Mistä jäähdytin W201 2.5 TD:in

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JiVa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mistä jäähdytin W201 2.5 TD:in

Viesti Kirjoittaja JiVa »

Autostani alkoi jäähdytin vuotamaan talvella ja viikko sitten päätin koittaa korjata asiaa paikka-aineella. Lauantaina jäähdytin kuitenkin laski kaikki nesteet pihalle. Onneksi teki tuon juuri kun ajoin pihaan, joten ei päässyt lämmöt nousemaan. Tänään kysäisin KL:stä hintaa jäähdyttimelle, niin pyysivät tinkimisen jälkeen 420e sellaisesta :shock: . Käykö tuohon jonkun muun mallin jäähdytin, tekeekö tarvikejäähdyttimillä mitään ja olisiko tietoa mistä tarvike jäähdyttimen ostaisi edullisimmin, siis jos sellaiseen päädyn.
Ei varmaan tuota vanhaa kannata alkaa korjaamaan, kun tuntuu olevan aika rapelo vuotokohdan ympäristöstä, kun sitä vähän sormella painelin. Auto siis otsikon mukainen vm88 ja ilman ilmastointia.
LP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja LP »

Mulla autossa samat ominaisuudet ja sama vika. Makso 400 euroa tasan pienellä tinkimisellä... Kyllä söi miestä. Kyllä varmaan joltai lähtee purkuautosta. Laita vaikka Ostetaan palstalle ilmotusta. Näin itse tekisin.
W201 2.5 Turbo Diesel -88
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paikka-aineen käyttö ei ole suotavaa vaikka kuinka purkin kyljessä lukee ettei tuki mitään muuta kuin reiät ulospäin.

Omaan matkailuMersuuni ostin jäähdyttimen vastikään, ja halvin paikka oli KL.

Olen itse töissä KL liikkeessä, se saattaa auttaa hinnassa :lol: , mutta toisaalta saan täydet korjaamoalennukset muistakin liikkeistä joista kysyin hintoja.
KL oli monta kymppiä halvempi.
HVM
Hupimestari
Hupimestari

Viesti Kirjoittaja HVM »

dealer kirjoitti:Paikka-aineen käyttö ei ole suotavaa vaikka kuinka purkin kyljessä lukee ettei tuki mitään muuta kuin reiät ulospäin.

Olen itse töissä KL liikkeessä, se saattaa auttaa hinnassa :lol: , mutta toisaalta saan täydet korjaamoalennukset muistakin liikkeistä joista kysyin hintoja.
Kaiffarin eukon sunnystä meni paikka-aineella vesikanava tukkoon------>nesteet pellolle kannen välistä. Itse olen joskus sitä kyllä käyttänyt hyvälläkin menestyksellä. Nyt pisti miettimään kaadanko enää tämän jälkeen. :?
JiVa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

LP kirjoitti:Mulla autossa samat ominaisuudet ja sama vika. Makso 400 euroa tasan pienellä tinkimisellä... Kyllä söi miestä. Kyllä varmaan joltai lähtee purkuautosta. Laita vaikka Ostetaan palstalle ilmotusta. Näin itse tekisin.

Joo laittelinkin jo ostoilmon ja tuli jo tarjouskin, tosin 300dtd:n syyläristä. Ei varmaankaan käy se?
JiVa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

HVM kirjoitti:
dealer kirjoitti:Paikka-aineen käyttö ei ole suotavaa vaikka kuinka purkin kyljessä lukee ettei tuki mitään muuta kuin reiät ulospäin.

Kaiffarin eukon sunnystä meni paikka-aineella vesikanava tukkoon------>nesteet pellolle kannen välistä. Itse olen joskus sitä kyllä käyttänyt hyvälläkin menestyksellä. Nyt pisti miettimään kaadanko enää tämän jälkeen. :?
Tuo käyttämäni aine oli sellaisessa ruskeassa 300ml putelissa, jonka merkkiä en painanut mieleeni. Aine oli myös ruskeaa ja ostin sen tutulta autokorjaamolta. Korjaaja suositteli vaihtamaan jäähdyttäjän, mutta antoi ensiapuun tuon aineen, mutta siitäpä ei näyttänyt olevan apua. Kyselin kyllä tuosta tukkeutumisvaarasta, mutta hänen mukaan ei pitäis tuolla mömmöllä mennä kanavat tukkoon, tiedä sitten...

Mihin hintaan dealeriltä lähtis tuo ko.jäähdytin? :D
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Varaosanumeroiden mukaan W201 2,5 turbodieselissä on ihan "oma" jäähdytin, eli ei käy. :(
JiVa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

dealer kirjoitti:Varaosanumeroiden mukaan W201 2,5 turbodieselissä on ihan "oma" jäähdytin, eli ei käy. :(
Tätä vähän pelkäsinkin...No odotellaan tarjouksia sitten oikeanmallisesta jäähdyttimestä.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

"Mihin hintaan dealeriltä lähtis tuo ko.jäähdytin? "

Valitettavasti en pysty myymään KL listahintaa halvemmalla.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei siinä auta muutaku itkeä ja maksaa :( Varmasti halvin paikka jos 400€:llä saa ja mistään muusta mallista ei passaa ilman sovelluksia. Jos autoa meinaa pitää niin ehdottomasti uusi eikä purkaamolta puhki kolhittua vanhaa 200:€:llä.
Joku mersupurkaamo??
JiVa
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Aki P kirjoitti:Ei siinä auta muutaku itkeä ja maksaa :( Varmasti halvin paikka jos 400?:llä saa ja mistään muusta mallista ei passaa ilman sovelluksia. Jos autoa meinaa pitää niin ehdottomasti uusi eikä purkaamolta puhki kolhittua vanhaa 200:?:llä.
Ei kai se auta kuin itkeä vaan. On kyllä pirun kallis investointi.
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on ehjä virheetön 180E 0500 674559 / Mikko K
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin