124 kerää painetta jäähyttäjään...
124 kerää painetta jäähyttäjään...
Elikkäs 250 dsl ja kerää ajon aikana aikas kovan paineen paisunta säiliöön ja kun siitä suhauttaa paineet pois niin nesteen pinta vähän aikaa niinkun heijjaa edestakaisin ei kuitenkaan savua ja nesteen sekaan ei tuu öljyä yms voiko rikkinäinen vesipumppu tehdä tuota vai onko kansi pahvi menossa??Kokeilin vähän löysemmällä korkillakin mutta nesteet tulee silloin pikkuhiljaa siitä yli vuotoletkusta pihalle!
Kyllä sinne paisuntasäiliöön pitää painetta jonkin verran tullakin. SIihen korkin tiiviyden aikaansaamaan paineeseen se perustuu sekin, että neste ei kiehu 100 asteessa vaan vasta 120 asteen kohdalla tai jopa ylempänä. Huomaat itsekin, että systeemi ei toimi oikein, kun korkki on löysällä. Tästä syystähän suunnilleen joka auton ohjekirjassakin varoitetaan avaamasta korkkia ajon jälkeen ihan suin päin -- voi pullauttaa tuliset nesteet käsille, jos sopivasti sattuu.
Yleisesti ottaen, jos mersu on herkkä nostamaan lämpöjä, usein auttaa juuri paisuntasäiliön korkin uusiminen. Korkki, josta on termostaatti tai tiiviste pykinyt, päästää paineen liian aikaisessa vaiheessa pihalle ja tilanne on sama kuin jos korkki olisi löysällä.
Yleisesti ottaen, jos mersu on herkkä nostamaan lämpöjä, usein auttaa juuri paisuntasäiliön korkin uusiminen. Korkki, josta on termostaatti tai tiiviste pykinyt, päästää paineen liian aikaisessa vaiheessa pihalle ja tilanne on sama kuin jos korkki olisi löysällä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97





