artosirvio kirjoitti:unski kirjoitti:Harmi, ettei ollut se anturi.
Sytytysyksikölle ja bensapumpun releelle tulee myös startin herätejännite. Voihan se olla, että lämmetessään se herätevirta häviää....asiaahan voisi kokeilla perinteisellä "työntöstartilla", mikäli autosi on manuaalivaihteinen....
Vielä voisi yrittää ohittaa bensapumpun releen hyppylangalla. Tällöin ainakin poistuisi se mahdollisuus, että pumpun releen kierrostenrajoitin päättää toimia startatessa.
Myöskin voisi tarkastaa tuleeko sytytysyksikölle starin herätevirta, liittimen napaa en nyt muista, mutta johto on Puna-lila, ainakin vanhemmissa Mersuissa.
Yleensä viallisen sytytysyksikön tulisi vaikuttaa käyntiikin....siis yleensä.
On kyl kinkkinen ongelma mulla!! Käskin korjaamon poikien vielä varmuuden vuoksi tarkistaa virtalukon pohjan, pojathan tuskailivatkin konsolin purkamisen kanssa tovin ja saivat lopulta pohjan irti. Mutta ihmeitä tapahtuu! vika saattaa ollakkin niin yksinkertainen ja luojalle kiitos " halpa " kuin virtalukon pohja!´sieltähän löytyi kipinöinnin jälkiä!!

Pojat putsailivat ja hioivat hiukan pohjaa ja eläpäs mittään, auto toimii kuin unelma!! ei temppuile kylmänä eikä kuumana!! Käskin tilata varmuuden vuoksi uuden pohjan ja toivon totisesti että vika olisi siinä! maanantaina olen viisaampi. Olen kyllä superkiitollinen jos selviän 30e osalla kun sain kuulla sytytysyksikön hintoja 2900e - 3700e riippuen paikasta. Mut maanantaina nähdään et miten käy.
Suuri kiitos kaikille jotka ovat antaneet neuvoja ja ohjeita ongelmassani. Monta työtuntia saastynyt!!
No niin, nyt on maanantai. virtalukon pohja vaihdettu, mutta arvaatkaapa mitä? Vika edelleen on ja pysyy!! nyt starttaa kylmänä tosi hyvin mutta kun auto käy ajamassa kuumaksi niin taas alkaa Starttaus! Testeri väittää edelleen että kierrosnopeus tunnistin sökö vaikka vasta vaihdettiin uuteen, mutta nyt on ilmennyt myös yksi uusi vika tai oikeastaan kaksi... Muistaakseni joku tyhjäkäynti venttiili tai joku semmonen on myös häiriössa ja aivan uusi lambda vaihdettiin ja sekin testerin mukaan on pimeänä!! ei voi olla mahdollista. kun vika jää päälle niin nyt katkeaa virta myös tuolta tyhjäkäyntiventtiililtä!!??

Mikä tota voi tehdä? nyt on oikeasti jo asentajatkin ymmällään!!!! mutta käydessään auto toimii ja pelaa hienosti. pakokaasu arvot on siinä ja siinä et menee läpi. lambda arvo seilaa 1.03 - 1.05 väliä, muut arvot kohillaan... eikös olekkin mystistä!! mitäpä teen seuraavaksi? onko kellään ideoita mulle lisää
Miten on voiko se lämpötila anturi jos pimenee jotenkin ihmeellisesti ni kadottaa kipinän? ( sepä melkein onkin ainoa anturi jota ei ole uusittu

) siitä kyllä tulee johto sytkäböksille mutta testeri ei ole koskaan herjannut että vika olisi siinä!! ja mitattu on yleismittarilla että arvot kohillaan,mut en ole varma että onko koskaan mitattu kun vika päällä...testeri ainoastaan herjailee sitä kierrosnopeustunnistinta, lambdaa ja nyt sitä tyhjäkäynti hommelia...mutta kun auton saa tulille niin se käy tosi hyvin ja tasaseen...?
Mitenkäs jos sulakeboxin pohja tai joku siellä menee pimeäksi ku auto on kuuma?? voiko tehä tota?? ja ai niin mistä saisin täydellisen sähkökaavion tohon mun meseen? ei kellään sattuis olemaan? jään nöyränä oottamaan neuvoja, kiitos
ai niin, asentajan mukaan sillä kaasupolkimen polkemisella voisi olla joku yhteys kipinään. Kun vika päällä ja starttauttaa piiiitkään niin kun pumppaa kaasua niin puola antaa satunnaisesti kipunaa mutta tosi heikosti... Nyt olivat havainneet että kun polkaisee polkimen todella hitaasti pohjaan ja nostaa polkimen ylös niin siinä kohdassa kun poljin on yläasennossa niin auto käynnistyy!! ?? outoa!! mikä aiheuttaa tuon?? voiko muka kaasupolkimella olla joku yhteys kipinän saantiin? mutta testeri väittää että kaasu asennon tunnistimetkin toimii, myös vika päällä!!! et semmosta...