viesti on poistettu
viesti on poistettu
viesti on poistettu
Viimeksi muokannut varkkum, Ti 04.01.2011 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No siinä taas jonkun maanantaipäivän kappaleen vuoksi koko merkki ja malli haukuttiin alas...
No jutusta vielä sen verran notta...
Ensiksi... ovien ym. ruostuminen on yleisesti tiedossa ja mersu kantaa siitä vastuun (kuinka moni muu merkki korjaisi täysin veloituksetta jopa 8 vuoden ikäisten autojen ruosteongelmia, pari parempaa merkkiä ehkä mutta muille ruostuminen kuulu jo tuonikäiseen autoon) Itse ainakin otan selvää autosta ja sen tyyppivioista ennenkuin semmoisen ostan. Mielestäni mersun ruostekorjaus on todella esimerkillistä toimintaa. (itsekin ovet korjauttaneena)
Toiseksi... noilla kilometreillä todellakin pitää vaihtaa kuluvia osia jarrut, nivelet yms yms ENSIMMÄISTÄ kertaa. Tiedän tapauksia (muita merkkejä) jossa samoja hiluja vaihdetaan jo alta 50 tkm useampaan otteeseen.
Kolmanneksi.. sähkövika asiat alkavat olemaan valitettavasti joka merkin ongelma ja vielä pahempaa on se että niiden olemassaolo aletaan hyväksymään (vrt tietokoneet joita varten pitää olla atk tukihenkilöitä ym)
No löysit kuitenkin sen huonon yksilön ja sen aiheuttamat ylimääräiset vaivat ja kulut varmasti ottaa pannuun, mutta samoja ongelmia on muissakin merkeissä vaikka niistää ei puhuta. Eihän suomalaiseen luonteeseen kuulu julistaa ulkopuolisille jos jokin hankinta ei olekaan onnistunut täydellisesti.
Lopuksi voi vielä todeta, että onhan tosi että noiden vikojen määrä kasvanut verrattuna yli 10 vuotta vanhempiin autohin, mutta onneksi niissä on enemmän paikkojakin mitä hajota
No jutusta vielä sen verran notta...
Ensiksi... ovien ym. ruostuminen on yleisesti tiedossa ja mersu kantaa siitä vastuun (kuinka moni muu merkki korjaisi täysin veloituksetta jopa 8 vuoden ikäisten autojen ruosteongelmia, pari parempaa merkkiä ehkä mutta muille ruostuminen kuulu jo tuonikäiseen autoon) Itse ainakin otan selvää autosta ja sen tyyppivioista ennenkuin semmoisen ostan. Mielestäni mersun ruostekorjaus on todella esimerkillistä toimintaa. (itsekin ovet korjauttaneena)
Toiseksi... noilla kilometreillä todellakin pitää vaihtaa kuluvia osia jarrut, nivelet yms yms ENSIMMÄISTÄ kertaa. Tiedän tapauksia (muita merkkejä) jossa samoja hiluja vaihdetaan jo alta 50 tkm useampaan otteeseen.
Kolmanneksi.. sähkövika asiat alkavat olemaan valitettavasti joka merkin ongelma ja vielä pahempaa on se että niiden olemassaolo aletaan hyväksymään (vrt tietokoneet joita varten pitää olla atk tukihenkilöitä ym)
No löysit kuitenkin sen huonon yksilön ja sen aiheuttamat ylimääräiset vaivat ja kulut varmasti ottaa pannuun, mutta samoja ongelmia on muissakin merkeissä vaikka niistää ei puhuta. Eihän suomalaiseen luonteeseen kuulu julistaa ulkopuolisille jos jokin hankinta ei olekaan onnistunut täydellisesti.
Lopuksi voi vielä todeta, että onhan tosi että noiden vikojen määrä kasvanut verrattuna yli 10 vuotta vanhempiin autohin, mutta onneksi niissä on enemmän paikkojakin mitä hajota

Ei oppinut olutta ojaan kaada
Eipä siinä paljon ole valmistajalla vaihtoehtoja kun tuon hintaluokan autot ruostuvat käsiin muutaman vuoden vanhoina
, pakkohan ne on korjata takuuseen.
Ruosteongelmaa ei mitenkään pysty kääntämään positiiviseksi asiaksi, kun laatu on pe*seestä niin se on pe*seestä ja sillä hyvä.
Esimerkillistä toimintaa olisi se että auto osattaisiin tehdä maalauksen ja peltien osalta kestämään edes jonkin aikaa, onnistuuhan se muilta valmistajilta monta kertaa halvempiinkin autoihin.
Monella automerkillä 150000 km lukemissa ei vielä juuri niveliä ja jarrulevyjä vaihdella, ihme kyllä ongelmia on nimenomaan saksalaisissa autoissa.
MB, vielä huonompina BMW, Audi, VW jne...
Toki "varkkum"illa on ollut huonoa tuuriakin, ja nuo täristysongelmat kuulostavat oudoilta.
Niin, ja

Ruosteongelmaa ei mitenkään pysty kääntämään positiiviseksi asiaksi, kun laatu on pe*seestä niin se on pe*seestä ja sillä hyvä.

Esimerkillistä toimintaa olisi se että auto osattaisiin tehdä maalauksen ja peltien osalta kestämään edes jonkin aikaa, onnistuuhan se muilta valmistajilta monta kertaa halvempiinkin autoihin.

Monella automerkillä 150000 km lukemissa ei vielä juuri niveliä ja jarrulevyjä vaihdella, ihme kyllä ongelmia on nimenomaan saksalaisissa autoissa.
MB, vielä huonompina BMW, Audi, VW jne...
Toki "varkkum"illa on ollut huonoa tuuriakin, ja nuo täristysongelmat kuulostavat oudoilta.
Niin, ja

wiimax.fi
Minulla on nyt 220 tkm takana ja _kaikki_ jarruosat satuoita lukuunottamatta menee vaihtoon, eli kaikki levyt, palat ja hihnat (ja nesteet
) . Pidän sitä täysin normaalina kulumisena. Ruostetta on ja sitä ei veho korvaa, no mitäpäs siitä, onhan sitä itselläkin kädet.
Eihän tuossa yllä ole kuin muutama vakavampi vika, se täristys ja imusarja. Mikä siihen nyt sitten tulikin, mutta eikös semmoisen olisi halvemmalla saanut
Yhdyn kyllä kirjoittajan mielipiteeseen merkkikorjaamon asiantuntemattomuudesta tai pitäisikö sanoa kykenemättömyydestä kaivaa sitä vikaa oikeasti esille. Osien arpominen paikoilleen ei ole oikea tapa toimia.

Eihän tuossa yllä ole kuin muutama vakavampi vika, se täristys ja imusarja. Mikä siihen nyt sitten tulikin, mutta eikös semmoisen olisi halvemmalla saanut

Yhdyn kyllä kirjoittajan mielipiteeseen merkkikorjaamon asiantuntemattomuudesta tai pitäisikö sanoa kykenemättömyydestä kaivaa sitä vikaa oikeasti esille. Osien arpominen paikoilleen ei ole oikea tapa toimia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuo ruosteongelma on aika erikoinen kun kummiskin 124 on kuitenkin melko "ruosteeton" korimalli... olisiko tullut sellainen harhakuvitelma että moista ongelmaa ei ole enää olemassa.. itsevarmuuden kasvaessa virheiden määrä kasvaa.
tuohon jarrujen kulumiseen vaikuttaa tietenkin muutama asia, joista lienee tietenkin ajotapa lienee suurin, lisäksi tulee huomioida että onko auto automaatti- vai manuaalivaihteinen. Automaatti syö jarruja huomattavasti enemmän kuin manuaali.
Tietyillä kokemuksilla uskaltaisin sanoa, että automaattivaihteisella autolla joutuu vaihtamaan jarrupaloja yli kaksi kertaa tiheämpään kuin manuaalivaihteisella... tietysti taas riippuen ajotavasta. (eiköhän tästä ole jollakin eriävä mielipide)

tuohon jarrujen kulumiseen vaikuttaa tietenkin muutama asia, joista lienee tietenkin ajotapa lienee suurin, lisäksi tulee huomioida että onko auto automaatti- vai manuaalivaihteinen. Automaatti syö jarruja huomattavasti enemmän kuin manuaali.
Tietyillä kokemuksilla uskaltaisin sanoa, että automaattivaihteisella autolla joutuu vaihtamaan jarrupaloja yli kaksi kertaa tiheämpään kuin manuaalivaihteisella... tietysti taas riippuen ajotavasta. (eiköhän tästä ole jollakin eriävä mielipide)
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Nimenomaan tuo maalauksen/pintakäsittelyn laatu tuntuu nyt olevan saavuttamattomissa.dealer kirjoitti:Eipä siinä paljon ole valmistajalla vaihtoehtoja kun tuon hintaluokan autot ruostuvat käsiin muutaman vuoden vanhoina, pakkohan ne on korjata takuuseen.
Ruosteongelmaa ei mitenkään pysty kääntämään positiiviseksi asiaksi, kun laatu on pe*seestä niin se on pe*seestä ja sillä hyvä. :
Sattumalta eräs tuttu sähköliikkeen pitäjä avautui tässä eräänä päivänä. Liikkeessä on kaksi Vitoa , vm 02-04, ja vielä W211. Ei puutu kuulemma enää kuin että E alkaisi ruostua, Vitot ovat jo hyvässä hapantumisen alussa.. Edelliset vaihdettiin pois juuri mm. ruosteen vuoksi.
Kyllä siinä vähän pisti miettimään, että aika pientä ovat ne oman 16-vuotiaan S124:n ruostuneet tunkinkorvakkeet, jos parivuotias auto voi toisaalta olla ihan ruskea.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Noh noh, kuten jo sanottiin, niin ei kannata yhden yksilön takia koko merkkiä mollata.
Ei ne kaikki Vitotkaan ihan pommeja ole. Isäni jokusen kymmentä tuhatta ajettu uutena ostettu 2003 112cdi on toiminut kuin kello, ei minkäännäköistä vikaa tai ruostetta. Toisaalta autoa säilytetään lämpimässä ja isossa tallissa, mikä tietenkin osaltaan auttaa.
Itse en pystäristäni kolmessa vuodessa saanut hajalle kuin takaluukun valon polttimon. Siinä vaiheessa kun ei ole mitään hajoavaa, niin kaikki kestää
Ei ne kaikki Vitotkaan ihan pommeja ole. Isäni jokusen kymmentä tuhatta ajettu uutena ostettu 2003 112cdi on toiminut kuin kello, ei minkäännäköistä vikaa tai ruostetta. Toisaalta autoa säilytetään lämpimässä ja isossa tallissa, mikä tietenkin osaltaan auttaa.
Itse en pystäristäni kolmessa vuodessa saanut hajalle kuin takaluukun valon polttimon. Siinä vaiheessa kun ei ole mitään hajoavaa, niin kaikki kestää

Juuh, se auton ensimmäinen vastaanottoja pitkälti määrää ruostuuko se auto vai ei. Nykyään vastuu on siiretty auton ostajalle, eli maahantuontisatamasta auto pitäisi ajaa suoraan ruostesuojaamoon...ja käyttää siellä vielä parin vuoden sisällä uudemman kerran. Silti ne oven saumat pitää vielä itse syynätä vahan tms. avulla siihen kuntoon ettei lähde, ja kun/jos on lähtenyt niin sitten ei voi enää mitään.Tuc kirjoitti:Ei ne kaikki Vitotkaan ihan pommeja ole. Isäni jokusen kymmentä tuhatta ajettu uutena ostettu 2003 112cdi on toiminut kuin kello, ei minkäännäköistä vikaa tai ruostetta. Toisaalta autoa säilytetään lämpimässä ja isossa tallissa, mikä tietenkin osaltaan auttaa.
Vitoissa vaihtelee kilometrit ja käyttöolosuhteet kohtuu paljon. Jotkut autot on 'jatkuvassa' ajossa etelän suolasumussa, ei siinä suojaamaton auto voi kestää. Autoja ei myöskään jynssätä siihen malliin mitä autoharrastaja tekee, pesu ja vahaus kestää 5..6 tuntia, ainakin minulla enkä liene lähellekkään intohimoisiin harrastaja tai puunaaja. Vitot on usein työkaluja, jotka on ostettu liikuttamaan tavara paikasta A paikkaan B. Ennen vanhaan yrittäjät jaksoivat vielä pitää autoista huolta, nyt huolenpito rajoittuu siihen, että auto viitsitään ylipäätään vielä merkkihuoltoon määräajoin. Merkkihuollot eivät tee mitään ylimääräistä.
Tämä on sitä nykyajan tehokasta markkinataloutta...

Siltikin ihmetyttää, ettei mersu saa ruostumista kuriin vaikka nyt on kulunut aikaa jo monta vuotta tämän ongelman ilmaantumisesta.
Mitä tuossa erään forumilaisen kanssa keskustelin V-mallin suojauksesta kun kumpikin oltiin otettu kyljet auki. Toisessa autossa oli suojaa, toisessa oli pellit pohjamaalin varassa. Toisen takaluukussa oli tosiaankin kotelosuojaa juuri sen verran mitä makkaraan laitetaan sinappia. Ilmeisesti liukuhihnalla on paikka missä manuaalisesti spruutataan suojaa koteloihin ja se on lähinnä tuurista kiinni kauanko se Manolo sitä trööttiä siinä kohtaa painaa.
Laadun varmistus siis ontuu ja pahasti... [_ontui_ vuonna -97]
Mikään ongelmahan tämä ei ole mikäli se auto suojataan heti kun se tulee tehtaalta ulos. Monia kenellä on varaa ostaa tuliterä auto ei vain tunnu kiinnostavan, pirun huono juttu...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Minkäänlaisella ruosteenestokäsittelyllä ei voida korvata pintamaalin huonoja ominaisuuksia. Maalipinnan vahaaminen tunnetusti edesauttaa sen säilymistä ja siten estää pintaruosteen syntyä.
Uskomatonta asiassa tosiaan on se, että vaikka pintakäsittelyn huonot ruosteenesto- ja pysyvyysominaisuudet ovat olleet tiedossa jo pitkään, niin korjaavat toimenpiteet ovat viipyneet vuosia.
Uskomatonta asiassa tosiaan on se, että vaikka pintakäsittelyn huonot ruosteenesto- ja pysyvyysominaisuudet ovat olleet tiedossa jo pitkään, niin korjaavat toimenpiteet ovat viipyneet vuosia.
Aivan, 56% auton aiheuttamasta saastemäärästä syntyy autoa valmistettaessa, neljä prosenttia hävitettäessä. 26% hiilidioksidipäästöistä syntyy autoa valmistaessa, kuten myös 26,5 tonnia jätettä ja raakamateriaalien tuottaminen aiheuttaa 422 miljoonaa kuutiometriä saastunutta ilmaa per auto.* Todellinen ympäristöteko on siis ostaa uusi auto.e320 kirjoitti:Käyttääkö muut valmistajat näitä ekomaaleja? Tämä kaikki on viherpiipertäjien vika. Eivät ilmeisesti tajua että mersu kannattaa ennemmin maalata syanidimaalilla kuin rakentaa kolmen vuoden päästä uusi turhaan.

*keskikokoinen auto, autoa ajetaan 10 vuoden ajan 13tkm/vuosi, katalysaattori, 10l/100km
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Katoppas
! Siinä se juhannusrapula helpottaa kun lukee tällaisen komediatopikin. On mielipidettä puolesta ja vastaan, onko se nyt romu vaiko eikö
? Harmi vaan auton omistajaa, kallit on HVM:n naurut tälläkertaa
. Heräsi taas kertaalleen se vanha kysymys mieliin, millä ajan silloin kun luontainen kierto antaa myöden hankkia 10 V vanhan mersun? Mallistosta puuttuu tällä hetkellä sopiva auto, väyrystä ei tässä pihassa nähdä
. Taitaa tuo ässä kestää pidempään kuin 2000-luvun taksimersu
.







- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Enpä vannoisi, sillä olen 2002 -taksimersunkin nähnyt.....HVM kirjoitti:Katoppas! Taitaa tuo ässä kestää pidempään kuin 2000-luvun taksimersu
![]()
![]()
.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
nykyajan maalit on melkolailla "vesivärejä",kiitos näiden greenpeace tyyppien johdosta
samoten ruostesuojaus uusissa autoissa on ONNETON!!
pohjaa tutkiessa (ihan sama mikä uusi auto) paistaa monesta kohtaa
pelkkä ohuesti maalattu pelti-> eli massaa todella heikosti.
Eipä siinä kivien ja suolapaskan tarvi hirveesti paikkoja etsiä mihin kepposensa
tekevät
olen VAHVASTI sitä mieltä,että jos uuden auton ostaa,niin se pitää
välittömästi kotelosuojata ja massata!
(mitähän muuten tehdastakuulle tapahtuu tässä vaiheessa?)
kyllähän tosiasia on että nämä väykkymallin mersut (ei välttämättä kaikki)
ovat sellaisia "ei näin" tapauksia.........tosin eipä mersu ole ainoa epäonnistuja.

samoten ruostesuojaus uusissa autoissa on ONNETON!!
pohjaa tutkiessa (ihan sama mikä uusi auto) paistaa monesta kohtaa
pelkkä ohuesti maalattu pelti-> eli massaa todella heikosti.
Eipä siinä kivien ja suolapaskan tarvi hirveesti paikkoja etsiä mihin kepposensa
tekevät

olen VAHVASTI sitä mieltä,että jos uuden auton ostaa,niin se pitää
välittömästi kotelosuojata ja massata!
(mitähän muuten tehdastakuulle tapahtuu tässä vaiheessa?)
kyllähän tosiasia on että nämä väykkymallin mersut (ei välttämättä kaikki)
ovat sellaisia "ei näin" tapauksia.........tosin eipä mersu ole ainoa epäonnistuja.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Eikös vaan tämä nykyinenkin 30v (puhki-?) ruostumattomuustakuu edellytä, että on tehtaan ohjeiden tms. virallisen protokollan mukaan huollettu autoa.stanger kirjoitti: olen VAHVASTI sitä mieltä,että jos uuden auton ostaa,niin se pitää
välittömästi kotelosuojata ja massata!
(mitähän muuten tehdastakuul.
Tiedä sitten, kumpi on parempi, takuu voimassa ja auto ohjeiden mukaan huollettu ja reikäinen vs. omin päin suojattu ja ehjä koritakuuton auto?
Kieltämättä tämäkin topicci on taas saanut miettimään, että tiputan 4matic-väyrysfarmarit kohta pois päiväunilistaltani...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: To 23.06.2005 21:20
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Re: VAROITUS niille jotka ovat hankkimassa vm. 2001 väyrystä
Täsmälleen sama tilanne minulla oman 2001 W210 kanssa!
Muuten kyllä selvitään, mutta tuohon tärinäongelmaan kaipaisi kipeästi apua!!!!
Ongelma on kuten renkaat olisivat epätasapainossa. tärinä esiintyy 80-140 kmh välissä samalla tavalla.
sillointällöin auto joutuu erittäin voimakkaan tärinän ja jyrinän valtaan. Aivan kuin rengas olisi puhki. tärinä loppuu ainoastaan pysähtymällä. (tapahtuu 5 kertaa kesässä).
kun tuo tärinä ilmenee alkaa samalla kuulumaan kolinaa kuten esim. kartaanin ristinivelestä jos kannatinkumi antaisi periksi ja kartaani vääntyisi mutkalle...
Ei johdu renkaista eikä vanteista. kokeilu 5 eri sarjalla. Alustassa ei väljää...
Kilometrejä 240000. Jarrupalat vaihdettu jarrut ei laahaa...
Ajattelin kokeilla toisella kartaanin takapalalla. Etupalaa en voi käytää kun se on automaatista eikä riitä manuaalin perään. saisi kokeiltua toisella kannatinlaakerilla ja kumilla sekä ristikolla.
Joku väittää että kartaani on painoitettu kokonaisuutena. Toinen että etu ja takapalat on painotettu erikseen tehtaalla....
Kannattaako koikeilla / yhtään mitään muita hyviä ideoita?
Muuten kyllä selvitään, mutta tuohon tärinäongelmaan kaipaisi kipeästi apua!!!!
Ongelma on kuten renkaat olisivat epätasapainossa. tärinä esiintyy 80-140 kmh välissä samalla tavalla.
sillointällöin auto joutuu erittäin voimakkaan tärinän ja jyrinän valtaan. Aivan kuin rengas olisi puhki. tärinä loppuu ainoastaan pysähtymällä. (tapahtuu 5 kertaa kesässä).
kun tuo tärinä ilmenee alkaa samalla kuulumaan kolinaa kuten esim. kartaanin ristinivelestä jos kannatinkumi antaisi periksi ja kartaani vääntyisi mutkalle...
Ei johdu renkaista eikä vanteista. kokeilu 5 eri sarjalla. Alustassa ei väljää...
Kilometrejä 240000. Jarrupalat vaihdettu jarrut ei laahaa...
Ajattelin kokeilla toisella kartaanin takapalalla. Etupalaa en voi käytää kun se on automaatista eikä riitä manuaalin perään. saisi kokeiltua toisella kannatinlaakerilla ja kumilla sekä ristikolla.
Joku väittää että kartaani on painoitettu kokonaisuutena. Toinen että etu ja takapalat on painotettu erikseen tehtaalla....
Kannattaako koikeilla / yhtään mitään muita hyviä ideoita?
Tosi ettei mersu ole ainoa epäonnistuja, harmittaa vaan että sitten tehdään yleistyksiä ja haukutaan kaikki yksilöt esson baarin keskusteluissa (syyllistyn myös itse samaan toimintaan) ja äänihän on kaikkein korkeimmillaan aina kun päässään ns parempia merkkejä moittimaan...stanger kirjoitti: kyllähän tosiasia on että nämä väykkymallin mersut (ei välttämättä kaikki)
ovat sellaisia "ei näin" tapauksia.........tosin eipä mersu ole ainoa epäonnistuja.

Itse olen hyljännyt 4-maticin kaikista ajatuksistani jo firmamme 124 kopan "pienien" ongelmien myötä...Aku P kirjoitti: Kieltämättä tämäkin topicci on taas saanut miettimään, että tiputan 4matic-väyrysfarmarit kohta pois päiväunilistaltani...

Ei oppinut olutta ojaan kaada