Pyöriikö aidot 8x18" AMG:t W201:sen alla
Pyöriikö aidot 8x18" AMG:t W201:sen alla
Eli pitääkö kuinka kovasti leikellä kaaria jos tuollaiset alle sovittaa?
Ois kohtuuhintaan tiedossa niin ajattelin vain kysäistä, vaikkakin ensisijaisesti etsin edelleen 9x16" Borbet A vanteita...
Ois kohtuuhintaan tiedossa niin ajattelin vain kysäistä, vaikkakin ensisijaisesti etsin edelleen 9x16" Borbet A vanteita...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Pyöriikö aidot 8x18" AMG:t W201:sen alla
ET:llä?Jube kirjoitti:Eli pitääkö kuinka kovasti leikellä kaaria jos tuollaiset alle sovittaa?

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Pyöriikö aidot 8x18" AMG:t W201:sen alla
No ei varmaan mahdu sillä sun "5 cm maavara vakiopuskureilla" -madalluksen kanssa pyörimään suuntaan eikä toiseen.Jube kirjoitti:Eli pitääkö kuinka kovasti leikellä kaaria jos tuollaiset alle sovittaa?
Onhan noita 18" näkyny W201:ssä enemmänkin, mutta madallus täytyy jättää hillityksi. Toinen vaihtoehto lienee tuo kaarien rälläköinti ja ET:n sovittaminen niin ettei ota sisältä kiinni mihinkään. Melekonen savotta.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
no mulla on madallettu 80mm ja on 18" alla. Tosin vanne koko on 7.5 x 18". Mistään ei raavi eikä ole tarvinnut mitään muutos töitä tehdä kaarille yms.
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
W202 C180 1994
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Re: Pyöriikö aidot 8x18" AMG:t W201:sen alla
Ööööö nyt tuli vaikeaJuhis. kirjoitti:ET:llä?Jube kirjoitti:Eli pitääkö kuinka kovasti leikellä kaaria jos tuollaiset alle sovittaa?

Onko noita aitoja 18" amg:tä kuin monella et:llä


tovayryn:Mun madallus tulee olemaan luokkaa edestä 15cm ja takaa 10cm
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei ne pyöri. Ei mopolla mahottomia eikä kottikärryllä koko kuormaa
Raapii jo pienemmilläkin rengastuksilla lähipiirissä. Tietty jos laitat pölkyt jousien tilalle, ja et rattia kääntele yhtään ajaessa
Edit. Tähän vielä haluaa offtopiccina sanoa, että omassa entisessä W124 300D:ssa oli eibachin jouset -40mm, bilsteinin sprintit, ja 18x8" ATP:t 35 ET:llä. Joku voisi sanoa hyvin pyörii, ei raavi. Ei raavikkaan kun tasaisia suoria teitä ajelee, mitä nyt sydänalaa raapii, kun auto ei ole mukava. Mutta kun aletaan ajamaan isoa kovaa, mutkiin kirjaimellisesti lujasti, ja pomppu tiessä, niin johan ottaa kaariin ja oikein miehekkäästi.
Kyllä otti päähän koko homma tuommosissa tilanteissa, samoin työmatkan varrella oli 10km pottupeltoista tietä, jota ajellessa oli monesti mieli vähän tämmöinen
Ajettavuuden vuoksi minä mieltäisin mokomat madallukset ja leveät renkaat laittaa, mutta mitä ajettavuutta se on, että kun näkee tiellä mutkassa valtavan routaheiton, niin saa jarrulla seistä ettei lähde lokarit lentoon. Ja jos on auto täynnä, niin ei sekään tilannetta paranna. Kyllä suht vakioisella on kiva ajella lujaakin, kun se ei tervettä ole kaahaminen muutenkaan, pikemminkin tuomittavaa.
Vanhat kelkatkin on kivoja ajella tasaisella radalla, ei vetele matalan painopisteen ansiosta, mutta reiteille ja crossiradoille ei kannata vaivautua. Mitä se formula on, nyt kun ajelevat kelkoilla, ovat tontissa kulkineet.
Uusissa on sitten näitä joustovaroja, ja asiaan vihkiytyneet kyllä tietävät, mikä suuri juhla on näillä uusilla lumikiitäjillä ajelella tuolla reiteillä ja jopa crossiradallakin. Se ero on hirvittävä, positiiviseen suuntaan.
Vähän samaa ajattelutapaa mielläin autoihinkin. Saa niitä joustovaroja olla.. Juuri tuo 300D oli vähän kuin puupökkelö minun käyttöä ajatellen, vaikka laatuvermeet oli alustassa

Raapii jo pienemmilläkin rengastuksilla lähipiirissä. Tietty jos laitat pölkyt jousien tilalle, ja et rattia kääntele yhtään ajaessa

Edit. Tähän vielä haluaa offtopiccina sanoa, että omassa entisessä W124 300D:ssa oli eibachin jouset -40mm, bilsteinin sprintit, ja 18x8" ATP:t 35 ET:llä. Joku voisi sanoa hyvin pyörii, ei raavi. Ei raavikkaan kun tasaisia suoria teitä ajelee, mitä nyt sydänalaa raapii, kun auto ei ole mukava. Mutta kun aletaan ajamaan isoa kovaa, mutkiin kirjaimellisesti lujasti, ja pomppu tiessä, niin johan ottaa kaariin ja oikein miehekkäästi.
Kyllä otti päähän koko homma tuommosissa tilanteissa, samoin työmatkan varrella oli 10km pottupeltoista tietä, jota ajellessa oli monesti mieli vähän tämmöinen

Vanhat kelkatkin on kivoja ajella tasaisella radalla, ei vetele matalan painopisteen ansiosta, mutta reiteille ja crossiradoille ei kannata vaivautua. Mitä se formula on, nyt kun ajelevat kelkoilla, ovat tontissa kulkineet.
Uusissa on sitten näitä joustovaroja, ja asiaan vihkiytyneet kyllä tietävät, mikä suuri juhla on näillä uusilla lumikiitäjillä ajelella tuolla reiteillä ja jopa crossiradallakin. Se ero on hirvittävä, positiiviseen suuntaan.
Vähän samaa ajattelutapaa mielläin autoihinkin. Saa niitä joustovaroja olla.. Juuri tuo 300D oli vähän kuin puupökkelö minun käyttöä ajatellen, vaikka laatuvermeet oli alustassa

Viimeksi muokannut Hemingway, Pe 10.06.2005 11:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
124.023
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Aina ihmetyttää kun ihmiset kyselee ja ihmettelee mahtuuko joku iso, esim. 18" vanne siihen ja siihen autoon.
Eihän sillä vanteen koolla ole mitään merkitystä jos renkaan ulkohalkaisija ei muutu ja leveys ei muutu niin paljoa että ottaisi kiinni jommaltakummalta puolelta. Mutta oikealla et:llä kyllä mahtuu joka mersun alle 225 leveät kumit.
Ja madallussarjoja mollataan myös ihan suotta kiinniottamisen kannalta, kunnon madallukset on jäykempiä ja myös progressiivisia, joten ei ne kuormankaan kanssa niin paljoa painu.
Ajettavuuden kannalta asia on tietenkin ihan toinen, laillisilla nopeuksilla 195/65r15 on ihan passeli kumi.
Mutta tyyli ennen tarkoitusta.
Eihän sillä vanteen koolla ole mitään merkitystä jos renkaan ulkohalkaisija ei muutu ja leveys ei muutu niin paljoa että ottaisi kiinni jommaltakummalta puolelta. Mutta oikealla et:llä kyllä mahtuu joka mersun alle 225 leveät kumit.
Ja madallussarjoja mollataan myös ihan suotta kiinniottamisen kannalta, kunnon madallukset on jäykempiä ja myös progressiivisia, joten ei ne kuormankaan kanssa niin paljoa painu.
Ajettavuuden kannalta asia on tietenkin ihan toinen, laillisilla nopeuksilla 195/65r15 on ihan passeli kumi.
Mutta tyyli ennen tarkoitusta.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa
georges kirjoitti:Aina ihmetyttää kun ihmiset kyselee ja ihmettelee mahtuuko joku iso, esim. 18" vanne siihen ja siihen autoon.
Eihän sillä vanteen koolla ole mitään merkitystä jos renkaan ulkohalkaisija ei muutu ja leveys ei muutu niin paljoa että ottaisi kiinni jommaltakummalta puolelta. Mutta oikealla et:llä kyllä mahtuu joka mersun alle 225 leveät kumit.
Ja madallussarjoja mollataan myös ihan suotta kiinniottamisen kannalta, kunnon madallukset on jäykempiä ja myös progressiivisia, joten ei ne kuormankaan kanssa niin paljoa painu.
Ajettavuuden kannalta asia on tietenkin ihan toinen, laillisilla nopeuksilla 195/65r15 on ihan passeli kumi.
Mutta tyyli ennen tarkoitusta.
No milläs et.llä mahtuu se 225 leveä kumi pyörimään W201.n alla??? (vanne on 7"levee)

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..