W123 laturista kysymyksiä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nurkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 19.08.2004 16:28
Paikkakunta: Tampere

W123 laturista kysymyksiä...

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Eli kävi tänään vanhassa uskollisessa 240D mesessä niinkin kivasti että laturi leikkasi kiinni kesken ajon, eli hihna kyllä pyöri muuta ei laturi mukana, no autolla tuli silti ajettua 100 km kotio motaria ja loppuvaiheissa kävi muutaman kerran sillain että laturi ilmeisesti löi niin pahasti vastaan että koko auto sammui eikä jaksanut kierroksia nostaa kaasu pohjassa hetkeen, ilmeisesti hihna otti kunnolla pitoa kun lämpes?

Onkos noissa kaikissa W123:sissa sama laturi? kun tarttis saada laturi huomenna asennettua kun on lähtö takaisin armeijaan jo sunnuntaina. Motonet myi ainakin vain yhtä laturia.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep. Kaikissa w123sissa on samanmallinen laturi. Ainoastaan lataustehossa voi olla eroja. Mutta tavallinen 55A laturi on yleisin. Muutkin kyllä toimii ihan samallalailla.
Nurkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 19.08.2004 16:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Selviskin miksi auto hyytyi aivan täysin matkan aikana pariin otteeseen, ilmeisesti naftapumppu on sökö, eli se mikä siinä ruiskun kyljessä hoitaa naftaa tankista pumpulle, ainakin karkeasuodattimessa(läpinäkyvä polttoainesuodatin) oli ihan pirun vähän naftaa aina tyhjäkäynnillä ja kaasullakaan sitä ei kunnolla virrannu, eikä mustaa tullu putkesta millään(on nostettu syöttöä jo ennestään), eihän missään muussa voi vikaa olla nytten?. Mahtaako olla kaikissa ton ikäluokan kiisseleissä samanlainen se pumppu?
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

pumppua ainakin kahta eri mallia eli nuppistartti vm.76-78 ja avainstartti 79-85.tarkistappa tankissa oleva suodatin.elikkäs perämurikan vieressä oleva mutteri josta lähtee letku.jos sielä on paskaa niin ei naftat kulje.lisäksi kannattaa vaihtaa koneen vieressä olevat suodattimet.jos pumppu on mallia nuppistartti niin pumppuun pitää kaataa öljyä punasesta korkista aika ajoin.noin puoli desiä moottoriöljyä. 8)
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

sitten kun saat laturin vaihdettua tai korjattua niin tarkista kampiakselin pään mutterin kireys, eli sen mikä pitää tasapainotuslaippaa ja hihnapyöriä paikallaan. mulla leikkasi kanssa joskus laturin laakeri kiinni ja luultavasti siinä vaiheessa löystyi tuo pultti ja eräänä aamuna kun starttasin mersun käymään niin eipäs pyöriny enää hihnat ollenkaan ja kun yritin sitä pulttia silloin avata niin poikkinaisena se sieltä tuli ja mersu jäi siinä vaiheessa seisomaan
Vastaa Viestiin