaa systeemissä niin pumppaamalla pitäisi irrottaa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Sivonen kirjoitti:Jäipä sanomatta:

Tuntuuko kytkinpoljin normaalilta? Jos levy on jumissa ja muuta vikaa ei ole niin poljintuntuma on normaali. Jos taas nesteet on vähissä tai ilmaa systeemissä niin pumppaamalla pitäisi irrottaa.
No kun ihan ekoja kertoja painoin niin ehkä polkimen vastinvoima oli pienempi kuin useamman yrityksen jälkeen. Kai siitä poljintuntumasta minulle tuli nestekytkin mieleen. Koitin vähän pumpatakin, mutta ei se irrottanut.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Nestekytkin siinä on, samanlainen ku W123sessaki. Voi olla jumissa jostain(esim. vauhtipyörän silmälaakeri) tai sitten paineasetelma on tullut tiensä päähän. Kytkinnesteet on samassa säiliössä jarrunesteen kanssa. Jos sylintereissä on vikaa niin todennäköisesti poljin jämähtää pohjaan ku polkasee kytkintä. Ei muuta ku koita saada vaihde päällä käyntiin ja kytkin pohjaan ja kaasua ja jos ei ala toimia ku aikansa noin tekee niin eipä taida auttaa ku irrottaa laatikko ja tutkia missä vika on.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Irtos kun laitoin vaihde päällä käyntiin ja ajoin hetken kytkin pohjassa.
Liikenteessä:
W201 2.5D -85 (karu käyttömasiina saksasta)
W115 3.0D -73 (no ku piti saada...)
Lada 1200 -87 (uusin auto ja lasten suosikki)
David Brown -57 (isin lellikki)
Vastaa Viestiin