Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Kävin Imatralla Vauhti-Vaunussa (Ford-liike) maanantaina koeajamassa otsikon mukaista autoa. Eli kompa tuossa otsikossa on se korinvaihto. Tämä raporttihan voisi kuulua koeajojen alle tai autoliikkeistä bongatuksi, mutta laitetaan sitten tasapuolisuuden vuoksi oldtimereihin.
Auto on koriltaan 380 SLC mutta rekisteriotteeseen oli merkitty tyypiksi 114..., jostain sain sen käsityksen että alunperin moottorina on ollut 250. Joka tapauksessa pellin alla lymyilee nyt M110 twincam. Prosentit on autossa rekisteriotteen mukaan 47 %, eli sielläpä luki että muutettu ajoneuvo, kori on vaihdettu vastaamaan 380 SLC –mallia. Auto löytyy liikkeen kotisivuilta sekä Oikotieltä, mutta ilman kuvia. Rekisterinumero GAL-310.
Koeajo jäi vain yritykseksi koska tuolloin oli juuri aika pöpperö keli joka yhdistettynä kesärengastukseen teki ajamisen mahdottomaksi. Sain likkeen pihalla kuitenkin sen verran autoa liikkeelle että totesin ainakin kytkimen, pakin sekä kaksi ensimmäistä eteenpäin vievää vaihdetta toimivan, liikkeellelähdössä oli tosin pientä ravistusta kytkimessä tai muualla voimalinjassa. Alla oli eri paria olevat suhteellisen ok 195/65 R 15 kiekot niillä 15-reikävanteilla ja lyhyillä pulteilla – vanteet näytti kuitenkin ”tarvikemallisilta”.
Auto on kuitenkin aika lohduton, lähinnä koriltaan. A-pilarin ja katon liitoksessa oikealla puolella sekä oven yläpuolella katossa on pakkeli halkeillut pahasti – olisiko auto käynyt katollaan edellisessä elämässä ja kori sitten riisuttuna tuotu suomeen saamaan uutta identiteettiä. Samoin pakkelit kupruili toisen takapyöränaukon yläpuolella sekä ainakin vasemman etuvilkun ympäristössä. Auto on valkoinen, ja sitä on siis em. jälkien perusteella paklailu ja maalailtu siis. Pyöränkaaret sekä helmat näytti olevan kovapeltisiä, helmoissa pientä pintaruostetta. Samoin alapuoli vähän kurkittuani näytti aika hyvältä – oli pohja valkoisessa maalissa eikä oltu massattu pahemmin. Mattojen alla jalkatiloissa oli myös OK. Takakonttia ei saatu auki, lukkosylinteri takkuili. Kuskin ovi ei sulkeudu nätisti, jää vähän raolleen ja sitä pitää nostaa sulkiessa. Kromiosat kaikessa vähäisyydessään olimielestäni OK, ei mitään huippua siis kuitenkaan.
Sisusta oli hyvin tumman sinistä tai mustaa verhoilua, penkeissä joko nahka tai MB-tex – en osannut erottaa oikein hyvin. Sisustus oli periaatteessa siisti, ei ollut repeämiä tai muita törkykohtia. Kauneusvirheitä löytyi ainakin repsottavasta sulakerasian kannesta vasemmassa jalkatilassa sekä kojelaudan päällä olevasta pienestä reiästä apukuskin puolella. Osa lämmityslaitteen sekä tuuletusritilöiden säätönupeista jäi heti käteen kun niitä kokeili.
Muu tekniikka sisällä toimi jotensakin, lämpöä tuli sisään kaikilla kolmella nopeudella ja puhallin oli äänetön. Lasinpyyhkijät toimi molemmilla nopeuksilla mutta eivät osanneet parkkeerata itse. Käynnistettäessä piti painaa itse asennettua kytkintä, oli ohjelappunen auton sisällä – ilmeisesti vaikuttaa ruiskun kylmäkäynnistinpiiriin? Pitkät valot eivät toimineet.
Akku oli finaalissa joten biili käynnistettiin apuvirralla. Ainakin 15 min käytön jälkeen sammahdettuaan ei vielä itse jaksanut startata – olisikohan akku jo ehtinyt pakkasilla jäätyä? Konehuone oli periaatteessa siisti ja ”räpeltämättömän” näkoinen. Konehuoneessa ei juurikaan ruostetta. Ilmastoinnin kompurassa oli valmistajan laatta: Harrison. Onko se jenkkiperuja – joka tapauksessa ilmastointi oli mykkä? Kone hörähti nöyrästi heti käyntiin ja piti kierroksia korkeahkolla kunnes lämpeni ja käynti sitten tasaantui korvakuulolta normaaliksi. Kierroslukumittari näytti mielestäni liian vähän – onkohan kiekkakellon ”piuhoitus ” siis kasikoneelle?
Kone kävi nätimmin mitä oma M110, eli nokat ym. kilkuttimet ei pitäneet hirveää rapinaa – pientä tosin. Ei huohottanut öljykorkista, eikä savuttanut putken päästä, tosin takapönttö vuoti vähän etupäädystään, huomasin kun höyryä nousi pyöränaukosta.
Auto on tullut vaihdossa viime toukokuussa ja nyt siitä loppuu leima vuoden vaihteessa. Myyjät eivät osaa kertoa historiasta muuta kuin sen että auto oli ollut Imatralla päin ilmeisesti. Autoa oli myyjät käyttäneet satunnaisissa kesäajoissa. Hinta oli aiemmin 3 900,- mutta nyt sitä on laskettu siis tonnilla. Minulla on autosta muutamia digikuvia jos joku tarvii.
Auto on koriltaan 380 SLC mutta rekisteriotteeseen oli merkitty tyypiksi 114..., jostain sain sen käsityksen että alunperin moottorina on ollut 250. Joka tapauksessa pellin alla lymyilee nyt M110 twincam. Prosentit on autossa rekisteriotteen mukaan 47 %, eli sielläpä luki että muutettu ajoneuvo, kori on vaihdettu vastaamaan 380 SLC –mallia. Auto löytyy liikkeen kotisivuilta sekä Oikotieltä, mutta ilman kuvia. Rekisterinumero GAL-310.
Koeajo jäi vain yritykseksi koska tuolloin oli juuri aika pöpperö keli joka yhdistettynä kesärengastukseen teki ajamisen mahdottomaksi. Sain likkeen pihalla kuitenkin sen verran autoa liikkeelle että totesin ainakin kytkimen, pakin sekä kaksi ensimmäistä eteenpäin vievää vaihdetta toimivan, liikkeellelähdössä oli tosin pientä ravistusta kytkimessä tai muualla voimalinjassa. Alla oli eri paria olevat suhteellisen ok 195/65 R 15 kiekot niillä 15-reikävanteilla ja lyhyillä pulteilla – vanteet näytti kuitenkin ”tarvikemallisilta”.
Auto on kuitenkin aika lohduton, lähinnä koriltaan. A-pilarin ja katon liitoksessa oikealla puolella sekä oven yläpuolella katossa on pakkeli halkeillut pahasti – olisiko auto käynyt katollaan edellisessä elämässä ja kori sitten riisuttuna tuotu suomeen saamaan uutta identiteettiä. Samoin pakkelit kupruili toisen takapyöränaukon yläpuolella sekä ainakin vasemman etuvilkun ympäristössä. Auto on valkoinen, ja sitä on siis em. jälkien perusteella paklailu ja maalailtu siis. Pyöränkaaret sekä helmat näytti olevan kovapeltisiä, helmoissa pientä pintaruostetta. Samoin alapuoli vähän kurkittuani näytti aika hyvältä – oli pohja valkoisessa maalissa eikä oltu massattu pahemmin. Mattojen alla jalkatiloissa oli myös OK. Takakonttia ei saatu auki, lukkosylinteri takkuili. Kuskin ovi ei sulkeudu nätisti, jää vähän raolleen ja sitä pitää nostaa sulkiessa. Kromiosat kaikessa vähäisyydessään olimielestäni OK, ei mitään huippua siis kuitenkaan.
Sisusta oli hyvin tumman sinistä tai mustaa verhoilua, penkeissä joko nahka tai MB-tex – en osannut erottaa oikein hyvin. Sisustus oli periaatteessa siisti, ei ollut repeämiä tai muita törkykohtia. Kauneusvirheitä löytyi ainakin repsottavasta sulakerasian kannesta vasemmassa jalkatilassa sekä kojelaudan päällä olevasta pienestä reiästä apukuskin puolella. Osa lämmityslaitteen sekä tuuletusritilöiden säätönupeista jäi heti käteen kun niitä kokeili.
Muu tekniikka sisällä toimi jotensakin, lämpöä tuli sisään kaikilla kolmella nopeudella ja puhallin oli äänetön. Lasinpyyhkijät toimi molemmilla nopeuksilla mutta eivät osanneet parkkeerata itse. Käynnistettäessä piti painaa itse asennettua kytkintä, oli ohjelappunen auton sisällä – ilmeisesti vaikuttaa ruiskun kylmäkäynnistinpiiriin? Pitkät valot eivät toimineet.
Akku oli finaalissa joten biili käynnistettiin apuvirralla. Ainakin 15 min käytön jälkeen sammahdettuaan ei vielä itse jaksanut startata – olisikohan akku jo ehtinyt pakkasilla jäätyä? Konehuone oli periaatteessa siisti ja ”räpeltämättömän” näkoinen. Konehuoneessa ei juurikaan ruostetta. Ilmastoinnin kompurassa oli valmistajan laatta: Harrison. Onko se jenkkiperuja – joka tapauksessa ilmastointi oli mykkä? Kone hörähti nöyrästi heti käyntiin ja piti kierroksia korkeahkolla kunnes lämpeni ja käynti sitten tasaantui korvakuulolta normaaliksi. Kierroslukumittari näytti mielestäni liian vähän – onkohan kiekkakellon ”piuhoitus ” siis kasikoneelle?
Kone kävi nätimmin mitä oma M110, eli nokat ym. kilkuttimet ei pitäneet hirveää rapinaa – pientä tosin. Ei huohottanut öljykorkista, eikä savuttanut putken päästä, tosin takapönttö vuoti vähän etupäädystään, huomasin kun höyryä nousi pyöränaukosta.
Auto on tullut vaihdossa viime toukokuussa ja nyt siitä loppuu leima vuoden vaihteessa. Myyjät eivät osaa kertoa historiasta muuta kuin sen että auto oli ollut Imatralla päin ilmeisesti. Autoa oli myyjät käyttäneet satunnaisissa kesäajoissa. Hinta oli aiemmin 3 900,- mutta nyt sitä on laskettu siis tonnilla. Minulla on autosta muutamia digikuvia jos joku tarvii.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
karra kirjoitti:Auto on kuitenkin aika lohduton, lähinnä koriltaan. A-pilarin ja katon liitoksessa oikealla puolella sekä oven yläpuolella katossa on pakkeli halkeillut pahasti – olisiko auto käynyt katollaan edellisessä elämässä ja kori sitten riisuttuna tuotu suomeen saamaan uutta identiteettiä. Samoin pakkelit kupruili toisen takapyöränaukon yläpuolella sekä ainakin vasemman etuvilkun ympäristössä. Auto on valkoinen, ja sitä on siis em. jälkien perusteella paklailu ja maalailtu siis.



mieluummin vaikka konevikainen kuin perunapussi!
hinta ei ole hirveä mutta en silti ostaisi, jos haluaa hyvän tehdä/ostaa.
Jos hinnan saa kohdilleen, niin varaosiksi... tai sitten kilpuriksi

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Isolohko keulille ja varttimailia mittaamaanAhti kirjoitti: Jos hinnan saa kohdilleen, niin varaosiksi... tai sitten kilpuriksi

Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Tuohon Ahdin kommenttiin se homma kiteytyy. Laitoin kuvat eilen yhdelle foorumilaiselle ja kommentit oli: "taidanpa unohtaa saman tien".Ahti kirjoitti:hinta ei ole hirveä mutta en silti ostaisi, jos haluaa hyvän tehdä/ostaa.
Jos saisi ilmaiseksi niin omaa työtä kevättalvella uhraten saisi yhdeksi kesäksi "rassin", jonka voisi sitten leimattuna myydä puolellatoista tonnilla pois syksyllä

Mites, jos saisi ulkomailta uuden terveen korin edullisesti? Ei taida sekään maksaa vaivaa



1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Nojoo...tosin mielessä oli Roadsport V8 luokka...mutta miksei myös stripille, laillisesti sais ihan kohtuukokoisen SBC tai SBF.enska kirjoitti:Isolohko keulille ja varttimailia mittaamaanAhti kirjoitti: Jos hinnan saa kohdilleen, niin varaosiksi... tai sitten kilpuriksi, siinä vasta olis laite.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Kilpuri! Kilpuri! Radalle Mersuja! Mutka-ajoon oiva aihio, Camarot olisi altavastaajiakarra kirjoitti:[Mites, jos saisi ulkomailta uuden terveen korin edullisesti? Ei taida sekään maksaa vaivaa. Hyvät koritkin maksaa kai jotain, jos niitä on edes tarjolla. Tuo auto on siis ratkaisematon yhtälö
.

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Mitäs järkeä olisi tuoda hyväkuntoinen kori Saksasta (jonka saisi halvalla rekisteröityä Suomeenkin) ja laittaa se toiseen kertaan korinvaihtona vanhan mannemersun loppuuajettuun tekniikkaan? Kanta-auton tarkastus tällä hetkellä on jotakin 1000-1500 euron luokkaa. Mitä lisäarvoa vanhan pakkeloidun kiertopalkinnon paperit toisivat uuteen koriin?karra kirjoitti:Mites, jos saisi ulkomailta uuden terveen korin edullisesti? Ei taida sekään maksaa vaivaa. Hyvät koritkin maksaa kai jotain, jos niitä on edes tarjolla. Tuo auto on siis ratkaisematon yhtälö
.
Eikä tuohon voi laillisesti mitään pikkulohkoa laittaa, kun prosentit ovat täynnä. Tai voihan siihen laittaa vaikka suihkumoottorin, jos ei aio ajaa sillä missään - ei edes moottoriradalla, koska tavalliset tallukat pääsevät niille vain katsastetuilla autoilla.
Mitä arvoa tuollaisella autolla siis on? Paljonkin, monta hienoa varaosaa.


-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Hetkinen Daaz, mun tietääkseni sen enempää Roadsportissa kuin Streetman-luokassakaan ei tarvi auton olla katsastettu...? Roadsportissa riittää kun mallisarjaa on valmistettu kasilla, myös muun valmistajan konetta saa käyttää.Daaz kirjoitti:[Eikä tuohon voi laillisesti mitään pikkulohkoa laittaa, kun prosentit ovat täynnä. Tai voihan siihen laittaa vaikka suihkumoottorin, jos ei aio ajaa sillä missään - ei edes moottoriradalla, koska tavalliset tallukat pääsevät niille vain katsastetuilla autoilla.
-Daaz
Streetmanissa (tai C/D-luokassa) ei myöskään vuosikatsastusleimoja ole katseltu. Paikan päällähän kuitenkin suoritetaan kisakatsastus, josta lappu lasiin todistukseksi.
Myös merkkikerhojen ratapäivillä voi ajaa katsastamattomalla autolla, kunhan se on muutoin kunnossa.
Se on totta että KYSEISEEN yksilöön ei voi tieliikenteeseen saada kasia, koska prossat täynnä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Niiiiiin, no mutta sitten pitää olla lisenssi yms. Ei kai sinne kisoihin mennä ajamaan ihan päähänpistosta mummolanreissulla. Tuossahan olisi tosiaan hyvää käyttöä tuollaiselle pommille. Ainakin toisi tyyliä luokkaan.Ahti kirjoitti:Hetkinen Daaz, mun tietääkseni sen enempää Roadsportissa kuin Streetman-luokassakaan ei tarvi auton olla katsastettu...? Roadsportissa riittää kun mallisarjaa on valmistettu kasilla, myös muun valmistajan konetta saa käyttää.
Streetmanissa (tai C/D-luokassa) ei myöskään vuosikatsastusleimoja ole katseltu. Paikan päällähän kuitenkin suoritetaan kisakatsastus, josta lappu lasiin todistukseksi.
Ahaa, tämä on uutta tietoa. Luulin, että aina pitää olla katsastettu, mutta ilmeisesti poikkeuksia on. Ainakin "omalla porukalla" radan vuokraavat (joihin lasketaan myös Radalle.com ja sellaiset tapahtumat) saavat ajaa vain katsastetulla autolla.Myös merkkikerhojen ratapäivillä voi ajaa katsastamattomalla autolla, kunhan se on muutoin kunnossa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
[quote="DaazNiiiiiin, no mutta sitten pitää olla lisenssi yms. Ei kai sinne kisoihin mennä ajamaan ihan päähänpistosta mummolanreissulla. Tuossahan olisi tosiaan hyvää käyttöä tuollaiselle pommille. Ainakin toisi tyyliä luokkaan.
Ahaa, tämä on uutta tietoa. Luulin, että aina pitää olla katsastettu, mutta ilmeisesti poikkeuksia on. Ainakin "omalla porukalla" radan vuokraavat (joihin lasketaan myös Radalle.com ja sellaiset tapahtumat) saavat ajaa vain katsastetulla autolla.
-Daaz[/quote]
Streetmanissa riittää kypärä ja (siviili)turvavyöt, kuskilla ei tarvi olla mitään lisenssiä.
A,B,C ja D pitää olla lisenssi.
Onko joskus merkkikerhojen ratapäivillä tutkittu rekisteriotteiden leimoja?

Ahaa, tämä on uutta tietoa. Luulin, että aina pitää olla katsastettu, mutta ilmeisesti poikkeuksia on. Ainakin "omalla porukalla" radan vuokraavat (joihin lasketaan myös Radalle.com ja sellaiset tapahtumat) saavat ajaa vain katsastetulla autolla.
-Daaz[/quote]
Streetmanissa riittää kypärä ja (siviili)turvavyöt, kuskilla ei tarvi olla mitään lisenssiä.
A,B,C ja D pitää olla lisenssi.
Onko joskus merkkikerhojen ratapäivillä tutkittu rekisteriotteiden leimoja?


ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
eipä ole leimoja tutkittu...mutta sitten kun jotain ikävää sattuu, esimerkiksi kaide alkaa lähentelemään autoa, niin vakuutukset olisi hyvä olla kunnossa, muuten tulee ongelmia niin itselle kuin myös tapahtuman järjestäjälle
ja yleensähän tämä leima vaatii vakuutuksen ja päinvastoin
ja yleensähän tämä leima vaatii vakuutuksen ja päinvastoin
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Re: Imatralla myynnissä 1972 380 SLC 2.8 hinta 2.900,-
Itse kävin ko. autoa kuvaamassa jo huhtikuun alussa saman liikkeen pihalla (täällä foorumillakin ne oli silloin näkyvillä jonkun aikaa) ja se oli jo silloin siinä hetken seissyt, vissiin myyjälläkin jo muisti heittää kun se on siellä niin kauan seissyt.karra kirjoitti: Auto on tullut vaihdossa viime toukokuussa ja nyt siitä loppuu leima vuoden vaihteessa. Myyjät eivät osaa kertoa historiasta muuta...
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
eipä taida vakuutus olla voimassa radalla..pystyvalo kirjoitti:eipä ole leimoja tutkittu...mutta sitten kun jotain ikävää sattuu, esimerkiksi kaide alkaa lähentelemään autoa, niin vakuutukset olisi hyvä olla kunnossa, muuten tulee ongelmia niin itselle kuin myös tapahtuman järjestäjälle
ja yleensähän tämä leima vaatii vakuutuksen ja päinvastoin
BMW-kuski on aina oikeassa
Itse asiassa vakuutus on voimassa. Esimerkiksi täyskasko korvaa, jos ajaa rengasvalliin. Kyse on nimittäin "ajoharjoittelusta". Tuttavalle korvattiin ensimmäinen nokkakolari Ahvenistolla täysmittaisena, mutta toisen kohdalla vakuutusyhtiö yritti jo ehdottaa 50 % omavastuuta.Frankie kirjoitti:eipä taida vakuutus olla voimassa radalla..

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Kannattaisi ehkä enneminkin kysyä vakuutusyhtiöstä kuin Mersuforum.netistä?Pasi H. kirjoitti:Itselläni ei ole täyskaskoa, eli vakuutus ei korvaisi jos ajaisin ahvenistolla rengasvalliin?

Mutta tuskin se korvaa yhtään enempää kuin jos törmäät puhelinkoppiin kadulla. Liikennevakuutus kun ei korvaa omaa törppöilyä, sen tekee täyskasko.
Jos sen sijaan ajat jokun muun päälle radalla, niin liikennevakuutuksen pitäisi kai se sitten maksaa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
myyty ??
Tämä rassi bongattu Lappeenrannan Lidlin parkkiksella jo monta (
) viikkoa sitten.
Tiedoksi mm. Esa H.:lle (potee kesäpirssin puutetta
). Noh, jos joku voorumilainen osti niin raporttia kehiin, täällähän autohan on haukuttu jo maan rakoon
Todellakin parempi pyy pivossa (liikenteessä) kuin kymmenen oksalla (rantajuopolla
)

Tiedoksi mm. Esa H.:lle (potee kesäpirssin puutetta





1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Paitsi jos on tehty vaihdot ennen wanhaan ja konekin on papereissa. Jos koneesta on jo prosentit menetetty niin ei kai niitä lisää kerry vaikka vaihtaisit konetta kerran viikossa.DAs Daaz kirjoitti:Eikä tuohon voi laillisesti mitään pikkulohkoa laittaa, kun prosentit ovat täynnä...
Leima vaatii vakuutuksen. Vakuutus ei vaadi leimaa eikä välttämättä edes rekisteröintiä.pystyvalo kirjoitti:ja yleensähän tämä leima vaatii vakuutuksen ja päinvastoin
Ajoin Lumikilla 2,5 vuotta /70,000km ajokielto päällä (dieselverokapina) leima vanhentuneena ja siinä oli kyllä liikennevakuutus koko ajan. Kunnes ajoin ylinopeutta tutkaan ja jouduin käyttämään auton konttorilla ja maksamaan ne #¤%& ryöstömaksut. No tulipahan venytettyä maksamista ainakin reippaasti.
Rekisteröimättömän kulkupelin vakuuttaminen onkin hieman hankalampaa mutta kaikki onnistuu kikkailemalla. Pyörästäni kun on vielä autoveroa maksamatta enkä näin ollen saa Suomen kilpiä kuin ehkä ensi kesäksi (mitäs sitä maaseudulla väliä moisista muotoseikoista) niin kävin ottamassa liikennevakuutuksen siirtokilpiä varten, hain kolmen päivän siirtokilvet (19e) konttorilta "korjausta ja säätöä" varten ja jätin liikennevakuutuksen voimaan. Näin ollen olen taas pärrännyt koko kesän joka päivä rekisteröimättömällä mutta vakuutetulla moottoripyörällä. Suomen ollessa pullollaan kolmen kuukauden tuontikilpipyöriä, ei siirtokilpinen pyörä herätä yhtään ihmetystä ihmisissäkään, mitä nyt joku kysyi että taasko sä tänäkin vuonna olet tuonut pyörän saksasta

JA olis ameriikanautoilijoilla ihmettelemistä. Takaluukkuun pitäis kyllä saada "200D" merkitenska kirjoitti: Isolohko keulille ja varttimailia mittaamaan , siinä vasta olis laite.

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"