Pumppujen syöttömäärät

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pumppujen syöttömäärät

Viesti Kirjoittaja PV72 »

Piti tuohon omaan vehkeeseen (300TDT -90) kans teettää tuo pumppu isoilla tapeilla. Pumpun teetätin PP-Dieselillä koska aikataulut sopi paremmin yhteen. No pumppu paikalleen ja sehän toimi hyvin, vetojakin oli paremmin ku ennen :D Ajelin talven isoilla elementeillä vakioturbolla syötöt minimillä, nyt oon vaihtanu puhaltimen isompaan ja on cooleri (Raatikainen), laatikko on Jarkolla laitettavana että kestää isommat tehot.
Kuitenkin sitte soitin Mynään että voisko pumpulle vielä tehdä jotain, käskivät lähettä sinne "tutkimuksiin", lopputulos oli että voi:

Tässäpä mitattuja määriä, eli PP-D:n käsittelyn (isot tapit ja pumppu täysillä) jälkeen ja sitte Mynän parantelun jälkeen:

PP-D 3000 kierrosta 79 milliä ja 5000 niin 40 milliä

Mynä 2600 kierrosta 120 milliä ja 5800 niin 126 milliä

Tästä voi jokainen päätellä mitä haluaa. Pistin luvut näytille ettei tarvi arvuutella eri pumppujen välillä, jos riittää vähempi niin sillonhan ei oo väliä kumpaa pajaa käyttää.
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Hiukan oudolta vaikuttaa nuo kertomasi polttoainemäärät PP:n pumpulla. Mulla penkitettiin 200D koneesta 230 heppaa, vetävät kierrokset 4800. Maximi syöttömäärä oli muistaakseni 92kuutiomilliä.

Nyt pumppu on päivitetty PP:llä ja vetävät kiekat on luokkaa 5300-5500, penkkiin en ole vielä ehtinyt, mutta perstuntumalla tehoa lisää on reilusti, 228mm kytkin ei pidä. Ahdin herää aikaisemmin ja myöskään savutus ei lopu 1.5 barin ahdoilla, kuten aikaisemmin teki. Ilmeisesti Kannuksessa on opiskeltu lisää aiheesta. Käytän roskapönttöä penkissä, jahka ajelen vähän sisään ja saan kytkimen pitämään, niin saadaan faktaa aiheesta.

Ainakin oma pumppu antaa ainetta tarpeeksi, joten itse olen tyytyväinen PP:n työhön ja palveluun. En halua mitään väittelyä aiheesta, vaan kerron omista kokemuksistani tasapuolisuuden vuoksi.
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mittaukset on tehty Mynällä enkä usko että heillä olis tarvetta "vääristellä" mittauksia. Mulla tuo PP:n pumppu tehtiin kyllä viime vuoden puolella,että onhan siinä ollut yli puoli vuotta aikaa kehitellä uusia kikkoja. Ajamaan en oo vielä tuolla uudella pumpulla päässy, siitä lisää kunhan saan laatikon takas ja paikalleen.
Palvelu oli kyllä molemmissa paikoissa yhtä kehuttavaa :D
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

PV72 kirjoitti:Mittaukset on tehty Mynällä enkä usko että heillä olis tarvetta "vääristellä" mittauksia. Mulla tuo PP:n pumppu tehtiin kyllä viime vuoden puolella,että onhan siinä ollut yli puoli vuotta aikaa kehitellä uusia kikkoja. Ajamaan en oo vielä tuolla uudella pumpulla päässy, siitä lisää kunhan saan laatikon takas ja paikalleen.
Palvelu oli kyllä molemmissa paikoissa yhtä kehuttavaa :D
Tuskimpa mittauksissa mitään epäselvää on, en epäile sitä yhtään. Pääasia, että alan harrastajia riittää ja savua saadaan putkesta. On tämä hieno laji :wink:
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

PV72 kirjoitti:Mulla tuo PP:n pumppu tehtiin kyllä viime vuoden puolella,että
Paljonko se otti tyhjäkäyntikierroksia ryntäytysmittauksessa ? Siitä voi päätellä mihin vetävät on jätetty aikoinaan. Eihän niistä kaikista mynän pumpuistakaan syöttöä enää tule kun rajoitin jätetään tarkoituksella alemmas. Minullakaan ei varmaankaan 5500 jälkeen tule enää pisaraakaan ja hyvä niin.

Matalilla kierroksilla on kyllä mukava syöttömääräero, mutta pelkkiä syöttömääriähän ei kannata katsoa, vaan miten ne ennakkokäyrät ja ruiskutusajat siellä toimivat, näin se olen sisäistänyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

JP74 kirjoitti:Hiukan oudolta vaikuttaa nuo kertomasi polttoainemäärät PP:n pumpulla. Mulla penkitettiin 200D koneesta 230 heppaa, vetävät kierrokset 4800. Maximi syöttömäärä oli muistaakseni 92kuutiomilliä.

Nyt pumppu on päivitetty PP:llä ja vetävät kiekat on luokkaa 5300-5500, penkkiin en ole vielä ehtinyt, mutta perstuntumalla tehoa lisää on reilusti, 228mm kytkin ei pidä. Ahdin herää aikaisemmin ja myöskään savutus ei lopu 1.5 barin ahdoilla, kuten aikaisemmin teki. Ilmeisesti Kannuksessa on opiskeltu lisää aiheesta. Käytän roskapönttöä penkissä, jahka ajelen vähän sisään ja saan kytkimen pitämään, niin saadaan faktaa aiheesta.

Ainakin oma pumppu antaa ainetta tarpeeksi, joten itse olen tyytyväinen PP:n työhön ja palveluun. En halua mitään väittelyä aiheesta, vaan kerron omista kokemuksistani tasapuolisuuden vuoksi.
Näyttää PP:n päivitys Jussillakin toimivan - eipä lopu savu niinkuin mulla tekee kilon paikkeilla. Tuli nelostiellä liikkujille yö nopeasti kun röntät suhahti ohi :twisted: Eli mulla kans lähtee pumppu päivitykseen...
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei nostettu vetäviä kierroksia PP:llä, vaikuttaa tietenkin noihin yläpään määriin.
Sehän on hyvä että PP:kin on saanu päivitystä aikaan, paineita vaan reilummasti niin loppuu savutus :twisted:
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

PV72 kirjoitti:Ei nostettu vetäviä kierroksia PP:llä, vaikuttaa tietenkin noihin yläpään määriin.
Sehän on hyvä että PP:kin on saanu päivitystä aikaan, paineita vaan reilummasti niin loppuu savutus :twisted:
Niinpä, pitää Jussilla ja mulla siirtyä turboissa pois 60-luvun tekniikasta että saadaan paineet kunnolla nouseen :wink:

Taitaa tuo kaverin turbo-ässä muuten tylyttää meidät oikein kunnolla :(
W204 220 cdi -09
S211 280 cdi -06
W639 115 cdi -06
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

Lynx racing kirjoitti:
PV72 kirjoitti:Ei nostettu vetäviä kierroksia PP:llä, vaikuttaa tietenkin noihin yläpään määriin.
Niinpä, pitää Jussilla ja mulla siirtyä turboissa pois 60-luvun tekniikasta että saadaan paineet kunnolla nouseen :wink:

Taitaa tuo kaverin turbo-ässä muuten tylyttää meidät oikein kunnolla :(
holsettia odotelessa :twisted: katotaan loppuuko tuo savutus... :D ja kiitoksia pasille!!!!! kyllä oli iso ero entiseen :shock:
www.thaiklupi.fi
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

on tainnu farmarista lähteä tänään voima sauhua :twisted: :twisted: .......
www.thaiklupi.fi
PV72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Lähtihän siitä kyllä :twisted: Vielä vähä säätelyhommia niin pääsee kunnolla kokeilemaan. On se vaan ihme kuinka vanha diisseli liikkuu :shock:
Vastaa Viestiin