Onko laitettu ruisku konetta mb 280c coupe?
Onko laitettu ruisku konetta mb 280c coupe?
eli onko joku koittanut laittaa uudempaa ruisku konetta tuohon paikalleen ja jos on niin minkä?
Se on C114. Onhan noihin laitettu M110:n uudempaa versiota. Mutta ei mene D-Jetronicin ja K-Jetronicin erojen takia ilman muutoksia runkoaisoihin. D-Jet on W114:n oma kone, K-Jet on W123:n vastaava.
Muita "uudempia" ruiskuja en ole nähnyt laitetun. M116 ja M117 menevät (siis 3,5-litrainen ja 4,5-littainen V8 ), mutta ainoastaan M116 menee Suomessa laillisesti. Mutta ne eivät ole uusia.
W124:n koneiden sopivuudesta ei ole tietoa, koska maailmalta ei ole kantautunut huhuja niiden sovittamisesta. Epäilen, että ei sivusuunnassa mahdu, vaikka pituussuunnassa taitaa mennä. Mutta aion laittaa M104:n omaan C114:eeni, kunhan tässä ehdin. Sitten voi tulla katsomaan miten se sopii (=on laitettu sopimaan).
-Daaz
Muita "uudempia" ruiskuja en ole nähnyt laitetun. M116 ja M117 menevät (siis 3,5-litrainen ja 4,5-littainen V8 ), mutta ainoastaan M116 menee Suomessa laillisesti. Mutta ne eivät ole uusia.
W124:n koneiden sopivuudesta ei ole tietoa, koska maailmalta ei ole kantautunut huhuja niiden sovittamisesta. Epäilen, että ei sivusuunnassa mahdu, vaikka pituussuunnassa taitaa mennä. Mutta aion laittaa M104:n omaan C114:eeni, kunhan tässä ehdin. Sitten voi tulla katsomaan miten se sopii (=on laitettu sopimaan).
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Moottori
Kannattaa tosiaan huomioida kuten Daaz mainitsi, että w114/w115:ään kun lykkää M110-K/KE-jetronicin, joutuu vasemmanpuoleiseen runkopalkkiin tekemään noin 30 cm pitkän, 4cm leveän ja 6 cm syvän viisteen, jotta imusarja mahtuu olemaan, lisälystinä todettakoon, että osassa w114 sijaitsee runkonumero juuri tuossa....
Pakosarjoja on sitten m110:n useaa sorttia, kannattaa katsoa tarkkaan, minkä moottorin sarjoja käyttää mikäli aikoo käyttää w114:n vakio pakoputkea. Lisänä sitten on bensalinjasto. K/KE:n pumpun syöttöpaine moottorin käydessä on noin 5.6 bar, joten bensalinjojen on syytä olla kunnossa. Suomessa liikkuu sitten Saksan ju US-versioita M110:sta US-versiossa on vain n. 165 hp johtuen matalasta puristussuteesta. Saksan versioissa on myöskin monenlaisia pakokaasun, lisäilman, sytytyksen ja polttoaineensyötön hallintajärjestelimä riippuen vuosimallista. Paras versio voisi olla n. 80-83:n versio, niissä on yleensä vain 2 ylimääräistä tyhjäkäynnin säätöpiiriä ja yksi sytytyksen ennakon kylmäkäynnin säätöpiiri...nämä siis alipaineohjattuina, lisäksi tulee tietysti pa-pumpun ohjaukset ainakin 3 eri systeemiä ja sytytyksen ennakon säätö, ainakin 2 erillaista mahdollisuutta -> paras hommata koko paketti ja alkuperäisestä M110 autosta. Tottakai koneen saa toimimaan sekasikiönäkin mutta se viimeinen silaus....
Pakosarjoja on sitten m110:n useaa sorttia, kannattaa katsoa tarkkaan, minkä moottorin sarjoja käyttää mikäli aikoo käyttää w114:n vakio pakoputkea. Lisänä sitten on bensalinjasto. K/KE:n pumpun syöttöpaine moottorin käydessä on noin 5.6 bar, joten bensalinjojen on syytä olla kunnossa. Suomessa liikkuu sitten Saksan ju US-versioita M110:sta US-versiossa on vain n. 165 hp johtuen matalasta puristussuteesta. Saksan versioissa on myöskin monenlaisia pakokaasun, lisäilman, sytytyksen ja polttoaineensyötön hallintajärjestelimä riippuen vuosimallista. Paras versio voisi olla n. 80-83:n versio, niissä on yleensä vain 2 ylimääräistä tyhjäkäynnin säätöpiiriä ja yksi sytytyksen ennakon kylmäkäynnin säätöpiiri...nämä siis alipaineohjattuina, lisäksi tulee tietysti pa-pumpun ohjaukset ainakin 3 eri systeemiä ja sytytyksen ennakon säätö, ainakin 2 erillaista mahdollisuutta -> paras hommata koko paketti ja alkuperäisestä M110 autosta. Tottakai koneen saa toimimaan sekasikiönäkin mutta se viimeinen silaus....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta jos nykyisessä koneessa ei ole mitään kummempaa vikaa (toisin sanottuna tehoa on ihan mukavasti ja jos kone on kunnossa), niin miksi vaihtaa?
Sen jälkeen on taas yksi orkkismersu vähemmän liikenteessä, eikä niitä C114 280 CE -vehkeitä liikaa nytkään maailmassa ole.
Sen jälkeen on taas yksi orkkismersu vähemmän liikenteessä, eikä niitä C114 280 CE -vehkeitä liikaa nytkään maailmassa ole.
huomautuksena , että lähtökohta taisi olla C, siis kaasutinkone, eikä ruiskukone.
Aikaisemmin minunkin asenne oli alkuperäistä vaaliva, nykyään mieli tekee jotenkin painaa peukalonjälki rakkaaseen härveliin. Yhtälailla kunnioitan sellaisi rakentajia, jotka entisöivät kulkineensa viimeistä pilkkua myöten tai sellaisia autoilijoita jotka käyttävät harrasteajoneuvoaan tavallisena kulkimena sateessa ja paisteessa, aina, tai ainakin usein ajomatkastaan nauttien. Minusta moninaisuus on autoharrastuksen "suola".
Usenhan nuo alkuperäiset konstruktiot ovat puhtaita kompromissejä kustannusten, markkinoidet toiveiden ja teknisten innovaatioitten välillä. Kun auto on kuitenkin jo tallissa, katoavat markkinavoimien paine, kustannukset ovat omasta kukkarosta kiinni, niin miksei sitten voisi toteuttaa omia teknisiä innovaatioitaan, niin luullakseni olisi Mercedeksen suunnitteluosastokin toiminut, jos olisi saanut luvan. Näin ollen, mielestäni jokainen saa toteuttaa unelmiaan autoonsa, laillisuuden piirissä tietenkin.
Itse yritän toteuttaa peukalon jälkeni ruuvaamalla omaan w111 coupeseeni v-8:n jarruja ja alustaa unohtamatta heti kun ehdin ja mielellään parilla turbolla ryyditettynä, mikäli en sitä ennen keksi jotain uuttaa vieläkin antoisampaa suunnitelmaa.
Aikaisemmin minunkin asenne oli alkuperäistä vaaliva, nykyään mieli tekee jotenkin painaa peukalonjälki rakkaaseen härveliin. Yhtälailla kunnioitan sellaisi rakentajia, jotka entisöivät kulkineensa viimeistä pilkkua myöten tai sellaisia autoilijoita jotka käyttävät harrasteajoneuvoaan tavallisena kulkimena sateessa ja paisteessa, aina, tai ainakin usein ajomatkastaan nauttien. Minusta moninaisuus on autoharrastuksen "suola".
Usenhan nuo alkuperäiset konstruktiot ovat puhtaita kompromissejä kustannusten, markkinoidet toiveiden ja teknisten innovaatioitten välillä. Kun auto on kuitenkin jo tallissa, katoavat markkinavoimien paine, kustannukset ovat omasta kukkarosta kiinni, niin miksei sitten voisi toteuttaa omia teknisiä innovaatioitaan, niin luullakseni olisi Mercedeksen suunnitteluosastokin toiminut, jos olisi saanut luvan. Näin ollen, mielestäni jokainen saa toteuttaa unelmiaan autoonsa, laillisuuden piirissä tietenkin.
Itse yritän toteuttaa peukalon jälkeni ruuvaamalla omaan w111 coupeseeni v-8:n jarruja ja alustaa unohtamatta heti kun ehdin ja mielellään parilla turbolla ryyditettynä, mikäli en sitä ennen keksi jotain uuttaa vieläkin antoisampaa suunnitelmaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Hups, ajattelin kuitenkin koko ajan tuota kaasariversiota, mutta se CE tuli aika automaattisesti kun olen tässä mobilesta katsonut joka päivä useamman tunnin Saksasta haettavaa CE-Mersuaunski kirjoitti:huomautuksena , että lähtökohta taisi olla C, siis kaasutinkone, eikä ruiskukone.
Mutta joo, tottakai jokainen saa tehdä niinkuin parhaaksi näkee ja usein lopputulos on vieläpä vähintään kohtuullinen, mutta en vain näe kovin paljoa syytä vaihtaa tuota konetta; 280 liikuttaa tuon painoista (1400-1500kg?) autoa ihan riittävän ripeästi, eikä pystärin kori ole suunniteltu repimisajoon. En usko kulutuksenkaan tippuvan, ainakaan jos isompaa myllyä on suunnitellut.
Sitten jos (kun) on joskus myymässä harrasteautoa, niin kukaan ei halua tekniikanvaihtoa ja hinnasta tippuu puolet pois. Coupe-pystärit ovat kuitenkin jo nyt keräilykappaleita ja etenkin Saksassa hinnat ovat jo melkoisen kovia.
Toivottavasti en kuulosta liian puristilta, mun mielestä 280 C on hyvä juuri sellaisena kuin se on. Toivon vain, ettei tule tarvetta sanoa, että "minähän sanoin".
Pistä sinne d-jetronikin boksiin sisälle megasquirt niin saa noi bensakartat kohdilleen. Virtaus ainakin piisaa d-jetin vihreissä tappisuuttimissa -> staattinen virtaama 3 baarin paineilla 450 cm^3 vrt 85 vuoden 325 bmw:s 150 cm^3. Tosin d-jetronikeissa on käytetty ilmeisesti pienempiä paineita.
So long and thanks for all the fish
d-jetronic
Megasquirtin lisäksi tarvitsee sitten jonkun sen säätämään jarrupenkissä, pari uutta anturia, alipaineella toimivan bensanpainesäätimen ja riittävästi kärsivällisyytta. Tämä tietysti jos halutaan käyttöominaisuudet ja polttoaineenkulutus edes hiukan säällisiksi.
Kannattaa muuten ottaa selvää, mutta muistaakseni d-jetrinicin suutinten käyttöjännite on n. 5 volttia. Enkä muista myöskään impedanssia, enkä vastusarvoja. luultavasti kuitnkin joutuu käyttämään etuvastuksia, kuten varhaisissa L-Jetroniceissa.
D-Jetronicin käyttöpaine on vakio n. 2.5 bar.
D-Jetronic- M110 toimiessaan oikein kuluttaa matkaajossa n. 10 l /100km. Mutta siis vain silloin kun se toimii oikein. Syöttöä D-jetronicista saa ainakin riittävästi, paineensäädin kun on säädettävä, ja alipainekellon toimintaprofiiliakin voi näppärästi muuttaa. Muutoin se toimii saksalaisen lisänimensä mukaisesti D kuten Durstig = janoinen.
Kannattaa muuten ottaa selvää, mutta muistaakseni d-jetrinicin suutinten käyttöjännite on n. 5 volttia. Enkä muista myöskään impedanssia, enkä vastusarvoja. luultavasti kuitnkin joutuu käyttämään etuvastuksia, kuten varhaisissa L-Jetroniceissa.
D-Jetronicin käyttöpaine on vakio n. 2.5 bar.
D-Jetronic- M110 toimiessaan oikein kuluttaa matkaajossa n. 10 l /100km. Mutta siis vain silloin kun se toimii oikein. Syöttöä D-jetronicista saa ainakin riittävästi, paineensäädin kun on säädettävä, ja alipainekellon toimintaprofiiliakin voi näppärästi muuttaa. Muutoin se toimii saksalaisen lisänimensä mukaisesti D kuten Durstig = janoinen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: d-jetronic
Niin noi suuttimethan on matala ohmiset joten kaipaavat ilmeisesti sen "fly back boardin" tahi sarjaan kytketyt vastukset. Muutoin kuulemma menee ne suuttimia ohjaavat transistorit rikki. Muistaakseni tuota VE karttaa voi muutella ajon aukana, joten hyvällä perstuntumalla toi dynosäätö ei ole aiva niin pakollinen. Totalirääriset säädöthän saataisiin myös mahdollisella laajakaistamallin seosmittarilla. Mitäs niitä antureita oli mitä piti vaihtaa/lisätä? Ilmeisesti Kaasuläpän asento anturi, imuilman lämpötila? Tuohon han saa erillaisia moodeja minkä sensorin mukaan toi meka hyppii. Eikös noita paineen säätimiäkin saa sellaisia letkumallisia jonka saa helposti liitettyä järjestelmään. Tyhmäkäynti suutinhan on helppo likvitoida käytöstä pois, ja mekassa on oma ohjaus lisäluistille?unski kirjoitti:Megasquirtin lisäksi tarvitsee sitten jonkun sen säätämään jarrupenkissä, pari uutta anturia, alipaineella toimivan bensanpainesäätimen ja riittävästi kärsivällisyytta. Tämä tietysti jos halutaan käyttöominaisuudet ja polttoaineenkulutus edes hiukan säällisiksi.
Kannattaa muuten ottaa selvää, mutta muistaakseni d-jetrinicin suutinten käyttöjännite on n. 5 volttia. Enkä muista myöskään impedanssia, enkä vastusarvoja. luultavasti kuitnkin joutuu käyttämään etuvastuksia, kuten varhaisissa L-Jetroniceissa.
D-Jetronicin käyttöpaine on vakio n. 2.5 bar.
D-Jetronic- M110 toimiessaan oikein kuluttaa matkaajossa n. 10 l /100km. Mutta siis vain silloin kun se toimii oikein. Syöttöä D-jetronicista saa ainakin riittävästi, paineensäädin kun on säädettävä, ja alipainekellon toimintaprofiiliakin voi näppärästi muuttaa. Muutoin se toimii saksalaisen lisänimensä mukaisesti D kuten Durstig = janoinen.
Vielä sellainen yleis hyödyllinen jippo: Jos on tilaisuus tarkistuttaa suuttimien virtaus ja suihku kuvio asnulla, kannattaa se toteuttaa. Itse testasin koulussa noi omat niin niissä oli 20% heitto 1 oli selvästi alle muiden. Vaatii muutamia jippoja jos ei halua purkaa sitä letkua pois, mutta sitten ei saa vaihdettua sitä suuttmen suodatintakaan. Toi 1 ongelma tapaus meinas takerrella vielä 3:n pesunkin jälkeen, mutta ruuvattiin paine täysille niin sekin tuli täysin kuntoon. Sieltä lähti joku röpäskä.
So long and thanks for all the fish
Vähän tämä alkaa karata noista Oldtimer-asioista ja alkuperäisestä topicista, mutten voinut millään olla vielä lisämättä.
Sen verran dynosäädöstä kuitenkin, että pitkällisellä penkin- ja bensan kulutuksen avustamalla"perstuntumalla" pääsee n. 70-80% tasoon optimista, huonomminkin on usea yrittäjä onnistunut, sen verran aikaisempi muutaman vuoden työkokemus moottorilabrasta opetti. Huomioitavaa on, että autotehtaat käyttävät vuosia optimisäätöjen etsimiseen....
Eräällä Saksan tuttavalla kului Yksi perhe, 4 moottoria ja pari vuotta mieleisiä säätöjä hakiessa.
Antureita tarvitsee yleensä: alipaineanturi tms. ilmamäärän tai paineen mittaava anturi. (kaasuläppäanturillakin pärjää, mutta kulutus on korkeampi), ilmanlämpö- ja vedenlämpöanturi. Pyörintänopeuden anturista en ole varma Megasquirtin kanssa, mutta Motec, Tatech yms. sen ainakin tarvitsevat, asentoanturin lisäksi, niissä pa-syöttö on sekvenssoitu ts. pa-ruiskutus toteutetaan yksin suuttimin imutahdin alussa, ei suutinryhmissä kuten L ja D-jetroniceissa.
Sen verran dynosäädöstä kuitenkin, että pitkällisellä penkin- ja bensan kulutuksen avustamalla"perstuntumalla" pääsee n. 70-80% tasoon optimista, huonomminkin on usea yrittäjä onnistunut, sen verran aikaisempi muutaman vuoden työkokemus moottorilabrasta opetti. Huomioitavaa on, että autotehtaat käyttävät vuosia optimisäätöjen etsimiseen....
Eräällä Saksan tuttavalla kului Yksi perhe, 4 moottoria ja pari vuotta mieleisiä säätöjä hakiessa.
Antureita tarvitsee yleensä: alipaineanturi tms. ilmamäärän tai paineen mittaava anturi. (kaasuläppäanturillakin pärjää, mutta kulutus on korkeampi), ilmanlämpö- ja vedenlämpöanturi. Pyörintänopeuden anturista en ole varma Megasquirtin kanssa, mutta Motec, Tatech yms. sen ainakin tarvitsevat, asentoanturin lisäksi, niissä pa-syöttö on sekvenssoitu ts. pa-ruiskutus toteutetaan yksin suuttimin imutahdin alussa, ei suutinryhmissä kuten L ja D-jetroniceissa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Niin nää nyt saatavilla olevat megasquirtin versiothan EI tue sekventaalista ruiskutusta. Pyörimis nopeus lasketaan esim puolalta suoraa. paineanturihan on levyssä ja se on pääasiallinen tiedonkeruulähde pyörimisnopeuden kanssa normaalimoodissa. Tuota kaasuläppä moodia ilmeisesti käytetään silloin jos noukan ajoitus on sellainen että paine ei ole kelvollinen tjsp.Antureita tarvitsee yleensä: alipaineanturi tms. ilmamäärän tai paineen mittaava anturi. (kaasuläppäanturillakin pärjää, mutta kulutus on korkeampi), ilmanlämpö- ja vedenlämpöanturi. Pyörintänopeuden anturista en ole varma Megasquirtin kanssa, mutta Motec, Tatech yms. sen ainakin tarvitsevat, asentoanturin lisäksi, niissä pa-syöttö on sekvenssoitu ts. pa-ruiskutus toteutetaan yksin suuttimin imutahdin alussa, ei suutinryhmissä kuten L ja D-jetroniceissa.
Megasquirt AVR ts. genboard jo tukee sequ ruiskun + siinä on kaikkee muutakin fantsuu. Ainut että pitää vissiin olla totalitäärinen linux partamies joka tietää kaiken koodista . Sellainen on tilauksessa..
Edit: joo mun puolesta ainakin saa tä chätin poistaa..
So long and thanks for all the fish
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
M110 123:sta? Pitikö tehdä koloja konehuoneeseen, että sait koneen mahtumaan?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
No hitto, siellähän se istuu. Ei kai kantavia rakenteita joutunut koloamaan?
Näyttäisi olevan konehuoneessa kaksi mittatikkua, mutta polkimia vielä kolme. Eli shifteri on myös uutta... .
Näyttäisi olevan konehuoneessa kaksi mittatikkua, mutta polkimia vielä kolme. Eli shifteri on myös uutta... .
Viimeksi muokannut karra, Ke 09.07.2008 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Kantavia ei erityisemmin, parempi kuin ennen, kolmas poljin on näiden kuskien takia jotka eivät automaatteista tykkää, vaan pitää olla ajonaikanakin urut mitä polkea.karra kirjoitti:No hitto, siellähän se istuu. Ei kai kantavia rakenteita joutunut koloamaan?
Näyttäisi olevan konehuoneessa kaksi mittatikkua, mutta polkimia vielä kolme. Eli shifteri on myös uutta... .
No ei vaan vaihtuu se jarrupoljinkin leveämpään, kunhan jostakin pystärin sellainen löytyy.
250CE 1969
Lisäksi näkyy olevan vielä orkkis syttyboksi tuossa, itse jouduin hommaamaan 126:eeni uuden kun vanhalle tuli tunnit täyteen; tarvikeliikkeestä sai ja oli jonkin verran pienempi.
Mites, käyköhän se sähköinen lämpömittari, joka on vielä minulla ylimääräisenä, tuohon M110 anturiin .
EDIT: se mittarihan onkin 1972 280 W114 autosta, meinaan jos sitä tarvit jossain vaiheessa . Kyseisen auton tekniikka liikuttaa nyttemmin W107 kv-avokasta...
Mites, käyköhän se sähköinen lämpömittari, joka on vielä minulla ylimääräisenä, tuohon M110 anturiin .
EDIT: se mittarihan onkin 1972 280 W114 autosta, meinaan jos sitä tarvit jossain vaiheessa . Kyseisen auton tekniikka liikuttaa nyttemmin W107 kv-avokasta...
Viimeksi muokannut karra, Ke 09.07.2008 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Mittaristo asiat on vielä hieman kyseenalaisia, nopeusmittarikin on sähköinen, 280SE:n mittaristo löytyy, mutta jos ei muuta niin tarvikemittareilla osa.karra kirjoitti:Lisäksi näkyy olevan vielä orkkis syttyboksi tuossa, itse jouduin hommaamaan 126:eeni uuden kun vanhalle tuli tunnit täyteen; tarvikeliikkeestä sai ja oli jonkin verran pienempi.
Mites, käyköhän se sähköinen lämpömittari, joka on vielä minulla ylimääräisenä, tuohon M110 anturiin .
Tässä oli ennen m110 kaasutin tekniikka ja silloin pelasi öljynpaine ainakin, lämpömittari ei joten sen joutuu kehittämään kuntoon.
250CE 1969
kun olis ollt puhetta ennen vaihtoa...minulla olisi ollut muutama ylimääräinen "häntä" laatikkoon. Laatikon peräosaan tarvitsee vaihtaa vain rattaat ja ilmeisesti takakoppa sähköisen nopeusmittarin vastaavien tilalle...nopeusmittarikin on sähköinen
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Minkäslainen nopeusanturi on vm. 1984 W123 280 TE:n automaatissa?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Löytyisikös johtajalta tarkempia kuvia projektin eri vaiheista, vaikka ihan vain yksityiskäyttöön? Meikäläisen "coupeen" pitäisi saada se W123:n M110 jossain vaiheessa pellin alle.
Kiitos!Malm kirjoitti:Mekaaninen, ässissä on tuo sähkönen.Saul kirjoitti:Minkäslainen nopeusanturi on vm. 1984 W123 280 TE:n automaatissa?
-Risto
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu