Koska visa on pienimuotoinen ja vastaukset ovat tavallaan jo vilahdelleet näkösällä, niin laitetaan mahdollisesti oikeat vastaukset esille.
1. W116. Olin kyllä itse siinä uskossa, että W108/9 olivat ensimmäiset viralliset Ässäläiset. Mutta lähde kertoo: On its deput in 1972, the Mercedes-Benz W116 became the first officially designated S-class.
2. Vito vuosimallista -95 lähtien. Näin ainakin väitetään. Taisi olla Vitoja saanteilla myös pitkittäisellä koneella, vai onko muistikuva vallan väärä
3. Tähän ei ole varmaa tietoa. Muinoinhan maski kätki taakseen oikean jäähdyttimen, jollon keulatähden alla oli myös korkki. Varmaa on, että siitä lähtien kun maskit nousivat ylös nokkapellin kanssa, oli korkki vain näköisesine. Ainakin W136-sarjassa eli 170-malleissa syylari oli perinteinen.
Toisaalta Adenauerin maski on sekin kiinteä, mutta itse jäähdytin on kauempana maskin takana ja maskin "korkki" vain koriste. Tähän siis veikkaus W136 ja nuoremmissa jäähdytin on täysin erillään maskista.
4. Tiedossa ei tähän hätään ole kuin flosse 300SE ja W140 (V12-merkki), joissa tunnus takapylväässä.
5. Aivan parahin Timo, 300SE on tietty W112. Mallimerkinnän tekee poikkeuksellisesti sen rakenne. Tietolähde: 300SE decorative metalwork culminated in the only chome-surround model designation in the history of the brand.
On muuten järisyttävän upea 123 280CE siinä uudessa Classic-lehdessä, josta näitäkin pähkinöitä on poimittu.