Mersukuume, W140 vai E Väyrysfarkku 4-Matic ?
Mersukuume, W140 vai E Väyrysfarkku 4-Matic ?
Nyt on siinä mielessä huono tilanne, että jompaa kumpaa halajaa.
Vaihtoehtoisina siis S320-500 mieluimmin langina vm. n. 92-93
tai sitten 280 bensa neliveto Väyrys farmari vm luokkaa 1998.
Itse olen miettinyt molemmille seuraavia puolia:
S:
+ hiljainen luksusluokan peli
+ hinnat alkavat olla kohtuullisia
+ varusteet yleensä kohdillaan
- ruoste (juttujen mukaan vaivaa ilmeisesti tätäkin kylkipahvien alla ja alustassa)
- korjaus/ylläpitokuluissa tulevat mahdolliset ikävät yllätykset
E:
+ nelivedolla vaimokin pärjää
+ farmarin tavaratilat
+ tekniikka / huollot halvempia
- ovien ruostuminen (onko tähän olemassa joku korjaus,
jolla hidastaa/estää tilannetta)
- ruostuminen muuten ?
- taksi
Muita näkökohtia / kommentteja.
J
Vaihtoehtoisina siis S320-500 mieluimmin langina vm. n. 92-93
tai sitten 280 bensa neliveto Väyrys farmari vm luokkaa 1998.
Itse olen miettinyt molemmille seuraavia puolia:
S:
+ hiljainen luksusluokan peli
+ hinnat alkavat olla kohtuullisia
+ varusteet yleensä kohdillaan
- ruoste (juttujen mukaan vaivaa ilmeisesti tätäkin kylkipahvien alla ja alustassa)
- korjaus/ylläpitokuluissa tulevat mahdolliset ikävät yllätykset
E:
+ nelivedolla vaimokin pärjää
+ farmarin tavaratilat
+ tekniikka / huollot halvempia
- ovien ruostuminen (onko tähän olemassa joku korjaus,
jolla hidastaa/estää tilannetta)
- ruostuminen muuten ?
- taksi
Muita näkökohtia / kommentteja.
J
Minkätakia auton entinen käyttö taksina menee heti miinussarakkeeseen? Se voi toisaalta olla helevetin iso plussa, varsinkin tässä tapauksessa: (et tosin mainitte missä asut)
- V6 bensakone, farkkupaavo ja vielä neliveto. Omistaja ei ole ollut ihan nälkäänäkevä tyyppi jos tällä rahaa on ajanut kasaan. ---> Luultavasti kukaan ei pidä näin kallista autoa kuin paskaa tai jos pitää niin
Et kertonut yhtään yleisestä kunnosta tässä eemelissä, mutta tietojen perusteella veikkaisin ennemmin hyvää kuin huonoa.
- Se auto on ollu jollekin toimeentulon lähde. Jumaliste suomalaiset on niin kranttuja, että jos sitä autoa pidetään huonosti eikä siivota niin puskaradio rohisee ja kitinää tulee roppakaupalla. Ainakin täälläpäin auton siistinäpito on itsestäänselvyys.
- Huollot on luultavasti tehty ajallaan, koska autolla on tehty rahaa niin miksi kukaan antaisi sen rapistua arvoaan tosta noin vaan, ei ainakaan taksikuskit! Ollaan me niin ahneita... Viittaus ensimmäiseen kohtaan, auton harvinaisuus vielä ruokkii sitä huollon ja ylläpidon hyvää hoitamista.
[ootee]
W140... Kyllä täältä varmaan sillekin puoltoääniä tulee, mutta laske nyt ne kulut realistisesti. Jos ajaa pitää isolla bensakoneella niin se kysyy nappulaa. Sunnuntaipörisijälle se bensanhinta on yks hailee jokatapauksessa. Tuo väyrynenkin on jo vanha, w140 on (imo) antiikkia. Ei siitä saa mitään seuraavassa vaihdossa ja huomioonottaen markkinoiden kyllästämisen isoilla saksantuonneilla ja ihmisten uskomattoman huoleton suhteutuminen velkarahoitukseen nykyään... Se huono aikakin vielä tulee, uskokaa pois vaan. Mitä luulette kuka ostaa näitä vanhoja isoja bensarohjoja sen jälkeen kun uus lama iskee? Ei tasan kukaan, ainakaan myyjälle sopivaan hintaan. Ne jotka ajaa isoilla autoilla silloinkin vielä ostaa uuden tai uudenkarhean, ei ne edes katto vanhoihin päin. Ne makaa sielä vaihtoautohallissa kun omistajien on ollu pakko vaihtaa takasin niihin pienempiin kun todellisuus löi lujaa naamaa päin. Tuosta paavostakin on vaikea päästä eroon pahassa tilanteessa kun niitäkin on joka paikka jo pullollaan saati sitten vielä vanhemmasta, vielä isommasta, vielä suuriruokasemmasta bensamersusta.
Älkää sitten kukaan vetäkö hernettä nenään tästä seuraavasta: Minä en puutu kenenkään teidän w126, w140 etc isoilla autoilla ajavien tilanteeseen enkä morkkaa, te olette valintanne tehny ja ilmeisesti osaatte pitää isotkin vehkeet pyörimässä ilman finanssikriisiä.Kaikille meille on paikka ja joitakin vartenhan ne isotkin autot tehdään, pakkohan niille käyttäjäkunta on oltava
Mutta: Oma totuuteni on... Että jos tavalliset duunarit vois ajella, siis ajaa, todella ajaa kaikki ajonsa isoilla autoilla niin ne olis voinu tehdä sen jo silloin kun bensa maksoi 4mk per litra. Vaan eivätpä ajaneet. Kun ei ollu varaa.Eikä tasan tarkkaan ole nytkään. Auton ylläpito on vaan kalliimpaa ja kalliimpaa, ainoa ero on, että me nuoremmat sukupolvet ei jostakin syystä olla opittu mitään siitä kurjuudesta joka kohtas niin monia kun ysikytluvulla, kolhi ja lujaa. Visa vinkuu, Essoluotto hoitaa voimalieman tankkiin ja lomalle on päästävä ulukomaille joka talvi, luottokortti rules. Mutta kun seuraavan kerran kolahtaa niin jeesus: Viime lama oli lastenleikkiä, seuraavalla kertaa sattuu ja lujaa.
Ja menee työpaikat. Eikä ole isoja autoja enää jokaisella joka Visalla kynnelle kykenee. Eikä paljo reissata muailmaa kun on leivästä pula. [/ootee]
Että harkitte tarkkaan se tilantees ja paljoko ne kustannukset on, osu valinta kumpaanko tahansa. Ja jätä se "pahanpäivänvara" laskuihin mukaan, sairaus, onnettomuus, kuolema perhepiirissä jne... Auton takia on paha olla liisterissä ja yleensä sitten kun alkaa meneen päin seiniä menee joka asiassa. Lompakko sanelee ehdot, nykyään järki vaan on "siellä jossakin." Vipuun ei kannata auton takia mennä.
- V6 bensakone, farkkupaavo ja vielä neliveto. Omistaja ei ole ollut ihan nälkäänäkevä tyyppi jos tällä rahaa on ajanut kasaan. ---> Luultavasti kukaan ei pidä näin kallista autoa kuin paskaa tai jos pitää niin

- Se auto on ollu jollekin toimeentulon lähde. Jumaliste suomalaiset on niin kranttuja, että jos sitä autoa pidetään huonosti eikä siivota niin puskaradio rohisee ja kitinää tulee roppakaupalla. Ainakin täälläpäin auton siistinäpito on itsestäänselvyys.
- Huollot on luultavasti tehty ajallaan, koska autolla on tehty rahaa niin miksi kukaan antaisi sen rapistua arvoaan tosta noin vaan, ei ainakaan taksikuskit! Ollaan me niin ahneita... Viittaus ensimmäiseen kohtaan, auton harvinaisuus vielä ruokkii sitä huollon ja ylläpidon hyvää hoitamista.
[ootee]
W140... Kyllä täältä varmaan sillekin puoltoääniä tulee, mutta laske nyt ne kulut realistisesti. Jos ajaa pitää isolla bensakoneella niin se kysyy nappulaa. Sunnuntaipörisijälle se bensanhinta on yks hailee jokatapauksessa. Tuo väyrynenkin on jo vanha, w140 on (imo) antiikkia. Ei siitä saa mitään seuraavassa vaihdossa ja huomioonottaen markkinoiden kyllästämisen isoilla saksantuonneilla ja ihmisten uskomattoman huoleton suhteutuminen velkarahoitukseen nykyään... Se huono aikakin vielä tulee, uskokaa pois vaan. Mitä luulette kuka ostaa näitä vanhoja isoja bensarohjoja sen jälkeen kun uus lama iskee? Ei tasan kukaan, ainakaan myyjälle sopivaan hintaan. Ne jotka ajaa isoilla autoilla silloinkin vielä ostaa uuden tai uudenkarhean, ei ne edes katto vanhoihin päin. Ne makaa sielä vaihtoautohallissa kun omistajien on ollu pakko vaihtaa takasin niihin pienempiin kun todellisuus löi lujaa naamaa päin. Tuosta paavostakin on vaikea päästä eroon pahassa tilanteessa kun niitäkin on joka paikka jo pullollaan saati sitten vielä vanhemmasta, vielä isommasta, vielä suuriruokasemmasta bensamersusta.
Älkää sitten kukaan vetäkö hernettä nenään tästä seuraavasta: Minä en puutu kenenkään teidän w126, w140 etc isoilla autoilla ajavien tilanteeseen enkä morkkaa, te olette valintanne tehny ja ilmeisesti osaatte pitää isotkin vehkeet pyörimässä ilman finanssikriisiä.Kaikille meille on paikka ja joitakin vartenhan ne isotkin autot tehdään, pakkohan niille käyttäjäkunta on oltava

Mutta: Oma totuuteni on... Että jos tavalliset duunarit vois ajella, siis ajaa, todella ajaa kaikki ajonsa isoilla autoilla niin ne olis voinu tehdä sen jo silloin kun bensa maksoi 4mk per litra. Vaan eivätpä ajaneet. Kun ei ollu varaa.Eikä tasan tarkkaan ole nytkään. Auton ylläpito on vaan kalliimpaa ja kalliimpaa, ainoa ero on, että me nuoremmat sukupolvet ei jostakin syystä olla opittu mitään siitä kurjuudesta joka kohtas niin monia kun ysikytluvulla, kolhi ja lujaa. Visa vinkuu, Essoluotto hoitaa voimalieman tankkiin ja lomalle on päästävä ulukomaille joka talvi, luottokortti rules. Mutta kun seuraavan kerran kolahtaa niin jeesus: Viime lama oli lastenleikkiä, seuraavalla kertaa sattuu ja lujaa.
Ja menee työpaikat. Eikä ole isoja autoja enää jokaisella joka Visalla kynnelle kykenee. Eikä paljo reissata muailmaa kun on leivästä pula. [/ootee]
Että harkitte tarkkaan se tilantees ja paljoko ne kustannukset on, osu valinta kumpaanko tahansa. Ja jätä se "pahanpäivänvara" laskuihin mukaan, sairaus, onnettomuus, kuolema perhepiirissä jne... Auton takia on paha olla liisterissä ja yleensä sitten kun alkaa meneen päin seiniä menee joka asiassa. Lompakko sanelee ehdot, nykyään järki vaan on "siellä jossakin." Vipuun ei kannata auton takia mennä.
Tiedät paikan, kokeile
Lyhyesti:
Kaverilla W140, itsellä W126. Kasikoneisia molemmat. Ässämies tarvitsee bensarahaa ja aurinkolasit. Väyrysmies tarvitsee peltirahaa ja hitsauslasit
.
Ässällä saa kunnioitusta ja naisia, väyryskuskille viitotaan yöllä kyydin toivossa
.
Ässä tottakai
.
Edit: Tokkopa tuo muuten ilman bensaa kulkee nelikkoväykkykään
.
Kaverilla W140, itsellä W126. Kasikoneisia molemmat. Ässämies tarvitsee bensarahaa ja aurinkolasit. Väyrysmies tarvitsee peltirahaa ja hitsauslasit

Ässällä saa kunnioitusta ja naisia, väyryskuskille viitotaan yöllä kyydin toivossa

Ässä tottakai

Edit: Tokkopa tuo muuten ilman bensaa kulkee nelikkoväykkykään

Kyllä itseäänkin harmittaa ettei sitä ässää tullut suoraan aikoinaan hankittua. Jos tällä väykyllä pääsee litran pienemmällä kulutuksella, se on pieni raha siitä laatuerosta.
Sivumennen huomautettuna jos jollain ei ole varaa 8.5l/100km kulutukseen autossa, ajakoon vaikka mopolla. Moni riisikinnerikään ei pääse yhtä pieneen kulutuslukemaan kuin tämä 320. Eri asia jos hankkii sitten 5- tai 6-satkun - ne vaatii jo täpäkkää.
Sivumennen huomautettuna jos jollain ei ole varaa 8.5l/100km kulutukseen autossa, ajakoon vaikka mopolla. Moni riisikinnerikään ei pääse yhtä pieneen kulutuslukemaan kuin tämä 320. Eri asia jos hankkii sitten 5- tai 6-satkun - ne vaatii jo täpäkkää.
Riippuu vähän kanssa ajomäärästä. Ketjun aloittanut ei maininnut määrää, mutta minä lähtisin siitä 30.000+. Kyllä tuolla määrällä jo alkaa ajan myötä olemaan tuntua onko se sen ~9 vai 7 litraa, mutta kukin kykyjensä mukaan. Niinku sanoin, sunnuntaipörisijälle ei se pa-hinta haittaa tipan vertaa, vanhat harrastejenkit on joka kesä liikkeellä maksaa bansa sitten 1.20 tai 2.10 litralta.e320 kirjoitti: Sivumennen huomautettuna jos jollain ei ole varaa 8.5l/100km kulutukseen autossa, ajakoon vaikka mopolla. Moni riisikinnerikään ei pääse yhtä pieneen kulutuslukemaan kuin tämä 320. Eri asia jos hankkii sitten 5- tai 6-satkun - ne vaatii jo täpäkkää.
Isossa autossa on isot kulut, eikä polttoaine ole ainut kuluerä. Ja mitä vanhempi, sitä enemmän saa laittaa seteleitä sivuun. Varsinkin jos joutuu aina korjaamolla teettämään, tämän foorumin käyttäjäkunnasta suuri osa tuntuu itse osaavan huoltaa/korjata pelejään ja saa työkulut peittoon, mutta sääli sitä, joka himoittee kerrankin elämässään "kunnon autoa", joka aikanaan on ollut "hieman" eripaksuisen lompakon omistaville tehty ja sitten rupeaa ammattihuollon kanssa elämään tämän pelin kanssa yhteiselämää.
Mutta kukin tavallaan. Onhan se nähty.
Tiedät paikan, kokeile
ja taksit ei oo aina paskoja vaikka kuinka joku väittäs, ei taida pojat tietää että taksi kun on henkilö kuljetus ajoneuvo niin sen on OLTAVA kunnossa. aina huollatetaan varmasti liikkeessä ja ovat yleensä paremmassa kunnossa kun tavallisen maatiaisen autot.
Terveisin taksi autoilija
Terveisin taksi autoilija
190e 2.6 sportline automatic
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
On ollut aika harvinainen taksivalinta, jos E 280 on tosiaan taksina ollut
Siitä voisi sitten ehkä päätelläkin, että autoa on myös pidetty kunnossa.

Siitä voisi sitten ehkä päätelläkin, että autoa on myös pidetty kunnossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Täysin samaa mieltä.Taksit on ja pitää olla hyvässä kunnossa jos meinaa leipänsä tienata.terveisin entinen taksin kuljettajaeerop kirjoitti:ja taksit ei oo aina paskoja vaikka kuinka joku väittäs, ei taida pojat tietää että taksi kun on henkilö kuljetus ajoneuvo niin sen on OLTAVA kunnossa. aina huollatetaan varmasti liikkeessä ja ovat yleensä paremmassa kunnossa kun tavallisen maatiaisen autot.
Terveisin taksi autoilija
Eli kysymys oli varmasti siintä, että näyttää taksilta, ei että on ollut taksina.. Kaikki tietää vaan 200Dieselit ja kaikki loputkin väykyt on sitten vaan niitä ja vanhoja takseja. Eikös näin ajatellut hän.Ari66 kirjoitti:On ollut aika harvinainen taksivalinta, jos E 280 on tosiaan taksina ollut![]()
Siitä voisi sitten ehkä päätelläkin, että autoa on myös pidetty kunnossa.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
AijjahaPT kirjoitti:Eli kysymys oli varmasti siintä, että näyttää taksilta, ei että on ollut taksina..

Minä taas luin tekstiä kuin piru raamattua eli ymmärsin, että ko. henkilöllä on kiikarissa entinen taksi.
No, meillä on väykky enkä sitä mitenkään "entiseksi taksiksi" miellä.
Varsinkaan, kun ei ole siinä ajossa koskaan ollut.
Olihan yhteen aikaan paljon Volvo 740:siäkin takseina, eikä käsittääkseni nekään moista leimaa saaneet ?
Tai kääntäen, onko hyväkin että katsotaan "taksiksi"?
Siinä hommassahan ei moni peli kestä

Menipä filosofiseksi ja enemmänkin menisi, mutta pidänpä pienen hengähdystauon

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Faktathan sulla on jo paperilla: mieti kumpi sopii käyttöösi paremmin: missä ajat, miten, paljonko - isolla/pienellä tiellä, maalla/kaupungissa? Mitä kuljetat ? Laske kustannukset. Jos ajat vähän niin eroakin on vähän. Vaikein arvattava on vaihtoarvon kehitys ja se riippuu myös autoyksilöstä, sen historiasta ja alkuperäisyydestä (jossakin vaiheessa hinnat alkaa taas nousta kun aletaan puhua keräilyharvinaisuudesta). Molemmissa autoissa hajonta on paljon suurempi kun E200D:ssa
Yleisistä kulutusosista osa on samoja ja osa S:n osista vähän kalliimpia. Harvinaisemmat osat on ässässä paljon kalliimpia samoin kuin 4-matic tekniikka = ei huomattavaa eroa jos ei mitään vakavaa satu.
Em. syistä halvan "pommin" osto ei kannata - markkina-arvon erotus ehjään autoon säilyy samana mutta kalliin remontin riski on iso.
Lopuksi tärkein: koeaja ainakin pari kappaletta kumpiakin niin että tiedät miltä kunnossa oleva auto tuntuu ajossa. Jos numeroilla ei ole isoa eroa niin tällä tavalla se on sitten ratkaistava. Jos molemmat miellyttää niin anna numeroiden ratkaista.
Yleisistä kulutusosista osa on samoja ja osa S:n osista vähän kalliimpia. Harvinaisemmat osat on ässässä paljon kalliimpia samoin kuin 4-matic tekniikka = ei huomattavaa eroa jos ei mitään vakavaa satu.
Em. syistä halvan "pommin" osto ei kannata - markkina-arvon erotus ehjään autoon säilyy samana mutta kalliin remontin riski on iso.
Lopuksi tärkein: koeaja ainakin pari kappaletta kumpiakin niin että tiedät miltä kunnossa oleva auto tuntuu ajossa. Jos numeroilla ei ole isoa eroa niin tällä tavalla se on sitten ratkaistava. Jos molemmat miellyttää niin anna numeroiden ratkaista.
Itse ajan lähemmäs 50 000 vuodessa eikä polttoainekulut ole kertaakaan tuntuneet ylettömiltä. Sensijaan ohitustilanteissa (joita tulee noihin kilometreihin riittävästi) arvostaa joka kerta polkimen päästä löytyvää voimaa.
Polttoainekuluissa tulee maksimissaan parin tonnin vuotuinen ero, hinta jonka maksaa mielellään siitä ettei tarvi jäädä joka rekan ja traktorin taakse junnaamaan muutenkin jo pitkän työpäivän päätteeksi (tai aluksi).
Polttoainekuluissa tulee maksimissaan parin tonnin vuotuinen ero, hinta jonka maksaa mielellään siitä ettei tarvi jäädä joka rekan ja traktorin taakse junnaamaan muutenkin jo pitkän työpäivän päätteeksi (tai aluksi).
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Suhteellista.e320 kirjoitti:Sensijaan ohitustilanteissa (joita tulee noihin kilometreihin riittävästi) arvostaa joka kerta polkimen päästä löytyvää voimaa.
Kyllä turbodieselistäkin löytyy ohitustilanteisiin "riittävästi" voimaa.
Moottorin olemukseen mieltymyksillä lienee se suurempi ero.
Joku arvostaa "räjähtävämpää" lähtöä, toinen taas sitä sitkeyttä joka vie jonon ohi sekin.
Itse henkilökohtaisesti pidän pitkässä juoksussa dieselmoottoreiden ominaisuuksista.
Mutta en ole bensiinikoneidenkaan ominaisuuksia vielä aivan tyystin unohtanut.
Molempi parempi ja loppumetreillä ratkaisee oma mieltymykset.
Molemmissa hyvät puolensa, kuin myös huonot puolensa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Juu mutta kuten sanoin vastaavan dieselin pyynnit liikkuivat 10t€ kalliimmalla tasolla. Jos nykyään saa dieseleitä halvemmalla, totta kait se kannattaa. Kyse olikin lähinnä siitä että suorituskyvystä maksaa käyttökuluissa jonkunverran lisää, toisin olisi jos kyseessä olisi vaikkapa 200 bensa tms. jolloin hyöty olisi nolla ja ajokulut kalliimmat.
Miksei. Onhan niitä isoja bensa-autoja useitakin kun ajetaan suuremmissa kaupngeissa, tällöin se kulutus ei niinkään haittaa kun keikat on yleensä erittäin lyhyitä ja lähtörahalla saa hyvän tulon parin kilsan baarikeikastakin. Tampereellakin oli/on joku vanha Lincolni surraamassa 

Tiedät paikan, kokeile
Joo siis sen verran tarkennusta, että tosiaan ei ollut kyse taksista, vaan
nimenomaan siitä, että on "taksi"- mallia verrattuna siihen, että
S on jotain muuta.....
Mutta kylllä näiden juttujen perusteella alkaa S tuntua vahvemmalta ehdokkaalta (juuri lueskelin threadin Väyryskän peltihommista ja ne ovat mielestäni vihovimeisiä hommia autossa. Tekniikkaa kyllä remppaa ihan mielellään ruostehommiin verrattuna).
Käyttötarkoitus tosiaan jäi mainitsematta, eli n. 30 km/päivä työmatka- ajoa, suurin osa 100km/h alueella. Lisäksi sitten mahdolliset kauppareissut ja sunnuntaiajot. S tulisi lähinnä pelkästään tuollaiseen ns. kakkoskäyttöön, mutta Väyryskää olisi voinut ajatella jopa perheen varsinaiseksi käyttöautoksikin.
J
nimenomaan siitä, että on "taksi"- mallia verrattuna siihen, että
S on jotain muuta.....
Mutta kylllä näiden juttujen perusteella alkaa S tuntua vahvemmalta ehdokkaalta (juuri lueskelin threadin Väyryskän peltihommista ja ne ovat mielestäni vihovimeisiä hommia autossa. Tekniikkaa kyllä remppaa ihan mielellään ruostehommiin verrattuna).
Käyttötarkoitus tosiaan jäi mainitsematta, eli n. 30 km/päivä työmatka- ajoa, suurin osa 100km/h alueella. Lisäksi sitten mahdolliset kauppareissut ja sunnuntaiajot. S tulisi lähinnä pelkästään tuollaiseen ns. kakkoskäyttöön, mutta Väyryskää olisi voinut ajatella jopa perheen varsinaiseksi käyttöautoksikin.
J
Ehdottomasti S, tai sitte molemmat...jh71 kirjoitti:Joo siis sen verran tarkennusta, että tosiaan ei ollut kyse taksista, vaan
nimenomaan siitä, että on "taksi"- mallia verrattuna siihen, että
S on jotain muuta.....
Mutta kylllä näiden juttujen perusteella alkaa S tuntua vahvemmalta ehdokkaalta (juuri lueskelin threadin Väyryskän peltihommista ja ne ovat mielestäni vihovimeisiä hommia autossa. Tekniikkaa kyllä remppaa ihan mielellään ruostehommiin verrattuna).
Käyttötarkoitus tosiaan jäi mainitsematta, eli n. 30 km/päivä työmatka- ajoa, suurin osa 100km/h alueella. Lisäksi sitten mahdolliset kauppareissut ja sunnuntaiajot. S tulisi lähinnä pelkästään tuollaiseen ns. kakkoskäyttöön, mutta Väyryskää olisi voinut ajatella jopa perheen varsinaiseksi käyttöautoksikin.
J

MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)