W210 "tyyppiruostuu" ovien tiivisteiden alta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Oswald
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:28

W210 "tyyppiruostuu" ovien tiivisteiden alta

Viesti Kirjoittaja Oswald »

Oletteko W210:n omistajat huomanneet vastaavaa kuin minä. Ovien tiivisteen alta, siis "kulman" takaa ovet ovat ruostuneet herkästi. Minulla on vm-97 ja jouduin fixaamaan ko.kohdat, mutta huomasin pahempiakin, jopa vm-2000 malleissa. Liekö lämpimällä autotallilla vaikutusta? Olen omistanut W124:n joka oli myös n.6 vuotta vanha, mutta ehta peli.
Ko. konstruktio näyttää minusta "mokalta". Hiljaisuuden eteen on uhrattu liikaa??
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mahd. tyyppiviasta en tiedä, mutta lämmin talli saattaa vaikuttaa korroosioon. Talvella prosessi on helpommin käynnissä, kun auto vuorovälein jäätyy ja sitten taas lämpenee. Tallin ilmanvaihto vaikuttaa myös asiaan.

No tulipas taas itsestään selvyyksiä :o
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää...

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

jotakin vastaavaa on C-sarjan (w202) ovien alareuna/ alalistojen väli :

Ilmeisesti vanhemmiten lista alkaa heilua kiinnikkeissään ja alkaa
hiertää maalia puhki, ja siitä sitten ruostuminen alkaa.
En tiedä pitäisikö listat uusia, vai mikä auttaisi ? Joka tapauksessa
paikka jossa suola muhii ja on pitkään märkä - kannattaa seurata.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Sama havainto kuin Henry V:llä. C:ssä ruostunut ikävän näköisesti listojen seuduilta, mutta ainoastaan kuljettajan kulkuaukosta,johtuneeko siitä että sitä on käytetty eniten vaikka nykyään autoa taidetaankin ajaa apukuskin puolelta :lol:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

ja

Viesti Kirjoittaja jarski »

Ainakin nämä ensimmäisen mallin w210:t "lahoaa" myös takaluukun avausnapin ympäriltä..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Ja edelleen.. C-malli kukkii myös lokareiden reunasta ja samoin myös sieltä takaluukun avaus nupeksin ympäriltä....

Aika pettynyt olen ollut koko c-malliin :(

Jollain tapaa usko alkaa todellakin mennä noihin "uusiin" mersuihin (vrt. toi epc valo)

En tiedä mutta olisikohan w124 viimenen oikea mersu?
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaizu kirjoitti:En tiedä mutta olisikohan w124 viimenen oikea mersu?
Eiku W140 ilman mitään isompia sähkövermeitä.
Ehkä W210 menis 220D-koneella tai viimeisellä perinteisellä turbodieselillä, 177hv:n 3-satasella. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: W210 "tyyppiruostuu" ovien tiivisteiden alta

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Oswald kirjoitti:Oletteko W210:n omistajat huomanneet vastaavaa kuin minä. Ovien tiivisteen alta, siis "kulman" takaa ovet ovat ruostuneet herkästi. Minulla on vm-97 ja jouduin fixaamaan ko.kohdat, mutta huomasin pahempiakin, jopa vm-2000 malleissa. Liekö lämpimällä autotallilla vaikutusta? Olen omistanut W124:n joka oli myös n.6 vuotta vanha, mutta ehta peli.
Ko. konstruktio näyttää minusta "mokalta". Hiljaisuuden eteen on uhrattu liikaa??
Joo , onkohan mersun laatu laskenut , itsellä 15 vanha w124 eikä pilkun pilkkua vielä missään .. :o jos pois luetaan naarmut ja kiveniskeämät.

Lämpimässä autotallissa on kyllä tärkeää että siellä ilma vaihtuu aika railakkaasti .
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Tiengen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 11.06.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja Tiengen »

Kyllähän W 210:ssä on joidenkin yksilöiden kohdalla ovien tiivisteiden alla ruostetta esiintynyt, mutta itselläni on omakohtaisia kokemuksia siitä, että kyllä tälläistä tapahtuu myös 124 sarjassa. :?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14190
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tiengen kirjoitti:Kyllähän W 210:ssä on joidenkin yksilöiden kohdalla ovien tiivisteiden alla ruostetta esiintynyt, mutta itselläni on omakohtaisia kokemuksia siitä, että kyllä tälläistä tapahtuu myös 124 sarjassa. :?
Ja runsaastikin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oswald
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:28

Viesti Kirjoittaja Oswald »

Kaizu kirjoitti:Ja edelleen.. C-malli kukkii myös lokareiden reunasta ja samoin myös sieltä takaluukun avaus nupeksin ympäriltä....

Aika pettynyt olen ollut koko c-malliin :(

Jollain tapaa usko alkaa todellakin mennä noihin "uusiin" mersuihin (vrt. toi epc valo)

En tiedä mutta olisikohan w124 viimenen oikea mersu?
Minullekin on muodostunut kuva että W124 on huomattavasti laadukkaampi. Jos nyt oikein muistan W210:ssa on pelti pokkaamatta "yli" eli leilattu pellin reuna kunia vasten joten pienellä "hiertymisellä" siitä lähtee kaikki maalit pois (jos siinä on ollutkaan ) ja heps. W124:stä en muista, kertokaapa viisaammat
Vastaa Viestiin