200d Turpotus+ehostus projekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Projektissa ollut tyhjäkäynti vähän aikaa, mutta nyt joutuu taas asiaan paneutumaan. Meni sitten tuossa iltasella kuskinpuolen vetoakseli poikki. Paikaltaan lähtiessä, täys kuorma päällä, kova paukahdus. Sittempä sitä oltiinkin siinä :cry:

Pikkusen nyt mietityttää vaihdanko pelkän akselin vai rupeenko vaihtaa isomman ja harvemman perän ja akselit. Pitää tutkailla tilannetta lisää, kun saan auton hinattua omaan pihaan.
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

katoppa akseli on varmaan kulunu vetarin ulomaisen kumen kohdalta yks kolmas osaa pois. varmasti kestää normi akseli,jos vain ei ole syöpynyt...... pikku perän akseli kestää melkoista revitystä. nimimerkillä kokemusta on......... turbollla :shock:
www.thaiklupi.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Nyt on vihdoin vetoakseli vaihdettu, kiitoksia paljon Samulille akselista. Perän vaihto isompaan saa vielä jäädä vähäksi aikaa.

Ruuvasin hukkaportin taakia puoltoista kierrosta kireemmälle, paineet nousi 1,4 bar. Katotaan mitä hajoo seuraavaksi 8)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jiipee kirjoitti:Ruuvasin hukkaportin taakia puoltoista kierrosta kireemmälle, paineet nousi 1,4 bar. Katotaan mitä hajoo seuraavaksi 8)
Pitäis palaa 200 hv saakka tuolla paineella, pistä sitten sitä syöttöä tarpeeksi ettei tarvii sanoa ilmakompressoriksi sitä moottoria. :twisted:

taakia :?: , hmmm. tarkistatko, että portti pääsee vielä aukeamaan kunnolla auki, mikäli ei niin bleedaus voisi olla kova sana. Helppo testata, ensin taaki löysällä ja kompurasta 1,5 bar painetta kellolle -> mihin asti vipu liikkuu. Sitten taaki kireälle ja sama temppu. Kun portin jousta kiristetään tarpeeksi jossakin kohtaa liikevara loppuu, näin sen olen pähkäillyt.

Pidän äärimmäisen tärkeänä, että portti pääsee täysin auki.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Kyllä tuossa kellossa liikevara riittää, niin että hukkis aukeaa kokonaan. Taidan hieman pienentää syöttäjä, ahtamatonta ja ahdettua. Meinaa edelleen tulla hieman mustaa utua, vaikka paineita nostinkin.

Taaki = tanko / vipu :)
jiipee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 390
Liittynyt: Su 05.12.2004 16:17
Paikkakunta: Ylä-Savo

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Nyt on kesä ajeltu turpomersulla, mitään isompaa ongelmaa ei oo autossa ollu. Kulutuskin on hieman tipahtanut normiajossa, kesäloma reisulla meni dieseliä 1100km:lle 58 litraa. Aikasemmin meni samanlaisessa ajossa 5,6l/100km. Nyt autto on maalattu ja varsin haperoinen takalokasuojankaari on vaihedettu uuteen. Ainut asia, mikä pitää parantaa on pakoputki, ottaa kiinni kiihdytyksissä vaihteistonkannattimeen.

Talvea varten teen remonttia sen verran, että uusin polttoainesuodattimet ja suutinkärjet ( joku kärki ilmeisesti fuskaa!).
Vastaa Viestiin