Startti ei toiminut päästömittauksen jälkeen. Missä vika?
Startti ei toiminut päästömittauksen jälkeen. Missä vika?
Sillätavalla siis kävi että päästömittauksen jälkeen sammutettu kone ei enää startannutkaan.
Pelkästään naksahti kun avaimesta väänsi.
Mikähän siihen olisi tullut, kovat kierrokset mittauksessa rikkoi kai jotain?
Kone on 200D.
Pelkästään naksahti kun avaimesta väänsi.
Mikähän siihen olisi tullut, kovat kierrokset mittauksessa rikkoi kai jotain?
Kone on 200D.
Hajusta päätellen jonkin liitos kuumenee. Tee starttaus ja mene alle kokeilemaan rungon ja koneen välistä maadoitusta sekä starttimoottorin paksua johtoa, onko lämmin, siellä se vika voi luurata. Ainahan sitä ruuvimeisselistarttausta voi kokeilla. En jaksa uskoa, että ryntäytys rikkoo mitään, vaan värinä on saanut jonkun liitoksen löystymään lisää.
PS. Onhan startti kunnolla kiinni.
PS. Onhan startti kunnolla kiinni.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Kokeile laittaa apukaapeli Akun -navan ja moottorin välille. Jos lähtee, niin vik a korin ja koneen välisessä maajohdossa. Hehkun releelle tulee startin herätejohto (nro:50?) johon voit syöttää virtaa hehkun päävirtanavasta. siitä voi kokeilla "meisseli käynnistystä". Muista laittaa vaihde vapaalle!!!!!!
Joku mersupurkaamo??
Laitat ruuvimeisselin startin solenoidin paksun johdon ja herätejohdon väliin, virrat päällä. Pidä huoli, että vaihde on vapaalla.
Jos ei inahda niin maadoitusvika.
Jos ei inahda niin maadoitusvika.
Viimeksi muokannut mjo33400, Ke 22.06.2005 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Syötetään +-kaapelista siis paksusta, meisselin avullajouni74 kirjoitti:Rungon ja koneen välinen maadoitus lienee se paksu
paljas kaapeli joka sijaitsee suurinpiirtein startin alapuolella?
Oli muuten tosiaankin ruostunut ja osittain hapristunut
kyseinen kaapeli sekä rungon puoleinen liitos.
Startti on kunnolla kiinni.
Mikä on tuo ruuvimeisseli-starttaus?
jännite startin solenoidin napaan eli mikä tulee virtalukolta
jos starttaa kaapelointi päävirran osalta tuntuisi olevan
kunnossa.( Mukaan lukien maattopuolen )
Viimeksi muokannut JyggeMB, Ke 22.06.2005 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Siis apua...
Älkää nyt mitään "meisselistarttia" vaan suositelko kenellekään, joka ei aiemmin ole nähnyt sellaista tehtävän....
Siinä pitää kuitenkin olla järki päässä että tietää mitä on tekemässä ja milläkin riskeillä....
Älkää nyt mitään "meisselistarttia" vaan suositelko kenellekään, joka ei aiemmin ole nähnyt sellaista tehtävän....
Siinä pitää kuitenkin olla järki päässä että tietää mitä on tekemässä ja milläkin riskeillä....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Nyt puhuu Ari asiaa, kuten yleensäkin. Rakvaattorin käynnistäminen navat yhdistämällä sujuu vaikka talidomisimpanssilta, koska startti on kivasti käsillä.Ari66 kirjoitti:Siis apua...
Älkää nyt mitään "meisselistarttia" vaan suositelko kenellekään, joka ei aiemmin ole nähnyt sellaista tehtävän....
Siinä pitää kuitenkin olla järki päässä että tietää mitä on tekemässä ja milläkin riskeillä....
Auto on toinen juttu. Kaverini kävi starttailemaan tällä metodilla autoaan sillä seurauksella että hitsasi vihkisormuksensa kiinni starttiin



Eipä se meisselistartti ihmeitä kerro, jos muuten ei starttaa mutta meisselillä toimii niin vikahan on silloin herätevirtapuolella > virtalukonpohja tms.
Tai ajonestolaitteessa.
Startti ja sen virta ja maadoitus ovat kunnossa.
Siitähän ei ole kyse tässä ongelmassa, koska jossain "surisee ja savuaa".
Tai ajonestolaitteessa.
Startti ja sen virta ja maadoitus ovat kunnossa.
Siitähän ei ole kyse tässä ongelmassa, koska jossain "surisee ja savuaa".

wiimax.fi
Kauanko startti muuten kestää?
Tälläkin on ajettu jo liki 700 000 eikä startin vaihtamisesta tai korjaamisesta ole tietoa. Muuten on kyllä laitettu paljon uutta osaa.
Riippuu kai tietysti kuinka usein starttailee
Tälläkin on ajettu jo liki 700 000 eikä startin vaihtamisesta tai korjaamisesta ole tietoa. Muuten on kyllä laitettu paljon uutta osaa.
Riippuu kai tietysti kuinka usein starttailee

Viimeksi muokannut jouni74, Ke 29.06.2005 07:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dealer kirjoitti:
Eipä se meisselistartti ihmeitä kerro, jos muuten ei starttaa mutta meisselillä toimii niin vikahan on silloin herätevirtapuolella > virtalukonpohja tms.
Tai ajonestolaitteessa.
Sitähän tässä haettiin , että mihin suuntaan se vika kulminoituu, kun tämä on kumminkin kaukokorjausta.
Kun meitä sattuu niin moneen junaan.
Eipä se meisselistartti ihmeitä kerro, jos muuten ei starttaa mutta meisselillä toimii niin vikahan on silloin herätevirtapuolella > virtalukonpohja tms.
Tai ajonestolaitteessa.
Sitähän tässä haettiin , että mihin suuntaan se vika kulminoituu, kun tämä on kumminkin kaukokorjausta.

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Nyt on startti irti vastoinkäymisistä ja vesisateesta huolimatta
On kyllä hankalassa paikassa, meinasi usko loppua. . .
Päällisin puolin näyttää ehjältä, mitä lie sisältä sitten löytyy
Puran tuon atomeiksi kunhan ehdin, tarvitseekohan joku kuvia startin purkuoperaatiosta?
Sattuu digikamera olemaan kunnossa. . .

On kyllä hankalassa paikassa, meinasi usko loppua. . .
Päällisin puolin näyttää ehjältä, mitä lie sisältä sitten löytyy

Puran tuon atomeiksi kunhan ehdin, tarvitseekohan joku kuvia startin purkuoperaatiosta?
Sattuu digikamera olemaan kunnossa. . .
Täällä kuvia
http://www.angelfire.com/rnb/sibakow/Startti
(valitettavasti huonolaatuisia)
Startti on sisältä kuin räjähtänyt. . . .

(valitettavasti huonolaatuisia)
Startti on sisältä kuin räjähtänyt. . . .