Onko laitettu ruisku konetta mb 280c coupe?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
rsc
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 01.06.2005 19:00

Onko laitettu ruisku konetta mb 280c coupe?

Viesti Kirjoittaja rsc »

eli onko joku koittanut laittaa uudempaa ruisku konetta tuohon paikalleen ja jos on niin minkä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko kyseessä C114 vai C123?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Se on C114. Onhan noihin laitettu M110:n uudempaa versiota. Mutta ei mene D-Jetronicin ja K-Jetronicin erojen takia ilman muutoksia runkoaisoihin. D-Jet on W114:n oma kone, K-Jet on W123:n vastaava.

Muita "uudempia" ruiskuja en ole nähnyt laitetun. M116 ja M117 menevät (siis 3,5-litrainen ja 4,5-littainen V8 ), mutta ainoastaan M116 menee Suomessa laillisesti. Mutta ne eivät ole uusia.

W124:n koneiden sopivuudesta ei ole tietoa, koska maailmalta ei ole kantautunut huhuja niiden sovittamisesta. Epäilen, että ei sivusuunnassa mahdu, vaikka pituussuunnassa taitaa mennä. Mutta aion laittaa M104:n omaan C114:eeni, kunhan tässä ehdin. Sitten voi tulla katsomaan miten se sopii (=on laitettu sopimaan). :lol:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Osta multa K-Jetti siihen 280 koneeseen. Ks. allekirjoitus.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Moottori

Viesti Kirjoittaja unski »

Kannattaa tosiaan huomioida kuten Daaz mainitsi, että w114/w115:ään kun lykkää M110-K/KE-jetronicin, joutuu vasemmanpuoleiseen runkopalkkiin tekemään noin 30 cm pitkän, 4cm leveän ja 6 cm syvän viisteen, jotta imusarja mahtuu olemaan, lisälystinä todettakoon, että osassa w114 sijaitsee runkonumero juuri tuossa....

Pakosarjoja on sitten m110:n useaa sorttia, kannattaa katsoa tarkkaan, minkä moottorin sarjoja käyttää mikäli aikoo käyttää w114:n vakio pakoputkea. Lisänä sitten on bensalinjasto. K/KE:n pumpun syöttöpaine moottorin käydessä on noin 5.6 bar, joten bensalinjojen on syytä olla kunnossa. Suomessa liikkuu sitten Saksan ju US-versioita M110:sta US-versiossa on vain n. 165 hp johtuen matalasta puristussuteesta. Saksan versioissa on myöskin monenlaisia pakokaasun, lisäilman, sytytyksen ja polttoaineensyötön hallintajärjestelimä riippuen vuosimallista. Paras versio voisi olla n. 80-83:n versio, niissä on yleensä vain 2 ylimääräistä tyhjäkäynnin säätöpiiriä ja yksi sytytyksen ennakon kylmäkäynnin säätöpiiri...nämä siis alipaineohjattuina, lisäksi tulee tietysti pa-pumpun ohjaukset ainakin 3 eri systeemiä ja sytytyksen ennakon säätö, ainakin 2 erillaista mahdollisuutta -> paras hommata koko paketti ja alkuperäisestä M110 autosta. Tottakai koneen saa toimimaan sekasikiönäkin mutta se viimeinen silaus....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta jos nykyisessä koneessa ei ole mitään kummempaa vikaa (toisin sanottuna tehoa on ihan mukavasti ja jos kone on kunnossa), niin miksi vaihtaa?

Sen jälkeen on taas yksi orkkismersu vähemmän liikenteessä, eikä niitä C114 280 CE -vehkeitä liikaa nytkään maailmassa ole.
rsc
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 01.06.2005 19:00

Viesti Kirjoittaja rsc »

palaan asiaan vielä paremmalla ajalla!!
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

huomautuksena , että lähtökohta taisi olla C, siis kaasutinkone, eikä ruiskukone.

Aikaisemmin minunkin asenne oli alkuperäistä vaaliva, nykyään mieli tekee jotenkin painaa peukalonjälki rakkaaseen härveliin. Yhtälailla kunnioitan sellaisi rakentajia, jotka entisöivät kulkineensa viimeistä pilkkua myöten tai sellaisia autoilijoita jotka käyttävät harrasteajoneuvoaan tavallisena kulkimena sateessa ja paisteessa, aina, tai ainakin usein ajomatkastaan nauttien. Minusta moninaisuus on autoharrastuksen "suola".

Usenhan nuo alkuperäiset konstruktiot ovat puhtaita kompromissejä kustannusten, markkinoidet toiveiden ja teknisten innovaatioitten välillä. Kun auto on kuitenkin jo tallissa, katoavat markkinavoimien paine, kustannukset ovat omasta kukkarosta kiinni, niin miksei sitten voisi toteuttaa omia teknisiä innovaatioitaan, niin luullakseni olisi Mercedeksen suunnitteluosastokin toiminut, jos olisi saanut luvan. Näin ollen, mielestäni jokainen saa toteuttaa unelmiaan autoonsa, laillisuuden piirissä tietenkin.

Itse yritän toteuttaa peukalon jälkeni ruuvaamalla omaan w111 coupeseeni v-8:n jarruja ja alustaa unohtamatta heti kun ehdin ja mielellään parilla turbolla ryyditettynä, mikäli en sitä ennen keksi jotain uuttaa vieläkin antoisampaa suunnitelmaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

unski kirjoitti:huomautuksena , että lähtökohta taisi olla C, siis kaasutinkone, eikä ruiskukone.
Hups, ajattelin kuitenkin koko ajan tuota kaasariversiota, mutta se CE tuli aika automaattisesti kun olen tässä mobilesta katsonut joka päivä useamman tunnin Saksasta haettavaa CE-Mersua :roll:

Mutta joo, tottakai jokainen saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee ja usein lopputulos on vieläpä vähintään kohtuullinen, mutta en vain näe kovin paljoa syytä vaihtaa tuota konetta; 280 liikuttaa tuon painoista (1400-1500kg?) autoa ihan riittävän ripeästi, eikä pystärin kori ole suunniteltu repimisajoon. En usko kulutuksenkaan tippuvan, ainakaan jos isompaa myllyä on suunnitellut.

Sitten jos (kun) on joskus myymässä harrasteautoa, niin kukaan ei halua tekniikanvaihtoa ja hinnasta tippuu puolet pois. Coupe-pystärit ovat kuitenkin jo nyt keräilykappaleita ja etenkin Saksassa hinnat ovat jo melkoisen kovia.

Toivottavasti en kuulosta liian puristilta, mun mielestä 280 C on hyvä juuri sellaisena kuin se on. Toivon vain, ettei tule tarvetta sanoa, että "minähän sanoin".
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Pistä sinne d-jetronikin boksiin sisälle megasquirt niin saa noi bensakartat kohdilleen. Virtaus ainakin piisaa d-jetin vihreissä tappisuuttimissa -> staattinen virtaama 3 baarin paineilla 450 cm^3 vrt 85 vuoden 325 bmw:s 150 cm^3. Tosin d-jetronikeissa on käytetty ilmeisesti pienempiä paineita.
So long and thanks for all the fish
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

d-jetronic

Viesti Kirjoittaja unski »

Megasquirtin lisäksi tarvitsee sitten jonkun sen säätämään jarrupenkissä, pari uutta anturia, alipaineella toimivan bensanpainesäätimen ja riittävästi kärsivällisyytta. :) Tämä tietysti jos halutaan käyttöominaisuudet ja polttoaineenkulutus edes hiukan säällisiksi.

Kannattaa muuten ottaa selvää, mutta muistaakseni d-jetrinicin suutinten käyttöjännite on n. 5 volttia. Enkä muista myöskään impedanssia, enkä vastusarvoja. luultavasti kuitnkin joutuu käyttämään etuvastuksia, kuten varhaisissa L-Jetroniceissa.

D-Jetronicin käyttöpaine on vakio n. 2.5 bar.

D-Jetronic- M110 toimiessaan oikein kuluttaa matkaajossa n. 10 l /100km. Mutta siis vain silloin kun se toimii oikein. Syöttöä D-jetronicista saa ainakin riittävästi, paineensäädin kun on säädettävä, ja alipainekellon toimintaprofiiliakin voi näppärästi muuttaa. Muutoin se toimii saksalaisen lisänimensä mukaisesti D kuten Durstig = janoinen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Re: d-jetronic

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

unski kirjoitti:Megasquirtin lisäksi tarvitsee sitten jonkun sen säätämään jarrupenkissä, pari uutta anturia, alipaineella toimivan bensanpainesäätimen ja riittävästi kärsivällisyytta. :) Tämä tietysti jos halutaan käyttöominaisuudet ja polttoaineenkulutus edes hiukan säällisiksi.

Kannattaa muuten ottaa selvää, mutta muistaakseni d-jetrinicin suutinten käyttöjännite on n. 5 volttia. Enkä muista myöskään impedanssia, enkä vastusarvoja. luultavasti kuitnkin joutuu käyttämään etuvastuksia, kuten varhaisissa L-Jetroniceissa.

D-Jetronicin käyttöpaine on vakio n. 2.5 bar.

D-Jetronic- M110 toimiessaan oikein kuluttaa matkaajossa n. 10 l /100km. Mutta siis vain silloin kun se toimii oikein. Syöttöä D-jetronicista saa ainakin riittävästi, paineensäädin kun on säädettävä, ja alipainekellon toimintaprofiiliakin voi näppärästi muuttaa. Muutoin se toimii saksalaisen lisänimensä mukaisesti D kuten Durstig = janoinen.
Niin noi suuttimethan on matala ohmiset joten kaipaavat ilmeisesti sen "fly back boardin" tahi sarjaan kytketyt vastukset. Muutoin kuulemma menee ne suuttimia ohjaavat transistorit rikki. Muistaakseni tuota VE karttaa voi muutella ajon aukana, joten hyvällä perstuntumalla toi dynosäätö ei ole aiva niin pakollinen. Totalirääriset säädöthän saataisiin myös mahdollisella laajakaistamallin seosmittarilla. Mitäs niitä antureita oli mitä piti vaihtaa/lisätä? Ilmeisesti Kaasuläpän asento anturi, imuilman lämpötila? Tuohon han saa erillaisia moodeja minkä sensorin mukaan toi meka hyppii. Eikös noita paineen säätimiäkin saa sellaisia letkumallisia jonka saa helposti liitettyä järjestelmään. Tyhmäkäynti suutinhan on helppo likvitoida käytöstä pois, ja mekassa on oma ohjaus lisäluistille?

Vielä sellainen yleis hyödyllinen jippo: Jos on tilaisuus tarkistuttaa suuttimien virtaus ja suihku kuvio asnulla, kannattaa se toteuttaa. Itse testasin koulussa noi omat niin niissä oli 20% heitto 1 oli selvästi alle muiden. Vaatii muutamia jippoja jos ei halua purkaa sitä letkua pois, mutta sitten ei saa vaihdettua sitä suuttmen suodatintakaan. Toi 1 ongelma tapaus meinas takerrella vielä 3:n pesunkin jälkeen, mutta ruuvattiin paine täysille niin sekin tuli täysin kuntoon. Sieltä lähti joku röpäskä.
So long and thanks for all the fish
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Vähän tämä alkaa karata noista Oldtimer-asioista ja alkuperäisestä topicista, mutten voinut millään olla vielä lisämättä.

Sen verran dynosäädöstä kuitenkin, että pitkällisellä penkin- ja bensan kulutuksen avustamalla"perstuntumalla" pääsee n. 70-80% tasoon optimista, huonomminkin on usea yrittäjä onnistunut, sen verran aikaisempi muutaman vuoden työkokemus moottorilabrasta opetti. Huomioitavaa on, että autotehtaat käyttävät vuosia optimisäätöjen etsimiseen....

Eräällä Saksan tuttavalla kului Yksi perhe, 4 moottoria ja pari vuotta mieleisiä säätöjä hakiessa.

Antureita tarvitsee yleensä: alipaineanturi tms. ilmamäärän tai paineen mittaava anturi. (kaasuläppäanturillakin pärjää, mutta kulutus on korkeampi), ilmanlämpö- ja vedenlämpöanturi. Pyörintänopeuden anturista en ole varma Megasquirtin kanssa, mutta Motec, Tatech yms. sen ainakin tarvitsevat, asentoanturin lisäksi, niissä pa-syöttö on sekvenssoitu ts. pa-ruiskutus toteutetaan yksin suuttimin imutahdin alussa, ei suutinryhmissä kuten L ja D-jetroniceissa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Antureita tarvitsee yleensä: alipaineanturi tms. ilmamäärän tai paineen mittaava anturi. (kaasuläppäanturillakin pärjää, mutta kulutus on korkeampi), ilmanlämpö- ja vedenlämpöanturi. Pyörintänopeuden anturista en ole varma Megasquirtin kanssa, mutta Motec, Tatech yms. sen ainakin tarvitsevat, asentoanturin lisäksi, niissä pa-syöttö on sekvenssoitu ts. pa-ruiskutus toteutetaan yksin suuttimin imutahdin alussa, ei suutinryhmissä kuten L ja D-jetroniceissa.
Niin nää nyt saatavilla olevat megasquirtin versiothan EI tue sekventaalista ruiskutusta. Pyörimis nopeus lasketaan esim puolalta suoraa. paineanturihan on levyssä ja se on pääasiallinen tiedonkeruulähde pyörimisnopeuden kanssa normaalimoodissa. Tuota kaasuläppä moodia ilmeisesti käytetään silloin jos noukan ajoitus on sellainen että paine ei ole kelvollinen tjsp.

Megasquirt AVR ts. genboard jo tukee sequ ruiskun + siinä on kaikkee muutakin fantsuu. Ainut että pitää vissiin olla totalitäärinen linux partamies joka tietää kaiken koodista :lol: . Sellainen on tilauksessa..

Edit: joo mun puolesta ainakin saa tä chätin poistaa..
So long and thanks for all the fish
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Nyt on:


Kuva

Kuva

Ja w126 ässän ilmanpuhdistinkotelokin menee paikalleen pienellä muokkauksella, on jo tehty.
250CE 1969
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

M110 123:sta? Pitikö tehdä koloja konehuoneeseen, että sait koneen mahtumaan?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Kone tuli w126 1983" piti tehdä nätti kolo, että mahtui, nyt pitäisi olla hevosvoimat haluamallani tasolla.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

No hitto, siellähän se istuu. Ei kai kantavia rakenteita joutunut koloamaan?

Näyttäisi olevan konehuoneessa kaksi mittatikkua, mutta polkimia vielä kolme. Eli shifteri on myös uutta... :lol: .
Viimeksi muokannut karra, Ke 09.07.2008 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

karra kirjoitti:No hitto, siellähän se istuu. Ei kai kantavia rakenteita joutunut koloamaan?

Näyttäisi olevan konehuoneessa kaksi mittatikkua, mutta polkimia vielä kolme. Eli shifteri on myös uutta... :lol: .
Kantavia ei erityisemmin, parempi kuin ennen, kolmas poljin on näiden kuskien takia jotka eivät automaatteista tykkää, vaan pitää olla ajonaikanakin urut mitä polkea.

No ei vaan vaihtuu se jarrupoljinkin leveämpään, kunhan jostakin pystärin sellainen löytyy.
250CE 1969
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Lisäksi näkyy olevan vielä orkkis syttyboksi tuossa, itse jouduin hommaamaan 126:eeni uuden kun vanhalle tuli tunnit täyteen; tarvikeliikkeestä sai ja oli jonkin verran pienempi.

Mites, käyköhän se sähköinen lämpömittari, joka on vielä minulla ylimääräisenä, tuohon M110 anturiin :roll: .

EDIT: se mittarihan onkin 1972 280 W114 autosta, meinaan jos sitä tarvit jossain vaiheessa :D . Kyseisen auton tekniikka liikuttaa nyttemmin W107 kv-avokasta...
Viimeksi muokannut karra, Ke 09.07.2008 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

karra kirjoitti:Lisäksi näkyy olevan vielä orkkis syttyboksi tuossa, itse jouduin hommaamaan 126:eeni uuden kun vanhalle tuli tunnit täyteen; tarvikeliikkeestä sai ja oli jonkin verran pienempi.

Mites, käyköhän se sähköinen lämpömittari, joka on vielä minulla ylimääräisenä, tuohon M110 anturiin :roll: .
Mittaristo asiat on vielä hieman kyseenalaisia, nopeusmittarikin on sähköinen, 280SE:n mittaristo löytyy, mutta jos ei muuta niin tarvikemittareilla osa.

Tässä oli ennen m110 kaasutin tekniikka ja silloin pelasi öljynpaine ainakin, lämpömittari ei joten sen joutuu kehittämään kuntoon.
250CE 1969
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

nopeusmittarikin on sähköinen
kun olis ollt puhetta ennen vaihtoa...minulla olisi ollut muutama ylimääräinen "häntä" laatikkoon. Laatikon peräosaan tarvitsee vaihtaa vain rattaat ja ilmeisesti takakoppa sähköisen nopeusmittarin vastaavien tilalle...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Tuonkun olisi tienny :( No eiköhän tuo vielä tuosta joskus irtoa niin sitten laittaa eri hännän.
250CE 1969
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Minkäslainen nopeusanturi on vm. 1984 W123 280 TE:n automaatissa?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Saul kirjoitti:Minkäslainen nopeusanturi on vm. 1984 W123 280 TE:n automaatissa?
Mekaaninen, ässissä on tuo sähkönen.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Löytyisikös johtajalta tarkempia kuvia projektin eri vaiheista, vaikka ihan vain yksityiskäyttöön? Meikäläisen "coupeen" pitäisi saada se W123:n M110 jossain vaiheessa pellin alle.
Malm kirjoitti:
Saul kirjoitti:Minkäslainen nopeusanturi on vm. 1984 W123 280 TE:n automaatissa?
Mekaaninen, ässissä on tuo sähkönen.

-Risto
Kiitos!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Ei vaan ota öljyvuoto moottorista löytyäkseen, pukkaa sieltä moottorin takapuolelta öljynsuodatinjalan likeltä mehut pihalle, kun starttaa aikansa, on tullut alla maattua ja etsittyä samaan aikaan starttauksen kanssa. Pitää koittaa jos nosturille pääsisi niin löydyttävähän se on.
Vastaa Viestiin