3,5 ja 4" race vaimentimia olisko kiinnostusta

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

3,5 ja 4" race vaimentimia olisko kiinnostusta

Viesti Kirjoittaja Petri K »

http://www.magnaflow.com/02product/02race.asp

laitoin noista kyselyn racers place firmaan jossa kyselin toimitusaikaa ja hintaa. itselle ajattelin tuota ovaalin mutoista 14" pitkää runkoa 4" in/out lähdöillä.

Ei pitäis ainakaan ahdistaa.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kiinnostaa kiinnostaa. Mullahan on Magnaflown 3.5 tuumainen vaimennin pakkauksessaan tallissa, mutta en oo ihan varma millainen putki uuteen autoon sitten tulee... 4 tuumaa voisi olla kova sana.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Voisi kiinnostaa. Tuleeko tuolla miten kovat saundit?
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

ssdesign kirjoitti:Voisi kiinnostaa. Tuleeko tuolla miten kovat saundit?
Turbovehkeessä ihan siedettävät, mutta en voi suositella 3.5 - 4 tuuman putkea jollei sellaista ihan oikeasti tarvii. 3 " riittää sekin jo pitkälle.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

linkki

Törkeän pitkä linkki mutta tuossa melkein sama vaimennin sadalla taalalla. saattais tulla jonkun verran halvemmaks tilata tuolta.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kannattaa laskea tarkkaan onko tilaamisen arvoinen, tuo pitkä 3.5 " maksoi Pro Turbolla vissiin 120 €
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Petri K kirjoitti:http://store.summitracing.com/default.a ... toview=sku

Törkeän pitkä linkki mutta tuossa melkein sama vaimennin sadalla taalalla. saattais tulla jonkun verran halvemmaks tilata tuolta.
146 euroa ja toimitusaika 3-4 viikkoa eli itse en taida lähteä tilaamaan erikseen suoraan vaan otan sen tuolta racers place:ista

Laitoin jo tilauksen kahdesta vaimentimesta vetämään

http://www.racersplace.fi/
Viimeksi muokannut Petri K, Ti 21.06.2005 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1254
Liittynyt: Pe 03.10.2003 06:57
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Mauri H. kirjoitti:
ssdesign kirjoitti:Voisi kiinnostaa. Tuleeko tuolla miten kovat saundit?
Turbovehkeessä ihan siedettävät, mutta en voi suositella 3.5 - 4 tuuman putkea jollei sellaista ihan oikeasti tarvii. 3 " riittää sekin jo pitkälle.
Niin riittäskin, oliko tuolla Pro Turbolla myytävänä muitakin Magnaflow:n malleja?
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mauri H. kirjoitti:Kannattaa laskea tarkkaan onko tilaamisen arvoinen, tuo pitkä 3.5 " maksoi Pro Turbolla vissiin 120 €
Kuin pitkä tuo oli ja paljon paksuutta?
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Se oli tuo pyöreä:

3.5"/14"/20" - malli

On siellä muitakin kokoja, 4-tuumaisia on hyllyssäkin.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mauri H. kirjoitti:Se oli tuo pyöreä:

3.5"/14"/20" - malli

On siellä muitakin kokoja, 4-tuumaisia on hyllyssäkin.
Harmi kun ei löydy niiden sivuita hintaa 4" pöntöille.
Tuo racers place toimii aikasta hyvin. Äsken tilasin ja nyt tuli jo tilausvahvistus! Ei automaattivastaus.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

onko tuosta 4" putkesta jo kokemuksia 12v koneessa ? Mulla on vielä koko putki 3" ja aina vaan mietityttää mahdollinen hyöty isommasta rööristä :roll:
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Mittaa paine heti ahtimen jälkeen täydessä laukassa niin ei tarvii arvailla. 0,2 bar on vielä ok, siitä paljon suuremmat lukemat antaa aihetta suuremman putken laittoon.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

TDIfreak kirjoitti:Mittaa paine heti ahtimen jälkeen täydessä laukassa niin ei tarvii arvailla. 0,2 bar on vielä ok, siitä paljon suuremmat lukemat antaa aihetta suuremman putken laittoon.
Ettei olis nyt tullut pilkkuvirhettä? tuo 0.2 bar tarkoittaa 2 m vesipatsasta ja on aikasta paljon :roll:
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

tekee ihte! ei ole vaikea homma tehdä, eikä maksa paljo!
ja saa päät minkäkokosina haluaa.

Maurille riittää tuuman ulostulo :lol: :lol: :lol:
Billett
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

jorma kirjoitti:tekee ihte! ei ole vaikea homma tehdä, eikä maksa paljo!
ja saa päät minkäkokosina haluaa.

Maurille riittää tuuman ulostulo :lol: :lol: :lol:
Jep, niin riittää, eikä nykyisessä autossa suurempaa taida ollakaan :)

Ittehän noi on tähän asti tehty, mutta ostin tuon yhden kun oli niin samperin kevyt.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

TDIfreak kirjoitti:Mittaa paine heti ahtimen jälkeen täydessä laukassa niin ei tarvii arvailla. 0,2 bar on vielä ok, siitä paljon suuremmat lukemat antaa aihetta suuremman putken laittoon.
Niinpä... mitähän tuohon kun ei oikeen oo nuita mittamiehiä :lol:

katellaan...

Mauri, kyllä varmari on oikia perheauto ja pitäähän perheenkin ehtiä paikasta toiseen :roll: ja jormallakin on rattoreita siirtymisiä varten :twisted:
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Petri K kirjoitti:[Ettei olis nyt tullut pilkkuvirhettä? tuo 0.2 bar tarkoittaa 2 m vesipatsasta ja on aikasta paljon :roll:
Kyllä sitä vaan saattaa tuonkin verran olla, mitattu 200 hp dieselistä 2,5 tuuman putkella ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ilman kattia.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

TDIfreak kirjoitti:
Petri K kirjoitti:[Ettei olis nyt tullut pilkkuvirhettä? tuo 0.2 bar tarkoittaa 2 m vesipatsasta ja on aikasta paljon :roll:
Kyllä sitä vaan saattaa tuonkin verran olla, mitattu 200 hp dieselistä 2,5 tuuman putkella ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ilman kattia.
Luulis tuon jo haittaavan koneen toimintaa, vai kestääkö silti hyvin? Tosin aika lyhyttä taitaa olla noidenkin tehojen käyttö täällä Suomen maanteillä.

Nyt on rakenteilla 110 mm putkella tuo loppupätkä ja vaimennin ja lähtö 4" eli hiukan pienempää kuin loppupää, tämä vain kun ei just ollut 4" putkea mistä ostin eikä jaksa ajella putken perässä.

Itse olen ajatellut sen niin että jos ajatellaan 500hv:n dieseliä pitää mallia mitoituksiin katella samantehoisista Dieseleistä.
Vastaa Viestiin