Puoltaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Puoltaa

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Onko c-mallin ominaisuus,että ei tahdo pysyä tiellä?Kun ratista hieman löysää,puoltaa heti keskiviivalle päin.Vaihdettiin keväällä koko raidetanko ja alapallot,lisäksi nelipyöräsuuntaus tämän jälkeen.Vaihdoin myöhemmin säädön jälkeen apusimpukan helan.Tuli vaan mieleen,olisko kulmat tästä voineet muuttua?Hela on yhdellä pultilla kiinni ja lisäksi tällä "pannalla".
Panta,jossa kuusiokolomutteri sopii käytännössä toiseenkin asentoon missä oli.Näytti olevan keskellä avattaessa ja samaan yritin laittaa.Olisko kuitenkin
hieman kulmat muuttuneet? :oops: Pyörien suuntauksen jälkeen mielestäni
veti vastaavasti ojaan päin.Rengaspaineet normaalit,eikä autoa ole kolhittu
mihinkään rotvalliin.
Malli c220d-98
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mitenkäs vanhat ja kuluneet renkaat siinä on, voi olla syy myös renkaissa. Apusimpukan helan ei luulisi vaikuttavan mitenkään radikaalisti ohjauskulmiin, koska sen asento on suorassakulmassa raidetankoon.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Puoltaminenhan voi johtua eri suuruisista Caster-kulmista, veikkaan ettei vaan ole kaikki pyöränkulmien säädöt kohdallaan.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Puolto

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Uudet misukat alla.Olin itse mukana,kun noita kulmia säädettiin.Kyllä kaikki pitäis olla viimesen päälle.Yläpalloja en ole vaihtanut.Mersumiehet sanoo,et eivät yleensä helposti hajoa.Vielä tässä vaihdan uudet iskarit,vaikka tuskin paljon mitään vaikuttaa.Etupäässähän on jokin "epäkesko" säätöpultti
alatukivarressa?Jäi hieman askarruttaa,mitä tuolla saisi aikaan?
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

mun mielestä ei toi omakaan C ole niin vakaa kun vois oottaa. Mulla tosin puoltaa vaihtelevasti ja se menee ihan tienpinnan ja urien mukaan.

Tosin yleensähän puoltaminen menee mettän puolelle johtuen siitä että ainakin suomessa tiet viettää sinne ojaan päin, ei jää vesi seisomaan tielle nääs.

Renkaat vaikuttaa kuulemma paljon pikkusen käytökseen, itellä napsii Hankookit aika pahasti urista.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Puolto

Viesti Kirjoittaja Petromax »

joo,eipä tuo c-malli niin vakaa ole,kuin vanha 124 koppanen.Tämä uudempi on vaan jotenki löysempi ajettava.

Onkos sulla ollut Mika.U mitään ongelmaa,asiasta toiseen
pumpun kanssa?Itsellä on aina joskus heittänyt häiriölle(epc-merkkivalo)
En tiedä johtuuko välttämättä pumpusta ollenkaan.Mitään ulkopuolisia vuotoja ei ole.Käymään lähtee hyvin ja potkuakin on,mitä nyt 220 :ssa olettaa olevan.
Lähinnä talvella teki tätä kiusaa,jos ei ollut johdon päässä. :cry:
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Oman kokemuksen ja parin kaverinkin niin kyllä se taitaa olla "hiukan" C-sarjan ominainsuuksia että auto "vaeltaa" edes takaisin tiellä..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Katsele vähän aikaisempaa kirjoittelua näillä sivuilla, löytyy tosi paljon hyviä vinkkejä!
C-malli ei vetele jos on paikat kunnossa!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

Onkos sulla ollut Mika.U mitään ongelmaa,asiasta toiseen
pumpun kanssa?Itsellä on aina joskus heittänyt häiriölle(epc-merkkivalo)
Ei kyllä ole ollut mitään vikoja / harmia (koputtaa puuta)

talvella mulla lämmityksen hoitaa eberi jonka kanssa ei oo myöskää ollu mitään ongelmia.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Itsellänikään ei kyllä mielestäni vetele mihinkään suuntaan, veikkaan että nelipyöräsuuntaus ei ole mennyt ihan putkeen.
Parashan toi vetely on kokeilla sellaisella tienpätkällä joka ei ole ihan uralla tai siinä ei ole silmiinpistävää kallistusta
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Vastaa Viestiin