
M-B 350 SLC -73
M-B 350 SLC -73

tämäkin vielä
jotakin vastausta
Kyllähän tosiaan tällaisesta kaunottaresta voisi kirjoitella pitkätkin tarinat,
mutta tässä nyt jotain aluksi :
* Vanhemmissa ( -'76 ) on D-Jetronic ruisku, ja uudemmissa K-Jetronic.
"D "on sähköinen "transistori ohjattu ", jossa sähköisesti ohjataan kipinää
ja suihkutushetkeä. Virranjakajassa on kärjet, sekä ruiskun ohjauskärjet.
Pelaa kylää, mutta jos 'piiputtaa' niin mutkikkaampi korjata.
"K " on mekaaninen, jossa on kaikenaikaa täys polttoainepaine, jota
sitten mekaanisesti ohjataan. Virranjakaja on kärjetön.
Siis K- jetronic on huolettomampi, varmempi ja helpompi korjata. Tämä on käytössä useissa saman aikakauden autoissa = tietoa löytyy.
Mutta en jättäisi ostamatta vanhempaa autoa tämän takia, sen kanssa vaan
täytyy elää...
* Automatic: kysele koska öljyt ja suodatin on vaihdettu ? Minkä väriset öljyt ?
( pitäisi olla punaista ). Jos laatikkoa on huollettu ja se toimii nyt, niin
todennäköisesti se pelaa jatkossakin. Vaihdon yhteydessä havaittava
nykäisy kuuluu asiaan, kun taas sitten huolestuttavaa on mahdollinen
' pehmeän liiraava ' luisto.
SLC yleensä: tekniikka on tyypillistä MB: tä, joten osia saa, ja autoa on
selväpiirteistä huoltaa. Korin osat ovat sitten kalliimpia, esim. kromilistat.
Sisustuksen osat hankalia, koska on monia värisävyjä, ja kaikkia ei enää
ole saatavilla - siispä 'metsästystä ' tai värjäilyä näiden suhteen harrastettava.
' Pahin vihollinen ' on kuitenkin ruoste. Ei tosin pahemmin kuin muissakaan
tuon ikäisissä. Mutta kuinka tähänmennessä tehdyt paikkaukset on tehty ?
Onko alustassa irtoilevaa, tai kuprulla olevaa PVC-massaa ? Siinä on todennäköisesti pian reikä, ellei jotakin tehdä pian.
Oma lukunsa on sitten auton aitous. Korinvaihto ja muut rakentelut laskevat
arvoa selkeästi.
mutta tässä nyt jotain aluksi :
* Vanhemmissa ( -'76 ) on D-Jetronic ruisku, ja uudemmissa K-Jetronic.
"D "on sähköinen "transistori ohjattu ", jossa sähköisesti ohjataan kipinää
ja suihkutushetkeä. Virranjakajassa on kärjet, sekä ruiskun ohjauskärjet.
Pelaa kylää, mutta jos 'piiputtaa' niin mutkikkaampi korjata.
"K " on mekaaninen, jossa on kaikenaikaa täys polttoainepaine, jota
sitten mekaanisesti ohjataan. Virranjakaja on kärjetön.
Siis K- jetronic on huolettomampi, varmempi ja helpompi korjata. Tämä on käytössä useissa saman aikakauden autoissa = tietoa löytyy.
Mutta en jättäisi ostamatta vanhempaa autoa tämän takia, sen kanssa vaan
täytyy elää...
* Automatic: kysele koska öljyt ja suodatin on vaihdettu ? Minkä väriset öljyt ?
( pitäisi olla punaista ). Jos laatikkoa on huollettu ja se toimii nyt, niin
todennäköisesti se pelaa jatkossakin. Vaihdon yhteydessä havaittava
nykäisy kuuluu asiaan, kun taas sitten huolestuttavaa on mahdollinen
' pehmeän liiraava ' luisto.
SLC yleensä: tekniikka on tyypillistä MB: tä, joten osia saa, ja autoa on
selväpiirteistä huoltaa. Korin osat ovat sitten kalliimpia, esim. kromilistat.
Sisustuksen osat hankalia, koska on monia värisävyjä, ja kaikkia ei enää
ole saatavilla - siispä 'metsästystä ' tai värjäilyä näiden suhteen harrastettava.
' Pahin vihollinen ' on kuitenkin ruoste. Ei tosin pahemmin kuin muissakaan
tuon ikäisissä. Mutta kuinka tähänmennessä tehdyt paikkaukset on tehty ?
Onko alustassa irtoilevaa, tai kuprulla olevaa PVC-massaa ? Siinä on todennäköisesti pian reikä, ellei jotakin tehdä pian.
Oma lukunsa on sitten auton aitous. Korinvaihto ja muut rakentelut laskevat
arvoa selkeästi.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Kiiton hyvistä kommenteistä
Auto on tuontoauto ja valmistenumeron perusteella alkuperäinen. Autoon tehty myyntimaalaus ja on tainnut pohjatyö jäädä tekemättä. Korissa on pientä sanomista, ajovalon yläpuolella lokasuojassa ruostereikiä, konepellissä ja takaluukussa ruostekupruja, helmoissa pientä ruostekuprua ja pohja olisi pelastettava mahdollisimman nopeasti, ei vielä puhki / ruosteessa, mutta massaus on irtoillut. Sisältä puuttuu oven kiinnivetokahva sisäpuolelta ja sisustus on likaisen oloinen. Moottori, vaihdelaatikko, perä ja ohjaustehostimen öljysäiliö vuotaa öljyä. Kromit on hyvät ja muutenkin auto on ryhdikäs ja tekniikka toimii. Hintapyyntö on n.8000€ onko miten pahasti ylihinnoiteiltu????

Auto on tuontoauto ja valmistenumeron perusteella alkuperäinen. Autoon tehty myyntimaalaus ja on tainnut pohjatyö jäädä tekemättä. Korissa on pientä sanomista, ajovalon yläpuolella lokasuojassa ruostereikiä, konepellissä ja takaluukussa ruostekupruja, helmoissa pientä ruostekuprua ja pohja olisi pelastettava mahdollisimman nopeasti, ei vielä puhki / ruosteessa, mutta massaus on irtoillut. Sisältä puuttuu oven kiinnivetokahva sisäpuolelta ja sisustus on likaisen oloinen. Moottori, vaihdelaatikko, perä ja ohjaustehostimen öljysäiliö vuotaa öljyä. Kromit on hyvät ja muutenkin auto on ryhdikäs ja tekniikka toimii. Hintapyyntö on n.8000€ onko miten pahasti ylihinnoiteiltu????
tämäkin vielä
lisää
En mielelläni ota kantaa hintakysymyksiin, ja ainahan Mersu on hintansa
arvoinen
Mutta sanoisin, että mielestäni tuolla rahalla pitäisi saada jo pienempää vikalistaa ?.
Konepelti ja takaluukku on muuten alumiinia, että ei pitäisi olla ruostetta.
Ilmeisesti jotakin muuta vikaa ?
arvoinen

Mutta sanoisin, että mielestäni tuolla rahalla pitäisi saada jo pienempää vikalistaa ?.
Konepelti ja takaluukku on muuten alumiinia, että ei pitäisi olla ruostetta.
Ilmeisesti jotakin muuta vikaa ?
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
lisää
Hmm - vastaava yksilö jota olen ruuvaillut on 350 SLC '72 ja siinä
nuo luukut olivat alumiinia, joten oletin, että tuossakin vastaavasti olisi.
Luukkuja on toki peltisinäkin (esim. varaosana puolta halvempi ).
nuo luukut olivat alumiinia, joten oletin, että tuossakin vastaavasti olisi.
Luukkuja on toki peltisinäkin (esim. varaosana puolta halvempi ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Hmn... voisiko olla, että alkusarjan vehkeissä vain jenkkimalleissa tietyt luukut olivat alumiinia; aikaansaatu painonvähennys kompensoisi tiputettuja tehoja? Ja euromalleihin aluluukut tulivat vasta 450 SLC 5.0:n myötä?
Henry, oliko tuo mainitsemasi '72 jenkkituontia?
Henry, oliko tuo mainitsemasi '72 jenkkituontia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jos et kauppoja ole vielä tehnyt, niin tässä olisi kaksi vuotta "tuoreempi" myytäväna: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=1977breeze1 kirjoitti:Kiiton hyvistä kommenteistä![]()
Auto on tuontoauto ja valmistenumeron perusteella alkuperäinen. Autoon tehty myyntimaalaus ja on tainnut pohjatyö jäädä tekemättä. Korissa on pientä sanomista, ajovalon yläpuolella lokasuojassa ruostereikiä, konepellissä ja takaluukussa ruostekupruja, helmoissa pientä ruostekuprua ja pohja olisi pelastettava mahdollisimman nopeasti, ei vielä puhki / ruosteessa, mutta massaus on irtoillut. Sisältä puuttuu oven kiinnivetokahva sisäpuolelta ja sisustus on likaisen oloinen. Moottori, vaihdelaatikko, perä ja ohjaustehostimen öljysäiliö vuotaa öljyä. Kromit on hyvät ja muutenkin auto on ryhdikäs ja tekniikka toimii. Hintapyyntö on n.8000€ onko miten pahasti ylihinnoiteiltu????
- heitä YV:llä jos kiinnostaa, kerron mieluusti enemmän autostani
