w210 keulan "lotina"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 19.02.2005 18:52
Paikkakunta: Oulu

w210 keulan "lotina"

Viesti Kirjoittaja väyrynen »

Mistä kannattaisi alkaa etsiä vikaa kun autoni on alkanut kolista keulasta kun ajaa jossain muualla kuin asfaltilla? "Lotina" on melko voimakasta jo pienilläkin nopeuksilla ja on ilmaantunut nyt ihan viime päivinä, harmittaa muuten hiljaisessa autossa...
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: w210 keulan "lotina"

Viesti Kirjoittaja Roisto »

väyrynen kirjoitti:Mistä kannattaisi alkaa etsiä vikaa kun autoni on alkanut kolista keulasta kun ajaa jossain muualla kuin asfaltilla? "Lotina" on melko voimakasta jo pienilläkin nopeuksilla ja on ilmaantunut nyt ihan viime päivinä, harmittaa muuten hiljaisessa autossa...
Saattaapi olla kallistuksenvakaajan välitangot aka. koiranluut (10 € / kpl). Kolahtaako enemmän, jos ajaa toisen puolen johonkin kuoppaan, kuin jos ajaa molemmat? Setämiehen väykyssä oli juuri nuo menneet ja oireet olivat tuon kuuloiset.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 19.02.2005 18:52
Paikkakunta: Oulu

Lotisee

Viesti Kirjoittaja väyrynen »

En ole huomannut eroa siinä ajaako vain toisen puolen kuoppaan vai juuri näitä Oulun ikäviä mukulakiviteitä jolloin kolisee koko ajan, molemmilta puolilta...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Roisto lienee oikeassa, lisäksi voi olla että itse kallistuksenvakaaja on kulunut.

Myös alapallonivelen välys on tavallista ja aiheuttaa kolinaa ajossa.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Samalla kun vaihtaa koiranluut niin kannatta vaihtaa myös ne kumiset rinkulat, joiden välityksellä vakaaja tukeutuu koriin. Jos ovat kuluneet niin lotisee.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ja samalla kannattaa vaihtaa alapalloniveletkin, jos hommaan ryhtyy.
Ainakin, jos palloilla on lähemmäs satatonnia ajettu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Lotisee

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

väyrynen kirjoitti:En ole huomannut eroa siinä ajaako vain toisen puolen kuoppaan vai juuri näitä Oulun ikäviä mukulakiviteitä jolloin kolisee koko ajan, molemmilta puolilta...
Siinä muuten hyvä syy, miksi kannattaa lisätä käyttäjätietoihin paikkakuntakin, mistä kirjoittelee.
Antaa heti vähän perspektiiviä ongelmaankin, useimmiten.

Käyttäjätiedot kuntoon siis kaikki, suosittelen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Tai sitten on alapalkki ruostunut poikki ja kolisee siksi. :twisted: Taitaa kyllä tulla silloin muitakin ongelmia. :wink:
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Alapallot, raidetangon päät, koiranluut, loppuu lotinat ja matkanteko lyhenee kun ei tarvii koukkia joka bussipysäkin kautta, säilyy auto omalla kaistalla huomattavasti paremmin. Ja kaiken tuon jälkeen ensiarvoisen tärkeätä kunnollinen pyörien suuntaus.
mbe220d
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Omasta autosta vaihdoin olemmat alapallot ja kuskinpuolet raidetangonpään ja pyörien laser mittaus ja säädöt kohillen.
On niinku eri autolla ajais maantiellä!!!
Ei kiertele joka maitolaituria.

Eikä lonkkase mikään etupäässä vaikka millasella tiellä ajaa.

Tosin edessä alla 235/40/18 renkaat niin saapa nähdä kauanko alapallot kestää.....


~Kimmo~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Paitsi että tänään palattiin maanpinnalle...prkl tuuli käy että tukka lähtee ja sen kyllä huomaa...olikohan jossain autolehden arvosteluissa että Väyrynen on "sivutuuliherkkä"?! :shock:

Täytyy alkaa katsomaan säätiedotus tästä lähtien ennenkuin lähtee Mersulla matkaan. :wink:
mbe220d
Avatar
väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 19.02.2005 18:52
Paikkakunta: Oulu

Iskari

Viesti Kirjoittaja väyrynen »

Iskari paljastui äänen aiheuttajaksi...
Vastaa Viestiin