Onko kellään muulla ollut samanlaisia ongelmia tasonsäätö systeemeissä?
tasonsäädön pumppu vetää ilmoja????
tasonsäädön pumppu vetää ilmoja????
Nyt on alkanu pahasti näyttää siltä, että tuo farmarin tasonsäädön pumppu tosiaankin vetelee ilmat jostakin ihme syystä. Oliskohan tullut tunnit täyteen.....
Onko kellään muulla ollut samanlaisia ongelmia tasonsäätö systeemeissä?
Onko kellään muulla ollut samanlaisia ongelmia tasonsäätö systeemeissä?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Laita säiliö täyteen öljyä ja vähän kompuralla paineilmaa perään koneen käydessä. paluuputkesta letku johonkin purkkiin. pitäisi alkaa imemään nyt.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
pumppu on semmonen nokka-akselin päästä voiman ottava, kuten se on kaikissa mersuissa. Olen vaihtanut paine-akut ja öljyt tasonsäätöön. Säiliö on täynnä öljyä.
Vika on ilmennyt kahdesti, paluu öljy on lakannut tulemasta säiliöön ja perä ei ole noussut ylös kuormatessa. Pumpun päältä paine puolen lähtö letkua raottaessa ei ole tullut öljyä ollenkaan aluksi vaan hetken perästä on öljyä tullut "pärskähtämisen" jälkeen.
Nyt se on taas pelannut muutaman päivän, pittää katella mille se alkaa.......
Vika on ilmennyt kahdesti, paluu öljy on lakannut tulemasta säiliöön ja perä ei ole noussut ylös kuormatessa. Pumpun päältä paine puolen lähtö letkua raottaessa ei ole tullut öljyä ollenkaan aluksi vaan hetken perästä on öljyä tullut "pärskähtämisen" jälkeen.
Nyt se on taas pelannut muutaman päivän, pittää katella mille se alkaa.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Tasonsäähön pumppu oire
Alkoiko vika ilmentymään tasonsäätö öljyn öljynvaihdon jälkeen, vai oliko sitä jo aikaisemmin?
Tuntuu jotenkin siltä niinkuin sinne olisi jäänyt ilmakupla imupuolen putkeen. Voihan pumpussa olla takaiskuventtiili joka jumittaisi ajoittain. Onko W123:ssa säiliö vasemman lokasuojan kyljessä sisäpuolella samoin kuin W124:ssa? Letku menee alakautta umpion alareunaa seuraten josta sitten nousee pumpulle. Jospa sinne on jäänyt ilmakupla
Tuntuu jotenkin siltä niinkuin sinne olisi jäänyt ilmakupla imupuolen putkeen. Voihan pumpussa olla takaiskuventtiili joka jumittaisi ajoittain. Onko W123:ssa säiliö vasemman lokasuojan kyljessä sisäpuolella samoin kuin W124:ssa? Letku menee alakautta umpion alareunaa seuraten josta sitten nousee pumpulle. Jospa sinne on jäänyt ilmakupla
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
tuo auto on w124 farkku
Eli ei tuo avattaressa näkyvä oldtimer........
En tiä, mistä se ilmakupla olis yhtäkkiä keksinyt sinne imupuolen letkuun mennä, muutaman päivän moitteettoman toimimisen jälkeen
Eli ei tuo avattaressa näkyvä oldtimer........
En tiä, mistä se ilmakupla olis yhtäkkiä keksinyt sinne imupuolen letkuun mennä, muutaman päivän moitteettoman toimimisen jälkeen
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
No ehkä se on teoriaa kun kerta yleensä toimii. Mitenkähän on sitten se säätöventtiili siellä takana. Voisko se jumittua? Silloin kyllä öljyn pitäisi päästä virtaamaan takaisin säiliöön. Mutta jos sitä ei tule niin silloin se ei pääse takaisinkaan niin se pitäisi nostaa perää ääriasentoonsa ylös. Onko sulla hydrauliöljyn paine mittaria jonka voisi liittää rinnalle jolloin näkisi että loppuuko pumpusta paine juuri silloin kun vikatila tulee päälle. Menikö uusi öljy muuten hetikohta mustaksi? Se voisi viitata siihen että pumpun rungon tiiviste vuotaa ja se imee moottoriöljyä mukaan.
Mietin tässä sitä että mitä jos se ei saakaan sitä moottoriöljyäkään ja se sitäkautta imisi tyhjää jolloin ilmakupla syntyisi sitäkautta.
Mietin tässä sitä että mitä jos se ei saakaan sitä moottoriöljyäkään ja se sitäkautta imisi tyhjää jolloin ilmakupla syntyisi sitäkautta.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Ahaa – vai saattaisi tuo väri tulla siitäkin. Mullakin on tuo tasonsäätö-öljy aikasta mustaa vaikka viime kesänä vaihdoin pallonvaihdon yhteydessä kaikki, mitä irti sain. Joop79 oli muistaakseni johonkin pirssiin jo nuo tiivisteet vaihtanut. Muistatko paljonko osat kustansivat ja mitä siihen kuului? Vaihdoitko samaan samaan autoon, joka nyt temppuilee?HannuS kirjoitti:Menikö uusi öljy muuten hetikohta mustaksi? Se voisi viitata siihen että pumpun rungon tiiviste vuotaa ja se imee moottoriöljyä mukaan.
Mietin tässä sitä että mitä jos se ei saakaan sitä moottoriöljyäkään ja se sitäkautta imisi tyhjää jolloin ilmakupla syntyisi sitäkautta.
t.
Risto
E500 – 211.070
vaihdoin tiivisteet viime kesänä, ei ne muistaakseni maksanu montaa euroa, alkuperäiset tiivisteet vehosta ostin.
Ei ne ihan heti menneet mustaksi, mutta kun mulla on tuo tasauspyörästön lukko tuossa autossa ja se käyttää samaa öljyä niin sieltä tullut öljy mustasi tuon öljyn. Toisinsanoen, öljy ei lisäänny tuohon järjestelmään......... En tiä, onhan tuo taas pelittänyt jonkun päivän ilman murheita. pitänee tarkkailla tilannetta
Aika idiootti varmahan tuo pumppu on, yksinkertainen kuin mikä. En ole koskaan kuullut että pumpuissa olisi ollut vikaa, eikä moni remontti reiskakaan ole kyseisen pumpun vajaa toiminnasta kuullut...... Olen hieman kysellyt vähän sieltä ja täältä.
Paljonkos poijaat pitää hintaa käytetyillä toimivilla pumpuilla???
Ei ne ihan heti menneet mustaksi, mutta kun mulla on tuo tasauspyörästön lukko tuossa autossa ja se käyttää samaa öljyä niin sieltä tullut öljy mustasi tuon öljyn. Toisinsanoen, öljy ei lisäänny tuohon järjestelmään......... En tiä, onhan tuo taas pelittänyt jonkun päivän ilman murheita. pitänee tarkkailla tilannetta
Aika idiootti varmahan tuo pumppu on, yksinkertainen kuin mikä. En ole koskaan kuullut että pumpuissa olisi ollut vikaa, eikä moni remontti reiskakaan ole kyseisen pumpun vajaa toiminnasta kuullut...... Olen hieman kysellyt vähän sieltä ja täältä.
Paljonkos poijaat pitää hintaa käytetyillä toimivilla pumpuilla???
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900





