w124 Ei starttaa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

w124 Ei starttaa...

Viesti Kirjoittaja Jata »

Hei.
Tossa tuli ongelma ton auton kanssa;tulin ihan normaalista ajosta ja kun seuraavan kerran piti lähteä niin startti ei inahtanutkaan.

Solenoidia koputtelin varovasti ja niinkun olis yrittäny lyödä sitä päälle pari kertaa ja sitte taas ihan mykäks.
Toistuu joka kerta kun vasaralla varovasti naputtelee.

Oliskohan jollakulla tietoa ja kokemusta asiasta??

Joku piuha siihen solenoidin päähän tulee jollain hatulla,ja sitä kosketusta siinä vähä paransin muttei ollu vaikutusta asiaan.

-Piti naisiin lähteä mutta ei kai se ilta oluttakaan juomalla vaikka kotona, ihan hukkaan mene.
Tässä ny muuta oikeen keksi. :roll: :D :D
w124 300 Tdt -92
jkujala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 12.10.2004 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkujala »

Mulla oli (W123 tosin) vääntynyt/rasituksesta taipunut se metalli osa, jonka pitäisi startin akselia liikutella. En tiedä onko systeemi samanlainen, mutta eikös starttimoottori ala pyöriä vasta, kun se on yhdistetty moottorille. Omassa kärryssä pystyi ainakin kokeilemaan itse starttimoottorin toiminnan, kun anto sillä heräte piuhalla starttiin virtaa..vai meniköhän se nyt niin.
W126 300 SEL -87
W124 200D -90
W123 240D -84
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eihän sulla ole varashälytintä/ ajon- tai startinestoa. Niiden jälkiasennusversioilla on ollut joskus sellaisia taipumuksia, että ei starttaa kun eka kerran yrittää, pitää mennä ulos autosta, aktivoida järjestelmä uudelleen sitten laittaa pois päältä, sitten odottaa vielä tovi lukkonuppien nousemisen jälkeen. Sitten uudelleen autoon ja starttaa.
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Kiitos vastauksista.

Ei noi nyt oikeen napannu tohon mun ongelmaan,ja toi on niin perusmallia toi mun mopedi ettei siinä oo sellasia varkaudenestojuttuja.

Hohhoijaa...pitää kai hinata se käyntiin ja korjaamolle,ite ainakaan ymmärrä tosta pashaakaan.

Ok.
Moi.
w124 300 Tdt -92
Avatar
Vuke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Su 17.10.2004 22:36
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vuke »

Startti on tullut tiensä päähän. Uudet hiilet jo toimii.
minulla oli sama vika tuossa viimetalvena
W123 240 D Limousine Lang -83
W124 300 TDT 5D Kombi -88
EX W126 280 S ( 3,8SE ) -84
EX W124 200 D -87
EX W123 200 D -84
EX W123 200 DT -84
EX W201 190 E Auom. -83
Maailmassa on vain kahdenlaisia autoja!!!!
Uusia Mersuja ja Käytettyjä Mersuja
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Otappa kuskin puolelta ensimmäsen rintapellin sisäpuolella jarrutehostajasta muutama sentti keskelle päin oleva kolminapainen liitin irti ja kokeile suoraan johdolla siihen keskimmäiseen napaan. Se osa joka jää kiinni rintapeltiin, menee suoraan startille... Älä kokeile mihinkään muuhun napaan kuin siihen keskimmäiseen. Laitimmaiset on öljynpaine anturille ja öljyntason anturille.

Ja vaihde vapaalle :!:
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mitäpä jos lopettaisit sen leikkimisen ja kylmästi laittaisit starttimoottorilta plussan siihen solenoidin napaan, ainakin näkisit sen, starttaako ja onko vika ohjauksessa. Siis ruuvimeisselillä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
PK234
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 14.01.2005 23:14

Viesti Kirjoittaja PK234 »

Minulla 124 ei startannut, kun moottorin maadoitusjoto oli syöpynyt poikki. Aivan samat oireet, ilmeni yhtäkkiä.

Ota käynnistyskaapeli, ja kyke moottori runkoon, käy ensiavuksi. Maadoituskaapeli on vaihteiston kyljessä, hankalassa paikassa jos ei pääse auton alle.
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

PK234 kirjoitti:Minulla 124 ei startannut, kun moottorin maadoitusjoto oli syöpynyt poikki. Aivan samat oireet, ilmeni yhtäkkiä.

Ota käynnistyskaapeli, ja kyke moottori runkoon, käy ensiavuksi. Maadoituskaapeli on vaihteiston kyljessä, hankalassa paikassa jos ei pääse auton alle.
Tätä minäkin olisin ehdottanut, mutta kerkesit ensin....
Jata
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ti 30.11.2004 00:31
Paikkakunta: Evijärvi

Viesti Kirjoittaja Jata »

Ohhoh,kiitos kovasti vastauksista,ja hyviä neuvoja olikin.
Tossa purin sen startin kun muutakaan keksiny kun ensin kokeilin että sähköt pelaa.

Oli totaalisen valmis koko startt,yks pari hiilistä oli niin loppu että oli syönyt jo ne johdotkin,ja solenoidia ei ees lyöny päälle.
Oli koko startti täynnä sellasta metallijauhoa ja en viihtiny alkaa siitä enää uutta sepittää

-Hain romuttamolta vaihtostartin a 110 euroa.

Kyllä pyörittää ihan eri lailla...

Okei,kiitos tosiaan vastauksista vielä kerran.
w124 300 Tdt -92
Avatar
Meesu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 28.02.2005 11:54
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja Meesu »

Sun vika tuli ilmeisesti jo korjattua, mutta automaattivaihteisessa itsellä tuli joskus sellanen vika että se ei tunnistanut kepin olevan P-asennossa vaan luuli olevan vaihde päällä... No vika selvisi kun auto starttasi kuitenkin N-asennossa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meesu kirjoitti:Sun vika tuli ilmeisesti jo korjattua, mutta automaattivaihteisessa itsellä tuli joskus sellanen vika että se ei tunnistanut kepin olevan P-asennossa vaan luuli olevan vaihde päällä... No vika selvisi kun auto starttasi kuitenkin N-asennossa.
Mulla joskus samaa vikaa. Käynnistyy heti kun liikauttaa keppiä.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Jata kirjoitti:Oli totaalisen valmis koko startt,yks pari hiilistä oli niin loppu että oli syönyt jo ne johdotkin,ja solenoidia ei ees lyöny päälle.
Oli koko startti täynnä sellasta metallijauhoa ja en viihtiny alkaa siitä enää uutta sepittää
Jepjep, eilen jätti yöllä 0100 sairaalan pihalle, kun sain vaimon pois paikkauksesta.
Tänään startti auki ja vikakuvaus juuri sama kuin Jatalla.
Kävin päivällä uudet hiilet ja solenoidin, huomenna pesu ja nippuun.
(Vaimolla kepit pari viikkoa.) :(
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Minullakin startti murheita. Miksi solenoidi ei vedä vaikka sen käämit on mitatessa kunnossa? Akusta suorilla johdoilla solenoidille eikä toimi. kipinää kyllä johdot lyö eli virta kulkee solenoidin läpi muttei vaan vedä.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mika.T kirjoitti:Minullakin startti murheita. Miksi solenoidi ei vedä vaikka sen käämit on mitatessa kunnossa? Akusta suorilla johdoilla solenoidille eikä toimi. kipinää kyllä johdot lyö eli virta kulkee solenoidin läpi muttei vaan vedä.
Kokeilitko irtosolenoidilla vai koko startilla?
Mulla samat oireet kun tänään kokeilin koko startti lattialla, täysin mykkä.
Muuten Aivan Uskomaton määrä pa**aa startin sisällä.
Uudet hiilet suopealta sponssiltamme 18€.
Näköjään joutuu vaihtamaan jo alle 400tkm... 8)
Noo, nyt kun se on auki, niin vaihdan sen solenoidinkin samalla.(69€)
Huomenna lisää kuulumisia asiasta.

Edit. Tutkin työohjetta WISsistä ja siinä puhuttin ohjausvarsien irrottelusta ja koneen nostosta.
Höh, sieltähän tuo solahti käteen kun vähän pyöritteli.

Edit2: Nipussa taas ja pelaa. :D
Viimeksi muokannut Rässi66, La 30.07.2005 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. Otin solenoidin pois startista ja kokeilin sitä irrallaan. Ei toimi ei...
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Hain romuttamolta vaihtostartin a 110 euroa. "
"Uudet hiilet ... 18€. vaihdan sen solenoidinkin samalla.(69€)"

Varaosaliikkeestä haettuna vaihto-osa jotain 130 €, voi olla halvempikin.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

dealer kirjoitti:"Hain romuttamolta vaihtostartin a 110 euroa. "
"Uudet hiilet ... 18€. vaihdan sen solenoidinkin samalla.(69€)"

Varaosaliikkeestä haettuna vaihto-osa jotain 130 €, voi olla halvempikin.
Aijaa... Sponssimme listalla muistaakseni uusi startti n.290€, runkohyvitys vanhasta 65€.

Edit. Löyty se varaosaliikkeen 130€ starttiki ku haki. Oikeassa olit. Taas.
Viimeksi muokannut Rässi66, Ma 01.08.2005 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Mielestäni startit ja laturit kuuluvat sellaisten osien joukkoon joita ei kannata korjailla jos autoa aikoo pidellä pitempään. Nämä vaihtopelit ovat todellakin hintansa väärtejä,( jota hintaakan ei paljon ole huom.huom.) ja auton saa äkkiä liikenteeseen. Ei kannata kotiremppa jos kunnostaa uudenveroisiksi vaikka startin. On siellä sitä kuluvaa osaa jota ei kuitenkaan tule kaikkia uusittua, joten käyttövarmuuskin on sitten aina arvoitus. :roll:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Noo, kannattaa tai ei, taitaa mennä terapian piikkiin kun saa vähän ropata välissä.
Eli harraste- ja käyttökiesi samoissa kuorissa.
Tosin sillo yöllä ei ollu hermolevossa, kun se otti ja hyyty.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Startti toimii taas. purin sen ja sieltähän oli jokaisen hiilen johto irti :shock: solenoidi se vasta kumma tapaus on :shock: . ei toimi vaikka miten tarjoaa virtaa mutta kiinni startissa kyllä alkoi nyt toimimaan.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mika.T kirjoitti:Startti toimii taas. purin sen ja sieltähän oli jokaisen hiilen johto irti :shock:
Ai sulla oli vielä hiiletkin löydettävissä? :shock:
Mulla oli kaks nysää ja kaks muuta murusina kopassa.
Avatessa ropisi pöydälle kuparilangan pätkiä.
Niin kauan pelas, kunnes meni oikkariin koko mylly.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. Hyvöt hiilet oli/on mutta mikä kumma on irrottanut hiilien johdot juotoksistaan:?:
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mika.T kirjoitti:Juu. Hyvöt hiilet oli/on mutta mikä kumma on irrottanut hiilien johdot juotoksistaan:?:
Kummasta päästä, hiilestä vai perästä?
Omassa orggis johdot oli jollain ihmekomstilla kiinni hiilisillassa, ei irronut tinakolvilla.
Revin irti, puristelin uusien "u"-malliset kontaktit kiinni ja tinaa väliin.
Vielähän tuo toimii.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jeps eli ne U:n malliset "hitsaukset" oli irronneet kaikki.
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ahaa, joku on ne sulla jo vaihtanut, tehdas laittoi johdon suoraan kiinni hiilisiltaan.
Siis ilman U-kontaktoreita. Tinauksissa kenties sanottavaa?
Kauankohan omat viritykset kestää? *gulp*
Koko perä hiilineen on muuten saatavana varaosana n.20€.
Täytyyhän sekin kyllä vielä liittää niihin kenttäkäämien piuhoihin...
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

solenoidissa on kaksi käämiä. Veto ja pitokäämit. vetopuoli saa miinuksensa suoraan hiililtä,kunnes solenoidi on vetänyt perille asti ja virta pääsee startille, silloin miinus kääntyy plussaksi ja solenoidi jää pitokäämin varaan.
Helpompi testata paikallaan, kun viritellä montaa johtoo.
Oli vähän epäselvästi selitetty, mut tarkoitin et testaus ei oo helppo, jos ei tiedä tarkoin miten kapistus toimii. Voihan starttejakin olla erilaisia kytkennöiltäänkin, joten kannattaa tutkia rakennetta.
Pelkkä pitokäämi ei jaksa vetää "luistia" pohjaan, kipinöi kylläkin.


Starttimoottori vika saattaa johtua solenoidista tai päinvastoin!
Vastaa Viestiin