Siis uskomatonta touhua!! Olen koittanut Jyväskylän alueelta koittanut löytää kohtuullisen ehjää C-mallin CDI farkkua hinta haarukassa 19 000 eur alaspäin..
En tiedä olenko löytänyt vain kaikki huonoimmat yksilöt mutta..
2 viikon aikana olen käynyt läpi 5 kpl vuosimalli 98-00 mallin farkkuja, kilometrit ovat olleet 240 000 - 370 000 välissä. Täytyy sanoa, että kaikki autot ovat olleet iihan täysiä LINTTOJA!!! Jos kori ja ajettavuus on kunnossa niin joko laatikko reistaa, tai se normaali kallis suutin homma edessä..
Esim. Lauantaina kävin ajamassa 99 mallin c-mallia "ex taxi" n.300 ajettu, kesken koeajoa siitä särky automaattilaatikko.. Muutenkin auto oli tosiaan "sisään oksennettu vanha taxin lintta"
Sunnuntaina vm: 00 320tuhatta seekkonen oli yleiskunnoltaan aivan surkea rämisevät ovet, moottorista tulee se pakollinen suuttimien pohjien vuoto haju, mittaristo rikki ja juuri autoon oli vaihdettu 1900 euron edestä ohjainlaitteita..
Tänään maanantaina 1998 mallin ceekkonen 240 000 ajettu muka.. kori sai arvosanan 8+, mutta auto ei vetänyt mihinkään ja moottori rasahtelee pienillä kierroksilla ja se tuttu haju hiippaili nenään, moottorin suoja pois ja todettiin jonkin tosi tehokkaan asentaja jo siellä käyneen kaapimassa moskia pois.. edelleen vuoti yksi suutin. Seuraavaksi tehtiin suutin testi tiimalaseilla. tulos 2 suutin vuotaa läpi seulanlailla.. Siis tarkoittaa , että vähintään 840€ maksu erää ja loput saa sitten kohta puoliin vaihtaa myös..
2 muuta autoa kävin ajamassa aiemmalla viikolla... Ei perkele.. ihan romuja ajolleen, toisessa automaattilaatikko oli loppunsa edellä kun tarjosi pakkivaihdetta. Toisessa hehkun valo paloi uhkaavasti ja käyntiääni oli sitä luokkaa, että todennäisesti oli suuttimet lopussa.. olenkin jo koittanut unohtaa kyseiset autot
Voi olla, että ehjää mersua ei saa alle 20 000 eurolla, joten silloin olen köyhä tähän hommaan. Tulee ikävä vanhaa hyvää 124 korista. 700 tuhatta ja ei tarvinnut pelätä polttoaine laitteiden vikoja.
Luovutin jo mersun kohdalla. Olen aikaisemmin toiminut kyseisen merkin merkki korjaamolla asentajana(lähinnä vito / sprintteri), joten mersun tekniikka on aika tuttua.
Hullua on mutta en uskalla ostaa vanhaa käytettyä C / E mallia. Niin ja tässä tekstissä ei edes itketty ruoste / alusta jutuista, niille on varmastikkin omat kirjoitukset. heh! Kylläpäs tuli purettua kahden viikon auton etsimis patoumat pois.
Muilla kokemuksia?? Terv : ex-24H service

Edit: otsikkoa muokattu. Timo L.