Niin ja noh, täytyy ilmeisesti tottua vain siihen, että M103:lla on omat "metkunsa", joista ei normaalisti ole juurikaan edes haittaa - paitsi sitten kun äityvät suoranaisiksi vioiksi.

Tänä aamuna meidän tyttö kylmäkäynnistyi kyllä oikein mallikelposesti.
Tämä olisi kyllä jo uusi keskustelunavaus, mutta todettakoon tässä: uutta mieliharmia sitä vastoin aiheutti kuljettajan sähköikkuna, joka ei nouse aivan tappiinsa. Viimeiset sentit ja millit välittävät kapiiniin aikamoisen jyskytyksen, jonka syykin on selvä. Nostomekanismin hammaslevystä on viimeiset hampaat valmista tavaraa eikä viilaaminen enää auttanut. Uusi on tilauksessa.
Ja vielä pieniä ilonaiheitakin W126:n ohjaimissa. Kuten joskus on tullut täälläkin listattua, Jukka N. niitä taisi oikein luetella, njotta ässä pitää sisällään monia helposti näkymättömiksi jääviä hienouksia. Eilen paljastui tai muistui yksi sellainen. Ajelin pimeässä ja katseeni osui jossain kaistanvaihdossa matkustamon takatiloihin. Sattui silmiini, että peräkärri sentään, takatilojen sähköikkunamiskoista on kadonnut valaistus, ja vieläpä molemmista. Kunnes sitten samalla oivalsin kokeilla siirtää keskikonsolista sähköklasien lapsilukot pois päältä ja avot: samalla syttyivät valot takanamiskoihinkin. Voi vissy, tuli taas todettua, että M-B on turvallinen auto, jonka rakentamisessa on ajateltu lapsiakin (ja etenkin niiden vanhempia). Meitin koltiainen saisi ainakin takapenkillä omassa punkassaan istuessaan operoitua namiskaa. Mutta pimeässä, kun lapsilukot on päällä, ei hää edes näkisi koko katkaisijaa.

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)