Nyt kaivataan Brabus tietäjiä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Nyt kaivataan Brabus tietäjiä

Viesti Kirjoittaja Dano »

Moro !
---------

Jahka porukat sieltä Tähtiklubin kokoontumisesta ovat selvinneet ;-)

Odottaisin vanhemman henkilökunnan vastauksia seuraavaan autoon (sori linkin pituus )

http://www.mobile.de/SID59PTBhTu35frmuw ... 1941&top=9&

Onko pienintäkään arviota tuollaisen veroille ? 30000€ vai 50000€

Olen noita Brabuksia katsellut jo hetken saksan maalta, eivät ole siellä kauvaa vanhenneet ja juurikin tämä yksilö olisi juuri sellainen mihen omani voisin vaihtaa.
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Viesti Kirjoittaja Dano »

Nonii...Eilen yöllä n.kahden maissa auto oli vielä Mobilessa...

Mut eipä ole enää...näytti taas menevän aika vilkkaasti...

Auto oli 600 Brabus SEL W140 (509hp)...Eli onko tuollaisen kapistuksen veroista edes hajua kenelläkään ?

-Kiitos

Dano
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Katselin tuossa yleisavain.com:ssa oli verotettu Alpina B12 coupe -92 ajettu 160000km ja hinnaksi oli tullin hatusta nostettu 41000e.
Tavallinen 850i bemu -91 ajettu 105000km ja hinnaksi oli arvioitu 29900e.
Varmaankin mersujen kohdalla voi olla käyttäntö sama, että lyödään 10ke hyvää normaalin hinnan päälle. Tuollaisen mersun tuonnista pitäisi omasta mielestäni saada jonkin asteinen kultuuriteko palkinto. Autohan lähentelee tuossa muodossaan taideteosta, sehä pitäisi saada ajettua keskelle olohuonetta jossa sitä vaan ihailisi :lol:
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Viesti Kirjoittaja Dano »

Jeps

eli voisi siis kuvitella, että veron osuus olisi tosiaan tuo n. 40000€

Olen kanssasi täysin samaa mieltä, tuota hienompaa yksilöä EI minun mielestäni mersulta löydy, lähinnä tarkoitan uudempia malleja...

Katsos kummaa linkki toimii taas

http://www.mobile.de/SIDESXct7VqeLtDgUT ... 1126435344&

-Dano
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Ei verot olisi 40000e vaan se hinta mistä vero lasketaan.
Katso alpinan verot:http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autov ... &pesimet=1
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Viesti Kirjoittaja Dano »

Ei voi pitää paikkaansa koska -91 SEL:in vero on seuraava ?!?!?

http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autov ... &pesimet=1

-Dano
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Juu tuossahan se hauskuus piilee. Katso kuinka paljon vähemmän maksetaan esim bmw 750 verratuna 600 mersuun. Ikävä tosi asia on että mersu on verollisesti aivan yli hinnoiteltu.
http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autov ... &pesimet=1

Saat bemarin 10000e halvemalla verolla.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Dano kirjoitti:Ei voi pitää paikkaansa koska -91 SEL:in vero on seuraava ?!?!?

http://www.yleisavain.com/cgi-bin/autov ... &pesimet=1

-Dano
Mistä toi markkina-arvo tossa on revitty? Ei varmaan ole noin paljoa. Luulisin, että joku 35 000-40 000 olisi lähempänä ton Sellin kohdalla.
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Tommi M kirjoitti:Katselin tuossa yleisavain.com:ssa oli verotettu Alpina B12 coupe -92 ajettu 160000km ja hinnaksi oli tullin hatusta nostettu 41000e.
Tavallinen 850i bemu -91 ajettu 105000km ja hinnaksi oli arvioitu 29900e.
Tässä muutama päivä sitten joku kertoi juuri sivun jossa oli kaikki veropäätökset muutaman kuukauden ajalta. Siellä oli 850 Bemari, markkina-arvo oli tasan 20 000 euroa ja siitä veroja napsahti ~7000 euroa.
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Viesti Kirjoittaja Dano »

JoniAskola kirjoitti: Tässä muutama päivä sitten joku kertoi juuri sivun jossa oli kaikki veropäätökset muutaman kuukauden ajalta. Siellä oli 850 Bemari, markkina-arvo oli tasan 20 000 euroa ja siitä veroja napsahti ~7000 euroa.
No tuota, eihän tollasta Biimeriä voi koskaan edes verrata Brabuksen mersuun ...

näyttääpi siltä, että on tartuttava härkää sarvista ja laitan asian huomenna vireille, jahka ne saksan pojat saisivat hieman lisäkuvia autosta.

Tuttuni lähtee alkavalla viikolla Saksaa kohti...kahtotaan kuinka kaikki luonnistuu...pidetään peukkuja, että auto on asiallisessa kunnossa ( löytyisi vaan sellainen 7.3 L versio)

Dano
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Brabus S600L 6.9L W140

Viesti Kirjoittaja Dano »

Moro !
--------

Lisäkysymyksiä olisi tulossa...

Asentaako Brabus noihin "vehkeisiinsä" eri laatikot,perät,vetarit jne...

Eli S500 ja S600 ei poikkea noiden osalta toisistaan ollenkaan, mutta miten on kun esim. Vääntö nousee jo tuonne 720 Nm. Onko Brabus tehnyt Kardaanille esim. jotain...Sehän on noissa malleissa heikoin lenkki.
Entäs muut osat,,,,apua apua

Kiitos

-Dano

ps. autoin EHKÄ hieman itseäni ja laitoin Brabukselle listan kysymyksiä :-)
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Re: Brabus S600L 6.9L W140

Viesti Kirjoittaja juuso »

Dano kirjoitti:
Asentaako Brabus noihin "vehkeisiinsä" eri laatikot,perät,vetarit jne...

ps. autoin EHKÄ hieman itseäni ja laitoin Brabukselle listan kysymyksiä :-)
Mielenkiintoinen aihe... itseäni on jonkin verran kiinostanut tuo tilavuuden kasvattaminen- noin teknisessä mielessä siis. W140:n koneet olivat edelleen kai putkettomia kevytmetallikoneita?- lejeeringissä enemmän magnesiumia kuin 126:n koneissa? Hoonaaminen ei sinänsä niin ihmeellistä- mutta että porataan koneeseen litra lisää. :wink: No- Barabus kyllä tietää mitä tekee.

Pari kohtaamista asiaan liittyen:

1. Näin kerran ihan luonnossa tuollaisen 7.3:n- oli kylläkin pienemmässä kopassa: ja näytti& varsinkin kuulosti hyvältä 129:ssä. Omistajan mukaan nelivaihteinen laatikko on vakiosta prepattu ainakin levypakkoja vahvistamalla- no tämä oli hänen kommenttinsa- tiedä sitten. Tuossa 7.3:ssa oli vissiin lähemmäs 800Nm. Tulikos 5-vaihteinen laatikko joskus 90-luvun puolivälissä. Nelivaihteisessa on kai enemmän tilaa preppailla.

2. Minulla oli joskus linkki juttuun, jossa kerrottiin "viritetetystä" 7.3:sta. Joku pikkuisen enmmän tehoa kaipaava oli ahtanut lievästi 7.3:sta edelleen. Enpäs vaan enää löytänyt moista linkkiä enää- edes hakukoneellani. Arvelen kuitenkin, että tämähän se Danollakin mielessä. :lol:

Meikä lähtee muuten lomille lappiin- eikä siis ota osaa edes tähän keskusteluun ainakaan viikkoon.... vaikka aihe onkin kiinnostava.
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Brabus S600L 6.9L W140

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Dano kirjoitti:Moro !
--------

Lisäkysymyksiä olisi tulossa...

Asentaako Brabus noihin "vehkeisiinsä" eri laatikot,perät,vetarit jne...

Eli S500 ja S600 ei poikkea noiden osalta toisistaan ollenkaan, mutta miten on kun esim. Vääntö nousee jo tuonne 720 Nm. Onko Brabus tehnyt Kardaanille esim. jotain...Sehän on noissa malleissa heikoin lenkki.
Entäs muut osat,,,,apua apua

Kiitos

-Dano

ps. autoin EHKÄ hieman itseäni ja laitoin Brabukselle listan kysymyksiä :-)
Katsoitko uuden 600 pdf esitteen: http://www.brabus.de/download/brochure5.pdf
Jarrusatulat taisi olla 6 mäntäiset ja levyn halkaisia 370mm, paksuus 36mm.
On varmaan mukava tietää että saa auton pysähtyyn 305 kmh vauhdista.
Brabus ilmeisesti käyttää jotain omaa ajonvakauttamis tietokoneohjelmaa autoissaan?
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
Dano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 16.06.2003 03:03

Re: Brabus S600L 6.9L W140

Viesti Kirjoittaja Dano »

Tommi M kirjoitti:
Katsoitko uuden 600 pdf esitteen: http://www.brabus.de/download/brochure5.pdf
Jarrusatulat taisi olla 6 mäntäiset ja levyn halkaisia 370mm, paksuus 36mm.
On varmaan mukava tietää että saa auton pysähtyyn 305 kmh vauhdista.
Brabus ilmeisesti käyttää jotain omaa ajonvakauttamis tietokoneohjelmaa autoissaan?[/quote]

------------------------------------

Hmm...Jarruissahan on brabuksen kädenjälki nähtävissä, mutta kun ei oikeen saa varmaa faktaa siitä mitä on perälle+vetareille+laatikolle tehty ?

Nuo osathan siinä koville joutuu...Brabuskaan ei ole vaivautunut vastaamaan mitään...Vaikka pienellä Suomalaisella miehellä on onglema ;-)

Toivotaan, että posti tulis vaikka vähän myöhemminkin.

-Dano
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Brabus S600L 6.9L W140

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Dano kirjoitti: Brabuskaan ei ole vaivautunut vastaamaan mitään...Vaikka pienellä Suomalaisella miehellä on onglema ;-) Dano
Onko tuo vastaamattomuus nyt mikään ihme. Kuinkas Brabus nyt ottaisi pienen suomalaisen miehen vakavasti, kun suuretkin suomalaiset miehet käyvät joukolla hakemassa vain käytettyjä kiesejä pois paikallisten nurkista ja vielä innosta hihkuen :shock: :lol: .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
jkankaan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 16.11.2003 12:39

Re: Brabus S600L 6.9L W140

Viesti Kirjoittaja jkankaan »

Dano kirjoitti:
Tommi M kirjoitti:
Katsoitko uuden 600 pdf esitteen: http://www.brabus.de/download/brochure5.pdf
Jarrusatulat taisi olla 6 mäntäiset ja levyn halkaisia 370mm, paksuus 36mm.
On varmaan mukava tietää että saa auton pysähtyyn 305 kmh vauhdista.
Brabus ilmeisesti käyttää jotain omaa ajonvakauttamis tietokoneohjelmaa autoissaan?
------------------------------------

Hmm...Jarruissahan on brabuksen kädenjälki nähtävissä, mutta kun ei oikeen saa varmaa faktaa siitä mitä on perälle+vetareille+laatikolle tehty ?

Nuo osathan siinä koville joutuu...Brabuskaan ei ole vaivautunut vastaamaan mitään...Vaikka pienellä Suomalaisella miehellä on onglema ;-)

Toivotaan, että posti tulis vaikka vähän myöhemminkin.

-Dano[/quote]
Terve!

Itselläni on Brabuksen tekemä 500E 6 litran koneella eli litra on tullut lisää normaaliin 500E:n. Brabus ilmeisesti vaihtaa myös nokat ja muutoinkin vähän vahvistaa konehuonetta. Tietokoneboxi on ainakin vaihdettu, jossa rajoitin 250km/h on poistettu ja varmaankin sienne on ohjelmoitu erilainen bensan syöttö ja ehkä sytytysennakoita. Omassa autossani oli Brabuksen vaihtamat Movit'n jarrut ja voin vakuuttaa, että pysähtyy eivätkä jarrut koe häipymisilmiotä kovassakaan ajossa. Brabuksen jäljiltä on myös laskettu alusta ja paremmat jouset.

Noin yleisesti kokemusteni perusteella arvostan Brabuksen pajan erittäin korkealle virittäjien joukossa. Perinteeseen ilmeisesti kuuluu tehdä asiat ammattitaidolla ilman kompromissejä, joten loppukäyttäjällä on luvassa teknisesti turvallisia ja tehokkaita kilometrejä. Jos vain saat ja löydät jostain Brabuksen käsialalla tehdyn pelin, suosittelisin sen hakemista pois parempaan talteen.

Ystävällisin terveisin
JK
JK / w124 500E ( E60 Brabus )
Bimmer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 11.07.2003 19:25

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Noissa veroarpajaisissa ei ole kyllä mitään järkeä mukana.

Noita B12 Kuuppia taitaa 2 tai 3 kipaletta Suomessa, ihan hyvin ottaen huomioon ettei kyseisiä autoja ole kaikenkaikkiaan valmistettu kuin 97kpl.
Vastaa Viestiin