W140/C140 AMG-tietoa kaivataan?
W140/C140 AMG-tietoa kaivataan?
Eli kyselisin tietoutta W140/C140 AMG-tuotannosta. W124 AMG-tuotannosta aiemmassa topicissa löytyikin hienoa tekstiä, mutta miten tämän uudempien mallien kanssa on, löytyykä keltään mitään tietoa?
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
Re: W140/C140 AMG-tietoa kaivataan?
AMG-varusteltuja versioitahan noista on, mutta ei kai "kaikkien autojen äidistä" oikeaa AMG-versiota ollut. Tämä on ymmärrykseni, korjatkoon ken paremmin tietää.sheme kirjoitti:Eli kyselisin tietoutta W140/C140 AMG-tuotannosta...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: W140/C140 AMG-tietoa kaivataan?
Kyselin asiaa Veholta, Max Blauberg kertoili, että myös C140 olisi tehty AMG:nä!?! Selvitän asiaa lisää.eerola kirjoitti:AMG-varusteltuja versioitahan noista on, mutta ei kai "kaikkien autojen äidistä" oikeaa AMG-versiota ollut. Tämä on ymmärrykseni, korjatkoon ken paremmin tietää.sheme kirjoitti:Eli kyselisin tietoutta W140/C140 AMG-tuotannosta...
Minä vuonna AMG siirtyi Mercedeksen omistukseen?
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
Minusta tuolloin solmittiin vasta varsinainen sopimus yhteistyöstä, ja AMG siirtyi tehtaan suoraan alaisuuteen vasta lähempänä vuotta 2000. Henk. koht mielipiteeni on, että W/C140:sta ei olisi ollut tehtaan AMG-virittämää versiota (tyyliin C215 CL 55 AMG). Tutkitaan.
Edit:
Edit:
AMG-historia kirjoitti:1999
Mercedes-AMG GmbH commences business on 01.01.99, with directors Dr. Wolfgang Bernhard (Managing Director) and Domingos Piedade.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tervehdys tuoreelta Mersun omistajalta
Ostin toiselta puolelta maailmaa 1994 mallisen W140 600 SEC Johtotähden. Kun oston jälkeen sain tarkempia kuvia laitteesta, löytyi siitä AMG-lätkää vähän joka nurkasta (ratista, tuhkakupista, pakoputkenpäistä, vanteista) ja sokerina pohjalla takaluukussa oli lätkä 7.2 AMG.
Ei meinaa löytyä mitään infoa vaikka kuinka Googlettaa. Japanin Wikipedia osaa kertoa tilavuudeksi (yllättäen) 7,2 l, tehoksi 515 hp ja väännöksi 760 nm. Nyt kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen tästä autosta, kuinka jack pottiin tuli osuttua Runkonumerolla ei saanut mitään olennaista tietoa, sen perusteella kyseessä on 600 SEC. Konehuoneesta ei myöskään lödy AMG:n moottorin kokoajan signeerauslätkää.
Ostin toiselta puolelta maailmaa 1994 mallisen W140 600 SEC Johtotähden. Kun oston jälkeen sain tarkempia kuvia laitteesta, löytyi siitä AMG-lätkää vähän joka nurkasta (ratista, tuhkakupista, pakoputkenpäistä, vanteista) ja sokerina pohjalla takaluukussa oli lätkä 7.2 AMG.
Ei meinaa löytyä mitään infoa vaikka kuinka Googlettaa. Japanin Wikipedia osaa kertoa tilavuudeksi (yllättäen) 7,2 l, tehoksi 515 hp ja väännöksi 760 nm. Nyt kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen tästä autosta, kuinka jack pottiin tuli osuttua Runkonumerolla ei saanut mitään olennaista tietoa, sen perusteella kyseessä on 600 SEC. Konehuoneesta ei myöskään lödy AMG:n moottorin kokoajan signeerauslätkää.
Katohan vaan...varmasti hieno laite tuo 7.2 AMG SEC
Mutta mielenkiintoisia nuo japanin amg:t, kun siellä japanissa on käsittääkseni jonkunlainen oma amg tehdas...eli kaikki osat on virallisissa paketeissa, virallisin numeroin & leimoin, mutta hämmennystä herättää se, että tuolta japanista saa sellaisia osia esim. näihin E500 malleihin joita ei ole saksassa valmistettu enää moniin vuosiin, eikä täten niitä saa hommattua virallisen organisaation kautta...eli mercedes-benz ei tiedä asiasta mitään (muka?)
Tästäsyystä tuolla japanissa on alkanut ilmestyä näitä keräilyharvinaisuuksia (esim. E60 AMG Limited) joita ei ole tehty kuin muutama ja nyt niitä tupsahtelee tuolta japanista lähes ajamattomina, mutta lähes aina niissä on ollut jotain erikoista esim. just tyyppikyltissä
Puhun siis nyt näistä W124036 (tutummin E500E malleista) ja noista W140 mallien amg historiasta ei ole mitään käsitystä
Mutta mielenkiintoisia nuo japanin amg:t, kun siellä japanissa on käsittääkseni jonkunlainen oma amg tehdas...eli kaikki osat on virallisissa paketeissa, virallisin numeroin & leimoin, mutta hämmennystä herättää se, että tuolta japanista saa sellaisia osia esim. näihin E500 malleihin joita ei ole saksassa valmistettu enää moniin vuosiin, eikä täten niitä saa hommattua virallisen organisaation kautta...eli mercedes-benz ei tiedä asiasta mitään (muka?)
Tästäsyystä tuolla japanissa on alkanut ilmestyä näitä keräilyharvinaisuuksia (esim. E60 AMG Limited) joita ei ole tehty kuin muutama ja nyt niitä tupsahtelee tuolta japanista lähes ajamattomina, mutta lähes aina niissä on ollut jotain erikoista esim. just tyyppikyltissä
Puhun siis nyt näistä W124036 (tutummin E500E malleista) ja noista W140 mallien amg historiasta ei ole mitään käsitystä
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Mystistä tuntuu tosiaan olevan. Kovasti se amatöörin silmään aidolta näyttää, mutta mistäs näistä koskaan tietää. Kyseessä ei kuitenkaan liene AMG Mersu sanan nykyisessä merkityksessä vaan enemmän Brabus tyyppinen "jälkiasennus virisarja". Virallinen Japanin malli on runkonumeron perusteella kyseessä, mutta AMG:stä sielläkään ei sanota yhtikäs mitään.
Mahtaakohan Veholta saada jotain infoa aiheesta, esimerkiksi jonkinlaista aitoustodistusta? Vaatimustenmukaisuuspaperit pitää joka tapauksessa jostain hankkia niin samallahan se voisi tuolta onnistua.
Alla muutama yksityiskohta autosta:
Mahtaakohan Veholta saada jotain infoa aiheesta, esimerkiksi jonkinlaista aitoustodistusta? Vaatimustenmukaisuuspaperit pitää joka tapauksessa jostain hankkia niin samallahan se voisi tuolta onnistua.
Alla muutama yksityiskohta autosta:
Tervetuloa foorumille!
Hmm, mielenkiintoista. Jotensakin vaan näyttää että kyseessä on optiikkapaketti... esim. nopeusmittarissa ei ole mitään mainintaa AMG:n kopeloinnista (yleensä max. merkintä 300 km/h). Mutta eikös Japanissa olekin aika tiukat rajoitukset, voisiko sillä olla merkitystä? Lisäksi tuhkakupin tarra ei tunnu ollenkaan AMG:n tyyliltä. Moottorin puolesta olisi kyllä mukava saada lisätietoa. Mille siellä muuten näyttää, näyttääkö jotain lisätyn/muutetun vai näyttääkö se täysin koskemattomalle? Tosin isot peitteethän siinä on päällä.
11/1993 alkaen mittaristossa kuuluisi oll adigitaaliset matkamittarit.
Peräpeilistä katsoen näyttää aika maukkaalle paketille muuten.
Hmm, mielenkiintoista. Jotensakin vaan näyttää että kyseessä on optiikkapaketti... esim. nopeusmittarissa ei ole mitään mainintaa AMG:n kopeloinnista (yleensä max. merkintä 300 km/h). Mutta eikös Japanissa olekin aika tiukat rajoitukset, voisiko sillä olla merkitystä? Lisäksi tuhkakupin tarra ei tunnu ollenkaan AMG:n tyyliltä. Moottorin puolesta olisi kyllä mukava saada lisätietoa. Mille siellä muuten näyttää, näyttääkö jotain lisätyn/muutetun vai näyttääkö se täysin koskemattomalle? Tosin isot peitteethän siinä on päällä.
11/1993 alkaen mittaristossa kuuluisi oll adigitaaliset matkamittarit.
Peräpeilistä katsoen näyttää aika maukkaalle paketille muuten.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ihan kuin en muistaisi miltä W140:n peräpää näyttää. Eikö tuosta luukusta nyt puutu jotain, vai oliko se oikeesti noin sileäpintainen?
Ne AMG-laatat moottorin kyljessä, jossa mainitaan sen mekaanikon nimi, joka on niputtanut koneen, taisi tulla ensimmäisen kerran esille silloin kun Mercedes aloitti virallisen yhteistyön AMG:n kanssa.
Tuommoiset tuhkakuppitarrat ei vaikuta AMG:lle minustakaan.
Varmaa tietoa koneen iskutilavuudestahan et saa muuten kun aukasemalla koneen ja laskemalla männän halkaisijan ja iskunpituuden...
Ne AMG-laatat moottorin kyljessä, jossa mainitaan sen mekaanikon nimi, joka on niputtanut koneen, taisi tulla ensimmäisen kerran esille silloin kun Mercedes aloitti virallisen yhteistyön AMG:n kanssa.
Tuommoiset tuhkakuppitarrat ei vaikuta AMG:lle minustakaan.
Varmaa tietoa koneen iskutilavuudestahan et saa muuten kun aukasemalla koneen ja laskemalla männän halkaisijan ja iskunpituuden...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Ainakin jostain olen lukenut että corvettejen suhteen Japanista myydään ulos esim 1994 mallisena 1980-luvun loppupään tuotetta, kun ne on muutaman muoden vanhana rahdattu USA:sta Japaniin ja siellä rekisteröity sitten uudelleen, mahdollisesti uutena autona.
Tuo konttihan näyttäs USA malliselta, mutta tietenkin Japaniin myydyt mersut voivat olla varustettu samoin tavoin.
Tuo konttihan näyttäs USA malliselta, mutta tietenkin Japaniin myydyt mersut voivat olla varustettu samoin tavoin.
250CE 1969
Kyllä tuo on normaali C140:n kontti. Tosin kilven paikka taitaa olla lyhyenmallinen Japanin markkinoille kuten jenkkilään.Mesedesi kirjoitti:Ihan kuin en muistaisi miltä W140:n peräpää näyttää. Eikö tuosta luukusta nyt puutu jotain, vai oliko se oikeesti noin sileäpintainen?
Ne AMG-laatat moottorin kyljessä, jossa mainitaan sen mekaanikon nimi, joka on niputtanut koneen, taisi tulla ensimmäisen kerran esille silloin kun Mercedes aloitti virallisen yhteistyön AMG:n kanssa.
Laattojen sijaan on näkynyt 80-90-l. AMG:ssä tarra konehuoneen lukkopellissä jossa mainittu AMG ja moottorin tyyppi ja teho.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
http://www.esv.fi/?info=open&id=565 tuossa esv:n amg sl70, näyttäisi olevan juuri samanlainen tuhkakupin kansi ja moottorissa tekijän nimi.
250CE 1969
Japanissa ilmoitetaaan aina myytäessä Japaniin rekisteröimisvuosi, joka luonnollisesti voi olla hyvinkin etäinen varsinaiseen vuosimalliin verrattuna.johtaja300 kirjoitti:Ainakin jostain olen lukenut että corvettejen suhteen Japanista myydään ulos esim 1994 mallisena 1980-luvun loppupään tuotetta, kun ne on muutaman muoden vanhana rahdattu USA:sta Japaniin ja siellä rekisteröity sitten uudelleen, mahdollisesti uutena autona.
Tuo konttihan näyttäs USA malliselta, mutta tietenkin Japaniin myydyt mersut voivat olla varustettu samoin tavoin.
Japanin kilvet ovat suunnilleen jenkki-kilven kokoisia, joten siksi sielläkin on pienempi kilven paikka.
Venäjän Mersu-kerhon VIN dekooderi kertoo omasta vehkeestä seuraavaa:
VIN WDB1400761A176766
Model 600 SEC V12 / S 600
Chassis 1400761A176766
Engine 120980 12 024372
Transmission 722362 03 946063
Order 0 3 839 50517
Lights BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 00000
Delivery date 06.12.93
Dealer Japan (839)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
744 brilliant silver metallic (с 1991)
Options
217 self-levelling suspension on rear axle with ADS (с 01.02.1990)
253 radio MB-Exquisit - Japan (с 01.07.1992)
303 front folding armrest with tray (с 01.01.1990)
341 additional lamp (с 01.09.1982)
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)
414 electric tilting/sliding roof in glass version (с 01.10.1988)
498 Japan version (с 01.07.1970)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
613 lamp unit, asymmetrical, l.h. traffic (с 01.02.1963)
652 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
668
804 Change of year of model, last figure shows new model year
810 loudspeaker, sound package
sound package (bose) (с 01.12.1986)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
200A Unknown code
Konehuone näyttää hyvinkin vakiolta, eikä lukkopellistäkään äkkiseltään ole havaittavissa mitään erityisiä AMG merkintöjä.
Kyllä tuo tuhkistarra taitaa olla ihan ehtaa AMG:tä....ainakin suurimmassa osassa 124korin amg versioista tuollainen löytyy (mutta sitä en ole huomannut listata, että vaihteleeko niissä nimi, vai onko kyseessä muka aina sama heppu )Mesedesi kirjoitti:
Tuommoiset tuhkakuppitarrat ei vaikuta AMG:lle minustakaan.
Tuolta voi bongailla lisää noita tarroja-> http://www.rakuten.co.jp/garagecurrent/all.html Vaikka japanista onkin, niin tuolla uskoisin olevan ihan sitä mitä kaupataankin?
Mutta hienoltahan tuo Hfors:in auto näytää
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Perhana koko päivän Googlettanut, tämä ei vain jätä rauhaan! Soittelin Vehoon ja sieltä henkilö jonka nimeä en muista, muisteli joskus tällaisesta kuulleensa. Kävi myös ilmi, että ensimmäisissä Pagani Zondissa on hyvinkin vastaavan speksinen kone
Mahtaako jostain löytyä kattavaa listaa kaikista aikojen saatossa tarjolla olleista AMG-malleista? Onko muuten jotain hyvää vinkkiä, josta runkonumerolla voisi tarkistella auton tarkempaa AMG historiaa? Ei saa unta eikä töitä tehtyä
Mahtaako jostain löytyä kattavaa listaa kaikista aikojen saatossa tarjolla olleista AMG-malleista? Onko muuten jotain hyvää vinkkiä, josta runkonumerolla voisi tarkistella auton tarkempaa AMG historiaa? Ei saa unta eikä töitä tehtyä
Jotain tietoa voisi löytyä alla olevien osoitteiden keskustelupalstoilta, luulisi löytyvän asiantuntemusta:
http://www.amg-classics.de/
http://www.amg-owners-club.de/
http://www.amg-classics.de/
http://www.amg-owners-club.de/
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Laitetaan (hyvin) pientä tilanne päivitystä. AMG Owners Clubilla on pientä epäilyä aitouden suhteen ilmassa. Erityisesti ihmetyttää se, että konehuoneesta ei löydy minkäänlaista AMG-lätkää. Keskellä missä tässä autossa lukee Mercedes-Benz, on ainakin yleensä AMG merkki.
Saas nähdä kuinka äijän käy, tuliko innostuttua liian nopeasti. Vaan minkäs sitä automies luonnolleen mahtaa. Ja tuskin se hirveä rangaistus on normaalilla kuussatasella ajella Vehossa kuulemma pystyvät selvittämään asian kunhan vaan saadaan Japanista paperit. Siinä vaan valitettavasti mene helposti kuukaudenkin päivät, eikä millään jaksaisi odotella. Viime kädessa on ajettava suoraan laivasta dynoon
Saas nähdä kuinka äijän käy, tuliko innostuttua liian nopeasti. Vaan minkäs sitä automies luonnolleen mahtaa. Ja tuskin se hirveä rangaistus on normaalilla kuussatasella ajella Vehossa kuulemma pystyvät selvittämään asian kunhan vaan saadaan Japanista paperit. Siinä vaan valitettavasti mene helposti kuukaudenkin päivät, eikä millään jaksaisi odotella. Viime kädessa on ajettava suoraan laivasta dynoon
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Eikös ratti sekä vanteet ole uudempaa vuosikertaa, luulisin että niillä se ei ole tehtaalta tullut. Nehän on kyllä voitu muutenkin päivittää moneen otteeseen, ei siinä mitään. Hieno vehje kyllä on, kyllä kelpais Onnea uudelle omistajalle hienosta autosta!
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Hyvä että selvisi. Mitä kautta sait tiedon?Hfors kirjoitti:No niin, saatiin varmuus tuohon omaan tapaukseen. Kyseessä ei ole AMG-auto ulkoisia muutoksia lukuunottamatta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
AMG owners clubilta selvisi. Ilmeisen asiantuntevaa porukkaa!Timo L. kirjoitti:Hyvä että selvisi. Mitä kautta sait tiedon?Hfors kirjoitti:No niin, saatiin varmuus tuohon omaan tapaukseen. Kyseessä ei ole AMG-auto ulkoisia muutoksia lukuunottamatta.
Kerkesi jo innostumaan sen verran, että harkitsen tuon myyntiä ja ehdan AMG:n etsimistä