Elikkäs osaisko joku vähän valaista asiaa ku takapyörä heiluu kun siitä ottaa reunoista kiinni ja heiluttaa vaikka auto on maassa.
Pyörään on vaihdettu laakeri ja ylemmät tukitangot ja narinanivel ja iskari.
Ja edelleen heiluu..
Pitäs saada leimalle kuntoon..
petri.n kirjoitti:Mitenkäs väljä oli laakerin pesä navassa?
En tiedä kun en itse vaihtanut vaan vaihdatin liikkeessä.
Eivät ainakaan maininneet mitään erikoista.
Laakeri ei tuntunut kovin väljältä mutta ujelsi vähän.
Jos saat kaverin niin kokeile seuraavaa: kaveri polkee jarrua, sinä hetkuttelet pyörää. Jos pyörän klappi loppuu, on vika (edelleen) laakerissa (tahi siinä navassa)..
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Keskimutteri vois olla löysällä.( siis vetarin) Ai niin, mites lie tuossa sedanissa nuo laakerit? Farkussa ainakin kartiorullat siellä sisuksissa jotka tykkää tiukkuudesta.
romu kirjoitti:Keskimutteri vois olla löysällä.( siis vetarin) Ai niin, mites lie tuossa sedanissa nuo laakerit? Farkussa ainakin kartiorullat siellä sisuksissa jotka tykkää tiukkuudesta.
Vetoakselin keskimutteri tulee n. 200 newtonmetrin tiukkuuteen, jos oikein muistan.
Jaska
ps: voin tarkistaa vielä jahka tästä pääsee tietolähteen ääreen
romu kirjoitti:Keskimutteri vois olla löysällä.( siis vetarin) Ai niin, mites lie tuossa sedanissa nuo laakerit? Farkussa ainakin kartiorullat siellä sisuksissa jotka tykkää tiukkuudesta.
Eihän sillä ole mitään tekemistä rattaan heilumisen kanssa. Silloinhan heiluu vetari.
mullaki tuntu aluksi laakeri vialta, vaihdoin laakerinki mutta välys pysyi samana. vika oli aurausta säätävässä tukivarressa........... helppo vaihtaa, mutta se mersun halpa suuntaus....