Penkkien perushuolto, mitä öljyä kiskoihin?
Penkkien perushuolto, mitä öljyä kiskoihin?
Kyllästyinpä sitten lopen siihen penkin repimiseen ees taas kun on niin jumissa. Revin penkin pois ja pitäs puhistaa kiskot ja rasvata ne. Kannattaako pistää jotain ruiskuvaseliinia vai jotai öljyä? Saako sitä kiskoa kuinka helposti purettua että sais kunnolla paskat pois?
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
Noniin, nyt on molemmat etupenkit irti ja joutu kyllä värkkään kun on ne kiskot aika monimutkaiset. Rasvanpoistoaineella rätin ja pumpulipuikkojen kans putsasin ne ja rasvasin sitten ruiskuvaseliinilla. Paranivat kyllä huomattavasti ja voisin suositella samaa muillekin jos tuntuu että penkki tökkii..
Mua ainakin rupes jo hävettään kun aina jos joku muu hyppäs rattiin niin se sai sitte hampaat irvessä siirtää penkkiä eteenpäni kun itse oon aika pitkä ja penkki yleensä melko takana..
Siinä vaan sitte selittelin että se on vähän nihkeä.. 
Mua ainakin rupes jo hävettään kun aina jos joku muu hyppäs rattiin niin se sai sitte hampaat irvessä siirtää penkkiä eteenpäni kun itse oon aika pitkä ja penkki yleensä melko takana..

W201 250D -89
W201 250D -89
Penkit on nätti irrottaa, yhteensä neljällä 10 mm pultilla kiinni, muista irrottaa penkinlämmittimen johdot jos on. Sit vaan penkki pihalle. Joutuu siirtään eka eteen että saa sen turvavyön lukon kiskon pois penkin hahlosta. Irrotukseen menee ehkä 10 min / penkki max. Saman verran sitte kiinnitykseen. Kantsii varmaan pistää ehka löysälle ja heilutella vähän penkkiä ennen ku kiristää loppuun niin hakee ne kiskot paikkansa.
Itse laitoin sen lattialle sellälleen ja putsailin sit ne kiskot siinä silikonin poistajalla, lähti vanhat rasvat hyvin pois.Samalla pesin penkit sellasella verhoilunpuhdistusvaahdolla ja sienellä hingaten. Nyt ne on tuolla kuivumassa ja sitten lopuks imuroidaan. Pesin samalla myös sen lattiamaton kun oli hyvin tilaa.
Mukavaa tämmöstä sunnuntaipäivän hommaa ku ei es arskakaan paista
Itse laitoin sen lattialle sellälleen ja putsailin sit ne kiskot siinä silikonin poistajalla, lähti vanhat rasvat hyvin pois.Samalla pesin penkit sellasella verhoilunpuhdistusvaahdolla ja sienellä hingaten. Nyt ne on tuolla kuivumassa ja sitten lopuks imuroidaan. Pesin samalla myös sen lattiamaton kun oli hyvin tilaa.
Mukavaa tämmöstä sunnuntaipäivän hommaa ku ei es arskakaan paista

W201 250D -89
W201 250D -89
Osoittautu että tuo vaahto oli aika perseestä. Toiseen penkkiin jäi sen jäljiltä ihme laikkuja, sellasia tummia rinkuloita.
Lopen roudasin penkin sitten sisälle ja pesin sitä kostealla luutulla. Pesuaineena käytin fairyä, tilkka sitä vadilliseen vettä. Hyvä tuli eikä sitä vaahtopölyä oo joka paikassa. Ainakin vesi oli aika mustaa kun sitä viemäriin kaadoin että kai ne penkit vähän puhdistuikin.
Lopen roudasin penkin sitten sisälle ja pesin sitä kostealla luutulla. Pesuaineena käytin fairyä, tilkka sitä vadilliseen vettä. Hyvä tuli eikä sitä vaahtopölyä oo joka paikassa. Ainakin vesi oli aika mustaa kun sitä viemäriin kaadoin että kai ne penkit vähän puhdistuikin.
W201 250D -89
W201 250D -89