Sehän se ongelma onkin. Hieman olen sorvannut vannetta sisäkehältä, ja hinut iskaritolppaa, ei mitään järkiratkaisuja. Vieläkin vastaa hieman kun perruutta ja kääntää, eli edessä saisi olla 8 1/2" leveät. Meinaan tehdä eteen ja taakse 2-3mm välilevyt. Toivottavasti ongelma katoais..epk kirjoitti:hieno väri ja vanteet![]()
mites intrat oot saanu mahtumaan eteen ?
Forumin siistein W124
Intrat
Tuumailua vaan.....Aika venytettty alkaa olee kumi jo noilla spekseillä (225/35), kun ainakii minusta se 225/40:kin oli jo aika "saksa-look", eli kapea kumi leveellä vanteella (tuossa alakuvassa). Meinaan vaan että toimiiko rengas vielä(kin) kuten pitäisi, jos on vielä vähän matalampi...epk kirjoitti:noilla spacereillä varmaan jo katoaa ongelma, ei ainakaan iskariin ota kiinni.
mitkäs renkaat sulla on ? 225-35 voi olla oikea koko eteen tuon projektin jälkeen.
Ongelma hävinnee spacereilla, eiväthän vanteet varmaan liian ulos tule kuitenkaan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
juu juu, saksa lookkia vaan
ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa
124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.
18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.
Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.
mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa
124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.
18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.
Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.
mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
Niin... Mie kyllä olen aina vihannut nuita korisarjoja. Se on mielestäni tyhmin tapa laskea autoa. Helemat raapii maata ja pää mahtuu renkaan ja lokasuojan väliin. On nuita japanikustomeja nähty. Mielestäni mersussa renkaan täytyy myötäillä kaarta, sekä edessä että takana. Vaikka 124:ssa ei aivan pyöreä kaari olekkaa. Kaaria voi aina hieman modifioida...epk kirjoitti:juu juu, saksa lookkia vaan![]()
ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa![]()
124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.
18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.
Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.
mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
mitäs epk meinaa proge ja progu ..
juuri niin, parhaalta se näyttää kun renkaan kulutuspinta on kaaren lieppeillä
esim. näin , ei voi tuosta paremmaksi panna
edit : progressiivisuutta tarkoitan, eli jousen ylä tai ala päässä (tai molemmissa) on pienemmälle "kerälle" menevä osuus , eli jousi on progressiivinen, joka tekee menosta pehmeempää mitä ei progu jousi.
esim. näin , ei voi tuosta paremmaksi panna
edit : progressiivisuutta tarkoitan, eli jousen ylä tai ala päässä (tai molemmissa) on pienemmälle "kerälle" menevä osuus , eli jousi on progressiivinen, joka tekee menosta pehmeempää mitä ei progu jousi.
Vaatimattomuus kaunistaa vai miten se meniepk kirjoitti:juuri niin, parhaalta se näyttää kun renkaan kulutuspinta on kaaren lieppeillä![]()
esim. näin , ei voi tuosta paremmaksi panna
edit : progressiivisuutta tarkoitan, eli jousen ylä tai ala päässä (tai molemmissa) on pienemmälle "kerälle" menevä osuus , eli jousi on progressiivinen, joka tekee menosta pehmeempää mitä ei progu jousi.
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Ei se välttämättä ota kiinni ees 235 kumeilla jos vaan pikkasen on kaaria levitetty??Tai ei mulla noi 235/35/19 kumit ainakaan ota edessä kiinni mihinkään...epk kirjoitti:
18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
No joo mikä on sit kunnolla??
Eipä tuo meikäläisen kotterokaan ihan mikään hirmuinen maastoauto ole...
Vai onko?? 
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ei se kuule epk taida niistä kumeista johtu. Lueppas tämä niin osaat hankkia oikeanlaiset vanteetepk kirjoitti:no ei olekkaan![]()
oma nykyinenkin tuli sen verran tonttiin että et31 18"-8" vanne 235-40 kumppa oli edessä, ei mitään toivoa että olis mahtunut pyörimään kunnolla !
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Meinasit että 18"225-40 raapii varmasti!epk kirjoitti:juu juu, saksa lookkia vaan![]()
ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa![]()
124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.
18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.
Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.
mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
No ei varmasti raavi!!
ISÄNTÄ kirjoitti:Meinasit että 18"225-40 raapii varmasti!epk kirjoitti:juu juu, saksa lookkia vaan![]()
ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa![]()
124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.
18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.
Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.
mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
No ei varmasti raavi!!
Jos madallat sen kunnolla niin raapii 225/40...jos et madalla kunnolla niin sillon ei raavi...mutta kuka se korkealla mersulla jaksaa ajella
-MB W124 500E- CBZ
Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Sorry DuPu, mut noi kromikaaret ja kynsisuojat HETI karkeajäte-astiaan, ni on nätimpi (mun mielest liian "paappa"-malli). Toki jos tykkää, ni minkäs sille...DuPu kirjoitti:Aikaa se otti ja semmosta kun kolarista sai sen toipumaan, mutta valmista tuli kuitenkin![]()
Oma toteutus aiheesta W124:
[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu4.JPG ]
[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu3.JPG ]
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Itseä vaan sattuu miellyttämään tuo kromin kiilto...
Ja koska tuota nyt olisi tarkoitus pitää aikas monta vuotta, niin kynsikupit ovat
aika ehdottomat... On se vielä tuota kuppiakin kauheamman näköinen se raapaleilla oleva kolo kahvan alla...
Ja tuo hellan sponleri on ainoa ja oikea lauta joka todella kuuluu mersuun, maustettuna pitkällä jarruvalolla, pukee perää takapään katsottuna paremmin kun hyvin..
Ja koska tuota nyt olisi tarkoitus pitää aikas monta vuotta, niin kynsikupit ovat
aika ehdottomat... On se vielä tuota kuppiakin kauheamman näköinen se raapaleilla oleva kolo kahvan alla...
Ja tuo hellan sponleri on ainoa ja oikea lauta joka todella kuuluu mersuun, maustettuna pitkällä jarruvalolla, pukee perää takapään katsottuna paremmin kun hyvin..
ST-Romua vuodesta 2007
Vieläkö pääsee kisaan mukaan??
Tietysti alkuperäinen on aina hieno ja tottakai autossa pitää olla myös aikakautensa kumit ja vanteet (Zender)
Elikkä Täällä minun Mercedekseni.
(On kyllä tosiaan nähtävissä jo useammassakin topicissa).
Tietysti alkuperäinen on aina hieno ja tottakai autossa pitää olla myös aikakautensa kumit ja vanteet (Zender)
Elikkä Täällä minun Mercedekseni.
(On kyllä tosiaan nähtävissä jo useammassakin topicissa).
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Tosi siisti,ääni tälle!Kyllä nuo Zenderit on hienot aina,kattelin semmosia jo 80-luvun lopussa,silloin vaan ollut varaa aluja ostella.SLC-450 kirjoitti:Vieläkö pääsee kisaan mukaan??![]()
![]()
Tietysti alkuperäinen on aina hieno ja tottakai autossa pitää olla myös aikakautensa kumit ja vanteet (Zender)![]()
Elikkä Täällä minun Mercedekseni.
(On kyllä tosiaan nähtävissä jo useammassakin topicissa).
Vielä kun vaihdat oranssit sivuvilkut,tai kirkkaat etuvilkut.
Maskista vielä,omaan 124:seen meinasin vaihtaa maskia,mutta kun kaikilla näyttää olevan Tarzan Bundalo 3000-maskeja,niin alkuperäinen näyttää tosi erikoiselta ja hienolta!
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Livenä on kyl todella upea auto..JoonasH kirjoitti:Sorry DuPu, mut noi kromikaaret ja kynsisuojat HETI karkeajäte-astiaan, ni on nätimpi (mun mielest liian "paappa"-malli). Toki jos tykkää, ni minkäs sille...DuPu kirjoitti:Aikaa se otti ja semmosta kun kolarista sai sen toipumaan, mutta valmista tuli kuitenkin![]()
Oma toteutus aiheesta W124:
[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu4.JPG ]
[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu3.JPG ]
Ääneni annan Hessun ja gpc:n autoille.. Nyt meinaa iskee jo W124 kuume ku kattelin tätä topiccii..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06









