124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
j lehti
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Auton nykkytys

Viesti Kirjoittaja j lehti »

Kyllä minun nähdäkseni vika on vanhoissa renkaissa ,joissa vyöt löystyneet Minun autoni ainakin rupee hytkyttämään vanhoilla renkailla Ja voimansiirrossa kaikissa vähän löysää niin se liike moninkertaistuu Ja sitä liikettä ei saa loppumaan kuin vauhtia lisäämällä tai jarruttamalla Tämä on vain minun mielipiteeni Saatan olla väärässä Vastatkaan viisaammat. mutta hyvää kesää kaikille Ja muista millä ajat ARVOKKAASTI !!!!!
Vaihtaisin allekirjoituksen
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Re: Auton nykkytys

Viesti Kirjoittaja Jube »

j lehti kirjoitti:Kyllä minun nähdäkseni vika on vanhoissa renkaissa ,joissa vyöt löystyneet Minun autoni ainakin rupee hytkyttämään vanhoilla renkailla Ja voimansiirrossa kaikissa vähän löysää niin se liike moninkertaistuu Ja sitä liikettä ei saa loppumaan kuin vauhtia lisäämällä tai jarruttamalla Tämä on vain minun mielipiteeni Saatan olla väärässä Vastatkaan viisaammat. mutta hyvää kesää kaikille Ja muista millä ajat ARVOKKAASTI !!!!!
Olet väärässä.
Samalla lailla hytkyy oli uudet tai vanhat, 185 tai 245, 14 tai 17" renkaat.

Kokeiltu on uusilla vakiokoko renkaillakin ja vaikutus olematon :(
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: 124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla

Viesti Kirjoittaja Soininen »

kardaani kirjoitti:86vm. 124 300 D. Erittäin hankala ajettava kun kesärenkaat alla. Vaikka varovasti yrittää vaihtaa niin rupeaa hytkymään koko auto. esim. ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle aivan mahdottoman vaikea saada hytkymättä menemään. Tällä ei voi ajaa vieras ollenkaan. Talvirenkailla ei niin paha, kun renkaat joustavat. Kardaani on ehjä kaikin puolin, mutta mikä lie vaivana. Itse olen miettinyt perän tuenta kumien väljyyttä (en ole tutkinut tai osannut katsoa) tai pumpussa jotain sanomista. Kun tyhjäkäynnillä paikallaan polkaisee kaasua moottorikin vähän hytkyilee itsestään. Auto ollut meillä 3,5 vuotta ja ollut aina tällainen ajettu 490 tkm.
Tarkista vaihdelaatikon jälkeen etummainen(kardaaniin) kuminivel ja sen jälkeen takimmainen, (ennen prää). Ristikko ja tukilaakeri. Luultavimmin jokin "rätti"-nivelistä on sökö, tai molemmat
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
jpk
Mersumies
Mersumies

Re: Auton nykkytys

Viesti Kirjoittaja jpk »

j lehti kirjoitti:Kyllä minun nähdäkseni vika on vanhoissa renkaissa ,joissa vyöt löystyneet Minun autoni ainakin rupee hytkyttämään vanhoilla renkailla Ja voimansiirrossa kaikissa vähän löysää niin se liike moninkertaistuu
Sama huomio itelläkin,näin satakaksnelkusta loppui hytkyminen. Vanhoilla ja samoilla paineilla olevilla renkailla kumin vaihtoon,identtiset mutta uudet renkaat alle ja hytkymiset tipotiessään. Koski ainakin michelinin renkaita,liekö auto ollut allerginen kuluneille misukoille...
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja veppe »

Eikös tuo ole jo moneen kertaan eri yhteyksissä todettu, etteivät misukat ole oikein sopivat mersuun? Muista en tiedä, mutta itse en ainakaan laita misukoita koskaan alle :lol: Tällä hetkellä mennään vielä viimetalvisilla Blizzakeilla, eikä hytkyttele yhtään :wink:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minullakin alkoi täristää renkaiden vaihdon jälkeen. Vein veholle ongelman selvitykseen -> tasapainottivat eturenkaat uudelleen kun rengasliike ei ilmeisesti ollut osannut. Uudet renkaat ja aluvanteet kyseessä.

Pitäis vissiin tarkastuttaa vielä takapääkin. Näinkin voi siis käydä.
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: 124 300D hytkyy taas kun kesärenkaat alla

Viesti Kirjoittaja Soininen »

kardaani kirjoitti:86vm. 124 300 D. Erittäin hankala ajettava kun kesärenkaat alla. Vaikka varovasti yrittää vaihtaa niin rupeaa hytkymään koko auto. esim. ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle aivan mahdottoman vaikea saada hytkymättä menemään. Tällä ei voi ajaa vieras ollenkaan. Talvirenkailla ei niin paha, kun renkaat joustavat. Kardaani on ehjä kaikin puolin, mutta mikä lie vaivana. Itse olen miettinyt perän tuenta kumien väljyyttä (en ole tutkinut tai osannut katsoa) tai pumpussa jotain sanomista. Kun tyhjäkäynnillä paikallaan polkaisee kaasua moottorikin vähän hytkyilee itsestään. Auto ollut meillä 3,5 vuotta ja ollut aina tällainen ajettu 490 tkm.
Koskee vain liikkeellelähdön tärinöitä
Vaihda kytkinlevy; MUISTA HIOA VESIHIOMAPAPERILLA SEKÄ VAUHTIPYÖRÖ / ASETELMA kaikista lasittumista Katso kardaanin molemmat kuminivelet (samalla voit tarkistaa vauhtipypraltä silmälääkerin kuin myös painelaakerin).
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin