moottorin tukikumit vitossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vanttom
Mersumies
Mersumies

moottorin tukikumit vitossa

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Vito on alkanut vaihtaessa tuottaa semmosia jysähtäviä ääniä, aivan kuin moottorin/vaihdelaatikon tukikumeissa olisi väljää. Onkohan epäilykselle pohjaa, kun kilometrejä on takana 153000?? Ja minkämoisia kumit on vaihdettavaksi, pitääkö purkaa koko konehuone tyhjäksi, vai...?

Alustassa on myös jonkinlainen kolahdus-ääni havaittavissa toisinaan vedon/jarrutuksen muuttuessa, missäs siellä voisi olla väljää?

Ja toinen asia: onnistuuko kytkimen ilmaus perinteisellä metodilla eli nestesäiliöön painetta ja työsylinteristä ilmausruuvia auki? Vai tarviiko jotain poppakonsteja...
WK
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: moottorin tukikumit vitossa

Viesti Kirjoittaja WK »

vanttom kirjoitti:Vito on alkanut vaihtaessa tuottaa semmosia jysähtäviä ääniä, aivan kuin moottorin/vaihdelaatikon tukikumeissa olisi väljää. Onkohan epäilykselle pohjaa, kun kilometrejä on takana 153000?? Ja minkämoisia kumit on vaihdettavaksi, pitääkö purkaa koko konehuone tyhjäksi, vai...?

Alustassa on myös jonkinlainen kolahdus-ääni havaittavissa toisinaan vedon/jarrutuksen muuttuessa, missäs siellä voisi olla väljää?

Ja toinen asia: onnistuuko kytkimen ilmaus perinteisellä metodilla eli nestesäiliöön painetta ja työsylinteristä ilmausruuvia auki? Vai tarviiko jotain poppakonsteja...
Velipojan cdi:ssä ainakin on mennyt laatikosta kuskinpuolen laipan pusla väljäksi johon kiinnityy vetoakseli pultein.Pitää juuri samanlaisia kolauksia vedätettäessä. Ja autolla ajettu alle satatuhatta km.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: moottorin tukikumit vitossa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikä vika ole itse vetonivelissä, niitähän on parjattu.

Enpä haluaisi mennä vaihtamaan niitä kumitötteröitä sinne, ja mikäpä ne oikeastaa hajottaisi, niissä ei ole mitään ihmeellistä niin kuin golffin 'hydraulipuslissa'. Ne kyllä näkee sieltä koneen takaakin, katselet sitä minun ahtimen vaihtokuvacollectionia niin siellä koneen takana on se toinen tyyny. 224 tkm ja kumit on OK ja ne on olleet viimeaikoina "hieman" kovemmalla rasituksella mitä normikoneessa.

Kaveri rynkyttää konetta ja toinen katsoo missä väljää, miltei kyllä veikkaisin vetolaitteisiin liittyvää. Pitäs päästä rynkyttään koneella edes takas montun päälle, siitä se sit selvinnee. Semmosen olen huomannut, jotta mun ohkasilla käsivarsilla ei paljon väljyyksiä tommosesta autosta katota. :oops:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin