W201 Takajousien irrotus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

W201 Takajousien irrotus.

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eli onnistuuko nuo irrottaa niin, että hallitunkki alatukivarren alle. Sisäpään pultti pois ja sitte laskee hiljalleen tunkkia ja takaisinlaitto päinvastaisessa järjestyksessä?

Vai onko olemassa helpompia keinoja ku ei oo mersun jousipuristinta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
MiTk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Pe 13.06.2003 11:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja MiTk »

Juurikin noin vaihtelin jouset omaani pari viikkoa sitten, onnistuu varmaa nopeimmin tuolla tavalla kuin millään puristimilla. Takajousissa ei ole kovin kova jännitys joten mitään suurempaa vaaraa ei tuossa hommassa ole.
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

MiTk kirjoitti: Takajousissa ei ole kovin kova jännitys.
No ei varmaan ainakaan sen jälkeen ku katkasee puolet pois :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 02.09.2005 21:42
Paikkakunta: Pärnu, EST

Jousien puristelu

Viesti Kirjoittaja jomi »

No kerroppa onnistuko se homma ihan iisisti, ja onnistuuks samalla idealla
myös etupäähän.

Huomasin, että toi mun 190 E tuntuu varsin vetelältä kun on kesän ajellut porsaalla. Mun edllisessä 190 D:ssä parani ajo-ominaisuudet merkittävästi kun vaihdettiin vieterit ja iskarit.

Oon myös miettinyt pitäiskö peliä vähän laskee alaspäin, ois kiva jos kuulis kokemuksia aiheesta. :?: :?: :?:
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Avatar
simppa1048
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ma 28.03.2005 17:30
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja simppa1048 »

joo ei o ikinä tarvinnu puristimii takapäähän.
Avatar
Hidden
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.06.2005 11:32
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Kyl mä ainakin ajattelin tossa huomenna vaihtaa jouset enkä ajatellu hakee mersun puristimii sitä varten...

kyl se pitäis ainaki onnistuu tol tunkki viritelmäl....

tai ainakin toivottavasti :)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hidden kirjoitti:Kyl mä ainakin ajattelin tossa huomenna vaihtaa jouset enkä ajatellu hakee mersun puristimii sitä varten...

kyl se pitäis ainaki onnistuu tol tunkki viritelmäl....

tai ainakin toivottavasti :)
Joo oonki unohtanu kirjottaa, eli tunkkisysteemillä onnistuu vallan mainiosti :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hidden ja jomi, lukekaa tämä.

Haulla löytyy aiheesta vaikka mitä muutakin.
Samat jutut pätevät W201 ja W124.

Edittiä: siis 201 ja 124.
W210 ja 202 keulapää on pikkuisen erilainen, toki samalla puristimella niihinkin jousi vaihtuu.
Viimeksi muokannut dealer, Su 18.09.2005 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Tälleen ihan btw onko kenelläkään kuvaa noista "aidoista" puristimista? En oo semmosia koskaan nähny. Jostain muistan lukeneeni et niitä on porukka tehny itse jostain 25mm kierretangosta ja jostain levyistä...en nyt ihan satavarma kuitenkaan ole.
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

ei tarvi puristimia ollenkaan,jos vaihtelee kakkosneloseen jousia.. :wink:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: Jousien puristelu

Viesti Kirjoittaja Soininen »

jomi kirjoitti:No kerroppa onnistuko se homma ihan iisisti, ja onnistuuks samalla idealla
myös etupäähän.

Huomasin, että toi mun 190 E tuntuu varsin vetelältä kun on kesän ajellut porsaalla. Mun edllisessä 190 D:ssä parani ajo-ominaisuudet merkittävästi kun vaihdettiin vieterit ja iskarit.

Oon myös miettinyt pitäiskö peliä vähän laskee alaspäin, ois kiva jos kuulis kokemuksia aiheesta. :?: :?: :?:
Onnistuu takuulla.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Vastaa Viestiin