w126 280s -82

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pepechevy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 13.07.2005 10:41
Paikkakunta: keski-suomi

w126 280s -82

Viesti Kirjoittaja pepechevy »

eka tieto puuttuu... taitaa olla tuttua 280 koneen nakutus ja rallatus, muuten käy tasasesti. kone taitaa olla ykspisteruisku.

1. onko hydrauli nostajat vai mekaaniset?
2. säädetäänkö lapuilla vai ruuveilla?
3. mikä öljy automaatti lootaan? näyttää kirkkaalta öljy, mutta tikussa lukee että ois ATF:ää laitettava..?
4. mikä öljy parasta koneeseen täyssynteettine vai normaali? kone ei kuluta öljyä juuri ollenkaan.
5. mistä halvimmat venakopantiivisteet ja muut hilpetöörit :?:

eiköhän siinä jo ollukkin yhelle kertaa :shock:
Chevy bel-air 55'
IC-350 61'
MB W124 250TD 86'
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w126 280s -82

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

pepechevy kirjoitti:eka tieto puuttuu... taitaa olla tuttua 280 koneen nakutus ja rallatus, muuten käy tasasesti. kone taitaa olla ykspisteruisku.

1. onko hydrauli nostajat vai mekaaniset?
2. säädetäänkö lapuilla vai ruuveilla?
3. mikä öljy automaatti lootaan? näyttää kirkkaalta öljy, mutta tikussa lukee että ois ATF:ää laitettava..?
4. mikä öljy parasta koneeseen täyssynteettine vai normaali? kone ei kuluta öljyä juuri ollenkaan.
5. mistä halvimmat venakopantiivisteet ja muut hilpetöörit :?:

eiköhän siinä jo ollukkin yhelle kertaa :shock:
1. mekaaniset
2. muistaakseni ruuveilla
3. ATF 220, vaikkapa Mobil
4. Itse käytin 10W40:stä, mitä on aiemmin käytetty?
5. Kysy RTO-tuonnista, KL-varaosista sekä Venetmäen MB-purkaamolta (löytyy myös uusia osia, 03-5889166).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Onkos se twincam-kone eli M110? Tällainen?
...minä kun noista ässistä niin tiedä. :?

Jos on niin täydennän Timon vastausta:

2. ruuveilla
4. Mopil 5w50:ä olen käyttänyt, on hyvä öljy jos on tiukka kone. Väljässä ei välttämättä pysy sisällä.
5. ja motonetistä

ai niin, se on 6-pisteruisku (K-Jet) tai kaasari.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
pepechevy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 13.07.2005 10:41
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pepechevy »

oho..täällähän tuli noppeasti hyvää tietoa!

joo kuvan mukanen kone näyttäs olevan.

täytyy varmaa tarkistaa onko se ruutta vai kiesari.. tankin takana näyttäs kuitenki olevan penssiini pumppu ja tankin alla suodatin, jotta kait se sitte ruuttana on.. ei oo vielä oikee kerenny kahtomaan koko autoa ku ollu vasta pari päivää mulla..

eli oiskohan jakopäänketju menny pahaks ku kone pitää tosi rumaa ääntä käydessään.

mutta kiitoksia jo tiedoista! 8)
Chevy bel-air 55'
IC-350 61'
MB W124 250TD 86'
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ota venttiilikoppa irti niin selviää. Luultavasti venttiilit löysällä ja/tai jokunen pakonokka pilalle kulunut. Minulla oli myös yksi keinuvipua paikallaan pitävä jousi irti (mikä se lieneekään nimeltään).
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
pepechevy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 13.07.2005 10:41
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pepechevy »

jees...täytyy avata ja kahtoa tarkemmin
Chevy bel-air 55'
IC-350 61'
MB W124 250TD 86'
pepechevy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 13.07.2005 10:41
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pepechevy »

joo ruuveilla oli säädöt..ja kone o 6-pisteruisku eli 280se

löyty hupanen yllärikin samalla.. 2,3 ja 4 pytyn imunokat oli kulunut lähes neliskulmaisiksi.. ei naarata enää!

kaveri sanoki että nuo twincami konneet on nokka-akseli sorveja :roll:
Chevy bel-air 55'
IC-350 61'
MB W124 250TD 86'
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mulla on ylimääräinen imunokka.
Sivonen kirjoitti:-Kannen yläosa ja nokka-akselit. Pakonokka huono, kutonen kulunut monta milliä ja olikohan nelonen pari milliä. Imunokka ehjä ja kiinni kannessa, myös imunokan ratas mukana. Venttiilinsäätöpalikat on muistaakseni kaikki kiinni. 40€
Tuo kasa neljälläkympillä tai pelkkä akseli viidelläkympillä.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vastaa Viestiin