W111 -64 , kytkinongelmia

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
hankkis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 30.06.2005 16:03
Paikkakunta: vaasa

W111 -64 , kytkinongelmia

Viesti Kirjoittaja hankkis »

:( Auttakaa ny joku , ku en saa kuukauden vanhan ( siis minulla ) mersun kytkintä pelaamaan.

Tarvitsisisn alasylinterin ilmeisesti uusiksi sekä pääsylinteri on hiukan omituinen kun en oo vielä samanlaista löytänyt ollenkaan.

Eli jos jollaki neuvoja ja mistä osia: ( autton vaihdettu 2,8 twincam kone.)
alasylintei on malliltaan pienehkö jossa kiinnityskorvat symmetrisesti sivuilla.
pääsylinteri jotakuinkin tälläinen: putki alapuolelta suoraan alasylinterille , sekä sylinterin päällä vain musta korkki n. 4 cm , ilmaruuvi sylinterin päässä.

alasylinterissä onb jousen kiinnityskorva.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mikä vaihteisto autossasi on, w111:n vai twin-camin mukana tullut? Uudemman tyyppisen vaihteiston mm. 716.006 (GL 76/18D):n työsylinterin saa ihan tavallisesta tarvikeliikkeestä. Mikäli osat on sitten w111:n kaannattaisi ne purkaa, hoonata sylinterit ja mennä mallien kanssa etsimään uusia kumeja tarvikeliikkestä. Veholta saa tietysti kaikkia osia uusina.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
mika s
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.04.2005 08:31
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja mika s »

Työsylinteri vois olla sama kuin w115 jos se on apukuskin puolella silleen että putki tulee ylhäältä ja ilmausruuvi on suoraan taaksepäin. Jos se on kuskin puolella alhaalla se on todennäköisesti alkuperänen.

Pääsylinteri kuullostaa alkuperäseltä ja ainakin liki sellaselta. Samantyyppinen on w108 korisessa.

onko siellä se jousi paikoillaan jos on jousen paikka?? Miten se oireilee?? Onko poljin puolitiessä ja kytkin irrottaa pohjassa?? Jos se tekee tuon jälkimmäisen homman ,niin siellä on pääsylinterissä ilmaa. Sen saat pois joko laittamalla letkun etujarrusta ilmausruuvista kytkimen työsylinterin ilmausruuviin ja avaamalla sieltä työsylinteristä sitä ilmaruuvia ja painat pari kertaa jarrua jotta neste ajaa sen ilman pois.
Vastaa Viestiin