turboko meni - c 250 tdt
turboko meni - c 250 tdt
C 250 Turbodiesel, 1999, 190 000 km. Tänään ohittaessani huomasin että reilummin polkiessa 2200 kierroksen kohdalla alkaa vinkuna joka kuulostaa turboperäiseltä.. Sama toistuu samalla kierrosluvulla joka kerta, ja voimistuu kun monoa tarjoaa lisää. Onko homma selvä, eli uutta turboa kehiin, vai voiko vinkuna kuulua jostain muualta, ahtoputki rikki, tms. ?
Kannattaako tuolla ajaa lainkaan, eli mitkä ovat turbotuhon seuraukset?
Kannattaako tuolla ajaa lainkaan, eli mitkä ovat turbotuhon seuraukset?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Re: turboko meni - c 250 tdt
Vitossa alkoi aikoinaan kuulumaan kuvailemaasi vinkunaa, syynä oli ilmansuodatin, joka oli jotenkin kierähtänyt paikaltaan.
No jos siellä on siipi saanut siipeensä
niin pahimmillaan sieltä lähtee jotain metalliroinaa koneen sisälle, joten kannattaa se tutkailla aika tarkkaan nyt ja heti. Ei liene iso homma ottaa ahdinta irti vai onko siinä hirveästi härpäkettä edessä ? Sitten vain ahtimesta pesät auki jne.
No jos siellä on siipi saanut siipeensä

Lisää tietoa: www.skg.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ilmansuodattimelta tuo minustakin kuulostaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ei siinä paljon tekemistä ole että saa turbon irti. ... ja samallahan sen vaihtaa uuteen 

Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Onko vedot ihan OK, vai onko "hengen ahdistusta". Kuulostaa siltä että ahdin alkaisi kavitoimaan ja menee ylikierroksille. Eli joko painepuolella ilmavuoto, tai imupuolella tukkoisuutta. Jotenkaan se ei kuulostaisi turbovialta, kun se vinkuna kuuluu vain tietyllä kierrosluvulla
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Helpoin homma varmaan tarkistaa paineputket ensimmäisenä ennenkuin
rupeaa turboa irrottelemaan (meillä oli kuorma-autossa sama vika kun
ahtopaine nousi 1bar:iin rupes vislaan, käytettiin paineputkiston kumiputket
irti mahdollisten murtumien etsimiseksi, mitään ei löytynyt putket paikoilleen
ja vislaus loppui
joku putki oli tieten huonosti paikoillaan ja pääsi sitä
kautta vuotamaan)
rupeaa turboa irrottelemaan (meillä oli kuorma-autossa sama vika kun
ahtopaine nousi 1bar:iin rupes vislaan, käytettiin paineputkiston kumiputket
irti mahdollisten murtumien etsimiseksi, mitään ei löytynyt putket paikoilleen
ja vislaus loppui

kautta vuotamaan)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
Faijalla samanlaisessa mutta -97 autossa ihmeteltiin kanssa vinkunaa. Siitä oli kuulerinpääty revenny. Saivat korjattua sen pajalla. Se kuuleri on siellä puskurin alla/takana vähän piilossa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Kiitoksia kaikille, hyviä vinkkejä on tullut taas. Ilmaputsari menee vaihtoon ensimmäisenä, sillä tuleekin 1 v / 30 000 täyteen; samoin ajattelin tarkistaa paineputkien liitokset.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
No niin, ilmanputsari vaihdettu, ja liitokset tuli tarkistettua, kaikki joihin pääsin helposti käsiksi. Kuuleri on niin pahassa paikassa, etten auton alle pääsemättä päässyt edes katsomaan että on päällisin puolin kunnossa. Ääni ei hävinnyt mihinkään. Nyt tarkemmin kuunnellessani ääni kuulostaakin ehkä enemmän sirinältä kuin vinkunalta, sellainen melko terävä ja kuuluva ääni kuitenkin.
Moniurahihnakin kävi mielessä, jos väliin olisi päässyt naftaa polttoaineputkia vaihtaessani taannoin.. Mutta jos kyseessää olisi hihna, ääni kai ilmenisi tyhjäkäynnilläkin samoilla kierroksilla?? Tämä ääni nimittäin reagoi selvästi kaasun asentoon. 2-3 vaihteilla kaasuttaessa reilummin, se alkaa kuuluua tuossa 2200 kierroksen kohdalla, mutta 1-vaihteella kuuluu vain pieni vinkaisu just ennen vaihtoa ~3000 kierroksen kohdalla. Siinä mielessä tuntuisi ahtopaineeseen liittyvältä.
Moniurahihnakin kävi mielessä, jos väliin olisi päässyt naftaa polttoaineputkia vaihtaessani taannoin.. Mutta jos kyseessää olisi hihna, ääni kai ilmenisi tyhjäkäynnilläkin samoilla kierroksilla?? Tämä ääni nimittäin reagoi selvästi kaasun asentoon. 2-3 vaihteilla kaasuttaessa reilummin, se alkaa kuuluua tuossa 2200 kierroksen kohdalla, mutta 1-vaihteella kuuluu vain pieni vinkaisu just ennen vaihtoa ~3000 kierroksen kohdalla. Siinä mielessä tuntuisi ahtopaineeseen liittyvältä.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Joo faijan autossa ääni tuli vasta kun kuormitettiin eli ahdot nousi.
Onko auto laiskemman tuntuinen? Syö vähän tehoa jos kuulerissa reikää...
Onko auto laiskemman tuntuinen? Syö vähän tehoa jos kuulerissa reikää...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Eipä tuo ainakaan huomattavasti laiskemmalta tunnu, jos nyt en oo kunnolla uskaltanut kenkää antaakaan kun ei tiedä missä vika onAhti kirjoitti:Joo faijan autossa ääni tuli vasta kun kuormitettiin eli ahdot nousi.
Onko auto laiskemman tuntuinen? Syö vähän tehoa jos kuulerissa reikää...

VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Siihen kuulerin kimppuun pääseminen onkin sitten aikas pirullinen homma.mikkop kirjoitti: Kuuleri on niin pahassa paikassa, etten auton alle pääsemättä päässyt edes katsomaan että on päällisin puolin kunnossa.
.
jos tarvit ohjeet niin voin skannata ne tuosta alfamerin kirjasta ja laittaa tänne näkösälle.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Ois meinaan aikasten reilusti tehty jos jaksaisit skannata ja laittaa näkösälle tai postiin. Pitäs itelle pestä puhtaaksi tuo jäähdytin.Siihen kuulerin kimppuun pääseminen onkin sitten aikas pirullinen homma.
jos tarvit ohjeet niin voin skannata ne tuosta alfamerin kirjasta ja laittaa tänne näkösälle.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
-Diesel inside-
Laitan tuossa illan mittaan sen tänne esille.Mika.U kirjoitti:Ois meinaan aikasten reilusti tehty jos jaksaisit skannata ja laittaa näkösälle tai postiin. Pitäs itelle pestä puhtaaksi tuo jäähdytin.Siihen kuulerin kimppuun pääseminen onkin sitten aikas pirullinen homma.
jos tarvit ohjeet niin voin skannata ne tuosta alfamerin kirjasta ja laittaa tänne näkösälle.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Tässäpä ois ne ohjeet miten saa coolerin irti w202:sta. Tietysti skannerini on tollanen halppis malli niin eihän tuota kirjaa saanu siihen milläään konstilla niin että ois kaikki teksti näkyny kunnolla joten kirjoitin noi ohjeet tohon suoraan.
Ahtoilman jäähdyttimen irroitus ja asennus
1: Jokaisessa turbomoottorilla varustetuissa malleissa turboahtimelta moottoriin virtaava ilma kulkee ahtoilman jäähdyttimen eli niin kutsutun välijäähdyttimen kautta.
Ahtoilman jäähdytys parantaa moottorin tehokkuutta entisestään alentaen samalla lämpökuormitusta ja myös pakokaasupäästöjä.
2: Irroita moottorin jäähdytin sekä auton etupuskuri.
3: Irroita ilmaputket ahtoilman jäähdyttimestä.
4: Jos auto on varustettu ilmastoinilla irroita ilmastointi laitteen netesäiliön (kuivain) Kiinnityspultit ja nosta lauhdutin syrjään.Tue asetelma siten,ettei mitään rasitusta pääse syntymään.
5: Irroita ahtoilman jäähdyttimen etupuolella sijaitseva ilmaohjain.
6: Nosta ahtoilman jäähdytin pois kiinnityskumeistaan. Mitään kiinnitys pultteja ta –muttreita ahtoilman jäähdyttimellä ei ole.
7: Asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus, mutta huomaa lisäksi seuraavat seikat:
8: Tarkasta ahtoilman jäähdyttimen kiinnityskumien kunto ja vaihda ne tarvittaessa uusiin.
9: Käytä asennuksessa uusia ruuvityyppisiä ilmaputkien kiristyssiteitä, mikäli vanhat siteet olivat puristustyyppiset ja ne vaikuttivat hiemankin löystyneiltä. Muista, että ilmavuoto ahtoilman jäähdyttimen liitoksissa aiheuttaa moottorin tehon laskun.
Onnea Kaikille jotka projektiin ryhtyy.
Itse kans teen tuon putsaus homman ens viikon aikana...ja jotain muutakin on autoon tulossa ja jotain on jo tehtykkin mutta niistä tuonnempana.

Ahtoilman jäähdyttimen irroitus ja asennus
1: Jokaisessa turbomoottorilla varustetuissa malleissa turboahtimelta moottoriin virtaava ilma kulkee ahtoilman jäähdyttimen eli niin kutsutun välijäähdyttimen kautta.
Ahtoilman jäähdytys parantaa moottorin tehokkuutta entisestään alentaen samalla lämpökuormitusta ja myös pakokaasupäästöjä.
2: Irroita moottorin jäähdytin sekä auton etupuskuri.
3: Irroita ilmaputket ahtoilman jäähdyttimestä.
4: Jos auto on varustettu ilmastoinilla irroita ilmastointi laitteen netesäiliön (kuivain) Kiinnityspultit ja nosta lauhdutin syrjään.Tue asetelma siten,ettei mitään rasitusta pääse syntymään.
5: Irroita ahtoilman jäähdyttimen etupuolella sijaitseva ilmaohjain.
6: Nosta ahtoilman jäähdytin pois kiinnityskumeistaan. Mitään kiinnitys pultteja ta –muttreita ahtoilman jäähdyttimellä ei ole.
7: Asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus, mutta huomaa lisäksi seuraavat seikat:
8: Tarkasta ahtoilman jäähdyttimen kiinnityskumien kunto ja vaihda ne tarvittaessa uusiin.
9: Käytä asennuksessa uusia ruuvityyppisiä ilmaputkien kiristyssiteitä, mikäli vanhat siteet olivat puristustyyppiset ja ne vaikuttivat hiemankin löystyneiltä. Muista, että ilmavuoto ahtoilman jäähdyttimen liitoksissa aiheuttaa moottorin tehon laskun.
Onnea Kaikille jotka projektiin ryhtyy.
Itse kans teen tuon putsaus homman ens viikon aikana...ja jotain muutakin on autoon tulossa ja jotain on jo tehtykkin mutta niistä tuonnempana.

Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Kiitos Vähis noista kuulerin irroitusohjeista, itseäkin huvittaisi ottaa irti ja putsata. Kerrohan ihmeessä lisää kun saat homman tehtyä.
Itse olin just 10 päivää lomareissulla Eestissä autolla, ja ajelin varmuuden vuoksi niin ettei ääntä pahemmin kuuluisi. Suomeen palattua sitten moottoritiellä havaitsin että ääni kyllä kuuluu niinkuin ennenkin, isommilla vaihteilla herkemmin, mutta myös loppuu ennen 3000 kierrosta vaihteella kuin vaihteella. Eli ehkä ääni sittenkin kuuluu jostain apulaitteesta! Onko ideoita mikä voisi olla "sirinän" aiheuttaja? Laturi? Flekti piti jo talvella kylmänä ääntä, voisikohan se sieltä kuulua?
Itse olin just 10 päivää lomareissulla Eestissä autolla, ja ajelin varmuuden vuoksi niin ettei ääntä pahemmin kuuluisi. Suomeen palattua sitten moottoritiellä havaitsin että ääni kyllä kuuluu niinkuin ennenkin, isommilla vaihteilla herkemmin, mutta myös loppuu ennen 3000 kierrosta vaihteella kuin vaihteella. Eli ehkä ääni sittenkin kuuluu jostain apulaitteesta! Onko ideoita mikä voisi olla "sirinän" aiheuttaja? Laturi? Flekti piti jo talvella kylmänä ääntä, voisikohan se sieltä kuulua?
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Ikävä kyllä en kerennyt millään tuota coolerin puhdistusta tekeen ja nyt alkoikin jo työt ja kolmena seuraavana viikonloppuna on ristiäisiä ja häitä.
Mutta kattelin jo alustavasti tuota homman kulkua, niin tuo puskurin irroitus on simppeli homma mutta sitten onkin jo semmosia enemmän aikaa vieviä hommia edessä.
Mutta kyllä sen vielä irroitan
kertoilen tähän topicciin sitten homman kulusta.
Mutta kattelin jo alustavasti tuota homman kulkua, niin tuo puskurin irroitus on simppeli homma mutta sitten onkin jo semmosia enemmän aikaa vieviä hommia edessä.
Mutta kyllä sen vielä irroitan

Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Noniin eilen tai paremminkin viime yönä koitin tuota cooleria irrotella,mutta täytyy kyllä sanoa että on se semmonen homma että jäi vielä toistaiseksi tekemättä.
käytin kyllä puskurin pois ja sitten kun oikeen mietiskelin niin kyllä siihen pitää vaan enemmän varata aikaa.
Oli siinä vaan uskomattoman tukossa ne jäähdytysrimat,itikoita välit pullollaan.
Tyydyi sitten vaan putsaamaan rivat ja käytin kaikki ahtoputket irti ja putsailin ne ja sitten vielä muutin vähän huotusputkia.Ei mene enään siihen imuputkeen vaan suoraan ulkoilmaan auton alle.
Sitten mietin sitä pakokaasun kierrätystä.Eli kun joku foorumilainen(en muista kuka)oli kokeillut tässä mallissa tukkia sen alipaine letkun joka tulee siihen kellolle niin oli auto menny vika tilaan.
Niin ajattelin että jos tukkis sen metalli putken joka tulee pakosarjasta siihen kellolle ja menee siitä ahtoputkkeen niin toimiskohan se sitten?Alipaine imee kelloa auki mutta eihän sieltä mitään tule kun putki on tukossa.
Vai toimiiko se niin että nimen omaapakopaine avaa sen kellon?
käytin kyllä puskurin pois ja sitten kun oikeen mietiskelin niin kyllä siihen pitää vaan enemmän varata aikaa.
Oli siinä vaan uskomattoman tukossa ne jäähdytysrimat,itikoita välit pullollaan.
Tyydyi sitten vaan putsaamaan rivat ja käytin kaikki ahtoputket irti ja putsailin ne ja sitten vielä muutin vähän huotusputkia.Ei mene enään siihen imuputkeen vaan suoraan ulkoilmaan auton alle.
Sitten mietin sitä pakokaasun kierrätystä.Eli kun joku foorumilainen(en muista kuka)oli kokeillut tässä mallissa tukkia sen alipaine letkun joka tulee siihen kellolle niin oli auto menny vika tilaan.
Niin ajattelin että jos tukkis sen metalli putken joka tulee pakosarjasta siihen kellolle ja menee siitä ahtoputkkeen niin toimiskohan se sitten?Alipaine imee kelloa auki mutta eihän sieltä mitään tule kun putki on tukossa.
Vai toimiiko se niin että nimen omaapakopaine avaa sen kellon?
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Re: turboko meni - c 250 tdt
Toosi Wanha mutta ...Selviskö tämä vika ikinä. Mulla on nimittäin 100% sama homma omassa autossa. Vihelsikö kooleri vai oliko ahtoputki halki?mikkop kirjoitti:C 250 Turbodiesel, 1999, 190 000 km. Tänään ohittaessani huomasin että reilummin polkiessa 2200 kierroksen kohdalla alkaa vinkuna joka kuulostaa turboperäiseltä..
mulla kuuluu melkeistä joka käynnistyksen jälkeen sellainen viserrys kun painaa kaasua ekan kerran, mutta kun kierros alue on käyty loppuun niin viserryskin loppuu ja vasta seuraavan käynnistyksen jälkeen uudestaan.
takana vasta 390000km
takana vasta 390000km
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Vesipumppu
Omasta C250:stä halkesi taannoin vesipumpun siipipyörä. Ja se piti sellaista kierroksien mukaan kovenevaa vinkumista. Kaikki, myös M-B:n virallinen huolto-organisaatio, sanoivat turbon olevan menossa.
Vika paljastui vasta kun siipipyörä halkesi lopullisesti ja lämmöt alkoivat temppuilemaan.
M-B oli kuulema asentanut joskus 1996-97 näitä muoviosia sisältäviä vesipumppuja.
Vika paljastui vasta kun siipipyörä halkesi lopullisesti ja lämmöt alkoivat temppuilemaan.
M-B oli kuulema asentanut joskus 1996-97 näitä muoviosia sisältäviä vesipumppuja.
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
ex W202 -97
ex 124 -91