Porukka näyttää ottaneen niitä lekalla irti, mutta käykö Mb alapalloihin tavallinen pallonivelen ulosvetäjä, vai onko ainoa tapa saada pallo irti siis tämä leka?
Ja oisko jollain muutoin hyviä käytännön vinkkejä KUVIEN kera. Haulla tulee kyllä tekstiä vaikka kuinka
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Yritin joskus ottaa ulosvetäjällä w201 alapalloa,ei onnistunu.
Vissiin ne on tiukassa,kun täälläpäin ei mikää yleiskorjaamo halunnut puuttua,sanoivat suoraan,et Veholle.
Niillä on joku hydraulipuristin tms.millä saa paikallaan otettua.
Lekahommissa huono puoli tukivarren irrotus,ohjauskulmien säätöhommia tiedossa.
Veholla maksoi jotain 90-100e./puoli.
Jussa kirjoitti:Porukka näyttää ottaneen niitä lekalla irti, mutta käykö Mb alapalloihin tavallinen pallonivelen ulosvetäjä, vai onko ainoa tapa saada pallo irti siis tämä leka?
Ja oisko jollain muutoin hyviä käytännön vinkkejä KUVIEN kera. Haulla tulee kyllä tekstiä vaikka kuinka
Ruuskasella ruskeasannan shellin lähellä vanhan tuusulantien varrella 60€ per puoli (sisältää osan) ja ei mee ku hetki.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ei lähde ulos vetäjällä koska nivel lähtee alaspäin. Ja onnistuu vaihtaa alatuki vasri paikoillaan. napa irti alatukivarresta niin niveleen pääsee lyömään.
Mika.T kirjoitti:ei lähde ulos vetäjällä koska nivel lähtee alaspäin. Ja onnistuu vaihtaa alatuki vasri paikoillaan. napa irti alatukivarresta niin niveleen pääsee lyömään.
Merkitsisin kuitenkin tukivarren pultit tarkasti, ottaisin tukivarren pois. Etsisin hydrauliprässin ja samalla työkalulla hoituu paikoilleen asennus(suojakumi irti uudesta pallosta ja samalla lisää vaseliinia) Leka ja kanki, niillä ei hanki.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Rälläkällä alapallon pohja pois, jolloin pallo lähtee kevyesti vasaroimalla alakautta. Sen jälkeen rautasahalla kehä poikki ja taas lähteepi kevyesti vasaroimalla.
Uuden laitoin itse tehdyllä prässillä. Eli hitsasin kehikon tunkille ja sopivan välipalan avulla meni uusi sujuvasti paikoilleen.
Eikä tarvinnut säätöjä.
Aikaa meni kolme tuntia, mutta siinä ajassa kasasin sen pärssikehikon, kävin kerran kahvilla, kusetin koiran, kinastelin eukon kanssa ja puhuin kaverin kanssa paskaa. Niin ja juttelin naapurin vanhan emännän kanssa.
Laskekaa siitä tehollinen aika.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Mika.T kirjoitti:ei lähde ulos vetäjällä koska nivel lähtee alaspäin. Ja onnistuu vaihtaa alatuki vasri paikoillaan. napa irti alatukivarresta niin niveleen pääsee lyömään.
Korjataan,ulosvetäjä väärä sana.Mulla oli kuitenkin energialaitoksen korjaamolta kaksi erikokoista työkalua lainassa.Periaatteena kummassakin,kierretappi painaa palloniveltä alaspäin ja tukivarteen tulee semmoset L-kirjaimen muotoiset tangot.
Ammattikäyttöön oli tarkotettuja,mutta kevyeksi jäi tässä tapauksessa...
Mika.T kirjoitti:ei lähde ulos vetäjällä koska nivel lähtee alaspäin. Ja onnistuu vaihtaa alatuki vasri paikoillaan. napa irti alatukivarresta niin niveleen pääsee lyömään.
Kyllä mulla lähti isolla ulosvetäjällä ja putkenpätkällä kartiotapinpuolelta painamalla (tietysti iskunvaimentimen alapää irti navasta) ja samalla ulosvetäjällä ja isommalla putkenpätkällä uusi tilalle. Lujassa tosin oli mutta molemmat puolet vaihtui sillä.
ei mene mikään sekasin.
pallonivelen varresta tukivarsi irti,pallonivelen mentävä hylsy/pölkky alle ,sopiva hylsy päälle,lekalla 1-3 lyöntiä on vanha irti.
pallonivelen kaulukseen sopiva hylsy ,nivel huulille hylsyn kera (pölkky alle )
tukivarteen sopiva hylsy päälle ,muutama hivautus ja eiku laittaan iskaria napoineen paikoilleen.
janne I kirjoitti:ei mene mikään sekasin.
pallonivelen varresta tukivarsi irti,pallonivelen mentävä hylsy/pölkky alle ,sopiva hylsy päälle,lekalla 1-3 lyöntiä on vanha irti.
pallonivelen kaulukseen sopiva hylsy ,nivel huulille hylsyn kera (pölkky alle )
tukivarteen sopiva hylsy päälle ,muutama hivautus ja eiku laittaan iskaria napoineen paikoilleen.
Näin toimitaan kun prssiä ei ole lähistölla. Tämä jos ei toimi niin ei mikään.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.