w201 turbotus?
w201 turbotus?
Onnistuuko vm.1990 kakslitrasen 190E mersun turbotus, vaikka rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen? Proturbon sivulla luki että vuoden 1992 jälkeen rekisteröityjen autojen turbotus on käytännössä mahdotonta. Ja olen myös kuullut huhuja että jos rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen olisi turbotus myös mahdotonta..!?
Miten se turbon laitto yllämainittuun kulkineeseen vaikuttaa päästöihin? Onko kyseessä suurikin "pompahdus" jota ei voisi mitenkään saada kuriin kunnollisen moottorin ohjauksen/lambdan ja katin kanssa?Mauri H. kirjoitti:Aika mahdotonta on. Ainoa vaihtoehto turbotukseen lienee joko käyttää jonkun TÜV-hyväksynnän saaneen valmistajan osaa.
Moottorinvaihdon saa tehdä jos vaihdettava kone täyttää vuonna -90 voimassa olleet päästönormit.
Vai onko kyseessä enempi paperi ja pyrokratiaongelma (lait ja asetukset) kuin käytännön ongelma? Jotenkin on sellainen kutina että käytännössä auton päästöt ei lisäänny huomattavasti, ehkä tietyllä alueella jopa vähenee.
Asiaan: Taisi olla joku Mosselman joka on tehnyt näihin turbosarjaa, sellaista vaan metsästämään?
Ei ole kysymys mistään päästöjen pompsahduksesta, päin vastoin, ainostaan verotusteknisestä säädöksestä jota on todella vaikea kiertää. Minun neuvo on hankkia:AK47 kirjoitti:Miten se turbon laitto yllämainittuun kulkineeseen vaikuttaa päästöihin?
a) vähäpäästöinen turboauto
b) ei vähäpäästöinen auto, joka ahdetaan
c) unohda

Lisää tietoa: www.skg.fi
Elikkä vähäpäästöisyys ei ole oikeasti mikään peruste, vaan nurinkurinen ja outo, vailla perusteita oleva ilmiö?veskola kirjoitti:Ei ole kysymys mistään päästöjen pompsahduksesta, päin vastoin, ainostaan verotusteknisestä säädöksestä jota on todella vaikea kiertää.AK47 kirjoitti:Miten se turbon laitto yllämainittuun kulkineeseen vaikuttaa päästöihin?
Niin joka aiheuttaa sen että joudut viemaan autosi VTT:n testiin, jota se tuskin koskaan läpäisee ja jonka hinta on testin huomioiden kohtuullinenAK47 kirjoitti:Elikkä vähäpäästöisyys ei ole oikeasti mikään peruste, vaan nurinkurinen ja outo, vailla perusteita oleva ilmiö?

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ei, minun ei tarvitse viedä autoani mihinkään VTT:n testiin (vähäpäästöisyyttä ei oltu silloin keksittykään kun se syntyi)veskola kirjoitti:Niin joka aiheuttaa sen että joudut viemaan autosi VTT:n testiin, jota se tuskin koskaan läpäisee ja jonka hinta on testin huomioiden kohtuullinenAK47 kirjoitti:Elikkä vähäpäästöisyys ei ole oikeasti mikään peruste, vaan nurinkurinen ja outo, vailla perusteita oleva ilmiö?ota huomioon, että kyiseinen testi tehään vain kerran per suomessa tyyppihyväksytty auto...



Kyllä nuo pykälät ei kestä tarkastelua päivänvalossa, ovat epäloogisia tekniseltä kannalta katsottuna, ei se turbo ole mikään saastetehdas. Mutta pyrokratian ja verotuksen ja kusetuksen kannalta hyvinkin loogisia.