C 200 CDi T A -00 vaihtoarvo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

C 200 CDi T A -00 vaihtoarvo

Viesti Kirjoittaja mol »

Tässä pari autokauppaa kierreltiin tutun kanssa, se kun on vaihtamassa autoaan uuteen (Touraniin). Ihan siisti C200CDi farmarihan se on, business pack varusteilla ja automaatilla. Taksina ollut ja 400tkm ajeltu, ihan siisti maaseututaksi kaikinpuolin. Netistä ja lehdistä katselin että liikkeiden pyyntihinnat moisesta ovat 16900€ ja siitä ylöspäin.

Mitäs on arvon raati mieltä hyvityshinnasta 8000 euroa? Voiko sen ottaa jo loukkauksena? Toiseen kaupunkiin siirryttäessä (50km) arvo sentään nousi 12000 euroon... Joko kauppa pitää sillä tehdä vai voisiko olettaa saavansa enemmän?
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

myy yksityiselle jos haluat vielä tuosta paremmat rahat.

Jos äkkiä eroon ja uuden alle niin sitten liikkeeseen ! , tai muutama tonni tuohon 12te liikkeen tarjoukseen lisää , lähtee aika liukkaasti käsistä jos myyt yksityiselle ?
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mol »

Joo mutta kun tuo on taksi eikä ole mahdollista myydä autoa alta pois ja odotella sitten uutta...
kustomi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja kustomi »

Jonkun verran olen viime aikoina seuraillut noiden C-mallin CDI-koneisten hintoja ja minun arvio on, että jos meinaa auton saada myytyä niin hinta ei saa olla paljon yli 14000 €. Nettiautossa on paljon 300-500 tkm ajettuja noin 16000 €:n pyyntihinnalla ja allekkin, eikä ne tahdo mennä kaupaksi.

Myyntiä helpottanee jos autossa on hyvät varusteet tai jotain muuta ekstraa, mitä useimmissa muissa myynnissä olevissa autoissa ei ole.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

Jos liikkeeseen vaihdokkina viet niin uskoisin että hyvityshinta asettuu johinkin siihen 12t paikkeille.

Tosiasia on se että jo pidemmän aikaa hyvityshinnat/välirahat ovat kasvaneet..ja niin kauan kuin autokauppa käy nykyiseen tahtiin tulevat hyvityshinnat edelleen laskemaan/ pyynti- ja hyvityshintojen ero kasvamaan.

Uskoisin että myös epävarmuus autoverouudistuksen ajankohdasta ja sisällöstä luo autoliikkeille erityisiä paineita pyrkiä mahdollisimman alhaisiin hintoihin sisäänostoissa.

Omat autokauppakierrokset ovat osoittaneet sen että kun vastaavan automallin yleisestä pyyntihintojen keskiarvosta vähentää mallista/merkistä riippuen 15-20% niin ollaan aika lähellä keskimääräistä hyvityshintaa.
Tällöin on siis puhuttu jokseenkin optimaalisesta vaihtoautosta..eli haluttu malli, alle 50t ajettu ja ikää vain muutama vuosi. Tästä vanhempien ja enemmän ajettujen kohdalla tilanne saattaa olla hieman toinen..tai ainakin ääripäiden vaihteluväli suurempi.
pappi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pappi »

Itse olen kanssa painiskellut tuon hyvityshinnan suhteen. Minulle tarjottiin noin kolmasosa siitä, mitä maksoin autosta viime lokakuussa. Omanihan on vanhempaa sorttia ja liikkeen mielestä paljon ajettu.
Vaikka kysymyksessä on -94 mallin E200D, niin ihmetellä täytyy... Näillä hyvityksillä mitä minulle on tarjottu, ajan auton loppuun ja sitten lahjoitan kummipojalle peltoautoksi. Onhan Mersullani jo ajettu 475tkm, mittarin mukaan.
Mersu myyty...
jva
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jva »

pappi kirjoitti:Itse olen kanssa painiskellut tuon hyvityshinnan suhteen. Minulle tarjottiin noin kolmasosa siitä, mitä maksoin autosta viime lokakuussa. Omanihan on vanhempaa sorttia ja liikkeen mielestä paljon ajettu.
Vaikka kysymyksessä on -94 mallin E200D, niin ihmetellä täytyy... Näillä hyvityksillä mitä minulle on tarjottu, ajan auton loppuun ja sitten lahjoitan kummipojalle peltoautoksi. Onhan Mersullani jo ajettu 475tkm, mittarin mukaan.
Tietysti on myös niin että kysyntä määrää hintatasoa, mutta vaikka Mersusi kaltaiset Mersut ovat käsittääkseni melko haluttuja niin se ei kuitenkaan nosta niiden arvoa. Nimittäin koska ne ovat haluttuja, on niitä myös tuotu Saksasta ja muualta melkoisen suuria määriä..ja se ilman muuta painaa hintatasoa Suomessa reilusti alaspäin.
No..ääripäiden erot parhaan ja huonoimman vaihtohyvityksen välillä voi olla kokemusteni mukaan jopa jonkin matkaa yli 10%, joten siinä mielessä vaivannäkö kyllä kannattaa..tosin hiukan hommaa rajoittaa sitten taas se että siitä eniten hyvitystä tarjoavasta liikkeestä ei välttämättä löydy sitä mieleistä autoa tilalle..

Autokauppa on melkoista taiteilua.. :)
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Re: C 200 CDi T A -00 vaihtoarvo

Viesti Kirjoittaja Jube »

mol kirjoitti:
Mitäs on arvon raati mieltä hyvityshinnasta 8000 euroa? Voiko sen ottaa jo loukkauksena? Toiseen kaupunkiin siirryttäessä (50km) arvo sentään nousi 12000 euroon... Joko kauppa pitää sillä tehdä vai voisiko olettaa saavansa enemmän?
Kylläpä se niin on, että jos haluaa tehdä kauppaa niin kovin paljoa ei tuon 12t€:n päälle ei kestä pyytää :(

Jos auto on tosi siisti ja myynnillä ei ole kiirettä, niin sillonhan tietty hintaa voi ajatella eri periaatteilla...

Jos äkkiä haluaa myydä niin silloin ei ole kuin yksi keino ja se on hinta :!:

Kauan minäkin mustaa kauppasin ku ilman en tahtonut antaa, mutta hyvään kotiin sain hyvän auton myytyä ja molempia osapuolia mielyttävällä hinnalla, eli toisin sanoen ostajakin ymmärsi minun tapauksessani sen, että ikäisekseen todellakin poikkeuksellisen hienoa ja laitettua autoa (kuva alla) ei kukaan halua myydä samalla hinnalla kuin nämä kuuluisat "suomen halvimmat"...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin