Mistä sähköflekti s124 keulaan?EDIT:vika muualla,missä?!
Mistä sähköflekti s124 keulaan?EDIT:vika muualla,missä?!
Näyttäisi että aika eloton on sähköflekti tuossa ilmastointilaitteen lauhduttimen edessä.Mistähän löytäisi uuden?KL-varaosillakaan ei näyttänyt olevan!?
Viimeksi muokannut AM, Ke 13.07.2005 23:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
en tiiä kehtaako ees sanoa
Käy hakeen purkaamolta jonkin japsiritsan flekti ja virittele kohdilleen
Ei varmaan kustanna kymppiä enempää...


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Tuo vähän riippuu, että tuleeko imevä vai puhaltava. Puhaltavien valikoima käytetyissä japsiränkylöissä ei ole kovinkaan kattava vaan oletettavasti joudut "kääntämään" sen nurinpäin. Tämä siis jos laitat sen etupuolelle.veppe kirjoitti:en tiiä kehtaako ees sanoaKäy hakeen purkaamolta jonkin japsiritsan flekti ja virittele kohdilleen
Ei varmaan kustanna kymppiä enempää...
Esimerkkinä kävin tuossa yks päivä jkl:län kl-varaosilla.Kyselin tuulenohjaimeen niitä jousia jotka sen nostaa,ei kuulemma toimi jousilla eikä siellä mitään sellaisia ole
No ei sitten,täytyy marssia vehon tiskille ostamaan...jouset sieltä tuulenohjaimesta ainakin löytyi!No asiantuntemus voi olla eriliikkeissä erinlaista.
Mutta itse asiaan,eli komento takaisin.Vaihdoin tuossa ilmastoinnin lauhduttimen ja samalla tutkin flektiä,kuinka ollakaan se toimi ihan hyvin kun siihen pisti suoraan virtaa.ELi jossain muussa on vikaa kun ei toimi ainakaan koneen lämpöjen noustessa eikä nähtävästi ilmastointikaan osaa sitä ohjata.Eli missähän vikaa?Lähteekö pyörimään miten helposti ilmastoinnin kompuran pyöriessä,heti vai voiko koneen lämmöistä päätellä jotain?Onkos kompurassa joku suojasysteemi ettei hajoita paikkoja jos paineet nousee/lämpenee liikaa?Tarkoitus olisi mennä täyttämään joku päivä ilmastointia,uskaltaako kokeilla vaikkei flekti toimisikaan?Täyttä varmuutta ei siis vielä ole pyöriikö ilmastoinnin ohjaamana ,vuoto oli sitä luokkaa ettei kovin kauaa ehtinyt testailemaan....
Ja sitten mistähän vikaa etsisi,tuolla vanhoissa topiceissa oli jotain juttua,jopa erillistä kytkintä suunniteltiin
ei minulle kiitos.Rele olisi varmaan tukimisen arvoinen,onko muita mahdollisia/todennäköisiä paikkoja?

Mutta itse asiaan,eli komento takaisin.Vaihdoin tuossa ilmastoinnin lauhduttimen ja samalla tutkin flektiä,kuinka ollakaan se toimi ihan hyvin kun siihen pisti suoraan virtaa.ELi jossain muussa on vikaa kun ei toimi ainakaan koneen lämpöjen noustessa eikä nähtävästi ilmastointikaan osaa sitä ohjata.Eli missähän vikaa?Lähteekö pyörimään miten helposti ilmastoinnin kompuran pyöriessä,heti vai voiko koneen lämmöistä päätellä jotain?Onkos kompurassa joku suojasysteemi ettei hajoita paikkoja jos paineet nousee/lämpenee liikaa?Tarkoitus olisi mennä täyttämään joku päivä ilmastointia,uskaltaako kokeilla vaikkei flekti toimisikaan?Täyttä varmuutta ei siis vielä ole pyöriikö ilmastoinnin ohjaamana ,vuoto oli sitä luokkaa ettei kovin kauaa ehtinyt testailemaan....
Ja sitten mistähän vikaa etsisi,tuolla vanhoissa topiceissa oli jotain juttua,jopa erillistä kytkintä suunniteltiin

No tuohan viittaisi vahvasti sen flektin lämpökytkimeen. Jos kerran suoraan virtaa antamalla toimii, mutta normaalisti lämpökytkimen kautta ei... Tuotahan voisi kokeilla siten, että annat virtaa akulta lämpökytkimen kautta. Sitten vaikka kuumailmapuhaltimella lämpöä kehiin.. Jos ei lähde, vika kytkimessä. Olikos se anturi jossain vesiletkussa, vai missä? Vai saiko se ohjauksen sieltä ilmastoinnin kompuralta 

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Tänään tuli hieman tutkittua lisää.Nähtävästi anturissa vika,johtoja yhdistämällä toimii sekä lämpöanturista että ilmastoinnin paineanturista.Toimiiko lämpötila anturi jos ilmastointi tyhjä?Tuon paineanturin toiminta myöskin epävarmaa,ei oikein kunnolla kerinnyt testaamaan kun tyhjeni ilmastointi.Olikohan kellään tietoa/kokemusta miten herkästi ilmastoinnin lähdettyä pyörimään flekti kytkeytyy?