Isoa autoa tarvitsemassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jare
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 24.08.2004 16:48
Paikkakunta: Lappeenranta

Isoa autoa tarvitsemassa

Viesti Kirjoittaja Jare »

Kertokaas onko Vito ostamisen arvoinen ?
Sen tiedän et 108 mallia ei kannata ostaa, kuulemma heikko kone?
Bensakoneinen Vito?!? Onko sellasta ainakin V malleja on mut onko Vitoja?
W 115 220/8 1970/71
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18039
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanha 108 on kestävä kone mutta teho ei tahdo riittää.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

dealer kirjoitti:Vanha 108 on kestävä kone mutta teho ei tahdo riittää.
Tästä pääsee aika joustavasti puoli-OT pohdintaan. Mikähän filosofia Mersulla on kautta aikain ollut valmistaa melko pahastikin alitehoisia vehkeitä varsinkin hyötypuolella. Muistamme vaikkapa 406:n, jossa taisi äheltää 220D:n 60 hv kone neljän tonnin kokonaispainon kiskojana. Samaa maata oli 508, D100 ja monet muut. Vaikea oikein kuvitella, että missä näin on päästy säästämään :shock:
Vai riittikövätkö nuo tehopainosuhteet suuren maailman tarpeisiin, kun Suomessa taas ajettiin kroonisesti kantavuuden rajoilla ja ylikin ja sitten kirottiin, että laiskoja ovat.
Nyt tehot ovat painoihin nähden sentään pienimmilläänkin aivan eri luokassa (jos nuo merkinnät pitävät kutinsa) eli Vito 80 hv ja tonnin kantavuus? 406 -> 60 hv ja 4 tn kokonaispaino, 508 -> 80 hv ja 5 tn kokonaispaino...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin