Luotettava w210 kiireettömälle - yleiskysymyksiä iso liuta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Temekki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 13.11.2004 22:41
Paikkakunta: Espoo

Luotettava w210 kiireettömälle - yleiskysymyksiä iso liuta

Viesti Kirjoittaja Temekki »

Tervehdys,

en tiedä onko e-sarjalainen M-B (1996-2000) paras valinta jos taloudellista ajoa ajattelee, mutta olen perin kyllästynyt jo Seat Ibiza SDI:n (vm.2000) epämukavuuteen, sen ajamisen halpuutta osaan kylläkin arvostaa. Saattaisin jossain välissä saada e-sarjalaisen edullisesti hankittua ja en odota siltä ihmeitä voimien suhteen, koska olenhan tottunut pikkuhoppani huikeaan 50kW tehoon ja 130Nm vääntöön. :lol: Eli, kunhan auto on mukava, varmatoiminen ja sisään mahtuu enemmän tavaraa kuin nykyisessä kulkineessa, myös päämatkustajat (2hlöä) huomioiden runsaammilla tiloilla, mutta myös joskus kaksi lisäkyytiläistäkin kyyditen!

Olen ajatellut että (1996-1998) 200- tai 220-mallista ei-cdi-moottorista voisi miettiä ostettavaksi, koska halvallahan niitä alkaa saamaan. Toisaalta myös (1999-2000) 200 cdi olisi jo huomattavasti tehokkaampia ja käytöltään mukavempia, ja ilmeisesti turva- ja muu varustelu on cdi:ssä kattavampi koska ovat uudempia.

Mutta mitä ihan jokaisesta väyrysestä mahtaa löytyä varusteina? Onko kenellekään todella kattavaa linkkiä sivustolle joka sis. varustetasoista?

Ja lisäksi, pääkaupunkiseudun huolloista - voiko enää e-sarjalaista itse huoltaa, vai onko se aina annettava ammattilaisen käsiin? Esim., jos haluaa roplata, voiko öljyt eemelissä vaihtaa tuosta vain ihan itse, vai onko se ns. korkeamman tason puuhaa?

Ja mistä saa pääkaupungin alueella parasta huoltopalvelua (; hinta suhteutettuna työn tarkkuuteen)? Ja mitä maksaa e-sarjalaisen huollot keskimäärin :?:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Saattaahan sitä hyvän yksilön jostakin löytääkin, mutta jos olet kuullut Mersujen luotettavuudesta ja kestävyydestä, niin mielestäni tuo sanonta ei enää välttämättä väyrysten kohdalla pidäkään paikkaansa, noin yleisesti sanoen, vastinetta saat enemmän rahoillesi jos ostat jonkun "vanhemmista" malleista, silloin Mersut vielä oli Mersuja. Itse olen kuullut aika hurjia juttuja noista w210 malleista, mutta, kolikolla on aina myös kääntöpuoli, se täytyy muistaa. Tuulesta temmattuja nämä jutut eivät kuitenkaan ole, sen huomaat itsekin, jos luet tarkemmin palstaa, ja käytät haku toimintoa. Toisaalta, eihän sellaista autoa olekaan jossa ei vikoja olisi :)

"Kansanmalleista" "viimeinen" Mersu oli w202, sitä ennen w201, ja w124, :D
Pahoittelen jos en saanut puhuttua ympäri, hieno autohan se väyrynen on, ja kaikki paskajutut mitä siitä kuulee puhuttavan, on varmasti osittain yksilökohtaisia, joten joka tapauksessa onnea etsinnälle, halvin ei aina ole paras vaihtoehto,

Akropoo, sitten vielä eräs seikka jonka itsekin olit huomannut, että halvallahan niitä alkaa saamaan, eräs syy siihen miksi väyrystä saa Ceen hinnalla voi osittain olla se, että ovat liian vika alttiita ja tuo maailmanlaajuinen ruostumis ongelma, väyrynen joka on ongelmatapaus, tulee omistajalleen kalliiksi, koska auto on tietotekniikan ihme. :shock:

Ja väyrysen omistajat, tästä ei pidä kenenkään ottaa hernettä nenään ja loukkaantua, sillä sinä todennäköisesti ? ajat juuri sillä yksilöllä, jota ongelmat eivät koske, ja jossa paljon puhuttu laatu on vielä kohdallaan :wink:
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kun kyseessä on noinkin uusi malli, niin itse en lähtisi tuontiautoa hankkimaan. Varsinkin diiseleillä voi olla ajettu reilusti yli 500 tuhatta ja niitä voi olla ruuvailtu.

Eemeli kestää kyllä kulutusta ja kilometrejä. Penkit pysyvät ehjinä pitkään ja kori ei natise turhia. Kokemus siis kaverin vm.97 220 värysdiisselistä, jolla on ajettu 360 tuhatta.

Eroa mainitsemaasi Siittimineen on kuin yöllä ja päivällä. Hyvä, että päädyt mersuun. Mainioita pelejä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

210 on turvallinen auto oli se sitten ennen tai jälkeen faceliftin, sitä ei kannata murehtia. Varustetasohan kasvaa koneen mukana, mutta löytyy niitä tuolta "suuresta maailmasta" hyvinvarusteltuja pienikoneisiakin. Elegance tai Avantgarde tasoista kannattaisi kyttäillä.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

210 juu, huolimatta ikävistä kommenteista.
On se vaan Auto ajaa vielä.
Just köröteltiin 1400 km yhdellä kuskilla ja vielä olis jatkettu, mutta kun emäntä alkoi motkottamaan ettei aamuyöllä saa kylään mennä...
Piti ottaa torkut sitten 40 km ennen määränpäätä.....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vanha ja pajon ajettukin W210 on ihan eri peli kuin uusi Ibiza, eikä SDi - kuljettaja ole tottunut mitenkään räjähtävään kiihtyvyyteen joten pärjää mainiosti 220D:n kanssa.

Tässä

" Eli, kunhan auto on mukava, varmatoiminen ja sisään mahtuu enemmän tavaraa kuin nykyisessä kulkineessa..."

lauseessa kompastuskiveksi voi osoittautua tuo "varmatoiminen", siinä W210 ei pärjää pitkässä juoksussa Seatille.

Polttoaineenkulutuskin on auton kokoon nähden varsin pieni W210:ssä, tosin Ibiza taitaa kulkea lähes hajulla...
wiimax.fi
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Saksmannista its ehaettu -96 Väyry, nyt 34 tuhatta omia kilometrejä takana ja vielä ei ole tarvinnut SÄRKYMISEN//HAJOAMISEN takia tehdä yhtään mitään...koputan puuta eli päätäni täällä juuri parhaillaan ettei tarvetta tulisikaan.

Sitten erinäisiä osia alustaan on vaihdettu kyllä uusiin omasa innosta/tahdostani....
mbe220d
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ari66 kirjoitti:210 juu, huolimatta ikävistä kommenteista.
On se vaan Auto ajaa vielä.
Just köröteltiin 1400 km yhdellä kuskilla ja vielä olis jatkettu, mutta kun emäntä alkoi motkottamaan ettei aamuyöllä saa kylään mennä...
Piti ottaa torkut sitten 40 km ennen määränpäätä.....
Ikävistä kommenteistasi. Vasta päivittelit, ettei 40k€:n auto pysy tiellä kuin hätäisesti kaksin käsin.

Onneksi on ääni kellossa muuttunut! 8)
124.023
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hemingway kirjoitti:Onneksi on ääni kellossa muuttunut! 8)
Joo, kesärenkaiden allelaitto korjasi kummasti tilannetta.
Michelinin kitkat on ihmeen vetelärunkoiset.
Taisi olla niissä suurin syy.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Nisse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: La 07.02.2004 16:38
Paikkakunta: Karjaa

Väyrynen....

Viesti Kirjoittaja Nisse »

Täällä kotipihalla siesoo vähän yli 500000 km ajettu 200CDI -01.. ("omat" km noin 4500... :oops: , joten suhtkoht uus kaveri on).

Pari ongelmia ollaan fixattu, numero uno, polttoaineen jäähdytin vuosi (<- :shock: )

Sitten oli ne armottomat monoblokit :(
Tärisevät aikalailla, ollaan tasapainotettu, mutta pystyheitto kuulema aikalailla. Mutta sehän ei ole auton vika.

Sitte se ruoste... pitäs kävästä Veholla juttelemassa että mitäs sille tehään. ruostetta löytyy etuovien ylätiivistereunassa ja takaluukun lukon ympäri. :(
T. Nisse

- W211 320cdi Avantgarde '03

"Gamla Mersun dör aldrig, de bara ryker mer."
"Killar med hjärna, kör bilar med stjärna."
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Väyrynen....

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Nisse kirjoitti:Täällä kotipihalla siesoo vähän yli 500000 km ajettu 200CDI -01.. ("omat" km noin 4500... :oops: , joten suhtkoht uus kaveri on).

Pari ongelmia ollaan fixattu, numero uno, polttoaineen jäähdytin vuosi (<- :shock: )

Sitten oli ne armottomat monoblokit :(
Tärisevät aikalailla, ollaan tasapainotettu, mutta pystyheitto kuulema aikalailla. Mutta sehän ei ole auton vika.

Sitte se ruoste... pitäs kävästä Veholla juttelemassa että mitäs sille tehään. ruostetta löytyy etuovien ylätiivistereunassa ja takaluukun lukon ympäri. :(
Saanko kysyä, miksi ostaa auto, jolla on rullattu yli 500 000? Itse en moista laittaisi, ellen todella halvalla saisi, oli se kuinka tahansa mersu...Asennevika?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Vähän samalla lailla voisi kysyä, että miksi himoita iänkaikkisen vanhaa nelipyörää itsellensä? Melekein voisin satasen pistää likoon, että tuo tuoreempi väyrynen on (jos on yhtään huolta pidetty) parempi kuin yksikään vielä etsimees osunut 126.
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin