560SEC sammuilee???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
k2aviita
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 03.05.2005 17:47

560SEC sammuilee???

Viesti Kirjoittaja k2aviita »

Siis, ongelma on sellainen, että välillä auto vaan sammuu, mutta lähtee taas pienen odottelun jälkeen käyntiin ja toimii muutaman päivän, ennenkuin vika taas ilmenee.
Ilmojen lämmetessä ongelma pahenee.
Vinkkejä?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kun autoa yrittää käynnistää sammumisen jälkeen, niin suriseeko bensapumput auton takapäässä?

Eniveis, heitän ilmoille ensimmäisen ehdotuksen, joka on bensapumpun rele. Eräässä toisessa merkissä tekee nimittäin ihan samaa pääreleen kylmäjuotosten vuoksi (tyyppivika) ja nimenomaan lämpimällä ilmalla. Kun lämpö tasaantuu (lue: jäähtyy), lähtee kone tulille ilman mitään ongelmia. Sytytysosat ovat varmaan kunnossa?

Asiantuntijat jatkakoon... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Loppun kulunut puola alkaa oireilemaan myös tuolla tavalla, eli lämmitessä se "lyö maihin". Kun se on jäähtynyt toismii se taas oikein.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Kyllä se bensapumpun releen vialta vaikuttaa. Vika ilmenee 560:ssä juuri tuolla tavalla. Rele on iso musta mötikkä sisäilmanoton ritilän tuntumassa keskellä. Kyljessä lukee todennäköisesti jotain 8-zylinder ja klima. Vian ollessa "päällä" naputtelu releen päälle saattaa auttaa hetkeksi.Yritä saada jostain ilmastoidun kasikoneen ehjä rele lainaan, jotta voit pois sulkea ensin tuon vaihtoehdon. Todennäköisesti ilmastoidun 500:sen rele käy myös, 420/380 pitää kokeilla. Jos autossasi on automaatti-ilmastointi saattaa olla ettei siihen sovi kuin automaatti-ilmastoidun 500-560:sen rele. Releessä on yhdistettynä monia eri toimintoja, joten varaudu kaivamaan taskun pohjaa syvältä, jos joudut Vehosta uuden ostamaan.
adenauer300 kirjoitti:Loppun kulunut puola alkaa oireilemaan myös tuolla tavalla, eli lämmitessä se "lyö maihin". Kun se on jäähtynyt toismii se taas oikein.
Mutta eikös silloin koneen pitäisi sammua rykien kun joka pytyllinen ei enää jaksa huonolla kipinällä syttyä. Relevika sen sijaan juuri sammuttaa auton melko laakista tien päälle tai sitten autoa ei vaan liikkeelle lähdettäessä millään saa sahattua päälle.

Mitä tulee bensapumppujen kuulostelemiseen niin kun kone ei käy ja virrat väännetään päälle, pumput hörähtävät vain hetken nostaessaan seisonnan aikana laskeneen paineen polttoaineputkissa ruiskulle. Pumput pyörivät jatkuvasti vain koneen ollessa käynnissä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
mcnahga
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 15.10.2004 09:20

Viesti Kirjoittaja mcnahga »

kyseessä oli minun auto ja pääsin melko vähällä,bensa pumppujen releen pohja oli sulanut joten vika löytyi sieltä,mutta niinkuin edelliset olivat neuvoneet vika oli pumppujen "releessä" tosin rele ie ole se missä lukee 8syl klima vaan sen vieressä ja on ketun kallis yli 200€ KIITOS NEUVOISTA KAIKILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vastaa Viestiin