Lämpöongelmaa?
Lämpöongelmaa?
Näillä lämpösillä keleillä moottoritiellä 130-140 mittarinopeudessa nousee lämmöt melkoisen ylös: pahimmillaan siihen valkeen viivan ja 120 puoleenväliin. Paljonkos muuten olikaan se 80 ja 120 välissä oleva viiva, 95??
Syylärin käytin irti ja pesin painepesurilla ja yritin huuhdella myös sisäpuolta. Pienemissä nopeuksissa, 80-90km/h ei lämmöt nouse kuin vähän yli sen valkeen viivan jota ei ole merkitty. Ruuhkassa saa seisoa vaikka kuinka eikä lämmöt nouse. Elikkä ilmeisesti termari toimii, visko toimii ja muutenkin ok.
Voisko olla että mulla on ajoitus hieman pielessä tai katti tukossa tai vesipumppu menossa? Vai mikä riivaa???
Minkälaisia lämpöjä muilla?
Ja auto siis allekirjotuksen E300D
Syylärin käytin irti ja pesin painepesurilla ja yritin huuhdella myös sisäpuolta. Pienemissä nopeuksissa, 80-90km/h ei lämmöt nouse kuin vähän yli sen valkeen viivan jota ei ole merkitty. Ruuhkassa saa seisoa vaikka kuinka eikä lämmöt nouse. Elikkä ilmeisesti termari toimii, visko toimii ja muutenkin ok.
Voisko olla että mulla on ajoitus hieman pielessä tai katti tukossa tai vesipumppu menossa? Vai mikä riivaa???
Minkälaisia lämpöjä muilla?
Ja auto siis allekirjotuksen E300D
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Epäilisin tuota todella rankasti, neliventtiilikantta ei ihan noin vain rikota, kestää mennen tullen 15-20 min keittämistäkin, eikä edes tiiviste hajoa, turbomallissa siis.Petri.Kemppainen kirjoitti:Veikkaisin että kansi halki.
Vika voi löytyä vesipumpusta, tai likaisesta syylarista. Moottoritiellä viskon olemassaololla tai toimivuudella ei ole mitään väliä kun ilmavirta on niin kova.
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
ei vaikuta että olisi kansi halki jos lämmöt ei nouse kaupunkinopeuksilla, tai tyhjäkäynnillä. jokin tukos ? mauri.h epäili vesipumppua, se voisi olla syy.
syyläri saa olla aika tukossa että aiheuttaa tuon, jenkissäni oli aivan tukossa , muttei vaikuttanut "vauhtilämpöihin" tyhjäkäynnillä taas kylläkin kävi kuumana.
syyläri saa olla aika tukossa että aiheuttaa tuon, jenkissäni oli aivan tukossa , muttei vaikuttanut "vauhtilämpöihin" tyhjäkäynnillä taas kylläkin kävi kuumana.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Pistetääs nyt niitä lukujakin. Normaalisti ilman kummempaa kuormaa lämmöt pysyttelee aina n. 87 asteessa riippumatta nopeudesta. Vaunua (850 kg) vetäessä siinä 90 (vai 95?) viivan alapuolella (vauhtia noin 90 km/h), pitkän ylämäen tai risteyksestä lähdön jälkeen vaunu perässä kipuaa hiukan yli sen viivan. Mutta kertaakaan ei ole edes vaunu perässä noussut sinne viivojen puoliväliin asti. Syyläri on tosin vain enintään kolme vuotta vanha, joten siltä osin jäähdytys on kunnossa 
Mitenkäs sen jälkeen, kun on lämmöt olleet siellä viivojen puolivälissä, oletko kokeillut, onko syyläri kauttaaltaan kuuma? Jos ei ole, niin syyläri tukossa osittain.. tai sitten vesipumppu ei vain kierrätä vettä

Mitenkäs sen jälkeen, kun on lämmöt olleet siellä viivojen puolivälissä, oletko kokeillut, onko syyläri kauttaaltaan kuuma? Jos ei ole, niin syyläri tukossa osittain.. tai sitten vesipumppu ei vain kierrätä vettä

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Rohkenen olla eri mieltä, muistelen että tästä oli joskus puhetta että se asteikko ei ole ihan lineaarinen eli se viiva oli 90 tai 95?Perttu K kirjoitti:Se viivahan oli 100:n asteen viiva.
En jaksa uskoa että kansi olisi halki, ensinnäkin Maurin sanoihin viitaten ja toisaalta luulisi hävittävän nestettä ja/tai tekevän painetta.
Syylärin tosiaan otin irti ja pesin joka puolelta, se oli aika tukossa mutta pesu ei vaikuttanut tuon taivaallista.
Jos lämmöt on ylhäällä ja laittaa lämppäristä lämmöt täysille niin lämmöt tippuu aika mukavasti.
Jotenkin vaikuttas sille että konetta rasitettaessa pidempään jäähdytyskapasiteetti ei toimi tai sitten lämpöä tulee liikaa.
Taidan aloittaa niinkin epätod.näk. paikasta kuin katista. Mun on pitänyt jo pitkään seivästää se

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Kyllä se taitaa olla 100° viiva, ainakin on mulla tarkemman lämpömittarin avulla tarkistettuna.Ahti kirjoitti:Rohkenen olla eri mieltä, muistelen että tästä oli joskus puhetta että se asteikko ei ole ihan lineaarinen eli se viiva oli 90 tai 95?Perttu K kirjoitti:Se viivahan oli 100:n asteen viiva.
Seuraava valkoinen lienee 120° ja punainen viiva 125°.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Siis täh? Mun autossa on jos en nyt ihan väärin muista:dealer kirjoitti:On se 100 asteen viiva, taas kerran....
80asteen viiva, sitten viiva jossa ei lukemaa (siis 100???) ja sitten se 120 asteen kohta jossa on valkea ja punane viiva kiinni toisissaa.
EDIT: piti oikein käydä autolla katsomassa,
alhaalta alkaen: paksu valkea viiva (lukema 40), ohut valkea (ei lukemaa), paksu valkea (lukema 80), ohut valkea (ei lukemaa TÄMÄKÖ 100??), ohut valkea ja punainen yhdessä (lukema 120).
Viimeksi muokannut Ahti, Ti 05.07.2005 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
niin samaa ongelmaa on itelläkkii että jos seisoo liikenne valoissa paljon niin tahtoo nousta lämmöt kun ei toimi visko oikein, lienee nesteet karannu sieltä. jos löytys sopiva sähkö flekti niin heittäsin sen sinne, ilmastoinnilla kyllä olis 2 mutta uskaltaako niitä laittaa termostaatilla hurisemaan
190e 2.6 sportline automatic
Lämpöjen pitänee pysyä kai sen valkean viivan alla riippumatta käykö auto tyhjäkäyntiä tai nopeutta on 150 km/h?...johan sen kertoo kai termostaatin astelukukin?
kaikilla mersuilla millä olen ajanut näin on ollut (240D/300D,300E,CE,260SE)...lämmöt ovat aina olleet samassa kohtaa (sen satasen viivan? ja 80 puolivälin yläpuolella) paitsi tuossa CE:ssä lämmöt oli alle 80 ennen termostaatin vaihtoa kesälläkin...
Ja se kannentiiviste on vikana vasta kun kone keittää - tietty rahamiehet hieroo vehkeet kuntoon ennenkuin vikoja ilmestyy
kaikilla mersuilla millä olen ajanut näin on ollut (240D/300D,300E,CE,260SE)...lämmöt ovat aina olleet samassa kohtaa (sen satasen viivan? ja 80 puolivälin yläpuolella) paitsi tuossa CE:ssä lämmöt oli alle 80 ennen termostaatin vaihtoa kesälläkin...
Ja se kannentiiviste on vikana vasta kun kone keittää - tietty rahamiehet hieroo vehkeet kuntoon ennenkuin vikoja ilmestyy

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Eikös punainen vasta tarkoita vaaraa? Eli vasta kun on siellä punaisen viivan tuntumassa, niin kannattaa huolestua ja jäähdytellä vaikkapa vesikannun avulla syyläriä
Ainakin itse olen vielä levollisin mielin, kun mittari on siinä satasen (olkoon nyt sitten 100 astetta
) paikkeilla. Analogiset mittarithan on silloin suunniteltu/toteutettu hyvin, kun normaalilukema on joko pysty- tai vaakasuoraan. Epänormaalit lukemat ovat poikkeamia pysty/vaakalinjasta. Tämän periaatteen mukaan se 100 astetta olisi vielä ihan ok. Ja niinhän se kai onkin, koska tuossa paineistetussa järjestelmässä neste kiehuu vasta siellä 120:n tuntumassa.

Ainakin itse olen vielä levollisin mielin, kun mittari on siinä satasen (olkoon nyt sitten 100 astetta

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Niin no aivan...periaatteessahan se lämpöjen seuraaminen on sitä samaa pilkun n*ssimista kuin öljynpainemittarin seuraaminen suurennuslasillaveppe kirjoitti:Eikös punainen vasta tarkoita vaaraa? Eli vasta kun on siellä punaisen viivan tuntumassa, niin kannattaa huolestua ja jäähdytellä vaikkapa vesikannun avulla syyläriä![]()

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Näin olen minäkin pähkäillyt eikä kone ole tosiaan keittänytkään.
Siltikin homma täytyy saada kuntoon, viime kesänä ei lämmöt ollu noin korkeella että jotain häikkää siellä nyt on.
Johan tuolla ajoinkin sellane 45tkm ilman mitään varsinaista vikaa että kai se oli tilastollinen todennäköisyys että joutuu jotain nyt laittamaan.
Siltikin homma täytyy saada kuntoon, viime kesänä ei lämmöt ollu noin korkeella että jotain häikkää siellä nyt on.
Johan tuolla ajoinkin sellane 45tkm ilman mitään varsinaista vikaa että kai se oli tilastollinen todennäköisyys että joutuu jotain nyt laittamaan.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Veikkaisin itsekin tuota syyläriä. Mulla nousi kanssa lämmöt motarilla vedättäessä, kun syyläri oli ihan finaalissa. Oli pakko höllätä kaasua kun lämmöt vaan nousi ja nousi. Normaaliajossa toimi hyvin.
Tutki nyt vielä se syyläri, ja jos on sanomista niin uutta kehiin. Omassa ei ole ollut mitään lämpöongelmia uudella jäähdyttimellä.
Tutki nyt vielä se syyläri, ja jos on sanomista niin uutta kehiin. Omassa ei ole ollut mitään lämpöongelmia uudella jäähdyttimellä.
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Mulla on kans samoja ongelmia kuin edellä kirjottaneilla henkilöillä. Lämmöt nousee kaupunkiajossa jopa sinne satasen viivan yläpuolelle mut sit ku lähtee ajamaan niin ne laskee sitämukaa ku tulee ilmavirtaa koneeseen. Meinasin kuitenkin vaihtaa vesipumpun ja puhdistaa syylärin.
Kysymys asiantuntijoille
Kannattaisiko vaihtaa isompi syyläri ku tossa mun 230E:ssä on ilmeisesti vähä turhan pieni. Sehä varmaan kans auttas lämpöongelmiin. Kysymys kuulukin kannattaako toi toimenpide vai riittääkö jos puhdistaa koko jäähytysjärjestelmän kunnolla ja vaihtaa uuden vesipumpun?
Mitä mieltä on arvon raati
EDIT: Kyl se tosiaan kuten dealer sano on se 100 asteen viiva ku mun magneettikytkentäinen ropelli pamahtaa sillo käyntii
Kerran säikähin ku olin auton ulkopuolella ja se poksahti kiinni
Kysymys asiantuntijoille
Kannattaisiko vaihtaa isompi syyläri ku tossa mun 230E:ssä on ilmeisesti vähä turhan pieni. Sehä varmaan kans auttas lämpöongelmiin. Kysymys kuulukin kannattaako toi toimenpide vai riittääkö jos puhdistaa koko jäähytysjärjestelmän kunnolla ja vaihtaa uuden vesipumpun?
Mitä mieltä on arvon raati

EDIT: Kyl se tosiaan kuten dealer sano on se 100 asteen viiva ku mun magneettikytkentäinen ropelli pamahtaa sillo käyntii

Kerran säikähin ku olin auton ulkopuolella ja se poksahti kiinni

MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Soitinpa piruuttani merkkiliikkeeseen. Sano huoltopäällikkö jotta kyllä epäilee kuitenkin viskoa. Meinas ettei ajoviima riitä jäähdyttämään. Ilmastoinnin flekti pitäs kanssa kytkeytyä avittamaan viskoa jos lämmöt meinaa karata. Voi olla ettei se pelaa mulla.
Täytyy nyt sitten kokeilla kuinka hereesti visko pyörii kun kuumasta koneen sammuttaa.
Ja sitten se kuuluisa valkea viiva....100 astetta. Minä muistelin väärin ja dealer ja kumppanit tiesi oikein
Täytyy nyt sitten kokeilla kuinka hereesti visko pyörii kun kuumasta koneen sammuttaa.
Ja sitten se kuuluisa valkea viiva....100 astetta. Minä muistelin väärin ja dealer ja kumppanit tiesi oikein

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Kyseenalaista tekohengittämistä.JuhaE kirjoitti:samoja lämpö "ongelmia" täälläkin, Niirasen korjaamon ohje oli(eilen soitin) termariin porataan muutama ylimääräinen reikä ja tuuletin kytketään pyörimään koko ajan, tekevät kuulemma joka kevät moneen mersuun em. viritelmän.
Kyllä lämpöjen pitää pysyä hallinnassa ihan ilman tuollaisia muutoksia. Syylari voi olla sisältä tosi likainen, tai tukittu paikkausmömmöillä jne. Uudella syylarilla ei ole ikinä itsellä ollut minkäänlaisia oireita, paikoillaan voi lämmöt nousta (ei ihme kun ei ole viskoa) mutta ajossa ei koskaan.
Jos motarilla lämmöt nousee, ei vika oikein voi olla kuin veden kierrossa tai jäähdyttäjän toiminnassa. Vaparikoneessa saa kyllä olla pakoputki melko tukossa että se vaikuttaa koneen kuormitukseen. Onhan noi vehkeet tehty ajettavaksi saksassa kesällä talla pohjassa baanalla, ei ne nyt suomessa voi keittää jos kaikki on kunnossa.
Ahti: sitä viskon toimimattomuutta kyllä epäilen, omassa autossa viime kesänä ei ollut mitään puhallinta syylarin takana, eikä tien päällä lämmöt nousseet oikeastaan millään. Ja oli kuitenkin vähän viritettykin, joten lämpökuormaa oli vähän enemmän kuin vakiomallissa. 35 m/s ilmanvirta on kyllä aika riittävä varmasti.
Tuota vikaahan voisi vähän koittaa rajata tutkimalla kokeilemalla kuinka lämmin alavesiletku on. Jos se on viileä, niin vika on varmasti nesteen kierrossa, termostaatti, jäähdytin, vesipumppu.
Kuuma alavesiletku puolestaan viittaa viskoon tai ulkoa päin tukkeutuneeseen jäähdyttimeen.
Jos jäähdytysjärjestelmä on kunnossa, pitäisi lämpöjen pysyä aika tarkkaan vakiona annettiin autolle kuinka paljon kenkää tahansa.
Kuuma alavesiletku puolestaan viittaa viskoon tai ulkoa päin tukkeutuneeseen jäähdyttimeen.
Jos jäähdytysjärjestelmä on kunnossa, pitäisi lämpöjen pysyä aika tarkkaan vakiona annettiin autolle kuinka paljon kenkää tahansa.
Kiitos neuvoista, eiköhän sieltä vika löydy.Perttu K kirjoitti:Tuota vikaahan voisi vähän koittaa rajata tutkimalla kokeilemalla kuinka lämmin alavesiletku on. Jos se on viileä, niin vika on varmasti nesteen kierrossa, termostaatti, jäähdytin, vesipumppu.
Kuuma alavesiletku puolestaan viittaa viskoon tai ulkoa päin tukkeutuneeseen jäähdyttimeen.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Kun järjestelämä on kunnossa riittää takuuvarmasti pelkkä ajoviima maantienopeuksissa jäähdytykseen. Ihmettelen merkkikorjaamon "asiantuntijan" lausuntoa ettei riittäisi.
Vika voi olla jumittavassa termostaatissa joka ei aukea riittävästi, tai likaisessa jäähdyttäjässä.
Itse vaihtaisin molemmat kerralla.
Omassa käyttiksessä 200D on 120 vauhdissa lämpö alle 80 karvan verran ja 140-150 vauhdissa karvan päälle tuon viivan.
Mikään tuuletin ei ole minulla toiminnassa (rikki)
Vika voi olla jumittavassa termostaatissa joka ei aukea riittävästi, tai likaisessa jäähdyttäjässä.
Itse vaihtaisin molemmat kerralla.
Omassa käyttiksessä 200D on 120 vauhdissa lämpö alle 80 karvan verran ja 140-150 vauhdissa karvan päälle tuon viivan.
Mikään tuuletin ei ole minulla toiminnassa (rikki)
- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
Niin se Niiranen mulle kans viimekesänä suositteli et pistää sen propellin pyörimään kokoajan, mutta kun siinä on se, että se propelli sit pyörii moottorin kierrosten mukaan. Eli ei varmaan kovinkaan pitkäikäinen viritelmä sen propellin kannalta. Eihän se mun mersu, kun oli kytketty propelli pyörimään kokoajan, niin halunnut mielellään mennä 3000 kierrosta korkeemmalle. Rupes vastustamaan.JuhaE kirjoitti: termariin porataan muutama ylimääräinen reikä ja tuuletin kytketään pyörimään koko ajan
Talvella varmaan tulee ton termarin kans ongelmia jos porailee siihen reikiä. Lämmöt eivät silloin varmaan nouse tarpeeksi?
Kerro sit ku oot sen syylärin vaihtanu niin miten se toimii, nouseeko enään lämmöt


MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
Milloinkas viskon pitäisi ottaa kiinni ?? 90 / 100??Ahti kirjoitti:Soitinpa piruuttani merkkiliikkeeseen. Sano huoltopäällikkö jotta kyllä epäilee kuitenkin viskoa. Meinas ettei ajoviima riitä jäähdyttämään. Ilmastoinnin flekti pitäs kanssa kytkeytyä avittamaan viskoa jos lämmöt meinaa karata. Voi olla ettei se pelaa mulla.
Täytyy nyt sitten kokeilla kuinka hereesti visko pyörii kun kuumasta koneen sammuttaa.


- Michael M.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Ke 16.06.2004 19:54
- Paikkakunta: Espoo
103 astetta luki ainakin siinä mun auton anturassa mikä mittaa sitä lämpöö...JS kirjoitti:Milloinkas viskon pitäisi ottaa kiinni ?? 90 / 100??![]()
Epäilin viimevuonna että se antura ois rikki kun ei propelli lähteny hyrräämään millää, niin vaihdoin sen niin joha iloisesti hyrräs

MB S202 C180 -00
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
EX:Opel Astra 1.6 16v -00
EX:MB S202 C200 -97
EX:Volvo V40 2.0T -04
EX:VW Kupla 1300 "Cal-look"
EX:MB W124 230E -89
"Niin se Niiranen mulle kans viimekesänä suositteli et pistää sen propellin pyörimään kokoajan"
Ei noin, eikä mitään lisäporauksia; kyllä järjestelmä kannattaa laittaa siihen kuntoon kuin se on tarkoitettu.
Jos syyläristä puuttuu tuulitunneli, visko ei toimi.
Jos syyläri on tukossa, visko ei toimi.
Sähkötuuletin kyllä toimii jolla sellainen on vaikka syylärin kanssa olisi ongelmaa...
Ei noin, eikä mitään lisäporauksia; kyllä järjestelmä kannattaa laittaa siihen kuntoon kuin se on tarkoitettu.
Jos syyläristä puuttuu tuulitunneli, visko ei toimi.
Jos syyläri on tukossa, visko ei toimi.
Sähkötuuletin kyllä toimii jolla sellainen on vaikka syylärin kanssa olisi ongelmaa...
wiimax.fi