säätimien valot
säätimien valot
Tuolla 24:lla kysyttiin, että miten saadaan vaihdetuksi ne keskikonsolin kolmen säätänappulan taustavalot.
Mulla on ne myös pimeänä.
Käännettävissä nupeissa palaa ne 0,4 wattiset, mutta entä ne taustat?
Onko iso homma purkaa?
Näyttää olevan iso mutteri pohjalla ja sain myös sen kuppimaisen osan pois, missä ne symbolit ovat. Mutta sitten loppui konstit.
Auto W 201 vm 85.
Mulla on ne myös pimeänä.
Käännettävissä nupeissa palaa ne 0,4 wattiset, mutta entä ne taustat?
Onko iso homma purkaa?
Näyttää olevan iso mutteri pohjalla ja sain myös sen kuppimaisen osan pois, missä ne symbolit ovat. Mutta sitten loppui konstit.
Auto W 201 vm 85.
Jo, ne suuret mutterit pois pohjalta ja kaksi ruuvia radion yläpuolelta, puulistan alta pois (ovat piilossa)
Nyt se puukansi lähtee nostamalla pois, on yhläältä vaan sellaisilla muovikynsillä kiinni.
Taustojen valot heijastetaan optista muovia pitkin, ja kummallekin taustalle on vain yksi 0,4W poltin, Irroita nuo läpinäkyvät muovit varovaisesti pienellä talttapäämeisselillä nostamalla niitä kiinnipitäviä muovikynsiä ylhäältä ja alhaalta, kun muovit ovat irti voit vaihtaa lamput, samat lamput valaisevat myäs lämmönsäätökiekot omilla puolillaan. Eli siis lämppärin paneelissa on vain 4 valoa (jos ei ole ilmastointia) ja kaikki 0.4 W, älä laita suurempia, polttaa mittariston takana olevaa sulaketta muuten jatkuvasti.
Nyt se puukansi lähtee nostamalla pois, on yhläältä vaan sellaisilla muovikynsillä kiinni.
Taustojen valot heijastetaan optista muovia pitkin, ja kummallekin taustalle on vain yksi 0,4W poltin, Irroita nuo läpinäkyvät muovit varovaisesti pienellä talttapäämeisselillä nostamalla niitä kiinnipitäviä muovikynsiä ylhäältä ja alhaalta, kun muovit ovat irti voit vaihtaa lamput, samat lamput valaisevat myäs lämmönsäätökiekot omilla puolillaan. Eli siis lämppärin paneelissa on vain 4 valoa (jos ei ole ilmastointia) ja kaikki 0.4 W, älä laita suurempia, polttaa mittariston takana olevaa sulaketta muuten jatkuvasti.
Kysytäänpä vielä W126:sta samaa asiaa...
Kuinkas ne ilmasuuttimet lähtevät irti, onko niissä jotkut klipsut tms.
Ja minkälaisia polttimoita niihin tarvis tyrkätä, taitaa olla kaikki pimeinä tällä hetkellä?
Ja ainakin 1 mittariston valo on kaput. Mittaristohan kai lähti niillä koukuilla vetämällä, eli siis mitään verhouksia ei tarvi purkaa tai ruuveja irrotella, eller hur?
Eikä taida palaa se sähköpeilin säätönamiskan valokaan, mutta voiko sitä ylipäätään uusia?
Edit: Kuinka monta noita 0,4 wattisia polttimoita on tuossa 126:sen kojelaudassa, jotta tulisi ostettua kerralla riittävästi? Entäpäs mittaristo, onko siinä kolme polttimoa, kuten W124:ssa?
Kuinkas ne ilmasuuttimet lähtevät irti, onko niissä jotkut klipsut tms.
Ja minkälaisia polttimoita niihin tarvis tyrkätä, taitaa olla kaikki pimeinä tällä hetkellä?

Ja ainakin 1 mittariston valo on kaput. Mittaristohan kai lähti niillä koukuilla vetämällä, eli siis mitään verhouksia ei tarvi purkaa tai ruuveja irrotella, eller hur?
Eikä taida palaa se sähköpeilin säätönamiskan valokaan, mutta voiko sitä ylipäätään uusia?
Edit: Kuinka monta noita 0,4 wattisia polttimoita on tuossa 126:sen kojelaudassa, jotta tulisi ostettua kerralla riittävästi? Entäpäs mittaristo, onko siinä kolme polttimoa, kuten W124:ssa?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
samoja kyselen
Kaikki muut valot palaa, mut raitisilman sisääntulon rullasta valo on hävinnyt.
Enpä ole onnistunut tuota polttimoa vaihtamaan. Kerran purin koko ritelikön, ja kädet täristen laitoin sen takaisin paikooilleen
levisi meinaan koko asetelma ja kauan meni, ennen kuin sai ritilät oikeisiin asentoihinsa.
Mittariston taustavalo on helppo vaihtaa jos on sellanen koukku jolla vedetään mittaristo veks. Tein sellasen polkupyörän pinnasta.Hyvin pelittää
Enpä ole onnistunut tuota polttimoa vaihtamaan. Kerran purin koko ritelikön, ja kädet täristen laitoin sen takaisin paikooilleen

Mittariston taustavalo on helppo vaihtaa jos on sellanen koukku jolla vedetään mittaristo veks. Tein sellasen polkupyörän pinnasta.Hyvin pelittää

200D -91, aiemmin 220D -77
Raitisilmasuuttimia ei W126:ssa kannata valaistuksen takia mennä repimään irti, koska siellä takana ei ole polttimoita. Valo tulee raitisilmasuuttimille valokuitua pitkin lämppärin paneelin takaa, missä on yksi 1,2 W polttimoPasi M. kirjoitti:Kysytäänpä vielä W126:sta samaa asiaa...
Kuinkas ne ilmasuuttimet lähtevät irti, onko niissä jotkut klipsut tms.
Älä pura koko hökötystä. Ruuvaa kuusiokoloruuvi (joka työntää läppää) keskeltä ritilää. Hanskalootan puolelta ruuvi irti. Sitten mittarin puoleisesta päästä nosta metalliklipsut ylös, sekä alhaalta, että ylhäältä. Laita vaikka pienet meisselit pitämään klipsuja ylhäällä. Samalla vedä koko suutin irti. Lamppu löytyy, kun irroitat suuttimen keskeltä lootan, missä on rulla kiinni. Siitä lootasta aukeaa pieni kansi minkä alla lamppu on. Seuraa johtoaKaikki muut valot palaa, mut raitisilman sisääntulon rullasta valo on hävinnyt.
Enpä ole onnistunut tuota polttimoa vaihtamaan. Kerran purin koko ritelikön, ja kädet täristen laitoin sen takaisin paikooilleen levisi meinaan koko asetelma ja kauan meni, ennen kuin sai ritilät oikeisiin asentoihinsa.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Kiitoksia paljon, nyt toimii mukavasti.SEV8 kirjoitti:Raitisilmasuuttimia ei W126:ssa kannata valaistuksen takia mennä repimään irti, koska siellä takana ei ole polttimoita. Valo tulee raitisilmasuuttimille valokuitua pitkin lämppärin paneelin takaa, missä on yksi 1,2 W polttimoPasi M. kirjoitti:Kysytäänpä vielä W126:sta samaa asiaa...
Kuinkas ne ilmasuuttimet lähtevät irti, onko niissä jotkut klipsut tms.

Noita 0,4:sia ei ollut Njotonetissä ja KL oli kiinni, joten jäi niiden vaihto maanantaille.
Alkoi toimimaan nuo mittaristonkin valot, kun hieman annoin niille "hierontaa".

Mutta vielä jäi hieman korjattavaa...
Miksi ihmeessä tuhkakupin valo ei meinaa pelittää kirveelläkin, uusi polttimo ja kaikki?

Piuhat näyttäis olevan OK ja sytytin toimii normaalisti.
Mikä sitä riivaa?

Aah, hieno tunne kun kaikkien namikoiden valot pelittää.

Ja tuli muuten putsattua tuo "haistelijaelin" katosta, oli aivan pölyn + tahmean tupakkivisvan peitossa. Josko nyt sitten vaikuttaa jotain lämppärin toimintaan...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
1. Mittailinpa sitä tuhkakupin lampun johtoa, eipä se lamppuparka saa virtasta, siksi ei pala.
Mistähän kannattaisi vikaa etsiä, sytytin toimii kyllä ihan normaalisti.
2. Onko se peilinsäätönamikka valaistu, vaiko ei?
Enpä kyllä silti lähtisi ostamaan uutta katkaisijaa ~20-30€:n hintaan, jos se 1.5mm läpimitaltaan pyöreä ympyrä ei pala.
3. Minkämoinen polttimo on siinä ajovalonamikan taustavalaistuksessa? Mattapintainen ja lasikantainen näyttäisi olevan, mutta entäs watit?
...siinä mitään merkintöjä ole...
Irrottelin ja putsailin samalla nuo puutkin keskikonsolista. Vedin niihin hieman parkettivahaa, eikä uutta häpee.

2. Onko se peilinsäätönamikka valaistu, vaiko ei?
Enpä kyllä silti lähtisi ostamaan uutta katkaisijaa ~20-30€:n hintaan, jos se 1.5mm läpimitaltaan pyöreä ympyrä ei pala.

3. Minkämoinen polttimo on siinä ajovalonamikan taustavalaistuksessa? Mattapintainen ja lasikantainen näyttäisi olevan, mutta entäs watit?
...siinä mitään merkintöjä ole...

Irrottelin ja putsailin samalla nuo puutkin keskikonsolista. Vedin niihin hieman parkettivahaa, eikä uutta häpee.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mulla on automaatin vaihe kaaviosta ilmeisesti palanu lamppu/lamput?Mitenkäs ne vaihetaan?
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
kuin myös,ostin veholta lampun 1,2 w maksoi 1 eur. sekä ikkunanamikan,maksoi 20 eur,tarkoitus olis vaihtaa ne ensviikon aikana,ilman vahinkoja,klups!hirvittää nykiä sitä puupaneelia vaihekepin ympäriltä,ettei se halkea/katkea,muuten tulee suru puseroon.AMG kirjoitti:Mulla on automaatin vaihe kaaviosta ilmeisesti palanu lamppu/lamput?Mitenkäs ne vaihetaan?

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Ruuvi hanskalokeron puolelta?
Olen myöskin yrittänyt vaihtaa tuota raitisilmasuuttimen polttimoa.Pepekyy kirjoitti: Älä pura koko hökötystä. Ruuvaa kuusiokoloruuvi (joka työntää läppää) keskeltä ritilää. Hanskalootan puolelta ruuvi irti. Sitten mittarin puoleisesta päästä nosta metalliklipsut ylös, sekä alhaalta, että ylhäältä. Laita vaikka pienet meisselit pitämään klipsuja ylhäällä. Samalla vedä koko suutin irti. Lamppu löytyy, kun irroitat suuttimen keskeltä lootan, missä on rulla kiinni. Siitä lootasta aukeaa pieni kansi minkä alla lamppu on. Seuraa johtoa
Minulla ei ole vaan sitä avattavaa hanskalokeroa, vaan airbag sen tilalla. Kannattaako yrittää edes purkaa?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
onko w201 :ssä vaihekaaviossa valoa
moi
tuossa joku jo kyseli automaatin vaihdekaavion valoista.
onko w201:ssä valoja vaihdekaaviossa?
ainakin ittella vaidekaavio on pimeä ja joskus ahtaissa paikoissa pimeällä olisi kiva nähdä minkä vaihteen sitä tuuppaa paikoilleen.
tuossa joku jo kyseli automaatin vaihdekaavion valoista.
onko w201:ssä valoja vaihdekaaviossa?
ainakin ittella vaidekaavio on pimeä ja joskus ahtaissa paikoissa pimeällä olisi kiva nähdä minkä vaihteen sitä tuuppaa paikoilleen.
__________________
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
1987 MB 190E automatic
1996 Fiat Granduca
Take It Easy Is Job 1.
Ainakin W123:ssa on automaatin kulissin juuressa, kuskin puolella pieni "luukku", johon menee piuha. Tämän takana on automaatin vaihdekaavion taustavalo, polttimo muistaakseni 3-4 W.
Polttimon vaihtoa ennen on tietenkin irroitettava keskikonsolin verhoilulevy, sitä en tiedä, kuinka se W201:ssä tehdään.
Polttimon vaihtoa ennen on tietenkin irroitettava keskikonsolin verhoilulevy, sitä en tiedä, kuinka se W201:ssä tehdään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lisää
Kyllä siellä automaticin valitsimen alla on polttimo.
On muuten katsastusvaruste, ja kuten todettiin varsin aiheellisesti.
Joskus näissä on käytetty 24v polttimoita - niin ei tarvi koskaan vaihtaa,
mutta valo on kyllä sitten varsin himmeä.
Nimim. "paloi himmeästi jo '95 - ja palaa vieläkin " ( on 24 v polttimo).
On muuten katsastusvaruste, ja kuten todettiin varsin aiheellisesti.
Joskus näissä on käytetty 24v polttimoita - niin ei tarvi koskaan vaihtaa,
mutta valo on kyllä sitten varsin himmeä.
Nimim. "paloi himmeästi jo '95 - ja palaa vieläkin " ( on 24 v polttimo).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Suureksi iloksi saa taas nusandeeraa.Timo L. kirjoitti:Ainakin W123:ssa on automaatin kulissin juuressa, kuskin puolella pieni "luukku", johon menee piuha. Tämän takana on automaatin vaihdekaavion taustavalo, polttimo muistaakseni 3-4 W.
Polttimon vaihtoa ennen on tietenkin irroitettava keskikonsolin verhoilulevy, sitä en tiedä, kuinka se W201:ssä tehdään.
