W126 turbodieselöity
W126 turbodieselöity
Moi!
tämmönen rupes kiinnostamaan:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=355453
Koitin hiukan haeskella tietoa, mutta en oikeen löytäny. Onko nuo tekniikka vaihdetut kaikki järjestään susia? Miltä tämä vaikuttaa? Mistähän tuo tekniikka vois olla peräisin? Entä onko hinta edes hiukan oikealla suunnalla? Kannataako tämmöset jättää väliin? Itselle olen ajoautoa hakemassa ja dieseli pitäis olla. Kannattaisko vaan tyytyä orkkikseen W123 D300:seen???
Mielipiteistä olisin kiinnostunut. Itsellä ei ole ennen mersua ollut, joten saattaa osa kysymyksistä olla hiukan tyhmiä, mutta kait sitä pian oppii...
tämmönen rupes kiinnostamaan:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=355453
Koitin hiukan haeskella tietoa, mutta en oikeen löytäny. Onko nuo tekniikka vaihdetut kaikki järjestään susia? Miltä tämä vaikuttaa? Mistähän tuo tekniikka vois olla peräisin? Entä onko hinta edes hiukan oikealla suunnalla? Kannataako tämmöset jättää väliin? Itselle olen ajoautoa hakemassa ja dieseli pitäis olla. Kannattaisko vaan tyytyä orkkikseen W123 D300:seen???
Mielipiteistä olisin kiinnostunut. Itsellä ei ole ennen mersua ollut, joten saattaa osa kysymyksistä olla hiukan tyhmiä, mutta kait sitä pian oppii...
Ainakin noista homehtuneista puskurikromeista tulee miehekäs lasku jos meinaat ehjiin vaihtaa, kertoot viisaammat hinnan, omassani on onneksi ehjät.
Saattaa olla ihan nohevakin peli, eihän se tekniikanvaihto tosin orkkista vastaa koskaan. Onkohan muuten 5 vai 6 pyttyinen kone? Vitonen varmaan, eli ei juuri hyökkäile.
Saattaa olla ihan nohevakin peli, eihän se tekniikanvaihto tosin orkkista vastaa koskaan. Onkohan muuten 5 vai 6 pyttyinen kone? Vitonen varmaan, eli ei juuri hyökkäile.

Eiköhän tuo ole W123:sen 5-pyttysellä pannulla tai sitten joku oma viritys, ainakin jos hinnasta voi jotain päätellä. Tekniikan- ja korinvaihtojen laatuhan riippuu aina tekijästä, harvemmin tosin on näkynyt alkuperäisen voittavia viritelmiä. W126:stahan on tehty oikeastikin turbodieselinä Amerikan markkinoille; 80-luvun alussa 5-pyttysellä 121hv motilla, faceliftin jälkeen 6-pyttysellä 150hv W124:sen koneella ja 90-luvun alussa surullisen kuuluisalla 136hv 3,5-litraisella pannulla.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Eikös tuo W123:sen 3.0L kone oo ihan pomminvarma? Mutta mites kun tuossa on turbo, niin saiko W123:sia turbolla ja miten ne on yleensä kestäny? Tuossa näyttäis takapäässä olevan hiukan fixaamista. Auto tulisi kuitenkin ihan ajoautoksi, joten ihan alkuperäiskuntoinen sen ei tarttiskaan olla. Halpa hinta vaan houkuttaa ja toisena vaihtoehtona on sitten joku 300:nen W123. 

Saihan niitä turbollakin. Olivat vain aika harvinaisia. Myös turbokone on luja. Tosin ei nuo w123:n koneet mitään hirveän taloudellisia ole jos vertaa vaikka w124:n .IsoWee kirjoitti:Eikös tuo W123:sen 3.0L kone oo ihan pomminvarma? Mutta mites kun tuossa on turbo, niin saiko W123:sia turbolla ja miten ne on yleensä kestäny? Tuossa näyttäis takapäässä olevan hiukan fixaamista. Auto tulisi kuitenkin ihan ajoautoksi, joten ihan alkuperäiskuntoinen sen ei tarttiskaan olla. Halpa hinta vaan houkuttaa ja toisena vaihtoehtona on sitten joku 300:nen W123.
No ne ostajat on tietysti tämmösiä peeloja, kuten minäkin. Ainoo ero on vaan se, että ne ei kysy keneltäkään, ostaa vaan... Tietysti halpa hinta on hyvä houkutin..Ere866 kirjoitti:Ei ainakaan orkkispenkit taida olla....
Älä ota nokkiis, mutta itse olen monesti ihmetellyt(myös tämän yksilön kohdalla), miten ihmeessä tuollaisille (ja monille muille) löytyy ostajat.?
W124:nen olis varmaan taloudellisempi, mutta ulkonäkö ei miellytä. Taitaa jäädä tuo W123:nen ainoaks vaihtoehdoksi. Täytyy nyt kuitenkin kysäistä tuoltakin kaverilta, että miten kovasti se siitä haluu eroon.
Ketuttaa vaan kun joutuu toisten virityksiä korjailemaan, sillä virityksillä noista taitaa olla useimmat toteutettu.
Niin ja herneitä en nenääni ota. Parempi saada hiukan näpeilleen foorumilla, kuin reilusti turpaan tosielämässä

Sehän voi tietysti olla ihan hyväkin peli. Katso kuitenkin että konehuoneessa on sähköt ym: laiteltu kohtuu siististi, että nopeusmittari toimii ja näyttä kohtuu oikein, että moottorin kiinnikeet ovat kunnolliset. Jos kaikki näyttää edelleen hyvältä, niin siitäpä saa aika hyvän auton, varmaankin kahdella tonnilla. Käyttökulut on tosin hieman korkeammat, mutta onhan autokin vähän isompi.
Jos vain mahdollista, eikä jälkien paikkailu ole mielipuuhaasi, pysy alkuperäisessä. Eri asia sitten ovat rahalla rakennetut ja jäljitettävät vehkeet, mutta yksi ainoa korin-/tekniikanvaihtocoupe on varmasti ollut osallisena luonteeni kehittymiseen jonkinasteiseksi originaalipuristiksi. Ota selvää vaihdetuista osista, koska tehty, onko prosentteja... ettei tule myöhemmin ikävyyksiä. Kanta-auton saat selville esim. lähettämällä tekstiviestin numeroon 16400 (Autofakta). Vastaus maksaa euron, pari.
Koodi: Valitse kaikki
AF rekisterinumero
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Re: W126 turbodieselöity
[Itselle olen ajoautoa hakemassa ja dieseli pitäis olla. Kannattaisko vaan tyytyä orkkikseen W123 D300:seen???]
Mä en oikein ymmärrä miksi auton pitäisi olla orkkis?
Kyllä ainakin oma autoni on parantunut kun olen siihen osia vaihdellut. Olisi jo kauan sitten mennyt käyttökelvottomaksi jos en olisi näin toiminut
Jälkiasennus turbojen kohdalla ymmärrän kyllä, että jos Mersun koneitten turboversio on tehty kestävämmistä osista, niin jälkeenpäin turbotettu vapaastihengittävä ei ole yhtä hyvä.
Kyllä ainakin oma autoni on parantunut kun olen siihen osia vaihdellut. Olisi jo kauan sitten mennyt käyttökelvottomaksi jos en olisi näin toiminut

Jälkiasennus turbojen kohdalla ymmärrän kyllä, että jos Mersun koneitten turboversio on tehty kestävämmistä osista, niin jälkeenpäin turbotettu vapaastihengittävä ei ole yhtä hyvä.
Re: W126 turbodieselöity
No minä keksin ainakin 3 syyytäJori Ravantti kirjoitti:[Itselle olen ajoautoa hakemassa ja dieseli pitäis olla. Kannattaisko vaan tyytyä orkkikseen W123 D300:seen???]
1) Kaikki autoon tehdyt muutokset laskevat sen arvoa, riippumatta siitä miten kalliita ne ovat. Tämä jatkuu 25/30 vuoden ikään saakka jolloin autot jakautuvat kahteen ryhmään
-museoitavat (orggiskuntoiset tai sellaiseksi palautettavissa olevat) keräilyharvinaisuudet
-varaosa-autot -> paalaajaan kilohinnalla
2) Eräänä päivänä katsastusmies jonka kanssa sulla ei oikein synkkaa muistaa kysyä "Täällä lukee että rakennettu auto, olikos sulla papereita että mitäs noista osista on vaihdettu..."
3) Etsit autoosi varaosaa X ( vakkapa tuulettajan hihna / etujouset / moottorin ohjausboxi / johtosarja /...). Vaihtoehtoja on tusina tai kaksi sen mukaan mitä varusteita autossa on ollut ja onko auto myyty alunperin Brasiliaan, Espanjaan vai Lokalahdelle. Kun olet saanut pari kertaa väärän osan, asentanut ja ja käynyt sen vaihtamassa asiaankuuluvin kommentein, muistat mainita varaosamyyjälle "ai niin ja on siihen konekin vaihdettu kun se on diiselöity" teistä tulee elinikäiset ystävät...
- simppa1048
- Vakiokalustoa
Useat meistä ovat sitä mieltä, että Ässämersu on kelpo peli.
Useat ovat myös sitä mieltä, että paras moottori 123 koriseen on turbodiesel.
Kun edellä olevat kaksi asiaa yhdistetään, saadaan hyljeksittävä kapistus ?
Ei kai asia voi noin yksioikoinen olla, voisin itse kuvitella ajavani dieselöidyllä Ässällä.
Tai no ei sentään Ässällä, jos vaikka HVM sattuu lukemaan tämän
Kyse oli käyttöautosta ja siitä että sellaista ollaan ostamassa > pelkästään etu jos arvo on alentunut dieselöinnillä, eikös ?
Tietysti tekniikanvaihto pitää olla kunnolla tehty, prosentit alhaiset / OK.
En usko että varaosien kanssa tulee kohtuuttomasti ongelmia, paitsi jos omistaja on puupää joka ei osaa osia tilatessaan kertoa autostaan muuta kuin sen legendaarisen
"no se on kakssatanen"
Ei kai asia voi noin yksioikoinen olla, voisin itse kuvitella ajavani dieselöidyllä Ässällä.
Kyse oli käyttöautosta ja siitä että sellaista ollaan ostamassa > pelkästään etu jos arvo on alentunut dieselöinnillä, eikös ?
En usko että varaosien kanssa tulee kohtuuttomasti ongelmia, paitsi jos omistaja on puupää joka ei osaa osia tilatessaan kertoa autostaan muuta kuin sen legendaarisen
"no se on kakssatanen"

wiimax.fi
No sattuu sedealer kirjoitti:Useat meistä ovat sitä mieltä, että Ässämersu on kelpo peli.
"no se on kakssatanen"

Yhdyn edelliseen kommenttiin.
Kyseinen "helmi" vietti viime kesän täällä minun hallin pihalla. Ei mitään hyvää sanottavaa autosta.
Todettiin että ei yritetä korjata. Silloin oli laatikko paskana... sain ajamalla hallista ulos ja pesin käteni. Kone ei ole häävi ja kori loppu. Työ ei taatusti lopu koskaan
Löytyy varmasti hyviäkin korin/ tekniikan vaihdon kokeneita yksilöitä, mutta tämä ei kuulu siihen joukkoon.
Ne kaksi sanaa on varmaan meille kaikille opetettu jo hyvin varhaisessa iässä kun ollaan elämää opeteltu: EI KOSKE!
Kyseinen "helmi" vietti viime kesän täällä minun hallin pihalla. Ei mitään hyvää sanottavaa autosta.
Todettiin että ei yritetä korjata. Silloin oli laatikko paskana... sain ajamalla hallista ulos ja pesin käteni. Kone ei ole häävi ja kori loppu. Työ ei taatusti lopu koskaan

Löytyy varmasti hyviäkin korin/ tekniikan vaihdon kokeneita yksilöitä, mutta tämä ei kuulu siihen joukkoon.
Ne kaksi sanaa on varmaan meille kaikille opetettu jo hyvin varhaisessa iässä kun ollaan elämää opeteltu: EI KOSKE!

Joku mersupurkaamo??
No niin minäkin. Kysymys vaan siitä että kenen dieselöimänä ja miten. Kaikilla ei ole dealer-luokan ammattitaitoa tehdä koneenvaihtoa tai nähdä mitä on vaihdettu. Muutakin joutuu ilmeisesti vaihtamaan kun pelkän koneen jos meinaa saada aikaan auton joka toimii kunnolla?dealer kirjoitti:Useat meistä ovat sitä mieltä, että Ässämersu on kelpo peli.
Lähinnä mielessä on jenkkiautojen dieselöinnit ja muut koneenvaihdot joita olen nähnyt ja yleensä kun lohko on vaihtunut niin sen huomaa sekä pellin alla että ajossa - viimeistään apulaitteet ja sähkökytkennät on jostakin hämärän rajamailta. Mutta voipi olla tilastoharhaa, ehkä se kunnolla tehty dieselöintikin on jossakin.
Sitten on niitä jotka hieroo ja hieroo...mutta kun sopiva tarjous sattuu näille kohdalle hakevat kottikärryllisen juhla-mokkaa -siinä ei ainakaan näpit palaEre866 kirjoitti: Älä ota nokkiis, mutta itse olen monesti ihmetellyt(myös tämän yksilön kohdalla), miten ihmeessä tuollaisille (ja monille muille) löytyy ostajat.?

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viesti:
Jori Ravantti
Mä olen ainakin vaihtanut Mersustani koneen, eikä se ollut sieltä vaikeimmasta päästä olevia hommia vaikka siinä yhtä sun toista joutuu ruuvaamaan. Paljon ikävämpi homma on ollut esim. etujousten vaihto.
Oma käsitykseni on se, että jos autoja käytetään käyttöautona pari vuosikymmentä, niin ne ei ole kovin hyvässä kunnossa ellei niihin ole tehty isoja korjaustoimia joka mahdollisesti sisältää tekniikan vaihtoa.
Eri juttu on jotkut sellaiset autot, joita ei käytetä autoina, vaan enemminkin näyttelyesineinä vaikkeivat ne varsinaisissa autonäyttelyissä olisi koskaan.
Jos olisin S:ssää ostamassa, suhtautuisin siihen niinkuin muihinkin käyttöautoihin. Saisi olla mielellään vetokoukku, dieselkone...
PS: Vuosi sitten näin jossain V8 lehden ilmoituksessa tekstin, jossa luki oliko nyt mattamustan Rambler farmarin kohdalla jotain: "Ei jupeille, eikä silkkiperseille!"
Oma käsitykseni on se, että jos autoja käytetään käyttöautona pari vuosikymmentä, niin ne ei ole kovin hyvässä kunnossa ellei niihin ole tehty isoja korjaustoimia joka mahdollisesti sisältää tekniikan vaihtoa.
Eri juttu on jotkut sellaiset autot, joita ei käytetä autoina, vaan enemminkin näyttelyesineinä vaikkeivat ne varsinaisissa autonäyttelyissä olisi koskaan.
Jos olisin S:ssää ostamassa, suhtautuisin siihen niinkuin muihinkin käyttöautoihin. Saisi olla mielellään vetokoukku, dieselkone...
PS: Vuosi sitten näin jossain V8 lehden ilmoituksessa tekstin, jossa luki oliko nyt mattamustan Rambler farmarin kohdalla jotain: "Ei jupeille, eikä silkkiperseille!"

Tämä ei ko. autoon liity mitenkään, mutta minusta kyllä tuntuu että jos osaa autoon erilaisen koneen vaihtaa ja saa sen toimiin, niin ei sitä nyt kovin huonosti tai väärin oo voinu tehdä, ainahan sitä jotain pikku muutoksia voi joutua jälkeenpäin tehä mutta eipä ne minusta ainakaan oo mitään semmosta että tarttis pelätä jos pysyy työkalut kädessä ja on vähä autoa värkännyt ja eiköhän korjaamoillakin osata tarvittaessa vähä soveltaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viesti:
koneenvaihdoista
[quote="Antti M."]Tämä ei ko. autoon liity mitenkään, mutta minusta kyllä tuntuu että jos osaa autoon erilaisen koneen vaihtaa ja saa sen toimiin, niin ei sitä nyt kovin huonosti tai väärin oo voinu tehdä]
Koneenvaihto voi olla jonkin verta hankalaa jos laittaa sellaisen koneen, joka ei suoraan kiinnipulttaamalla kyseiseen automalliin käy.
Itse olen kerran tehnyt niin ja se oli huomattavasti hankalampaa kuin tavanomainen Mersun koneen vaihto. Joutu mm. teettämään kardaanin oikeanmittaiseksi ja viemään tasapainotettavaksi. Myös koneen kannakkeiden kanssa oli hommaa.
Koneenvaihto voi olla jonkin verta hankalaa jos laittaa sellaisen koneen, joka ei suoraan kiinnipulttaamalla kyseiseen automalliin käy.
Itse olen kerran tehnyt niin ja se oli huomattavasti hankalampaa kuin tavanomainen Mersun koneen vaihto. Joutu mm. teettämään kardaanin oikeanmittaiseksi ja viemään tasapainotettavaksi. Myös koneen kannakkeiden kanssa oli hommaa.