Tietääkö joku, onko mahdollista asentaa ns:uun normaaliin mersuun taksamittari. Normaalistahan puuttuu takasamittarin impulssianturi. Joku sanoo, että hankalaa. Onko totta
Onks tietoa taksamittarin asennuksesta
Onks tietoa taksamittarin asennuksesta
He??i.
Tietääkö joku, onko mahdollista asentaa ns:uun normaaliin mersuun taksamittari. Normaalistahan puuttuu takasamittarin impulssianturi. Joku sanoo, että hankalaa. Onko totta

Tietääkö joku, onko mahdollista asentaa ns:uun normaaliin mersuun taksamittari. Normaalistahan puuttuu takasamittarin impulssianturi. Joku sanoo, että hankalaa. Onko totta
hmm..
Meikäläisellä on sellainen käsitys, että vanhemmissa (esim.w123) on mittarinvaijerissa haaroitin, josta vaijeri menee nopeus ja taksamittariin. En ole kyllä 100 varma asiasta.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: Onks tietoa taksamittarin asennuksesta
Itse asensin tuohon avatarissa näkyvään -79 W123:een sen saman taksamittarin, mikä siinä uutenakin on ollut (Semel Digitax M). Tuon auton jälkeen laitteet olivat olleet käytössä kolmessa taksissa, jonka jälkeen levänneet hyllyssä kymmenisen vuotta.MB11 kirjoitti:He??i.
Tietääkö joku, onko mahdollista asentaa ns:uun normaaliin mersuun taksamittari. Normaalistahan puuttuu takasamittarin impulssianturi. Joku sanoo, että hankalaa. Onko totta![]()
Asennussarjaan kuului impulssianturi, joka ruuvataan mittarin ja vaijerin väliin. Tuo minun laitteeni on ihan ensimmäisiä digitaalisia taksamittareita. mutta käyttöohjeiden avulla onnistui laitteeseen ohjelmoida päivän taksat euroina sisään. Kattokisko kuului samaan kauppaan, mutta ennen kuin löydän uuden kuvun alkuperäisen haalistuneen tilalle, saa se vielä odotella varastossa.
-- Tommi
Taksamittari
Juu Tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Kysymys on v 2003 malliisesta W211 MB:stä, missä ei kait ole nopeusmittarin vaijeria. Siitä on kysymys.epk kirjoitti:jep impulssi anturilla onnistuu, tulee kuten edellä todettu, vaijerin "väliin", mulla on itseasiassa nytkin paikalla
Kiitti kuitenkin mielenkiinnosta.
Re: Taksamittari
Noissa W211:ssa on "kuulemma" tilattavissa tehtaalta joku "taksipaketti", joka sisältää tuon impulssin antavan anturin taksamittaria varten. Vehon kautta taksiksi tilatuissa tuo anturi on hintaan sisään leivottuna. Kuulemani mukaan kallis varuste?MB11 kirjoitti:Juu Tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Kysymys on v 2003 malliisesta W211 MB:stä, missä ei kait ole nopeusmittarin vaijeria. Siitä on kysymys.epk kirjoitti:jep impulssi anturilla onnistuu, tulee kuten edellä todettu, vaijerin "väliin", mulla on itseasiassa nytkin paikalla
Kiitti kuitenkin mielenkiinnosta.
Voisiko tuohon mittarin tarpeeseen olla syynä esimerkiksi käyttö taksiliikenteessä, jolloin taksamittari on lakisääteinen varuste
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
voidaan asentaa mutta "pulssi" on kallis
mulla on taksikäytössä Saksasta tuotu 211-korinen johon tämä "pulssi" on asenettu jälkikäteen Pitäjänmäen Vehossa.
Maksoi minulle lähes 2000 euroa, kun olin ensimmäinen jolle se asennus tehtiin täällä Suomessa.
Voi olla nyt jo halvempaakin, kun "oppirahat" on maksettu
Maksoi minulle lähes 2000 euroa, kun olin ensimmäinen jolle se asennus tehtiin täällä Suomessa.
Voi olla nyt jo halvempaakin, kun "oppirahat" on maksettu
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: Taksamittari
niin mutta lähinnä ihmetyttää miksi sitä täältä kysellään, ketään ei voi itse edes mittaria asentaa, pitää leima löytyä+todistus.J_J kirjoitti:Voisiko tuohon mittarin tarpeeseen olla syynä esimerkiksi käyttö taksiliikenteessä, jolloin taksamittari on lakisääteinen varuste
ja jokainen valtuutettu osaa kyllä asentaa/neuvoa miten homma hoituu.
joten sen takia ihmetyttää miksi utelut?
No panic, kyllä toki valtuutetut (m)asentajat tietävät miten toimia ja neuvovatkin. Joskus silti on hyödyllistä tietää asioita jo ennen kuin tietoa käytännössä tarvitsee. Saattaa säästää pitkähkön pennin. Ekkukin varmaan olisi autoa hankkiessaan jo tuon anturin laitattanut autoonsa, mikäli olisi ollut tietoinen moisesta seikasta. Olisi todennäköisesti ollut halvempaa lystiä kuin tuo pari tonnia Pitäjänmäen Vehossa 
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
kyllä se anturin tarve oli tiedossa
Ekkukin varmaan olisi autoa hankkiessaan jo tuon anturin laitattanut autoonsa, mikäli olisi ollut tietoinen moisesta seikasta. Olisi todennäköisesti ollut halvempaa lystiä kuin tuo pari tonnia Pitäjänmäen Vehossa
Tiesin kyllä autoa ostaessani että se asennus pitää suorittaa. Vaikka se kyllä maksoikin paljon, niin kyllä siinä saksantuonnissa vielä jäi reilusti voitolle.
Se kyllä yllätti että vehon piti "suunnitella" asennusta yli 2 kuukautta. Taisivat samalle keksiä jonkun oikotien millä asennus sujuu heidän kannaltaan helpommalla ja halvemmalla.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Mittarin laitto
On ollut vähän kiireitä, etten ole ehtinyt juuri palstalla käydä. Ettäkö, miksi tarvitsen mittarin. Taksissa (luvallisessa) pitää olla mittari ja tilanne on sellaine, että autoja on varustettu sekä mittarin impulssivalmiudella ja ilman. Kaikki Suomeen ammattikäyttöön tulevat on varustettu ko. impulssisysteemillä, mutta olen aikeissa hakea taksiin auton Saksasta ja silloin, jois ostan auton ilman impukssilaitteita sen laitto näyttäisi olevan enemmän kuin "Ameriikan temppu". Esimerkiksi suomalainen mittarin valmistaja ei osannut asiaan antaa oikeaa vastausta. Olen itsekin aikoinaan kun mittarin sai asentaa, mutta sen jälkeen se piti katsastaa, laittanut mittareita uuteen taksiin. Nyt se ei ole itse luvallista laitta, jos ei ko. asennuslupaa ole.
Tulikohan asia nyt riittävän selvästi sanottua.
Saksassa on myytävänä muutama W211 korin mersu, mkutta kun ne on mennyt, kun sinne soittelee..
Kiitos mielenkiinnosta
Tulikohan asia nyt riittävän selvästi sanottua.
Saksassa on myytävänä muutama W211 korin mersu, mkutta kun ne on mennyt, kun sinne soittelee..
Kiitos mielenkiinnosta
Muuan tamperelaiskollega haki tässä kesällä Saksasta W211 -korisen 220 CDI:n. Kyseinen auto on "taksimallia", eli tuo kyseinen impulssianturi on kai silloin vakio. Auton värikin on yksi karmeimmista, mitä voin tuohon malliin kuvitella, eli se kerman värinen Saksan taksiväri
Tuo mainittu auto tuli ajoon tässä menneellä viikolla, mutta vielä en ole päässyt haastelemaan isännän kanssa autonhakureissun kannattavuudesta. Kyseessä siis oli uusi ajamaton auto.
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Vielä tuosta taksamittarista... Sellaisenhan saanee kuka tahansa asentaa omaan autoonsa vaikka omaksi ilokseen tahi leikkikalukseen? Vain ja ainoastaan sen käyttäminen kyydin hinnan määrittämiseen on luvanvaraista ja valtiovallan suunnalta säänneltyä toimintaa. Vai olenko vallan väärin antanut itseni ymmärtää tuon asian. Korjatkaa kokeneemmat tai viisaammat, mikäli tietoa on
Itse kyllä saan työmaalla tuon mittarin kanssa räpeltää ihan tarpeekseni luvan kanssa, niin ettei vapaa-ajan ajokkiin tulisi ihan äkkiä mieleen moista ruuvata...
Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)





